Categories
مقالات اتریوم
زمان مطالعه: 28 دقیقه

به نقل از سایت فین بولد، سال 2021 است و پروتکل‌های اتریوم و Defi رشد بی سابقه‌ای داشته‌اند و با قیمت‌های بی سابقه‌ای ارائه می‌شوند. شاید این بازار دیگر تکرار نشود، پس چه زمانی بهتر از الان برای استخراج و به دست آوردن اتر؟! در این مقاله به بحث استخراج (ماینینگ) اتریوم در سال 2021 (1400) پرداخته‌ایم.

فهرست مطالب

استخراج چیست و چگونه کار می‌کند

استخراج اتریوم توضیح داده شده است

نحوه استخراج اتریوم

اتریوم اثبات سهام  (PoS) در برابر اثبات کار (POW)

استخر استخراج اتریوم

چگونه اتریوم را به صورت آفلاین ذخیره کنیم

منابع اضافی استخراج اتریوم

ابتدا، قبل از شروع کار در مورد استخراج اتریوم، ما پیشنهاد می‌کنیم که در مورد اتریوم اطلاعاتی را کسب کنید، و اینکه چگونه این پلتفرم محاسبات غیر متمرکز عمومی و منبع باز و بلاکچین امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و استقرار برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را فراهم می‌کند.

به راهنمای جامع اتریوم ما بروید که شامل موارد زیر است:

قراردادهای هوشمند و DAppها چیست؟

تفاوت‌های اساسی بین اتریوم و بیت کوین

مزایا و معایب اتریوم

موارد استفاده معمول

نحوه خرید ETH و موارد دیگر.

با استفاده از تاریخچه اتریوم ، مولفه‌های تلفیقی، اصطلاحات و مفاهیمی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند و نحوه عملکرد آن در اکوسیستم بلاکچین به شما کمک می‌کند ایده‌ها و زبان مورد استفاده را بهتر بشناسید. به خاطر داشته باشید که این مقاله کاملاً آموزشی است و باید به عنوان نقطه شروع برای کاربرانی که به دنبال استخراج اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری هستند مورد استفاده قرار گیرد.

حال، بیایید بررسی کنیم استخراج چیست و چگونه استخراج اتریوم  (ETH) را انجام دهیم.

1- استخراج رمزنگاری چیست و چگونه کار می‌کند؟

سوال: چگونه بیت کوین را برای پدربزرگم توضیح دهم؟

– جاش ولف (wolfejosh) 17 آگوست 2018

در حالی که پاسخ فوق به شوخی (و در مورد بیت کوین) داده شده است، یک مثال عالی از درک عموم مردم (یا فقدان آن) از استخراج ارز رمزنگاری، بیت کوین و اتریوم را ارائه می‌دهد.

به اوج دوره طلای کالیفرنیا در اواسط دهه 1800 فکر کنید، جایی که 300000 معدنچی به رودخانه‌ها و بستر رودخانه‌ها می‌رفتند تا بخشی از طلا را بدست آورند.

استخراج ارزهای رمزنگاری از مقایسه “طلا” با ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند، زیرا طلا و فلزات گرانبها و همچنین ارزهای دیجیتال و توکن‌ها نادر هستند. و در ابتدا تنها راه تولید و افزایش حجم کل ارزهای رمزپایه “استخراج آنها” از طریق اقدامات اقتصادی و اقدامات اجماعی بود (معروف به اثبات کاریا PoW).  البته اکنون، مدل سازگارتر با این اکوسیستم به نام اثبات سهام جایگزین آن شده است.

اثبات کار اتریوم چیست؟

اثبات کار در اصل، تلاش برای جلوگیری و شناسایی مهاجمان و سواستفاده کنندگان به شبکه بلاکچین با الزام به انجام محاسبات نسبتاً سخت (اما قابل تحقق) توسط افراد در شبکه  که معاملات و اطلاعات بلاکچین را تأیید می کنند (همه اینها برای دریافت پاداش است). اثبات کار معادل یک مسابقه روبیک است که در آن ماینرها مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا ببینند چه کسی سریعتر معادلات ریاضی را حل می‌کند.

بنابراین، ماینرها چه نوع معادلات و معماهای “ریاضی” را حل می‌کنند؟

به عنوان مثال، ماینرهای اثبات کار از منابع محاسباتی برای حل معمول هش‌ها، تأیید نهایی معاملات (و جلوگیری از هزینه‌های مضاعف) و اطمینان از اجماع بدون اعتماد توزیع شده (به معنای حذف واسطه یا شخص ثالث مورد اعتماد برای انجام کاری) طرفین برای اجرای یک عملکرد. در زیر تنها برخی از اقدامات اثبات کار شناخته شده است که توسط ماینرها اجرا شده‌اند:

پازل

ترتیب‌های هش

درخت مرکل

فاکتورگذاری عدد صحیح و

عملکرد هش

هنگامی که یک شبکه بلاک چین معاملات را تنظیم و تسهیل می‌کند، آنها را با هم در آنچه که “بلوک” نامیده می‌شود، بسته بندی می‌کند و سپس توسط ماینرها استخراج می‌شود تا از طریق حل یک “معمای ریاضی” از مشروعیت آنها اطمینان حاصل شود. متعاقباً ماینرها برای پخش موفقیت آمیز و استخراج یک بلاک به شکل توکن بلاکچین پاداش می‌گیرند (برای مثال ETH و BTC).

و هرچه شبکه رشد کند و کاربران و داده‌های بیشتری اضافه شوند، معادلات ریاضی سخت‌تر می‌شوند و در نهایت برای حل آنها به قدرت هش بیشتری نیاز است.

در حال حاضر، شبکه اتریوم از مکانیزم اجماع دیرینه و ثابت اثبات کار همراه با همتای جدید اثبات سهام خود از طریق زنجیره بیت کوین استفاده می‌کند. از آنجا که این مقاله در مورد استخراج است، بیایید در بخش بعد به این موضوع بپردازیم که دقیقاً استخراج اتریوم چیست.

برخلاف سایر کیف پول‌های سخت افزاری اتریوم و ارزهای رمزنگاری، که تنها یک نقطه خرابی دارند، CoolWallet S از طریق جفت شدن با تلفن‌های هوشمند iOS و Android چنین آسیب پذیری را از بین می برد (به این معنی که هکرها و سایر افراد مهاجم نه تنها باید دستگاه واقعی شما بلکه تلفن همراه شما را نیز داشته باشند.

2- استخراج اتریوم چیست؟

در ساده ترین حالت، اتریوم  گیت هاب استخراج اتر را اینگونه توضیح می‌دهد:

“استخراج اتر = ایمن سازی شبکه = تایید محاسبات”

ابتدا مهم است که درک کنیم اتریوم یک دارایی کاملاً متفاوت از بیت کوین است (در حال حاضر بزرگترین ارز رمزنگاری شده از نظر سرمایه بازار)، و به همین ترتیب، توکن مربوط به خود را دارد که به عنوان اتر یا ETH شناخته می‌شود) و الگوریتم هش کردن متفاوتی، معروف به Ethash  دارد.

Ethash، یک نسخه اصلاح شده از Dagger-Hashimoto است، کشف و تغییر در ورودی / مقدار خاموش یا “یک بار” را در الگوریتم اثبات کار ملزم می‌کند، که بر مقدار هش بلاکچین برای شناسایی منحصر به فرد داده‌ها تأثیر می‌گذارد. به بیان ساده، ماینرها با استفاده از منابع محاسباتی پاسخ‌های یک معما را حدس می‌زنند تا زمانی که شخصی درست حدس بزند و “برنده شود”. در شبکه اتریوم، استخراج کنندگان پاداش مستقیم متناسب با توان استخراج خود دریافت می‌کنند، که به عنوان نرخ هش شناخته می‌شود.

وقتی یک ماینر یک هش متناسب با هدف مورد نظر را شناسایی می‌کند، سپس به آنها پاداش ETH داده می‌شود و متعاقباً بلوک استخراج شده را از طریق شبکه اتریوم برای هر گره پخش می‌کنند تا اعتبار آن را تأیید و به نسخه‌های دفتر مربوطه خود اضافه کنند.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای برای ایمن نگه داشتن سرمایه خود در صرافی‌های رمزنگاری بسیار مهم است. گزینه استفاده از احراز هویت گوگل از طریق پیام کوتاه را انتخاب کنید، زیرا چندین مورد نقض امنیتی در موارد برجسته رخ داده است که هکرها سرمایه گذاران بی گناه و دارندگان رمزنگاری را رهگیری (و حتی با وجود تعویض سیم کارت) کرده‌اند. احراز هویت گوگل کدهای حساس به زمان تولید می‌کند و برای دسترسی به حساب و سرمایه شما یک پنجره محدود را برای هکرها باقی می‌گذارد.

بنابراین، ماینرها چگونه چنین محاسبات و معاملاتی را انجام می‌دهند؟

یا روی CPU یا بر روی GPU از طریق ترکیبی از فرآیندهای کنترل کننده درخواست‌های اتریوم و Sgminer. بسیار مهم است که درک کنیم استخراج اتر با استفاده از CPU ارزشمند نیست و 100٪ سودآور نیست، زیرا حتی ابتدایی‌ترین پردازنده‌های گرافیکی نیز تقریباً 200 برابر سریعتر از CPUهای استخراج اتریوم و ارزهای رمزنگاری هستند.

دانلود کردن کیف پول اتریوم

بخاطر بسپارید، بعد از اینکه اولین بیت ETH  (یا 2000امین  ETH) خود را استخراج کردید، به مکانی نیاز دارید که آنها را ارسال کنید. یک کیف پول اتریوم را پیدا کنید. با احتیاط این کار را انجام دهید، زیرا برخی از کیف پول‌های اتریوم در حوزه رمزنگاری نسبت به هدایت اتریوم‌های استخراج شده به کیف پول به کاربران خود هشدار می‌دهند.

به عنوان مثال، در وب سایت کیف پول Cryptocurrency Jaxx آمده است:

Jaxx یک کیف پول سبک است که برای دریافت تراکنش‌های کوچک و مکرر که از استخراج حاصل شده‌اند، ایده آل نیست. دریافت پاداش‌های مکرر استخراج، تراکنش‌های خرد زیادی را ایجاد می‌کند که وقتی می‌خواهید موجودی خود را خرج کنید باید مورد پرس و جو قرار دهید.

علاوه بر این، در این وبسایت آمده است: “ما توصیه می‌کنیم که جوایز استخراج خود را به کیف پول Jaxx انتقال ندهید.”

علاوه بر این، کوین بیس، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های صرافی ارز رمزنگاری، می گوید: “لطفا توجه داشته باشید که کوین بیس برای دریافت جوایز استخراج ETH قابل استفاده نیست.”

آیا باید Ether استخراج شده خود را به کیف پول سخت افزاری خود ارسال کنید؟

سرانجام، گرچه به نظر می‌رسد بهترین شرط این است که پاداش ETH استخراجی خود را به آدرس CoolWallet S یا Ledger Nano S خود ارسال کنید، اما باید به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری باشید که بیشتر به عنوان گزینه پس انداز بلند مدت باشد و نه به عنوان آدرس سپرده خود برای انتقال جوایز مکرر استخراج.

در CoolWallet، ما به کاربران پیشنهاد می‌کنیم جوایز خود را مستقیما به یک کیف پول آنلاین ETH منتقل کنند و بعداً آن را برای ذخیره سازی و محافظت طولانی مدت به کیف پول سخت افزاری منتقل کنند.

ETH خود را در کیف پول آنلاین خود منتقل کنید و وقتی به مقدار قابل توجهی رسید، آن را به CoolWallet S یا Ledger Nano S منتقل کنید.

بنابراین، کدام کیف پول‌های اتریوم را باید دانلود کنم تا به آنها پاداش استخراج شده را ارسال کنم؟

بهترین کیف پول اتریوم برای پاداش های استخراج ETH

آیا به دنبال بهترین کیف پول‌های اتریوم برای ارسال جوایز استخراج ETH خود هستید؟ 5 کیف پول زیر توسط سایت ethereum.org به طور رسمی توصیه می‌شود.

برنامه افزودنی مرورگر MetaMask برای Chrome ، Brave ، Firefox و Opera

مرورگر اصلی Opera با یکپارچه سازی اتریوم

MyCrypto کیف پول اتریوم مبتنی بر وب

کیف پول سازگارTrustWallet  اتریوم برای iOS و Android

MyEtherWallet کیف پول اتریوم سمت مشتری

MyEtherWallet

MyEtherWallet در دنیای امنیت و ذخیره سازی اتریوم با موفقیت ثبت گردیده است، یک رابط کاربری منبع آزاد و رایگان برای بلاکچین و شبکه اتریوم است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق گره خود به زنجیره بلوک اتریوم دسترسی داشته و با آنها تعامل داشته باشند.

از آنجا که MyEtherWallet یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها برای کاربرانی است که می‌خواهند پاداش استخراج ETH و ETH خود را ذخیره کنند، مراقب وب سایت‌های کپی و فیشینگ و حتی تلفن‌های جعلی پشتیبانی باشید. اطمینان حاصل کنید که دامنه مورد نظر خود را همیشه دوبار بررسی کرده و کلمه “امن” و “https” سبز را در نوار آدرس چک کنید. نشانه گذاری MyEtherWallet یک روش موثر برای جلوگیری از دسترسی تصادفی به وب سایت یا کیف پول اشتباه است. برای داشتن یک سطح امنیتی بیشتر، می‌توانید از طریق Cool Wallet S به MyEtherWallet دسترسی پیدا کنید که می‌توانید به صورت بی‌سیم از طریق بلوتوث به کامپیوتر خود وصل کنید. برای راهنمای گام به گام در مورد نحوه اتصال به Cool Wallet S و MyEtherwallet خود، اینجا را کلیک کنید.

علاوه بر این، MyEtherWallet کاربران را قادر می‌سازد تا تمام توکن‌های ERC-20 خود را ذخیره کنند و با چندین کیف پول سخت افزاری سازگار است، و آن را به کیف پول ترجیحی برای کاربرانی که به دنبال امنیت هستند، تبدیل میکند. MyEtherWallet کاملاً رایگان است (اما هزینه‌های معامله هنگام ارسال اتر از شما کسر می‌شود).

MetaMask

MetaMask به راحتی با آرم روباه غول پیکر خود قابل شناسایی است، یک پلاگین، پل و کیف پول مرورگر است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به اجرای کل گره اتریوم، Ethereum DApps را مستقیم در مرورگر خود اجرا کنند.

ایجاد کیف پول MetaMask بسیار سریع و ساده است. فقط از کاربران می ‌خواهد یک رمز 12 کلمه ای را کپی کنند تا در صورت از دست دادن و بازیابی کیف پول، از آن استفاده کنند.

از آنجا که MetaMask یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها و افزونه‌های موجود در رمزنگاری است، حتماً لینک رسمی کیف پول MetaMask را علامت گذاری کنید و همیشه یاز اتصال امن https مطمئن شوید.

اکنون که اصول استخراج اتریوم را به شما معرفی کردیم، بیایید نحوه استخراج اتریوم را شروع کنیم.

هنگام دسترسی به وب سایت صرافی ارزهای رمزنگاری یا کیف پول آنلاین (گرم)، همیشه URL را دوبار بررسی کنید. مطمئن شوید که “safe” و قفل سبز رنگ در نوار آدرس نشان داده شده باشد. بسیاری از حملات فیشینگ رمزنگاری به دلیل عدم موفقیت کاربران در تأیید و شناسایی صحیح وب سایتی که به آن دسترسی دارند، رخ می‌دهد و در این صفحات نامعتبر اطلاعات بسیار حساس خود را وارد می‌کنند. CoolWallet S اولین کیف پول سخت افزاری بود که با پروتکل MetaCert  (یک پروتکل غیرمتمرکز و قابل اعتماد) برای جلوگیری از حملات فیشینگ مخرب همکاری می‌کند، به کاربران این امکان را می‌دهد که از دسترسی صحیح به آدرس وب سایت مطمئن باشند.

تراست والت

تراست والت، که به طور رسمی توسط بایننس پشتیبانی می‌شود، یک کیف پول جدید تلفن همراه برای اتریوم است که با هر توکن ERC20 و ERC721 کار می‌کند و با تمام بروزرسانی‌های اصلی زنجیره بلوک اکوسیستم اتریوم (اتریوم، اتریوم کلاسیک و Callisto) سازگار است.

3- نحوه استخراج اتریوم: ریگ و نرم افزار استخراج اتریوم

عدد دشواری بلوک اتریوم در یک سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و منجر به پاداش کمتر ETH در هر ریگ استخراج و در کل اکوسیستم با رقابت بیشتر برای استخراج شده است. دشواری استخراج ETH در واقع به طور مداوم در سال 2020 به ویژه در سه ماهه آخر افزایش یافت.

اتریوم 2.0 چگونه بر استخراج ETH تأثیر می‌گذارد؟

هنگام دسترسی به صفحه GhereHub Ethereum، از کاربران و استخراج کنندگان بالقوه ETH با این پیام استقبال می‌شود:

تبدیل شدن به ماینر اتریوم توصیه نمی‌شود. اتریوم قصد دارد به اثبات سهام منتقل شود و استخراج اتریوم را منسوخ کند. ماینر شدن مستلزم سرمایه گذاری در یک ریگ استخراج (چندین GPU، به علاوه شاید در صورت نیاز سخت افزارهای دیگری مانند یک رایانه سازگار) است، که احتمالاً زمان اجرای PoS بازدهی ندارد.

دشواری بلوک در شبکه طی سال گذشته به شدت افزایش یافته است، اما جوایز استخراج نیز افزایش می‌یابد، به این معنی که استخراج ETH ممکن است تا چند سال آینده از بین رفتن برود. بعلاوه، اخیراً قیمت ETH به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بنابراین هنوز سود ماینینگ در سال 2021 تضمین نشده است.

سابقه پاداش استخراج (منبع: etherchain)

انتقال اتریوم به هیبرید PoW / PoS (همانطور که در بخش 5 شرح داده شده است) قرار است پاداش‌های بلوک ETH را به شدت کاهش دهد، با یک انتقال کامل و اجتناب ناپذیر به PoS در آینده که به طور کلی استخراج را از بین خواهد برد. اما با نگاهی به نقشه راه رسمی ETH 2.0، به نظر می‌رسد که بلاکچین PoW فعلی تا پایان فاز 2 همچنان عملیاتی خواهد بود.

از فوریه 2021، ما هنوز در مرحله 0 هستیم، این بدان معنی است که احتمالاً حدود 2-3 سال دیگر برای استخراج اتریوم زمان داریم، اما روی آن حساب نکنید. اگر می‌خواهید عاقلانه عمل کنید، بهتر است تصور کنید که برای استخراج Eth1 پنجره کوتاه تری دارید زیرا انتظار می‌رود با گذشت زمان پاداش‌ها کاهش یابد. همانطور که نقشه راه می‌گوید:

“در فازهای 0 ، 1 و 2، زنجیره اصلی PoW  (Eth1) همچنان باقی خواهد ماند، درحالیکه تست و انتقال بر روی زنجیره 2 اتفاق می‌افتد. این بدان معنی است که جوایز به هر دو اعتبارسنج اتریوم 2.0 و همچنین پاداش‌های بلوک PoW پرداخت می‌شود. بنابراین، تورم ترکیبی حاصل از دو زنجیره ممکن است در ابتدا افزایش یابد اما بعداً به تدریج با کمتر مورد توجه قرار گرفتن POW به سمت دامنه 0-1٪ حرکت خواهد کرد. ”

به آن قسمت آخر توجه کنید. اما باز هم، ETH امسال با شکستن موانع 1800 دلار در بالاترین سطح تاریخی خود قرار گرفته است. ما نمی‌دانیم که این کار چه مدت دوام خواهد داشت و تا چه میزان می‌تواند در سال 2021 افزایش یابد. اگر بتواند سطح بالای 1000 دلار را حفظ کند یا بالاتر برود، استخراج ETH قطعاً برای مدتی سودآور خواهد بود.

ماشین حساب سودآوری استخراج اتریوم در سال 2021

قبل از خرید (یا ساختن) ریگ استخراج اتریوم، اکیداً پیشنهاد می‌کنیم به یکی از محاسبات مختلف سودآوری استخراج اتریوم مراجعه کنید تا میزان هش، مصرف برق و هزینه هر کیلووات ساعت ریگ را وارد کنید. با انجام این کار نمایشی عادلانه از آنچه می‌توانید انتظار داشته باشید در یک روز، ماه یا سال هنگام استخراج اتریوم بدست آورید (یا از دست دهید) به شما نشان داده خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر ریگ استخراج اتریوم و  GPU شما تقریباً 168 مگاهرتز در ثانیه باشد، با قیمت ETH برابر با 1،654 دلار، شما درآمد تقریبی 16.18 دلار در روز یا 5905 دلار در سال خواهید داشت. هزینه برق سالانه شما تقریباً 150 دلار حساب شده است. به خاطر داشته باشید که این تنها با یک استخراج کننده GPU Ethereum است و احتمالاً کمتر از مقدار واقعی اندازه گیری شده است. بد نیست درست است؟

برای درک بهتر واقعیت به سایت https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/th بروید و با اعداد مختلف (قدرت هش، مصرف برق، هزینه هر کیلووات ساعت و هزینه استخر) سود خود را با توجه به هزینه‌ها و سودهای مرتبط با استخراج اتریوم بدست آورید.

اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید، احتمالاً حداقل 10 دلار در هر 1000 وات در ساعت پرداخت خواهید کرد که این می‌تواند به معنای بیش از 2.50 دلار در روز هزینه برق باشد. لینک و نقشه زیر ارزانترین و گرانترین کشورها برای استخراج بیت کوین را مشخص می‌کند و ممکن است تصویر کاملی از این که کدام کشورها بهترین فرصت را در راه اندازی و اجرای یک عملیات استخراج موفق اتریوم دارند را به شما ارائه دهد. شما می‌توانید ارزانترین و گرانترین کشورها برای استخراج بیت کوین را در اینجا بررسی کنید (ارزان ترین کشور ونزوئلا و گرانترین کشور کره جنوبی).

علاوه بر این، پیدا کردن یک استخر استخراج (همانطور که در بخش 6 آمده است) با هزینه کم بسیار مهم است، زیرا برخی از آنها 10٪ هزینه از کاربران خود دریافت می‌کنند.

همچنین، مهم است بدانیم برخی ریگ‌های استخراج در حال استهلاک دارایی‌های شما هستند، بنابراین نه تنها ممکن است با استخراج اتریوم ضرر کنید، بلکه پس از اتمام کار ممکن است نتوانید ریگ‌های خود را بفروشید. برای ارزیابی اینکه چقدر ممکن است ریگ‌های استخراج اتریوم شما با افت قیمت روبرو شوند، به Amazon.com مراجعه کنید تا از ریگ‌های مختلف استخراج برای فروش و هزینه‌های مربوطه آنها استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که انتقال اتریوم به یک سازوکار اجماعی PoW / PoS ترکیبی، با هدف کلی از بین بردن PoW در چند سال آینده را حتما در نظر بگیرید، بنابراین از خود بپرسید: “آیا من قادر به کسب سود کافی هستم؟ تا 1-2 سال آینده استخراج ETH ارزش آن را دارد؟ ” خوشبختانه، اگر ETH موفق به حفظ قیمت‌های فعلی خود شود، پاسخ مثبت است.

اگر سود و زیان خود را محاسبه کرده‌اید و تصمیم گرفته‌اید این کار را انجام دهید، این راهنما برای شما مناسب است!

و به یاد داشته باشید، این پست برای جلوگیری از استخراج کنندگان اتریوم نیست بلکه برای ارائه حقایق موجود در مورد استخراج اتریوم و سودآوری آن است. استخراج اتریوم یا هر ارز رمزنگاری شده خطراتی را به همراه دارد و یک احتمال بسیار واقعی وجود دارد که هرگز نتوانید از استخراج ETH ، BTC یا سایر آلت‌کوین‌ها سود کسب کنید.

می خواهید تاریخچه اتریوم، حمله DAO ، توکن‌های ERC20 و مزایا و معایب اتریوم و نحوه خرید ETH را بدانید؟ راهنمای جامع ما برای هر اتریوم را بررسی کنید.

Etherscan، ابزار بلاکچین و تجزیه و تحلیل اتریوم نیز یکی دیگر از ماشین حساب‌های محبوب برای تعیین سودآوری استخراج اتریوم، همراه با Whattomine.com است که به شما امکان می دهد سودآوری آلت کوین‌ها را با اتریوم و بیت کوین مقایسه کنید.

اکنون که به این نتیجه رسیده‌اید که مایل به استخراج ETH هستید و یک برنامه استخراج عالی ایجاد کرده‌اید، وقت آن است در مورد انتخاب سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز تصمیم گیری کنید. آیا باید خودتان بسازید؟ خرید آنلاین؟ یا منابع خود را با چند دوست جمع کنید تا یک ریگ مشترک راه اندازی کنید؟

سخت افزار و نرم افزار استخراج اتریوم

متداول ترین مسیری که ماینرهای اتریوم انتخاب می‌کنند، خرید یک ریگ اتریوم مونتاژ شده است. با این حال، ساختن آن توسط شخص شما نیز ممکن است و در رمزنگاری رقابتی امروز، که ریگ‌های استخراج بصورت ده‌ها هزار دستگاه مختلف (اگر نه بیشتر) به فروش می‌رسند، می‌تواند یک روش خوب برای صرفه جویی در هزینه‌ها باشد.

این بخش را به عنوان راهنمای مقدماتی در مورد برخی از مواد و اجزای مورد نیاز هنگام مونتاژ ریگ استخراج ETH خود در نظر بگیرید.

ساخت ریگ استخراج اتریوم

در صورت تصمیم به ساخت ریگ توسط شخص شما، در زیر تنها برخی از اجزایی که باید خریداری و مونتاژ کنید قبل از شروع کار استخراج آورده شده است. به منظور ایجاد یک ریگ استخراج اتریوم جامع و با عملکرد بالا، شما احتمالاً هزینه ای از 1500 دلار تا 4000 دلار نیاز خواهید داشت.

Frame:  برای قرار دادن و جدا کردن GPU مختلف (یا منفرد) که برای استخراج Ether استفاده می‌کنید، به یک فریم استخراج نیاز خواهید داشت.

مادربرد: به راحتی می‌توانید مادربرد را در فروشگاه رایانه محلی یا با سفارش یکی از آن در eBay یا Amazon پیدا کنید. اگر می‌توانید از خرید لوازم دست دوم خودداری کنید.

هارد دیسک: به دنبال یک هارد دیسک با سرعت کار بالا و زمان بوت سریعتر باشید، این یکی از قسمت‌های ریگ است که شما واقعاً نباید از کیفیت آن غافل شوید!

CPU:  از آنجا که بزرگترین نگرانی برای استخراج اتریوم نیست، می‌توانید یک پردازنده ارزان قیمت انتخاب کنید. اما، حتماً یکی را انتخاب کنید که دارای فن باشد!

واحدهای منبع تغذیه (PSU):

RAM:  یک کارت حافظهRAM  4 گیگابایتی احتمالاً برای شروع کار کافی است.

و اگر واقعاً در ساخت ریگ استخراج اتریوم خود مصمم هستید، این مقاله که چگونگی ساخت یک ریگ استخراج جهانی برای کوین‌های الگوریتم Ethash را توضیح می‌دهد، را بخوانید.

سودآورترین استخراج کننده اتریوم

در حال حاضر بهترین استخراج کننده اتریوم در بازار Linzhi Phoenix است که 3 هفته پس از راه اندازی اتریوم 2.0 روانه بازار شد، این نشان می‌دهد که استخراج اتریوم هنوز بسیار پر طرفدار است.

دارای هش ریت 2600 Mh / s است، که بیش از 5 برابر قدرتمندتر از بهترین استخراج کننده بعدی اتریوم، Innosilicon A10 Pro است که دارای هش ریت 500 MH / s را داراست. با تنظیم 3500 وات در ساعت، ماینر فونیکس دارای پایین‌ترین مصرف انرژی است.

خرید ریگ استخراج اتریوم

خرید یک دستگاه استخراج اتریوم که از قبل مونتاژ و کار کرده است متداول‌ترین گزینه برای شروع کار است، زیرا همه افراد در مونتاژ رایانه تجربه کافی ندارند.

اگر کنجکاو هستید در مورد هزینه یک ریگ استخراج اتریوم اطلاعات کافی داشته باشید به سایت cryptocompare.com مراجعه کنید. به عنوان مثال، این ریگ استخراج اتریوم 170 مگاهرتز در ثانیه دارای قیمت 1،521 دلار آمریکا است و دارای مدت زمان بازپرداخت تقریباً 131 روزه است، به این معنی که کاربرانی که چنین ریگ‌هایی را خریداری می‌کنند، در 131 روز یا تقریباً در طی چهار ماه پرداخت خواهند کرد. علاوه بر این، آنها تقریباً 491 دلار در ماه یا 5،977 دلار در سال از ETH درآمد کسب خواهند کرد.

توجه داشته باشید که اگرچه ریگ‌های استخراج با نرخ هش بالا ممکن است معادلات و محاسبات ریاضی را سریعتر از ریگ‌های با سرعت هش پایینتر حل کنند، اما آنها معمولاً قیمت بالاتری دارند و به طور کلی برق بیشتری مصرف می‌کنند، در نتیجه سود شما کاهش می‌یابد.

نرم افزار استخراج اتریوم

هنگامی که سخت افزار لازم برای استخراج اتریوم خود را انتخاب کردید، باید نرم افزار آن را نصب کنید.

برای مبتدیان، استخراج کنندگان اتریوم برای اتصال به شبکه اتریوم باید یک کلاینت نصب کنند. با استفاده از دستورالعمل‌های مربوط به سیستم عامل مناسب خود، می‌توانید Geth را دانلود کنید. پس از دانلود، گره شخصی شما قادر به تعامل با دیگر گره‌های شبکه اتریوم خواهد بود و به عنوان رابط کاربری شخصی شما برای قراردادهای هوشمند عمل می‌کند. فقط بدانید که کل اندازه بلاکچین اتریوم از 1TB فراتر رفته است.

اما صبر کنید، هنوز تمام نشده است. اگر می‌خواهید کارهای دیگری غیر از تعامل با گره‌های شبکه اتریوم انجام دهید و در واقع می‌خواهید “سرد ، سخت ، ETH را استخراج کنید، توصیه می کنیم Ethminer را بارگیری کنید. Ethminer به طور موثر GPU شما را مجاز به اجرای الگوریتم هش کردن می‌کند که انتگرالی برای امن کردن شبکه ETH از طریق PoW است. و برای کاربرانی که بیش از یک ریگ استخراج ETH دارند، می‌توانید Awesomeminer را نصب کنید.

فراموش نکنید که با ایجاد یک شبکه آزمایشی خصوصی، اتصال خود را آزمایش کنید. انجام این کار ابزاری بسیار مفید برای آزمایش قراردادهای عمومی و آزمایش ظرفیت کلی استخراج شماست. در یک شبکه آزمایشی خصوصی، هیچ کاربر دیگری وجود ندارد، بنابراین GPU شما فقط مسئولیت مکان یابی و اعتبارسنجی بلوک‌ها را دارد.

چگونه می توانم اتریوم خود را به ارز فیات تبدیل کنم؟

بعد از اینکه مقدار قابل توجهی ETH جمع کردید، می‌توانید آن را نگهداری کنید، معامله کنید یا به فیات تبدیل کنید (USD، GBP، SGD).  اگر تصمیم دارید ETH خود را با فیات تبدیل کنید، یافتن یک صرافی مناسب برای فروش آن در برخی مواقع دشوار است. به هر حال استخراج ETH می‌تواند شغل شما باشد و ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های اجاره خانه یا اجناس خود باشید.

بیایید نگاهی به سه مکان مناسب برای فروش ETH خود بیندازیم.

کوین بیس

کوین بیس با ارائه خدمات با ارزهای فیات بیش از 32 کشور جهان و ذخیره ارزهای رمزنگاری در تقریباً 190 کشور در سراسر جهان، یک صرافی آنلاین و بستری برای تبدیل اتریوم شما به فیات است.

کوین بیس در سال 2012 تاسیس شد و تا سال 2014 به بیش از یک میلیون کاربر رسید و این امر آنرا به یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش آنلاین تبدیل کرد. در حال حاضر، آنها بیش از 13 میلیون کاربر و بیش از 1 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کنند، بنابراین نگرانی در مورد پر شدن سفارش وجود ندارد.

کوین بیس یکی از ساده‌ترین صرلفی‌ها و پلتفرم‌ها برای فروش اتریوم شما اس ، زیرا آنها از هر دو رابط تلفن همراه و وب برای انجام این کار پشتیبانی می‌کنند و یک گزینه برداشت مستقیم ارائه می‌دهند، که در آن شما فقط باید اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که هنگام فروش ETH خود در کوین بیس به یک حساب بانکی ایالات متحده یا کیف پول USD Coinbase، کارمزدهای 1.5٪ یا تقریبا 4٪ را در برداشت PayPal خواهد داشت.

کراکن

اگر می خواهید ETH خود را در صرافی معتبر بفروشید، صرافی کراکن را انتخاب کنید. کراکن بزرگترین صرافی بیت کوین در جهان از نظر نقدینگی و حجم یورو است و به دلیل داشتن تیم شفاف و چندین جفت فیات در فضای صرافی‌های ارزهای رمزنگاری بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ثبت نام در Kraken سریع و آسان است، اما برای واریز و معامله ارزها حداقل به تأیید ردیف 1 نیاز دارید که به نام، DOB است و به محل اقامت و شماره تلفن شما احتیاج دارد. هنگامی که حساب Kraken شما راه اندازی شد، فروش ETH شما بسیار ساده است و می توانید ETH (Ether) را برای ایجاد آدرس و ارسال Ether استخراج شده خود انتخاب کنید و سپس تبدیل آن به USD ، CAD ، GBP، JPY یا EUR را انجام دهید.

توجه داشته باشید که برای برداشت‌های داخلی در ایالات متحده، Kraken از کاربران می‌خواهد تأییدیه ردیف 3 را انتخاب کنند که این امر به اثبات شناسه صادر شده توسط دولت، قبض، شماره تأمین اجتماعی (فقط برای کاربران آمریکایی) و عکس تأیید شناسه نیاز دارد. سرانجام، Kraken هزینه برداشت کاربر را بر اساس وضعیت سازنده / گیرنده و حجم معاملات سی روزه محاسبه می‌کند و در نتیجه کارمزد از 0٪ تا کمی بیش از .25٪ متغیر است.

CEX.io

علاوه بر اجازه به کاربران و سرمایه گذاران برای خرید ETH و BTC با کارت نقدی و اعتباری خود، CEX.io همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا ETH خود را به صورت فیات برداشت کنند. برخلاف Coinbase که تعداد محدودی از کشورها را از دسترسی و استفاده از آن محدود می‌کند، CEX.io در 99٪ از کشورها در سراسر جهان و تقریبا 24 ایالت از ایالات متحده در دسترس است، به این معنی که احتمالاً موقعیت مکانی و کشور شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بسته به نوع حساب و مکان شما، کاربران می‌توانند فیات خود را با استفاده از موارد زیر برداشت کنند:

برداشت مستقیم به Mastercard / Visa  (بله، با دبیت کارت) ،

انتقال سوئیفت بانکی (EUR)

انتقال SEPA  (EUR)، یا

انتقال سرمایه رمزنگاری (USD / EUR).

در بیشتر موارد، برداشت‌های فیات بصورت فوری پردازش می‌شوند و هزینه‌های آنها از 1٪ (سرمایه رمزنگاری) تا 2٪ یا سقف 3.80 یورو برای ویزا متغیر است.

در بالا سه گزینه آسان و راحت برای استخراج کنندگان ETH معرفی شد. علاوه بر این، هر سه پلتفرم مناسبی برای تبدیل ETH به ارزهای رمزنگاری دیگر مانند BTC یا BCH هستند. فقط اطمینان حاصل کنید که احراز هویت دو مرحله‌ای را برای ورود به پلتفرم فعال کرده‌اید، زیرا هک صرافی و پلتفرم‌های متمرکزمی تواند هر لحظه انجام شود، بنابراین شما باید یک لایه امنیتی ثانویه اضافه کنید.

4- استخراج اتریوم و انتقال به اثبات سهام

اتریوم 2.0، AKA Serenity، یک پروتکل اساسی است که قرار است اتریوم را از PoW به PoS تبدیل کند تا شبکه سریعتر، ارزان‌تر و سازگار با محیط زیست باشد.

همانطور که در کل این مقاله ذکر شد ، اثبات کار(PoW) مقدار زیادی انرژی و منابع را از بین می‌برد، و در نهایت ماینرها را مجبور می‌کند تا در برابر یکدیگر قرار بگیرند. از این گذشته، چون PoW یک سازوکار اجماعی است (با هدف تأیید و اطمینان از اطلاعات معتبر به دفتر کل بلاکچین) برای عملکرد روان آن، به درخواست کنندگان خدمات نیاز دارد. به طور خاص، رایج‌ترین مشکلات PoW شامل موارد زیر است:

مصرف انرژی و قدرت ناکارآمد

اکوسیستم بالقوه شکارگر (کسانی که سرمایه دارند با خرید ریگ‌های استخراج قدرتمندتر ثروتمندتر می‌شوند)  و

درجاتی از تمرکز، که استخرهای بزرگ می‌توانند “با هم متحد شوند” تا 51٪ از شبکه را اشغال کنند.

چنین اتلاف شدید منابع و انرژی در نهایت منجر به هزینه‌های گزاف انرژی می‌شود، چیزی که بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین و جامعه ETH به دنبال مهار آن هستند. راهنمای پیاده سازی و مشخصات Eth 2.0 برای اولین بار در صفحه Ethereum Github منتشر شد و Beacon Chain، بلاکچین اثبات سهام Ethereum، در تاریخ 1 دسامبر سال 2020 مستقر شد.

ما در حال حاضر در مرحله 0 هستیم، این بدان معناست که PoW و PoS در کنار یکدیگر کار می‌کنند و ممکن است دو یا چند سال فرصت برای استخراج داشته باشیم تا اینکه استخراج در شبکه منسوخ شود.

اثبات سهام چیست؟

برای کسانی که نمی‌دانند اثبات سهام چیست، به یک الگوریتم اجماع اشاره دارد که به سهم اقتصادی یک اعتبارسنج در شبکه بستگی دارد.

در حالی که بیت کوین به کاربران و شرکت کنندگان برای حل “معماهای رمزنگاری” برای اعتبار سنجی و تأیید پاداش می‌دهد، PoS با استکینگ توکن خود در بلوک‌های آینده رأی می‌دهد (در مورد Ethereum ، این توکن ETH خواهد بود).

در بخش بعدی، ما به بررسی اتریوم 2.0 و همچنین مشخصات و هدف آن خواهیم پرداخت.

اتریوم 2.0 چیست؟

اتریوم 2.0 جدیدترین نسخه به روز شده شبکه اتریوم است که هدف آن افزایش سرعت، کارایی و مقیاس پذیری اتریوم است. اتریوم 2.0 با فراهم آوردن ظرفیت تراکنش بسیار بالاتر مشکل ازدحام شبکه را حل خواهد کرد.

ارتقا Serenity به آرامی تغییرات چند فازی را در معماری و طراحی سیستم خود اعمال می‌کند. ما در حال حاضر در مرحله 0 هستیم، که شاهد راه اندازی Beacon Chain هستیم. در فازهای بعدی، به روزرسانی‌های عمده دیگری مانند sharding معرفی می‌شوند.

Beacon Chain اتریوم چیست؟

به روزرسانی مورد انتظار Beacon Chain، که پس از تأخیرهای فراوان در دسامبر 2021 در اتریوم اجرا می‌شود، کاربران را قادر می‌سازد شبکه را با استکینگ همراه با عملیات استخراج در شبکه اتریوم 1 و اثبات سهام بلاکچین را اعتبار سنجی کنند.

چگونه می توان در اتریوم در سال 2021 استکینگ انجام داد

برای مشارکت در مراحل استکینگ، باید 32 ETH را در یک قرارداد هوشمند واریز کنید که برای مدت زمان مشخصی قفل می‌شود. این به عنوان یک بیمه برای رفتار خوب شما محسوب می‌شود، زیرا در صورت انجام هر نوع سورفتار، وجوه شما می‌تواند به طور کامل یا جزئی ضبط شود. به عنوان اعتبارسنج، حتماً از رفتارهای مخرب خودداری کنید و به طور دوره‌ای به شما اتریوم پرداخت خواهد شد.

Sharding چیست؟

به زبان ساده Sharding عملیاتی است که امکان تقسیم بلاکچین به چندین پارتیشن کوچکتر را فراهم می‌کند که در مجموع به آن زنجیره‌های خرد شده می‌گویند. Sharding راه حل مقیاس پذیری اتریوم است که مدت‌ها انتظار می‌رود بوجود آید و امکان رسیدن سرعت معاملات به 100000 tps در شبکه را فراهم می‌کند.

اتریوم 2.0 چگونه کار می‌کند؟

اعتبار سنج‌ها به عنوان یک زنجیره اثبات سهام، برای شبکه ضروری هستند زیرا زیرساخت‌ها و تعمیر و نگهداری شبکه به آنها بستگی دارد. در اینجا سه وظیفه اصلی اعتبار سنج معرفی شده است:

تراکنش‌های انجام شده در Beacon و Shard Chains را تأیید کند.

بلوک‌ها را به Beacon یا Shard Chains ارائه و اضافه کند.

گزارش هر نوع سوقصدی که توسط اعتبارسنج‌های دیگر انجام شده است.

و با این سه عملکرد، Beacon و Shard Chains می‌توانند عملکردهای عادی را حفظ کنند. اما چرا همه این به روزرسانی‌های پیچیده ضروری است؟ چرا زنجیره اتریوم را مانند گذشته حفظ نمی‌کنند؟

دلایل اصلی برای وجود اتریوم 2.0

مقیاس پذیری

PoS قرار است مسائل مقیاس پذیری اتریوم را از طریق خرد کردن اصلاح کند.

تجربه کاربر (هزینه و سرعت)

اکاربران بیشتر در سیستم‌های پرداخت  به چه چیزی اهمیت می‌دهند؟ پاسخ قطعاً هم سرعت و هم هزینه کم است. ما می‌خواهیم هرچه سریعتر و ارزانتر پرداخت‌ها را ارسال کنی ، البته با امنیت و به شکل غیرمتمرکز، مانند سایر بلاکچین ها.

تغییر به سمت زنجیره بلوک واقعی و غیرمتمرکز

متأسفانه، اکثر نرخ‌های هش در بلاکچین در استخرهای استخراج اصلی متمرکز شده و یک محیط استخراج ناعادلانه و غیرقابل رقابت را ایجاد می‌کند. PoS به هر کسی که بخواهد توکن‌های خود را به منظور اعتبار سنجی قرار دهد، یک پاداش مناسب ارائه می‌دهد.

بهره وری انرژی

با هزینه‌های بالای استخراج بیت کوین و اتریوم، PoS قرار است این مکانیسم اجماع با مصرف بیش از حد انرژی را تعدیل کند، که متعاقباً تأثیر مستقیم بر محیط زیست ما خواهد داشت.

بازدارندگی در برابر حملات مخرب و حملات 51٪

همانطور که کاربران و اعتبار سنج‌ها در حال سرمایه گذاری در استکینگ (ETH)هستند، نمی‌توانند این استک‌ها را در یک استخر جمع آوری کنند تا قدرتشان بیشتر شود که درنتیجه مانع حملات گسترده می‌شود و شبکه را از حمله 51٪ محافظت می‌کند.

5- نحوه عضویت در استخر استخراج اتریوم در سال 2021

به دنبال پیوستن به استخر استخراج اتریوم هستید؟ ما شما را با استخرهای استخراج، طرح های مختلف پاداش و چگونگی استخراج اتریوم و سایر آلت کوین‌ها آشنا می‌کنیم.

در فضای وحشی استخراج ارزهای رمزنگاری، استخرهای استخراج به معنای مجموعه‎ای از منابع استخراج هستند، که پردازش و قدرت محاسباتی شبکه را توزیع و به اشتراک می‌گذارند و در نهایت هر پاداش را به صورت متناسب تقسیم می‌کنند.

استخرهای استخراج به کلیه ماینرها نیاز دارند تا PoW را انجام دهند و از مشکلات مربوط به آهستگی و ناکارآمدی تولید و ایجاد بلوک و زمان ماینینگ از بین می‌روند. بنابراین، ماینرها تصمیم گرفتند منابع محاسباتی خود را برای تولید سریع بلوک‌ها، با اطمینان از جریان پاداش ثابت و مداوم، به جای پاداش پراکنده و یکباره، با هم به اشتراک بگذارند.

چندین طرح پاداش و رویکرد مرتبط با استخرهای استخراج شامل:

پرداخت به ازای هر سهم: PPS با توجه به مشارکت درصدی یا احتمالی افراد استخر استخراج در شناسایی و استخراج بلوک، به افراد ماینر پرداخت‌های آنی و تضمینی ارائه می‌دهد. تحت پرداخت به ازای هر سهم، استخراج کنندگان از موجودی استخر استخراج پاداش دریافت می‌کنند، به این معنی که می‌توانند بلافاصله آن را پس بگیرند، در نهایت واریانس احتمالی پرداخت را کاهش می‌دهند (به صورت ریسک در صورت انتقال به اپراتور استخر استخراج).

متناسب:

همانطور که از نام آن مشخص است، پرداخت‌ها و جوایز متناسب با میزان سهام شخص توزیع می‌شود. با این حال، برخلاف PPS، پرداخت متناسب فقط در پایان دور محاسبه می‌شود.

پرداخت به ازای N سهام آخر (PPLNS) :

مشابه جوایز “متناسب”، پرداخت به ازای N سهم آخر نیز بر اساس تعداد آخرین سهام (به جای کل سهام دور آخر) محاسبه می‌شود، به طور معمول اعضای وفادار استخر استخراج را ترجیح می‌دهد.

هندسی و هندسی مضاعف:

روش هندسی فارغ از فعالیت ماینرها پاداش یکسانی را به ماینرها اعطا می‌کند، و در آخر ماینرهایی که از ابتدای دور استخراج شرکت می‌کنند (و انتظار پاداش بیشتری دارند) را محافظت می‌کند. با ترکیب هر دو روش هندسی و PPLNS، روش هندسی مضاعف ایجاد می‌شود که کاملاً بر اساس امتیاز است، به این معنی که ماینرها براساس امتیاز داده شده که بصورت تصاعدی رشد می‌کند پاداش دریافت می‌کنند.

اکنون که اطلاعات استخر استخراج و چندین مکانیزم پاداش مرتبط با استخرهای استخراج را بررسی کردیم، بیایید به استخرهای استخراج اتریوم و لیست محبوب‌ترین‌ها بپردازیم.

استخرهای استخراج اتریوم چیست؟

استخرهای استخراج اتریوم همانطور که از نام آنها پیداست، استخرهای استخراج هستند که استخراج کنندگان منابع محاسباتی و نیرو را برای استخراج اتریوم  (ETH) با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. پیوستن به استخر استخراج Ethereum یک روش عالی برای اطمینان از پرداخت سریعتر و سازگارتر برای حل یک بلوک Ether است، در حالی که نوسانات کلی فرآیند استخراج را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، برخی از هزینه‌ها در استخر استخراج کاهش می‌یابند که شامل:

هزینه‌های بالای برق ،

کمبود فضا،

عدم تهویه ،

سر و صدای زیاد ، و

مسائل مربوط به گرمایش

می شود.

هنگام انتخاب استخر استخراج Ethereum، ارزیابی فاکتورهای مختلف مهم است، از جمله اینکه آیا هزینه‌ها در مقایسه با سود حاصل جبران می‌شود، چنین هزینه‌هایی نباید بالا باشند و محل سرور (به هر حال، هرچه ریگ استخراج Ethereum شما به سرور نزدیکتر باشد استخراج شما کارآمدتر خواهد بود).

در این مقاله، نویسنده (و علاقه مندان به Ethereum)  خود ریگ اتریوم خود را ایجاد و به استخر استخراج متصل کرده است. وی خاطرنشان می‌کند “اگرچه من فقط 120 مگاهرتز در ثانیه به استخری كه به آن پیوستم كمك می‌كنم، اما سود سالیانه 25 اتر در سال را به من می‌دهد. بر اساس دشواری استخراج و قیمت اتر در زمان نوشتن مقاله، پس از کسر هزینه برق باید تقریباً برابر با 45000 دلار در سال باشد.”

بیایید نگاهی به سه استخر استخراج Ethereum در فضای بلاکچین بیندازیم.

بهترین استخرهای استخراج Ethereum

در حالی که استخرهای استخراج Ethereum به تعداد بسیار زیاد وجود دارند، ما توصیه می‌کنیم به یک استخر با هزینه‌های ارزان و پایگاه کاربر قوی بپیوندید. هنگام انتخاب استخر استخراج Ethereum برای عضویت، سه نکته اساسی را در ذهن داشته باشید. عملکرد، اندازه و قابل اعتماد بودن استخر

انتخاب استخری که هر سه مورد را بخود اختصاص دهد، در آینده باعث کاهش دردسر شما می‌شود و شما را قادر می‌سازد تا زمان پرداخت راحت‌تر باشید.

sparkpool

با داشتن 88.7 TH / s ثانیه، Sparkpool در حال حاضر بزرگترین استخر استخراج Ethereum در جهان است. با استفاده از طرح جایزه PPLNS ، Sparkpool دارای بیش از 221،300 ماینر و 450200 کارگر است. این استخر در یک جامعه Ethereum چینی به نام Ethfans متولد شده است و تبدیل به یک استخر جهانی شده است که دارای سرورهایی در ایالات متحده آمریکا، اروپا، تایوان، آسیای جنوب شرقی و غیره است.

علاوه بر ETH ، Sparkpool استخرهای استخراج برای CKB و BEAM نیز دارد. علاوه بر این، این سرویس همچنین خدمات استکینگ برای ETH 2.0، و همچنین Cosmos ، Solana و سایر شبکه‌های PoS را ارائه می‌دهد.

یکی از مزایای استفاده از Sparkpool این است که الزامات سختگیرانه‌ای ندارد. همچنین هزینه استخر نسبتاً کم برابر با 1٪ می‌باشد. با این حال، دقت کافی را در محاسبه سود خود انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است با ضرر مواجه شوید.

Ethermine

وقتی نوبت به انتخاب استخرهای استخراج Ethereum می‌رسد، Ethermine در بالای لیست قرار دارد و دارای نرخ هش 20.8٪ است و آن را به دومین استخر استخراج Ether تبدیل می‌کند. ناگفته نماند که بیش از 128306 ماینر دارد.

مانند Sparkpool ، Ethermine نیز به دلیل هزینه کم 1٪ برای همه جوایز ETH خود معروف است. همچنین در نسخه‌های موبایل و دسک تاپ پشتیبانی می‌شود و یکی از راحت‌ترین استخرهای موجود در این فضا است.

چندین ویژگی متمایز Ethermine عبارتند از:

استخراج ناشناس ETH

سرورهای مختلف در قاره‌های مختلف

محاسبه بسیار دقیق hashrate

پرداخت برای تمام بلوک‌های یافت شده

آستانه پرداخت قابل تنظیم ، و (همانطور که در بالا ذکر شد)

دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث مانند iOS و Android.

در حال حاضر، Ethermine فقط از Ethereum (ETH) ، Ethereum Classic (ETC) و Zcash (ZEC) پشتیبانی می‌کند.

Nanopool

با توجه به اینکه پنجمین استخر استخراج Ethereum درفضای رمزنگاری است، Nanopool از جامعه‌ای متشکل از بیش از 37000 استخراج کننده Ethereum پشتیبانی می‌کند و همان هزینه کم 1٪ را از شرکت کنندگان دریافت می‌کند. مزایای Nanopool شامل کاربرپسندی و عدم تمرکز است (دارای سرورهای گسترده توزیع شده).

استفاده از رابط کاربری Nanopool ساده و آسان است و از 7 ارز رمزنگاری پشتیبانی می‌کند که شامل:

اتریوم ،

Ethereum Classic ،

Conflux

Zcash ،

مونرو ،

و

ارگو

می‌باشد.

Nanopool فقط بر استخراج کنندگان ETH در یک بخش از جهان متمرکز نیست و استخراج کنندگان از گوشه و کنار جهان در آن حضور دارند، زیرا سرورها در اروپا، آسیا، شرق و غرب ایالات متحده، ژاپن و استرالیا ارائه می‌شوند.

اگر می‌خواهید به نانوپول بپیوندید، فقط مطمئن شوید که ریگ شما مطابق با شرایط سخت مندرج در استخر است، زیرا این موارد از الزامات پیوستن به نانوپول می‌باشد:

پردازنده گرافیکی

اینترنت پایدار

4 گیگابایت RAM

حساب Ethereum ، و

Miner GPU با حداقل 4 گیگابایت (با توصیه به آخرین درایورهای GPU AMD و Nvidia).

2miners

2miners با داشتن بیشترین تعداد کوین پشتیبانی شده، جوانترین استخر در این لیست است اما احتمالاً بلندپروازترین آنهاست. این استخر استخراج ناشناخته در اواخر سال 2017 تأسیس شد. 2Miners طراحی منحصر به فردی را ارائه می‌دهد و به همان اندازه کاربرپسند استک

گزینه شروع سریع با نرم افزار استخراج آماده برای کار

ربات مانیتورینگ تلگرام

ربات اطلاع رسانی بلوک جدید تلگرام

سرویس نظارت بر ایمیل

آمار دقیق

پشتیبانی 24/7

2Miners دارای دو استخر PPLNS و SOLO است. هزینه PPLNS   1٪ و هزینه SOLO  1.5٪ است. استخر چند کوینی 2Miners از بیش از 20 کوین از جمله ارزهای رمزنگاری معروف مانند Ethereum Classic ، ZCash ، Bitcoin Gold و غیره پشتیبانی می‌کند.

شاید شما به دنبال استخراج آلت‌کوین‌ها به جای یکی از اصلی‌ترین ارزهای رمزنگاری حاکم بر جامعه رمزنگاری باشید، بیایید نگاهی به نحوه استخراج آلت‌کوین‌ها در زیر بیاندازیم.

استخراج چند منظوره چیست؟

خوش شانس هستید که برای استخراج آلت‌کوین‌ها در فضای رمزنگاری حاضر جاه طلب هستید. استخرهای چند منظوره استخرهای استخراجی هستند که بسته به سودآوری کوین در استخراج انواع آلت‌کوین‌ها فعالیت دارند.

برای مثال، اگر یک الگوریتم multipool تعیین کند که altcoin X بیشترین سود را در بازار فعلی دارد (از طریق زمان بلوک و قیمت صرافی)، پس استخر از سکه Z تغییر می‌کند و استخراج X را شروع می‌کند.

اما، آیا این بدان معنی است که من مجبورم کیف پول‌های آلت کوین‌ها و ارزهای رمزنگاری متعددی را دانلود یا خریداری کنم؟

نه دقیقا. از آنجا که استخراج در استخر چند منظوره از نظر تئوریک می‌تواند به طور مکرر بین آلت کوین‌ها جابجا شود، بخش خوب استخرهای چند منظوره این است که به طور خودکار هر کدام از آلت کوین‌ها را که در آن زمان استخراج می‌کند، به یک کوین اصلی و محبوب  تبدیل می‌کند (مانند Bitcoin یا Ethereum).

چنین روشی به این معنی است که شرکت کنندگان می‌توانند کوین‌های بیشتری را در یک ارز رمزنگاری رایج دریافت کنند. بعلاوه، تبدیل خودکار در استخرهای چند منظوره ممکن است تقاضا برای کوین اصلی را به دنبال داشته باشد، که ممکن است اثر افزایشی بر قیمت آن کوین در بازار داشته باشد.

در مورد استخرهای چندمنظوره کنجکاو هستید؟ یکی از محبوب‌ترین استخرهای استخراج در https://www.multipool.us/  را ببینید.

با انتقال Ethereum به یک سازوکار اجماعی PoW / PoS ترکیبی، این سوال که آیا PoS خطر تمرکز مشابه استخرهای استخراج مانند PoW را ایجاد می‌کند را بوجود آورده است.

اثبات سهام به عنوان یک بازدارنده تمرکز

از نظر تئوری، اثبات سهام می‌تواند غیر متمرکزتر از اثبات کار باشد. با این حال، مرحله اول Ethereum 2.0 تنها در کمتر از 3 ماه پیش آغاز شده است و زنجیره اثبات کار همچنان ادامه دارد، بنابراین هنوز صد درصد مطمئن نیستیم.

اگرچه به طور کلی پذیرفته شده است که Ethereum و Bitcoin برای اجرای حمله 51٪ به شبکه فقط به سه استخر استخراج (تقریباً) احتیاج دارند، PoS به معنای ایجاد چنین استخرهایی از منابع و انرژی است که از طریق الزامات بااعتماد بیشتر و سختگیرانه‌تر است و در نهایت می‌تواند سهم شرکت کننده و یا سپرده‌های یک شرکت کننده را در صورت نیاز از بین ببرد. به عبارت ساده، با از بین بردن سهام یا سپرده‌های یک شرکت کننده، اعتبارسنج‌ها را تشویق می‌کند تا از توطئه و حملات گسترده جلوگیری کنند.

سرانجام، PoS یک گزینه بازیابی کم ریسک برای شبکه‌های در معرض حمله 51٪ ارائه می‌دهد، زیرا شبکه نیازی به تغییر الگوریتم استخراج جدید و متفاوت ندارد.

هنگام خرید Ethereum از صرافی ارزهای رمزنگاری، ما اکیداً توصیه می‌کنیم در مورد تاریخچه صرافی دقت لازم را داشته باشید. آیا تخلف یا هک گسترده‌ای صورت گرفته است؟ آیا سفارشات می‌توانند به موقع پر شوند؟ چه جفت‌های معاملاتی را ارائه می‌دهد؟ آیا می‌توانید در یک زمان معقول وجوه خود را برداشت کنید؟ اینها فقط چند سوال است که باید در نظر بگیرید.

همچنین، اگرچه منطقی بنظر می‌رسد، اما ممکن است به یک استخر استخراج بیت کوین برای دریافت بصورت Ether ملحق نشوید، زیرا کاملا متفاوت است.

6- چگونه اتریوم خود را به صورت آفلاین ذخیره کنیم

کاربران CoolWallet S را قادر می‌سازد تا فضای ذخیره سازی را در دستان خود داشته باشند، کیف پول سخت افزاری S امن‌ترین کیف پول برای نگهداری Ethereum، توکن‎های ERC20 بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری است.

اکنون که اولین بیت Ethereum یا ارزهای رمزنگاری دیگری مانند Bitcoin را با موفقیت استخراج کرده اید، وقت آن است که بفهمید چگونه بهترین ذخیره و محافظت را از آن انجام دهید. یا شاید شما برای مدتی است که در اتریوم سرمایه گذاری کرده‌اید و انبوهی از ETH را جمع آوری کرده‌اید که نیاز به محافظت از ان را دارید.

در هر صورت، بیایید نگاهی به نحوه ذخیره آفلاین Ethereum بیاندازیم.

اولین قانون ذخیره سازی ETH و سایر ارزهای رمزنگاری این است که وقتی بیش از یک ماه دریافتی بصورت رمزنگاری جمع کرده‌اید، وقت آن است که شروع به انتقال آفلاین آن به کیف پول سخت افزاری کنید. یا اگر مبلغی را جمع کرده‌اید که نمی‌خواهید آنرا از دست بدهید، وقت آن است که اولین کیف پول Ethereum خود را تحویل بگیرید.

به کیف پول‌های سخت افزاری Ethereum و ارز رمزنگاری به عنوان گاوصندوق شخصی خود (یا پناهگاه زیرزمینی) فکر کنید، جایی که کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین و خارج از کنترل یک نهاد متمرکز در آن ذخیره می‌شوند.

همانطور که هزاران دلار فیات (دلار آمریکا ، SGD ، GBP) را در کیف پول خود نگه‌داری نمی‌کنید و آشکارا آن را در معرض دید قرار نمی‌دهید، نباید مقادیر زیادی رمزنگاری را به صورت آنلاین و در دست یک نهاد متمرکز نگه دارید. وقت آن است که به زنجیره بلوک و انبار سرد روی بیاوریم.

با یک سرمایه گذاری اندک برای امنیت اکنون می تواند با محافظت از وجوه شما در برابر هک‌های مخرب و سرقت در آینده، سود این سرمایه گذاری را به شما بازگرداند.

CoolWallet S: ارز رمزنگاری در دستان شماست

برای کاربران و سرمایه گذاران که به دنبال “نگه داشتن ETH خود” و سایر ارزهای رمزنگاری در دستان خود هستند، CoolWallet S بهترین کیف پول سخت افزاری برای ذخیره ارز رمزهای شما است. CoolWallet S با Android و iPhone شما جفت می‌شود و از یک راه اندازی سریع پشتیبانی می‌کند، و مشکلات کابل یو اس بی و دردسرهای دیگری که در رابطه با کیف پول‌های سخت افزاری وجود دارد را حذف می‌کند.

CoolWallet S نه تنها بر امنیت بلکه بر ناشناس ماندن نیز تأکید دارد، و کاربران را قادر می‌سازد تا به صورت ناشناس در چند دقیقه سرمایه گذاری خود را تنظیم و تأمین کنند. علاوه بر این، اولین کیف پول سخت افزاری Ethereum و ارز رمزنگاری شده است که با پروتکل غیرمتمرکز MetaCert همکاری می‌کند و اطمینان می‌دهد کاربران طعمه کلاهبرداری‌های مخرب فیشینگ نخواهند شد. و مزایای زیر را برای کاربرانی که نگران مقاومت آن در برابر صدمات فیزیکی هستند ارائه می‌دهد:

مقاوم در برابر گرما و سرما ،

مقاوم در برابر ضربه ،

ضد آب ، و

ضد دستکاری

باران، برف، یا هک مخرب، CoolWallet S بهترین کیف پول برای ذخیره سازی و امنیت Ethereum و ارزهای رمزنگاری است.

هنگام استخراج Ethereum برای مدت زمان طولانی، تنظیمات برق رایانه را بررسی کنید. به عنوان مثال، به طور پیش فرض، اکثر رایانه‌ها در برخی مواقع “به خواب می روند” و در نهایت استخراج را متوقف می‌کنند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تنظیمات برق خود را تغییر دهید تا هرگز به خواب نرود. با انجام این کار کامپیوتر شما فعال باقی می‌ماند و به استخراج اتر (حتی در هنگام خواب) ادامه می‌دهد.

7- منابع اضافی استخراج Ethereum

در حالی که Ethereum GitHub به ماینرهای آینده ETH هشدار می‌دهد که شروع استخراج ETH توصیه نمی‌شود، اما هنوز هم می‌تواند یک روش مناسب برای افزایش Ethereum و سبد ارز رمزنگاری شما باشد، در حالی که به اکوسیستم بلاکچین نیز کمک می‌کند.

استخراج اتریوم و ارز رمزنگاری نمونه بارز بلاکچین است، زیرا به افراد زیادی که هسته اصلی آن را تشکیل می‌دهند قدرت می‌دهد که با شرکت در اعتبار سنجی و تأیید اطلاعات بالقوه تغییر دهنده جهان نقش مستقیم داشته باشند.

زنجیره بلوک در برابر جریان تعمیرات اساسی و بهم ریختن موسسات و مکانیزم‌های سنتی ما است که نتوانسته‌اند به طور مناسب مدرن شوند، بنابراین بسیار مهم است که از همه جبهه‌ها پشتیبانی شوند (از نقش مشاور گرفته تا کارکرد و تبادل شفاف، تا رسیدن به ماینرهای صادق و با انگیزه) .

برای کمک به بازنگری در موسسات منسوخ امروزی، در زیر چندین منبع دیگر وجود دارد که تجربیات استخراج اتریوم و ارز رمزنگاری شما را بیشتر غنی می کنند.

راهنمای CoolWallet برای Ethereum:

وایت پیپر Ethereum:

یلو پیپر اتریوم

وب سایت رسمی Ethereum:

EtherMining Reddit: در مورد استخراج اتریوم سوالاتی دارید؟ به انجمن ردیت مراجعه و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

Ethereum Reddit:

GitHub:

Etherscan:

CoinMarketCap

توییتر

اگرچه Ethereum در حال حاضر یک سازوکار اجماعی PoW / PoS ترکیبی را اجرا می‌کند، استخراج Ethereum هنوز هم می‌تواند یک منبع مناسب برای ایجاد مجموعه رمزنگاری شما باشد و ممکن است این انتقال با کندی انجام گیرد.

طبق گفته رابرت دروست، رئیس تحقیق و توسعه ConsenSys:

تصمیمات جدید سرمایه گذاری برای ایجاد قدرت هش استخراج بیشتر برای Ethereum اکنون دارای یک عامل خطر زمان است زیرا جریان پاداش اکنون از نظر زمان محدود به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، Eth روند صعودی خوبی داشته است، بنابراین بدست آوردن اتریوم بیشتر منطقی است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها