Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها

ارز دیجیتال نکسو دارای یک پلتفرم وام‌دهی/گیری مبتنی بر بلاک‌چین و یک توکن بومی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با وثیقه گذاشتن ارزهای دیجیتال خود در پلتفرم، وام دریافت کنید.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

امروزه، فناوری در همه زمینه‌ها رو به رشد است و اگر کمی دقت کنیم، متوجه می‌شویم که بیشتر جنبه‌های زندگی‌مان به لطف این پیشرفت، دست‌خوش تغییر شده است. جنبه مالی شاید یکی از ملموس‌‌ترین‌های این تغییرات باشد که از نحوه سرمایه‌گذاری تا خرید اینترنتی ما را دچار تحول کرده است. امروزه، هر کسی می‌توانید بدون نیاز به ضامن یا کاغذبازی‌های گوناگون، به راحتی از طریق پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز وام‌های کم‌بهره و کوچک بگیرد.

یکی از این پلتفرم‌های وام‌دهی بر بستر بلاک‌چین، نکسو (Nexo) است که تنها با قرار دادن یک دارایی دیجیتال به عنوان وثیقه در پلتفرم آن، به شما وام می‌دهد. در این مقاله، می‌خواهیم به پلتفرم و ارز دیجیتال نکسو بپردازیم و بگوییم که چطور این ارز دیجیتال به شما اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را مدیریت کنید، به سود برسید و از وام خود بهره ببرید.

قیمت ارز نکسو

ارز نکسو چیست؟

نکسو یک پلتفرم بلاک‌چینی است که خدمات وام ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از پلتفرم نکسو به عنوان وام‌دهنده یا وام‌گیرنده استفاده کنند. این پلتفرم در قالب استیبل‌کوین‌های مبتنی بر دلار به کاربران وام می‌دهد و بر خلاف وام‌های سنتی، به هیچ کاغذبازی به خصوصی نیاز ندارند. کاربران صرفا باید دارایی‌های دیجیتال خریداری شده‌ی خود را که می‌تواند یکی از دارایی‌های دیجیتال مطرح بازار مانند بیت‌کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) باشد را در این پلتفرم قفل و به ازای آن وام دریافت کنند. دارایی قفل شده به عنوان وثیقه کار می‌کند چرا که پلتفرم نیاز دارد مطمئن شود که شما توانایی بازپرداخت وامی که گرفته‌اید را دارید.

پلتفرم بلاک‌چینی نکسو اولین بار در سال 2018 میلادی بر روی بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شد و در آن زمان، تنها از استاندارد ERC-20 اتریوم پشتیبانی می‌کرد و انجام تراکنش‌ها تنها بر روی شبکه اتریوم ممکن بود. امروزه، ارز دیجیتال نکسو در کنار اتریوم از دیگر شبکه‌های مطرح بلاک‌چینی مانند بیت‌کوین، بایننس کوین (BNB)، پالیگان (MATIC)، ریپل (XRP)، لایت‌کوین (LTC) و دیگر شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌توان گفت که کاربران این پلتفرم دیگر با هیچ محدودیتی برای ارسال و دریافت دارایی‌ها مواجه نیستند.

ارز نکسو چه کاربری دارد؟

کاربرد ارز دیجیتال نکسو

نکسو یک ارز دیجیتال است، اما اولویتش این است که به رسالتش به عنوان یک پلتفرم وام‌دهی به بهترین شکل ممکن عمل کند. نکته قابل توجه در سازوکار وام‌دهی پلتفرم نکسو، این است که به شما تنها در قالب دلار وام می‌دهد: یعنی در ازای دارایی دیجیتالی شما به عنوان وثیقه، به شما استیبل‌کوین تتر (USDT) یا یو‌اس‌دی‌کوین (USDC) می‌دهد که بر اساس دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. کاربردهای پلتفرم نکسو به طور کلی به شرح زیر هستند:

امکان دریافت وام

شما می‌توانید از طریق یک قرارداد دیجیتال، ارزهای دیجیتال خود را در پلتفرم نکسو قفل کنید و به ازای مقدار دارایی‌ که قفل کرده‌اید، تتر وام بگیرید. این ویژگی از این جنبه مناسب است که شما می‌توانید بدون نیاز به فروش دارایی‌های خود، به ازای آن‌ها وام بگیرید و زمانی که نیازتان برطرف شد، وام را بازپرداخت کنید و دارایی‌های خود را پس بگیرید. بازپرداخت وام در پلتفرم نکسو به سه روش قابل انجام است:

  • از طریق کارت‌های اعتباری بانکی معتبر، بازپرداخت را از طریق پول نقد به پلتفرم نکسو واریز کنید.
  • از طریق توکن‌های بومی نکسو وام دریافتی را بازپرداخت کنید.
  • با بخشی از ارزهای دیجیتالی که به عنوان وثیقه در پلتفرم قفل کرده‌اید، وام دریافتی را بازپرداخت کنید.

پس از بازپرداخت، پلتفرم به طور خودکار ارزهای دیجیتال نگهداری شده‌ی شما را به آدرس کیف پولی که به پلتفرم متصل کرده‌اید، بازمی‌گرداند. مسلما، زمانی که کاربر نتواند وام خود را بازپرداخت کند، پلتفرم نکسو ارز دیجیتالی که به عنوان وثیقه قرار داده است را برمی‌دارد و به فروش می‌رساند.

امکان قرض دادن پول به دیگران

شما می‌توانید همچنین در کنار امکان وام گرفتن، به دیگران نیز وام بدهید و درآمد کسب کنید. کاربران می‌توانند با واریز دلار به پلتفرم نکسو، به دیگران وام دهند و سود دریافت کنند. میزان سود برای هر وام متفاوت است، اما مقدار سود آن همیشه چندین برابر سود یک حساب پس‌انداز است. به همین دلیل، می‌توان گفت که وام دادن به دیگران در پلتفرم نکسو می‌تواند جالب و پر سود باشد.

امکان دریافت کارت اعتباری

پلتفرم نکسو یکی از معدود پلتفرم‌های بلاک‌چینی وام‌دهی‌/گیری است که کارت اعتباری صادر می‌کند. کارت اعتباری نکسو به صورت فیزیکی و مجازی عرضه می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که به وسیله‌ی آن، در فروشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف اینترنتی تراکنش داشته باشند. این کارت که با همکاری شرکت مستر‌کارت (Mastercard) عرضه شده است، مورد تائید بسیاری از برنامه‌های محبوب اینترنتی مانند گوگل‌پلی (‏Google Pay‏) ‏قرار دارد.

شما باید پیش از استفاده از آن، دارایی‌های دیجیتال خود را به عنوان وثیقه قرار دهید. هر محصولی که با این کارت خریداری می‌کنید، توسط نکسو پرداخت می‌شود و در حساب شما به عنوان مبلغی که باید در مدت زمان مشخصی بازپرداخت کنید، ثبت می‌شود. به طور کلی، شما نیازی نیست که برای خرید محصولات پولی داشته باشید، کافی است که وثیقه‌ای قرار دهید و بعدا نگران پرداخت هزینه محصولات خریداری شده باشید.

توکن ارز دیجیتال نکسو چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال نکسو دارای یک توکن بومی به همین نام است که می‌توان از آن به روش‌های مختلف در اکوسیستم نکسو استفاده کرد. این ارز دیجیتال کاربران را به استفاده از توکن بومی‌اش مجبور نکرده است، شما همواره می‌توانید بدون توکن بومی این پلتفرم وثیقه بگذارید و تراکنش داشته باشید. توسعه‌دهندگان به جای اجبار کاربران، هوشمندانه‌تر عمل کرده‌اند و یکسری تخفیف‌ها و پاداش‌ها مشخص کرده‌اند تا کاربران به استفاده از این توکن بومی، تشویق شوند.

هر کسی که از توکن بومی نکسو در پلتفرم آن استفاده کند، کارمزد کمتری پرداخت می‌کند و تراکنش‌هایش به صرفه‌تر است. از طرفی دیگر، پلتفرم به همه کاربرانی که توکن بومی نکسو را در شبکه ذخیره کرده‌اند تا 30 درصد از سود رشد پلتفرم پاداش می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که توکن نکسو به عنوان یک ارز دیجیتال قابل خریدوفروش در صرافی‌های ارز دیجیتال گوناگون در دسترس است.

آینده ارز دیجیتال نکسو چگونه خواهد بود؟

آینده ارز دیجیتال نکسو

آینده ارز دیجیتال نکسو به خدمات وام‌دهی بر بستر بلاک‌چین بستگی دارد که تا به امروز بسیار خوب بوده است. پلتفرم‌های وام‌دهی/گیری این فرصت را به کاربران می‌دهند تا بدون اینکه نیاز باشد ارزهای دیجیتال خود را بفروشند، آن را در پلتفرم قفل کنند و به ازای ارزش آن وام بگیرند. در حال حاضر، پلتفرم‌های بسیار زیادی مشابه با نکسو فعالیت می‌کنند، اما نکسو از سال 2018 میلادی در بازار حضور دارد و ثابت کرده است که پلتفرم با سابقه و با ثباتی است.

از طرفی دیگر، پلتفرم نکسو در مقایسه با سایر پلتفرم‌های وام‌دهی/گیری از ارزهای دیجیتال بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند و تنها محدود به چند ارز دیجیتال به عنوان وثیقه نیست. توسعه‌دهندگان نکسو با شرکت‌های قانونی زیادی در این زمینه همکاری می‌کنند و عرضه‌ی کارت اعتباری نکسو با همکاری مسترکارت گواه بر این موضوع است. توکن بومی این پلتفرم نیز در صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر از جمله بایننس فهرست شده است و مسلما در صورت پیشرفت پلتفرم نکسو در آینده، این توکن نیز رشد می‌کند.

سخن پایانی

نکسو از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های وام‌دهی/گیری بر بستر بلاک‌چین است که روند دریافت وام را راحت و پرسرعت‌ کرده است. با استفاده از این پلتفرم، افراد می‌توانند به راحتی بدون نیاز به طی کردن روش سنتی دریافت وام از بانک‌ها، از نکسو وام بگیرند. استفاده از پلتفرم نکسو بسیار ساده است و کارت اعتباری‌ که این پلتفرم منتشر می‌کند، روند خرید اینترنتی و پرداخت را راحت‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال و تحلیلگران نسبت به پیشرفت دراز‌مدت این پلتفرم امیدوارند. با این حال، سرمایه‌گذاران بهتر است که با احتیاط بر روی توکن بومی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کنند چرا که این توکن صرفا برای رفع نیازهای پلتفرم ساخته شده است و در مقایسه با ارزهای دیجیتالی چون بیت‌کوین، چندان دارای ارزش نهادینه شده نیست.

سوالات متداول

1- ارز نکسو چیست؟

ارز دیجیتال نکسو دارای یک پلتفرم وام‌دهی/گیری مبتنی بر بلاک‌چین و یک توکن بومی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با وثیقه گذاشتن ارزهای دیجیتال خود در پلتفرم، وام دریافت کنید. این پلتفرم علاوه بر خدمات وام‌دهی‌/گیری، امکان کسب سود از نگهداری ارزهای دیجیتال در پلتفرم، خریدوفروش رمزارز و استفاده از کارت اعتباری اختصاصی پلتفرم را برای کاربران فراهم کرده است.

2- آیا پلتفرم نکسو به ایرانیان خدمات می‌دهد؟

پلتفرم نکسو به کشورهای بلغارستان، جمهوری آفریقای مرکزی، کوبا، استونی، ایران، ایالت‌های نیویورک و ورمونت آمریکا، کره شمالی و سوریه خدمات نمی‌دهد. کاربران برای استفاده باید احراز هویت شوند که به دلیل عدم ارائه خدمت این پلتفرم به ایرانیان، امکان استفاده از آن وجود ندارد.

3- آینده ارز دیجیتال نکسو به طور کلی چگونه خواهد بود؟

نکسو از قدیمی‌ترین و اولین پلتفرم‌های وام‌دهی/گیری مبتنی بر فناوری بلاک‌چین در بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که شهرت فراوان دارد و سابقه‌ی چند‌ساله‌اش، اعتبار آن را تائید می‌کند. مسلما با پذیرش بیشتر فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال در جهان، این پلتفرم در دراز‌مدت پیشرفت خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها