Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاردانو در سال 2021 نه تنها از نظر قیمت بلکه از نظر توسعه نیز رشد یافته است. در حالی که مدت زیادی است که اکوسیستم آن به دلیل روند کند و پایدار خود مورد انتقاد قرار گرفته است، در چند ماه گذشته کاردانو طیف وسیعی از تحولات، از جمله هارد فورک مری و معرفی پشتیبانی از چند دارایی بومی را در شبکه آغاز کرده است.

با نزدیک شدن به راه اندازی آلونزو، منصفانه است که بگوییم در حال حاضر خوش بینی زیادی در مورد کاردانو وجود دارد. با این حال، در حالی که این تحولات با سرعت بالایی پیش می‌روند و انتظار می‌رود قیمت کاردانو دوباره به سقف‌های تاریخی جدید خود صعود کند، بررسی مواردی که می‌توانند باعث شکست پروژه کاردانو شوند حائز اهمیت است.

این یکی از سوالاتی بود که خالق کاردانو، چارلز هاسکینسون، در آخرین قسمت پادکست لکس فریدمن مطرح کرد.

شکست کاردانو به این بستگی دارد که آیا می‌تواند به طور کامل در دستیابی به اهداف پروژه خود موفق باشد. به عنوان مثال تکامل کاردانو یکی از اهداف این پروژه است و عدم موفقیت در این گام به معنای عدم دستیابی محصول به هدف مورد نظر است. او افزود،

اگر به نظارت متولیان امر برای موفقیت خود نیازمند باشد، سیستم موفق نخواهد شد.

همانطور که در مقاله قبلی به آن اشاره شد، از هم اکنون، کاردانو در مسیر آلونزو است و مراحل آزمایشی آن در حال انجام است. همچنین لازم به ذکر است که مدیر عامل IOHK در مورد انتظار 100٪ موفقیت بسیار محتاط است.

تضمینی برای پایداری این امر نیست. هیچ تضمینی نیست که گام بعدی، مرحله قرارداد هوشمند، به آنچه می‌خواهیم دست یابد. هیچ تضمینی وجود ندارد که گام حاکمیت به آنچه می‌خواهیم برسد.

علاوه بر این، هاسکینسون همچنین ابراز تمایل خود را در مورد احتمال پیشرفت کاردانو در یک مسیر اشتباه، یک نشانه از “بی عدالتی متمرکز” مانند سیستم اعتبار اجتماعی چین، که در آن “یک گروه کوچک از مردم بر استفاده از سیستم و نحوه استفاده از آن کنترل دارند. ”

سرانجام، سوالاتی درباره اثرات شبکه آن وجود دارد. به گفته هاسکینسون، کاردانو “بشارت باورنکردنی” می‌دهد، با جامعه‌ای وفادار که به یک ماموریت ارزشمند اعتقاد دارند. با این حال، چنین جامعه‌ای خطر تبدیل شدن به یک فرقه یا مذهب را دارد، همچنین خالق کاردانو بیان کرد که:

من امیدوارم که آنها اشتباه بیت کوین را انجام ندهند. من امیدوارم که جامعه ما باز، مایل به پذیرفتن ایده‌های جدید و همچنین کنار گذاشتن ایده‌هایی باشد که اشتباه بودن آنها اثبات شده است.

حداقل ارزیابی هاسکینسون از آنچه که منجر به شکست می‌شود جالب است، به ویژه اینکه او خیلی به جنبه‌هایی از جمله قیمت کاردانو یا فاش شدن مشکلات و باگ‌ها توجه نمی‌کند. هاسکینسون اظهار داشت که به قیمت این توکن اهمیتی نمی‌دهد، همچنین بیان کرد،

یک اشکال و باگ ممکن است اتفاق بیفتد، اما احتمال وقوع چنین مشکلی برای ما نسبت به سیستم‌های دیگر کمتر است زیرا ما از روش‌های رسمی استفاده می‌کنیم و از بررسی‌های مشابه در داخل طرح پروتکل استفاده می‌کنیم.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها