Categories
مقالات ماینینگ

در این راهنما، 10 عدد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ در سال 2024 را بررسی خواهیم کرد.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

عملیات کوچک و مختصر استخراج در خانه هنوز هم می‌تواند با انتخاب کارت گرافیک (GPU) و هزینه‌های برق مناسب، سودآوری قابل توجهی داشته باشد. در این راهنما، ما بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک در سال 20204 را بررسی خواهیم کرد.

اما قبل از بحث در مورد استخراج ارز دیجیتال با استفاده از کارت گرافیک، اجازه دهید ابتدا کمی در مورد چگونگی استخراج رمز ارزهایی مانند بیت کوین صحبت کنیم.

بسیاری از بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را با استفاده از دستگاه‌های ماینینگ (ASIC) استخراج می‌کنند. این دستگاه‌ها معمولا تنها برای استخراج یک ارز رمزنگاری شده خاص، طراحی شده است. بدون ارتقا مداوم دستگاه ماینر ASIC خود به آخرین نسخه، ممکن است رقابت با سایر ماینرهای پیشرفته‌تر، که همه برای کسب پاداش استخراج برای یک کوین رقابت می‌کنند، چالش برانگیز باشد.

پیشنهاد برای مطالعه: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴

به‌همین دلیل در ادامه برخی از بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک که می‌توان بدون استفاده از تجهیزات استخراج ASIC و چالش‌های رقابتی، با موفقیت استخراج شوند را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

۱− ورتکوین (Vertcoin)

اولین رمز ارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ ورت کوین با نماد VTC است که در ژانویه ۲۰۱۴ ایجاد شد و براساس کد بیت کوین ساخته شده است. زمان بسته شدن بلوک ورتکوین مشابه لایت کوین ۲٫۵ دقیقه و سقف تعداد عرضه کوین آن برابر با ۸۴ میلیون است. برای استخراج ورتکوین با کارت گرافیک با مراجعه به گیت هاب Vertcoin اطلاعات خود را تکمیل و شروع به استخراج کنید.

۲− مونرو (Monero)

دومین رمز ارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ مونرو با نماد XMR است. مونرو یک کوین محرمانه متمرکز براساس پروتکل CryptoNote است و از عملکرد هش RandomX استفاده می‌کند. یک کاربر Bitcointalk برای ایجاد BitMonero در سال ۲۰۱۴ پایگاه کد Bytecoin را فورک کرد. بعداً انجمن این نام را به مونرو تغییر داد.

XMR نیز مانند ورتکوین در برابر ASIC مقاوم است و این امر آن‌را به یکی از رمز ارزهای تبدیل می‌کند که می‌توانید با استفاده از کارت گرافیک از خانه با سودآوری خوبی استخراج کنید. علاوه بر این، نصب ریگ استخراج آن آسان است. پس از دستیابی به سخت افزار استخراج و کیف پول دیجیتال، نرم افزار استخراج را نصب و آن را پیکربندی کنید. زمان بلوک مونرو دو دقیقه است و حداکثر عرضه آن مشخص نیست. اطلاعات بیشتر در مورد استخراج XMR را مطالعه نمایید.

۳− ریون کوین (RavenCoin)

سومین رمز ارز در لیست، یکی از به صرفه ترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک با نام ریون کوین و نماد RVN است. این رمز ارز بر غیرمتمرکز کردن استخراج تمرکز دارد. در نتیجه، هر کسی می‌تواند RVN را به طور کارآمد در خانه و با تنظیمات مناسب استخراج کند. این ارز دیجیتال از الگوریتمی استفاده می‌کند که به KAWPOW معروف است.

توسعه دهندگان پشت ریون کوین این ارز رمزنگاری شده را در نوامبر ۲۰۱۸ راه اندازی کردند. پروتکل Ravencoin بر اساس یک فورک از کد بیت کوین است. زمان بسته شدن هر بلوک RVN یک دقیقه است و کل عرضه کوین آن برابر با ۲۱ میلیارد واحد است. از اینجا می‌توانید نرم افزار استخراج را دانلود و آن را برای استخراج RVN پیکربندی کنید، سپس به یکی از استخرهای استخراج پشتیبانی کننده RVN بپیوندید.

کارت گرافیک سری RTX، بهترین کارت گرافیک برای استخراج ارز دیجیتال

۴− پروتکل هاون (Haven)

چهارمین رمز ارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ پروتکل Haven با نماد XHV است. هاون یک فورک (انشعاب) از مونرو است، به این معنی که از ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی یکسانی برخوردار است اما از طریق استیبل کوین مصنوعی xUSD ، ثبات قیمت را ارائه می‌دهد.

ارز XHV از الگوریتم CryptoNight Heavy استفاده می‌کند، که در برابر ASIC مقاوم است و با Nicehash سازگار نیست. در نتیجه، می‌توانید این رمز ارز را با کارت گرافیک در خانه استخراج کنید. توسعه دهندگان این پروژه شبکه اصلی پروتکل Haven را در ژوئیه ۲۰۲۰ منتشر کردند. زمان بلوک هاون ۱۲۰ ثانیه است.

۵− اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic)

پنجمین رمز ارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ اتریوم کلاسیک با نماد ETC است. اتریوم کلاسیک یک هارد فورک از اتریوم است که هدف آن حفظ بلاکچین اصلی اتریوم قدیمی است. بلاکچین اتریوم کلاسیک همچنین از DApps و قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. اتریوم کلاسیک در ژوئیه ۲۰۱۶ راه اندازی شد.

اتریوم کلاسیک از نسخه اصلاح شده الگوریتم استخراج اتریوم به نام EtcHash استفاده می‌کند. این اصلاحات که به عنوان ارتقا Thanos نیز شناخته می‌شود، دسترسی بیشتری برای استخراج کنندگان با کارت گرافیک فراهم می‌آورد. بنابراین، استخراج کنندگان با پردازنده گرافیکی ۳ و ۴ گیگابایتی می‌توانند ETC استخراج کنند. توسعه دهندگان اتریوم کلاسیک ارتقا Thanos را در نوامبر ۲۰۲۰ اجرا کردند.

با تهیه کیف پول دیجیتال این رمز ارز و یک یا چند کارت گرافیک می‌توانید استخراج اتریوم کلاسیک را شروع کنید. در مرحله بعد، از اینجا نرم افزار استخراج را نصب و آن را پیکربندی کنید. پس از اتمام کار، ریگ استخراج اتریوم کلاسیک برای شما شروع به‌کار می‌کند. حد عرضه اتریوم کلاسیک ۲۱۰٫۷۰۰٫۰۰۰ واحد و زمان بلوک حدود ۱۳ ثانیه است.

۶− موناکوین (Mona)

ششمین رمز ارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ موناکوین با نماد MONA است. موناکوین یک فورک از لایت کوین است که توسعه دهنده ناشناس آن، بنام Watanabe، براساس شخصیت گربه‌ای ASCII، است. مونا یک الگوی رفتاری اینترنتی معروف در ژاپن است که در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد.

موناکوین از الگوریتم اثبات کار Lyra2RE (v2) استفاده می‌کند و ۱۵ دقیقه زمان بلوک دارد. علاوه بر این، کل عرضه کوین آن برابر با ۱۰۵٫۱۲۰٫۰۰۰ واحد است. الگوریتم Lyra2RE (v2) مونا را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ تبدیل کرده است. پس از تهیه کیف پول و کارت گرافیک، نرم‌افزار استخراج مونا را نصب کرده و آن را پیکربندی کنید. این کوین در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. برای کسب اطلاعات بیشتر  سایت موناکوین را بررسی کنید.

۷− ایترنتی (Aeternity)

هفتمین رمز ارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ اترنتی با نماد AE است. این شبکه رمز ارزی توسط یانیسلاو مالاهوف در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد. بلاکچین Aeternity از هر دو اجماع اثبات کار و اثبات سهام استفاده می‌کند. مکانیسم اثبات کار این رمز ارز Cuckoo Cycle نام دارد، الگوریتمی مقاوم در برابر ASIC و کم مصرف.

برای استخراج AE با کارت گرافیک، نرم افزار استخراج را نصب، آن را پیکربندی و شروع به دریافت AE در کیف پول خود خواهید کرد. بلوک اصلی بلاکچین Aeternity هر ۱۸۰ ثانیه ایجاد می‌شود. همچنین تیم پشتیبان این پروژه حداکثر عرضه کوین را تعیین نکرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر  سایت اترنتی را بررسی کنید.

۸− بیم (Beam)

هشتمین رمز ارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ بیم با نماد Beam است. بیم رمز ارز دیگری است که ماینرهای خانگی می‌توانند با استفاده از پردازنده گرافیکی با حداقل حافظه ۴ گیگابایتی استخراج کنند. Beam از یک نسخه تغییر یافته الگوریتم استخراج PoW Equihash (۱۵۰٫۵) PoW به نام Beam Hash III استفاده می‌کند. علاوه بر این، با پروتکل‌های بلاک چین Mimblewimble و LelantusMW قابل اجرا است.

تیم پشتیبان Beam این پروژه را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کردند. حداکثر عرضه کوین بیم ۲۶۲٫۸۰۰٫۰۰۰ واحد و زمان بلوک حدود یک دقیقه است. در وب سایت Beam می‌توانید نرم افزار استخراج سازگار با کارت گرافیک‌های Nvidia و AMD را پیدا کنید. به سادگی این نرم افزار را نصب و برای شروع استخراج BEAM پیکربندی کنید.

۹− کومودو (Komodo)

نهمین رمز ارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ کومودو با نماد KMD است. Komodo یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری سازگار با GPU است که از الگوریتم استخراج Equihash PoW استفاده می‌کند. توسعه این بلاکچین از سال ۲۰۱۴ آغاز شد. از سال ۲۰۱۹، کومودو راه حل‌های امن و قابل همکاری برای بلاکچین به مشاغل را ارائه داده است.

در اصل، کومودو یک فورک از زی کش Zcash بود، اما از آن زمان توسعه دهندگان آن را با ویژگی‌های جدید مانند قراردادهای هوشمند به روز کرده‌اند. علاوه بر این، کومودو از مکانیسم اجماع PoW به نام PoW تأخیری (dPoW) استفاده می‌کند. dPoW از بلاکچین بیت کوین برای حفظ امنیت بلاکچین Komodo استفاده می‌کند. با نصب نرم افزار استخراج و پیکربندی آن با کیف پول و استخر استخراج، می‌توانید KMD را بدست آورید. کل عرضه کومودو ۲۰۰ میلیون واحد و زمان هر بلوک ۶۰ ثانیه است.

۱۰− فدر کوین (Feather Coin)

دهمین رمز ارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ در سال ۲۰۲۳ فدر کوین با نماد FTC است. Feathercoin یک رمز ارز منبع باز است که از استخراج کنندگان با کارت گرافیک پشتیبانی می‌کند. ماینرهای خانگی همچنین می‌توانند از CPU استفاده کنند، با این وجود GPUها از کارایی بیشتری برخوردار هستند. الگوریتم استخراج آن NeoScrypt است که از استخراج GPU پشتیبانی می‌کند.

منشا Feathercoin به آوریل ۲۰۱۳ برمی‌گردد و آن را به یکی از قدیمی‌ترین آلت کوین‌ها تبدیل کرده است. همچنین، به لطف زمان بلوک سریع یک دقیقه‌ای، این شبکه پرداخت‌های سریع و کم هزینه را نیز ارائه می‌دهد. کل عرضه کوین در این شبکه برابر با ۳۳۶ میلیون واحد است. برای شروع استخراج FTC به نرم‌افزاری مانند Cudaminer نیاز دارید. علاوه بر این، انجمن فدر کوین، P2Pool را به عنوان بهترین استخر استخراج توصیه می‌کند.

۱۱− گرین (Grin)

گرین یک رمزارز مبتنی بر فناوری پروتکل MimbleWimble است که نخستین بلوک آن در تاریخ 15 ژانویه 2019 ماین شد. گرین به دلیل قابلیت استخراج ارز با کارت گرافیک در بین ارزهای دیجیتال، مطرح شده است. گرین بر بهبود ویژگی‌هایی نظیر حفظ حریم خصوصی، قابلیت ارتقاء و تعویض‌پذیری تأکید دارد، و توسعه‌ی آن تحت یک مدل مشارکتی ادامه دارد و بروزرسانی‌های متعددی دریافت می‌کند. در حال حاضر میزان پاداش هر بلوک استخراج شده، 60 واحد از ارز دیجیتال گرین است که می‌تواند سودآوری مناسبی را برای استخراج‌کنندگان به همراه داشته باشد.

جمع‌ بندی

1- چه تفاتی بین استخراج با GPU و ASIC وجود دارد؟

استخراج رمزارز با استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) و مدارهای مجتمع خاص کاربردی (ASIC) دو رویکرد متداول در بین ماینرها است. GPU‌ها، که بیشتر برای پردازش گرافیکی و محاسبات عمومی طراحی شده‌اند، به خاطر قابلیت انعطاف‌پذیری در استخراج انواع مختلف رمزارزها، محبوبیت زیادی دارند. این امر به ماینرها اجازه می‌دهد که در صورت تغییر شرایط بازار رمزارز، به راحتی به استخراج ارزهای دیگر بپردازند. در مقابل، ASIC‌ها برای استخراج رمزارزهای خاص با استفاده از یک الگوریتم معین بهینه‌سازی شده‌اند. این ویژگی آن‌ها را در مقایسه با GPU‌ها در استخراج آن دسته از رمزارزها کارآمدتر می‌کند. با این حال، این بهینه‌سازی خاص باعث می‌شود که ASIC‌ها در صورت تغییر الگوریتم یا کاهش سودآوری آن ارز خاص، کمتر انعطاف‌پذیر باشند.

2- آیا استخراج با کارت گرافیک در سال 2024، سود آور است؟

سودآوری استخراج با کارت گرافیک در سال 2024 به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله قیمت برق، قیمت رمزارزهای قابل استخراج و کارایی کارت گرافیک. با توجه به نوسانات بازار رمزارز و افزایش رقابت، لازم است تحقیقات دقیقی انجام دهید تا تعیین کنید که آیا استخراج برای شما سودآور است یا خیر.

3- آیا می‌توان با کارت گرافیک، بیت کوین استخراج کرد؟

استخراج بیت کوین با کارت گرافیک تقریباً غیرممکن است، زیرا این فرآیند به طور قابل توجهی توسط ماینرهای ASIC انجام می‌شود که بسیار کارآمدتر از GPU‌ها هستند. استخراج بیت کوین با GPU می‌تواند هزینه برق بسیار بالایی داشته باشد بدون آنکه بازده قابل توجهی داشته باشد. برای کسانی که علاقه‌مند به استخراج با کارت گرافیک هستند، توصیه می‌شود که به سراغ ارزهای دیجیتال دیگری بروند که هنوز می‌توان آن‌ها را به صورت سودآور با GPU استخراج کرد.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمزارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها