Categories
اخبار بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ادامه محدود کردن فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در کشور انگلستان به دلیل کلاهبرداری‌های بیش از حد صورت گرفته در این حوزه، به تازگی بانک انگلیسی Natwest نیز که به مشتریان زیادی در این کشور خدمات مالی ارائه می‌دهد، سقف انتقال پول به صرافی‌ ارز دیجیتال را محدود کرد.

NatWest و سایر بانک‌های انگلیس بعد از فشارهای نظارتی اخیر بر این بخش، محدودیت‌های خود بر ارزهای دیجیتال را افزایش داده‌اند.

در حالی که سرکوب ارزهای دیجیتال در انگلیس ادامه دارد، یک بانک دیگر نیز تلاش‌های خود را برای محدود کردن استفاده مشتریان از دارایی‌های دیجیتال شدت بخشیده است.

براساس گزارش 29 ژوئن منتشر شده در رویترز، گروه Natwest به دلیل نگرانی در مورد کلاهبرداری، سقف مبلغ انتقال روزانه مشتریان خود به صرافی‌های ارزهای دیجیتال را محدود کرده است.

محدودیت موقت در 24 ژوئن اعمال شد. این محدودیت چندین صرافی ارزهای دیجیتال از جمله بایننس را هدف قرار داده است. این بانک به 19 میلیون مشتری در انگلیس خدمات ارائه می‌دهد.

سخنگوی NatWest اظهار داشت که اخیراً سطح بالایی از کلاهبرداری‌ها در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال گزارش شده است، به ویژه از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، وی افزود:

برای محافظت از مشتریان خود در برابر چنین سواستفاده‌هایی در این پلتفرم‌‌ها، ما به طور موقت در حال کاهش سقف انتقال روزانه مشتریان به صرافی‌های ارزهای دیجیتال هستیم و همچنین از پرداخت و انتقال پول به تعدادی از شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را که در آنها سطح قابل توجهی از آسیب‌های مربوط به کلاهبرداری برای مشتریان ما دیده شده است، جلوگیری خواهیم کرد.

محدودیت‌های اعمال شده توسط NatWest در حالی صورت می‌گیرد که ناظر مالی انگلیس به نام سازمان رفتار مالی (FCA)، در حال کنترل شدید بر پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال ثبت نشده در این سازمان است.

در ماه آوریل، این بانک اعلام کرد که از ارائه خدمات به مشتریانی که پول پرداختی با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را از موسسات و صرافی‌هایی پذیرفته‌اند که موسسه وام دهنده انگلستان آنها را تحت عنوان “ریسک بالا” طبقه بندی کرده است، خودداری خواهد کرد.

در تاریخ 20 ژوئن، موسسه مالی مستقر در انگلستان TSB Banking Group اعلام کرد که از خرید دارایی‌های دیجیتال توسط 5.4 میلیون مشتری خود جلوگیری خواهد کرد.

این محدودیت‌ها به این بانک ختم نمی‌شود. روز دوشنبه، 28 ژوئن، صرافی بایننس ارائه خدمات پرداخت با Faster Payments را برای مشتریان خود در انگلیس به حالت تعلیق درآورد، و گزینه‌های انتقال پوند انگلستان به صرافی را محدود کرد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها