Categories
مقالات ماینینگ

استخراج ارز دیجیتال با موبایل از مواردی است که به دلایلی اپل و گوگل با آن مخالف هستند. هرچند بعضی رمزارز ها داستان متفاوتی دارند.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

استخراج (Mining) ارز دیجیتال با موبایل یکی از روش‌های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال است که البته چالش‌ها و نکاتی دارد که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. در ابتدا به طرح سوالات متداول در مورد استخراج ارز دیجیتال با موبایل هوشمند می‌پردازیم که تا سال 2023 به روز شده است.

سوال: آیا می‌توانم ارزهای دیجیتال را با موبایل خود استخراج کنم؟

با نادیده گرفتن این واقعیت که استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به قدرت پردازشی زیادی دارد، گوگل و اپل اجازه استخراج روی دستگاه‌های Android و iOS را نمی‌دهند. آخرین خط مشی برنامه توسعه دهندگان گوگل (که از 20 ژانویه 2021 اجرا می‌شود) به وضوح می‌گوید: ما به برنامه‌هایی که ارز دیجیتال را در دستگاه‌های تلفن همراه استخراج می‌کنند، اجازه فعالیت را نمی‌دهیم. ما تنها به برنامه‌هایی اجازه فعالیت می‌دهیم که استخراج ارزهای دیجیتال را از راه دور مدیریت کنند.

سوال: چرا گوگل برنامه‌های استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد؟

استخراج ارزهای دیجیتال پردازنده و سایر اجزای دستگاه را تحت فشار شدید قرار می‌دهد و همچنین باتری را خالی می‌کند. دستورالعمل‌های فروشگاه Apple بیان می‌کند که برنامه‌ها نباید باتری را به سرعت تخلیه کنند، گرمای بیش از حد ایجاد کنند یا به منابع دستگاه فشار بیاورند. در حالی که گوگل دلایل حذف برنامه‌های استخراج ارزهای دیجیتال را مشخص نکرده است، می‌توان فرض کرد که آنها به دلایل مشابه، یعنی جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه‌ها و آسیب جدی به سخت افزار، این کار را انجام داده‌اند.

سوال: اما من هنوز برخی از برنامه‌های ماینینگ را در پلی استور مشاهده می‌کنم. دلیل آن چیست؟

همانطور که در خط مشی ذکر شده در بالا گفته شد، گوگل به برنامه‌هایی اجازه فعالیت می‌دهد که به شما در مدیریت استخراج ارزهای دیجیتال که از راه دور در کلود یا رایانه شما انجام می‌شود، کمک کند. برنامه‌هایی مانند MinerGate Control واقعاً ارز دیجیتال را در تلفن هوشمند شما استخراج نمی‌کنند. در عوض، آنها به شما این امکان را می‌دهند که عملیات استخراج را که از راه دور انجام می‌شود پیگیری کنید و حتی ممکن است هرگونه ارز دیجیتالی که از طرف شما در ابر استخراج شده است را نقد کنید.

سوال: بنابراین آیا راهی وجود دارد که بتوانم با استفاده از تلفن خود ارزهای دیجیتال استخراج کنم؟

تقریباً همه برنامه‌های استخراج ارزهای دیجیتال در فروشگاه  گوگل پلی یا به شما امکان می‌دهند تا وظایف استخراج ابری از راه دور را مدیریت کنید.

سوال: اما من یک برنامه استخراج ارزهای دیجیتال در اینترنت پیدا کردم، نمی‌توانم آن را به صورت جانبی بارگذاری کنم؟

در حالی که گوگل شما را از بارگذاری جانبی یک برنامه باز نمی‌دارد، ما دو دلیل را به شما ارائه می‌دهیم که نباید این کار را در نظر بگیرید:

اولاً، اکثر کارشناسان امنیتی موافقند که برنامه‌های جانبی بارگیری شده از منابع شخص ثالث معمولاً مملو از بدافزار هستند. از آنجایی که توسعه دهندگان برنامه مجبور نیستند از دستورالعمل‌های دقیق تحمیل شده توسط فروشگاه‌های برنامه پیروی کنند، چه چیزی آنها را از ورود مخفیانه بدافزاری تحت پوشش یک برنامه قانونی باز می‌دارد و آیا می‌دانید رایج‌ترین نوع بدافزار موبایل این روزها چیست؟ بدافزار ارزهای دیجیتال!

سوال: هیچ راهی وجود ندارد؟

پاسخ بله، و این ما را به نکته دوم می‌رساند.

همانطور که قبلاً گفتیم، تلفن‌های هوشمند از قدرت پردازشی لازم برای استخراج ارزهای دیجیتال به نحو معنی دار برخوردار نیستند. به عنوان مثال، طبق برآوردها، گوشی هوشمند HTC Exodus 1S، که دارای برنامه استخراج مخصوص به خود است، بیش از یک قرن طول می‌کشد تا ارز دیجیتال کافی را استخراج کند تا بتواند هزینه خود را جبران کند!

به عنوان مثال، نحوه نگارش نرم افزار استخراج بیت کوین، در حالی که زمان تولید بیت کوین ثابت است، اما قدرت محاسبه‌ای که برای تولید آن استفاده می‌شود، متفاوت است. این بدان معناست که با پیوستن افراد بیشتری به شبکه بیت کوین و تلاش برای استخراج بیت کوین، از قدرت محاسباتی بیشتری برای تولید بیت کوین استفاده می‌شود.

در حالی که محاسبه هزینه واقعی تولید و ایجاد ارز دیجیتال یک فرآیند طولانی است و دائما در حال پیشرفت است، می‌توان گفت که در نهایت هزینه بیشتری برای برق و هزینه‌های خنک کننده نسبت به ارزش ارز دیجیتال استخراج شده صرف خواهید کرد. بنابراین نویسندگان بدافزار به جای استفاده از یک رایانه، پردازنده تلفن همراه (و رایانه‌های شما) را ربوده و از آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

انقلاب استخراج ارزهای دیجیتال دیگر فقط مختص افرادی نیست که سخت افزارهای گران قیمت دارند. در حالی که برخی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین اکنون تنها با استفاده از تجهیزات تخصصی می‌توانند سودآور باشند، برخی دیگر مانند مونرو را می‌توان با استفاده از CPU تلفن هوشمند اندروید و برنامه مناسب آن استخراج کرد.

در این راهنما یاد می‌گیرید که چگونه با برنامه Android MinerGate کار کنید تا از طریق استخراج ارز دیجیتال با موبایل درآمد کسب کنید. اگرچه این امر شما را یک شبه ثروتمند نمی‌کند، اما اگر تلفن هوشمند اندرویدی شما دارای قدرت پردازشی بالایی باشد، می‌توانید پول کمی به دست آورید.

1. MinerGate را نصب کنید

برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل با برنامه MinerGate، به یک دستگاه سازگار نیاز دارید. خوشبختانه خواسته‌های MinerGate هزینه‌های زیادی ندارد. شما به یک گوشی هوشمند با حداقل Android 4.1 نیاز دارید. همچنین به حدود 30 مگابایت فضای خالی در دستگاه خود نیاز خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که هرکسی که به تلفن هوشمند اندرویدی شما دسترسی فیزیکی دارد، می‌تواند تنظیمات ماینینگ شما را تغییر داده یا ارزهای دیجیتال شما را سرقت کند. با رمزگذاری دستگاه اندرویدی خود می‌توانید احتمال وقوع این اتفاق را کاهش دهید.

برای نصب برنامه، فروشگاه گوگل پلی را باز کرده و عبارت “MinerGate” را جستجو کنید. با جستجوی این عبارت شما می‌توانید به صفحه نصب برنامه تلفن همراه وارد شوید. روی “نصب” کلیک کنید. پس از اتمام نصب، “Open” را برای راه اندازی برنامه انتخاب کنید.

2. ایجاد یک حساب در MinerGate

هنگامی که برنامه برای اولین بار راه اندازی می‌شود، گزینه‌هایی را برای شروع استخراج یا ورود به سیستم مشاهده خواهید کرد. اگر از قبل حساب MinerGate ندارید، روی “ثبت نام” کلیک کنید. MinerGate درخواست دسترسی به مخاطبین شما را می‌کند. در قسمت “ایمیل” یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. یک رمز عبور قوی در قسمت “رمز عبور” وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که این جزئیات را ایمن نگه دارید زیرا می‌توانند برای تغییر تنظیمات استخراج شما مورد استفاده قرار گیرند. برای ادامه روی «ثبت نام و شروع به استخراج» کلیک کنید.

برنامه MinerGate اکنون از شما می‌خواهد که یک رمز عبور چهار رقمی ایجاد کنید. برای تأیید برداشت و انتقال، به این مورد نیاز خواهید داشت. یک پین به یاد ماندنی وارد کنید و سپس آن را تکرار کنید تا تأیید شود.

3. استخراج را شروع کنید

MinerGate اکنون شما را به صفحه اصلی می‌برد. از اینجا می‌توانید استخراج را بلافاصله در تلفن هوشمند خود شروع کنید. مبلغی که از انجام این کار بدست می‌آورید بسته به قدرت پردازشی دستگاه اندروید شما و هزینه برق در کشور شما متفاوت است. استخراج برخی از ارزهای دیجیتال راحت‌تر از بقیه است. مونرو را می‌توان با استفاده از یک CPU ساده استخراج کرد. اما استخراج بیت کوین برای سودآوری به تجهیزات تخصصی نیاز دارد.

از منوی کشویی روی صفحه اصلی برای انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده کنید. قدرت هش دستگاه‌ شما ظاهر می‌شود (به عنوان مثال 32.48 ساعت در ثانیه). با استفاده از دکمه‌های “Low ، Med ، High” در پایین صفحه می‌توانید میزان منابع CPU را برای اختصاص به استخراج انتخاب کنید.

4. بررسی سودآوری استخراج

برنامه MinerGate شامل یک ماشین حساب مفید است که به شما کمک می‌کند تا بدانید که چقدر می‌توانید از استخراج در تلفن هوشمند اندروید خود سود بدست آورید. در حالی که این مبالغ هزینه برق را در نظر نمی‌گیرند، این ماشین حساب همچنان می‌تواند مفید باشد تا به شما تصور تقریبی در مورد میزان درآمد شما را بدهد.

برای شروع، منو را در بالا سمت چپ و سپس “ماشین حساب” را انتخاب کنید. قدرت هش تلفن هوشمند خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد، ارز دیجیتالی را که قصد دارید استخراج کنید با استفاده از دکمه کشویی سمت راست انتخاب کنید. ماشین حساب سود روزانه، هفتگی و ماهانه را برای شما پیش بینی می‌کند.

5. بررسی استخرهای استخراج

در حالی که از نظر تئوری می‌توانید ارزهای دیجیتال را به صورت انفرادی استخراج کنید، شانس شما برای کشف راه حل محاسبات پیچیده مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال بسیار کم است. در عوض، اکثر ماینرها قدرت هش خود را در استخرهای مختلف استخراج ترکیب می‌کنند.

هر استخر روش متفاوتی را برای پرداخت هزینه‌های خدمات خود به کار می‌برد. استفاده از برنامه MinerGate به این معنی است که از استخر آن برای استخراج ارزهای ردیجیتال استفاده می‌کنید. برای مشاهده آمار استخر ارز دیجیتال مورد نظر خود، دکمه سمت راست بالای صفحه برنامه MinerGate را انتخاب کنید، سپس واحد پول خاص خود را انتخاب کنید.

6. ماینینگ چت

برنامه MinerGate دارای ویژگی بسیار جالب چت است که به شما امکان می‌دهد با کاربران با تجربه‌تر تماس بگیرید. در صورت نیاز به کمک برای تعیین ارزهای دیجیتال و یا اینکه آیا می‌توانید این کار را در تلفن هوشمند اندرویدی خود به صورت سودآور انجام دهید، این ویژگی و مشورت با افراد با تجربه بسیار مفید خواهد بود.

برای شروع، منو را در بالا سمت چپ صفحه برنامه MinerGate باز کنید و “چت” را انتخاب کنید. برای پیوستن به مکالمه، کافی است تایپ را در کادر متن در پایین صفحه شروع کنید. اگر انگلیسی زبان اول شما نیست می‌توانید با استفاده از گزینه‌های بالای صفحه زبان را تغییر دهید.

7. کسب ارز دیجیتال رایگان

اگر تلفن هوشمند اندرویدی شما قدرت هش کافی برای میلیونر کردن شما را ندارد، ویژگی ثبت نام دوستان خود را در برنامه وابسته MinerGate در نظر بگیرید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد درصدی از تمام کوین‌های مجازی را که استخراج می‌کنند به شما تعلق بگیرد.

برای شروع، به منوی بالا سمت چپ بروید و “Free Coins” را انتخاب کنید. برنامه MinerGate یک لینک ارجاع برای شما ایجاد می‌کند. برای کپی و جایگذاری این آدرس در یک سند متنی یا ایمیل، کپی را انتخاب کنید. دکمه اشتراک گذاری را برای ارسال از طریق چت/شبکه‌​​های اجتماعی انتخاب کنید. درصد سودهایی که دریافت می‌کنید بر اساس تعداد افرادی که از طریق لینک ارجاع شخصی شما مشترک می‌شوند به سه دسته تقسیم می‌شود.

8. استخراج ابری با استفاده از موبایل

استخراج ابری شامل استفاده از سخت افزار قدرتمند برای استخراج ارزهای دیجیتال است. می‌توانید در ویکی بیت کوین بیشتر در این باره بخوانید. تعدادی از شرکت‌های استخراج ابری وجود دارند که قدرت هش اجاره می‌دهند، بنابراین شما می‌توانید بدون خرید تجهیزات گران قیمت، ماینینگ کنید. برنامه MinerGate به شما امکان می‌دهد استخراج ابری را از طریق مرکز داده خود شروع کنید. در حال حاضر فقط بیت کوین و مونرو پشتیبانی می‌شوند.

برای شروع BTC یا XMR را از منوی کشویی صفحه اصلی انتخاب کنید و سپس “خرید ماینینگ ابری” را انتخاب کنید. برای انتخاب مقدار Hash Power که می‌خواهید خریداری کنید، از تغییر دهنده استفاده کنید. سپس “خرید با استفاده از XMR” را انتخاب کنید.

9. نقد کردن

اگر آماده تبدیل ارزهای دیجیتال خود به پول نقد هستید، به منوی بالای سمت چپ برنامه MinerGate بروید. “داشبورد” را انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید موجودی دقیق خود را برای همه ارزهای دیجیتال استخراج شده مشاهده کنید.

برای برداشت وجوه خود به یک کیف پول دیجیتال برای ارزهای دیجیتال  نیاز دارید. اگر تعدادی کوین مختلف استخراج کرده‌اید، می‌توانید از سرویس ماینرگیت چینج برای تبدیل ارزهای مبهم به ارزهای اصلی مانند BTC استفاده کنید.

وقتی آماده شدید روی صفحه «برداشت» کلیک کنید و واحد پول خود را از منوی کشویی انتخاب کنید. مبلغی را که می‌خواهید برداشت کنید وارد کنید. قبل از پردازش برداشت‌ها، به حداقل موجودی نیاز دارید. اگر به این مقدار هدف نرسیده‌اید، به روند استخراج ادامه دهید.

10. دیگر ویژگی‌ها

MinerGate یکی از برنامه‌های اندرویدی است که قابلیت استخراج ارز دیجیتال با موبایل را دارد. در حال حاضر محبوب‌ترین برنامه استخراج مونرو در فروشگاه Google Play Coinhive است. این برنامه دارای تعدادی ویژگی جالب از جمله پشتیبانی از کلیدهای عمومی است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک حساب Coinhive در چندین دستگاه ماین کنید.

این برنامه از انواع ارزهای دیجیتال و استخرهای استخراج پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن برخلاف MinerGate شما را ملزم می‌کند از استخر اختصاصی آن استفاده کنید. برنامه Monero Miner نیز دارای یک “تست تناسب” مفید برای تلفن هوشمند اندرویدی شماست تا مطمئن شوید که می‌توانید از آن برای استخراج سودآور و باصرفه استفاده کنید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها