Categories
مقالات کیف پول‌ها
زمان مطالعه: 7 دقیقه

با توجه به محبوبیت روزافزون حوزه کریپتو، افراد بیشتری در حال ورود به این حوزه و شروع معامله‌گری و ذخیره دارایی‌‌های دیجیتال هستند. بدیهی است که این افراد برای نگهداری امن از دارایی‌های خود، به یک کیف پول قابل اعتماد نیاز دارند. کیف پول سیف پال (Safepal) یکی از امن‌ترین و کاربردی‌ترین کیف‌پول‌های موجود در حوزه کریپتو است که با ارائه ویژگی‌های امنیتی و کاربر‌پسند، به انتخاب بسیاری از کاربران کهنه‌کار و تازه وارد تبدیل شده است. در همین حال، در پی گسترش استفاده از این کیف پول، کاربران بیشتری به مشکلاتی نظیر فراموشی رمز عبور دچار می‌شوند. در چنین شرایطی، بازیابی کیف پول تنها راه‌حل دستیابی مجدد به دارایی‌ها است. در ادامه قصد داریم آموزش بازیابی کیف پول سیف پال را به صورت کامل به شما ارائه کنیم. برای این کار چهار روش وجود دارد که به صورت جداگانه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

روش اول: بازیابی کیف پول سیف پال (SafePal) از طریق عبارت یادآور (mnemonic)

کیف پول سیف‌ پال (SafePal) از پروتکل بازیابی با استفاده از عبارت یادآور (mnemonic phrase) تحت استاندارد BIP39/44 پشتیبانی می‌کند. در ادامه نحوه بازیابی با این روش را به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد:

  • مرحله 1: دانلود برنامه SafePal.
  • مرحله 2: تنظیم رمز عبور.
  • مرحله 3: تنظیم اثر انگشت و الگو (اختیاری).
  • مرحله 4: شروع بازیابی کیف پول.
  • مرحله 5: اتمام بازیابی کیف پول و انتقال توکن‌ها و کوین‌های مورد نظر.

مرحله 1: دانلود برنامه SafePal

آخرین نسخه برنامه کیف پول سیف پال (SafePal) را از آدرس www.safepal.com/download دانلود کنید یا کد QR دانلود زیر را اسکن نمایید:

کیو آر کد بازیابی کیف پول سیف پال

مرحله 2: تنظیم رمز عبور

اولین قدم برای راه‌اندازی برنامه کیف پول سیف پال، تنظیم یک رمز عبور است. رمز عبور برنامه، مجموعه‌ای حداقل 8 کاراکتری از ترکیب حروف و اعداد است که در ادامه برای تغییر تنظیمات امنیتی مانند اثر انگشت، الگو و پرداخت‌های سریع استفاده خواهد شد.

از آنجایی که کیف پول سیف پال، کلید خصوصی، عبارت اولیه یا گذرواژه‌های شما را ذخیره نمی‌کند، پس از تنظیم رمز عبور، آن را به خاطر بسپارید. چنانچه آن را فراموش کنید، تنها راه بازیابی آن نصب مجدد برنامه SafePal و بازیابی کیف پول است.

بازیابی کیف پول سیف پال

مرحله 3: تنظیم اثر انگشت و الگو (اختیاری)

اثر انگشت و الگو دو ویژگی مفید برای صرفه جویی در وقت، هنگام امضای تراکنش یا تایید مجوز ورود به برنامه هستند. برای مثال، وقتی اثرانگشتی را تنظیم نمایید، می‌توانید آن را برای ورود به برنامه استفاده کنید. همچنین در هر انتقال نیازی به وارد کردن رمز عبور خود نخواهید داشت. تنظیم اثر انگشت و الگو اختیاری هستند. اگر مایل به تنظیم آن‌ها نیستید، از این مرحله عبور کنید.

بازیابی کیف پول سیف پال

مرحله 4: شروع بازیابی کیف پول

پس از راه‌اندازی برنامه سیف پال (SafePal)، می‌توانید بازیابی کیف پول خود را شروع کنید. به ترتیب گزینه‌های کیف پول نرم‌افزاری (Software Wallet)، وارد کردن کیف پول (Import Wallet) و وارد کردن کیف پول با استفاده از عبارت یادآور (Import via Mnemonic Phrase) را انتخاب نمایید و سپس رمز عبوری را که در مرحله 2 تنظیم کرده‌اید وارد کنید.

بازیابی کیف پول سیف پال

در این مرحله عبارت یادآور خود را برای بازیابی کیف پول وارد کنید.

لطفاً برای جلوگیری از بازیابی اشتباه کیف پول به جزئیات زیر توجه نمایید:

  • برنامه کیف پول سیف پال از انواع مختلف عبارات بازیابی پشتیبانی می‌کند که می‌توانند مجموعه‌هایی 12 کلمه‌ای، 15 کلمه‌ای، 18 کلمه‌ای، 21 کلمه‌ای، و 24 کلمه‌ای باشند.
  • تغییر ترتیب کلمات بازیابی به بازیابی یک کیف پول کاملاً متفاوت منجر می‌شود. بنابراین مطمئن شوید که کلمات خود را به ترتیب صحیح وارد نموده‌اید.
  • چنانچه کادر ورودی قرمز شد (مطابق تصویری که در ادامه قرار گرفته است)، به این معنی است که شما یک کلمه را اشتباه وارد کرده‌اید و آن کلمه به لیست کلمات BIP39/44 تعلق ندارد.
  • اگر قبلاً یک رمز عبور برای کیف پول تنظیم کرده‌اید، فراموش نکنید که روی گزینه «Passphrase» کلیک کرده و آن را وارد کنید. در غیر این صورت، مجددا کیف پول متفاوتی را بازیابی خواهید کرد.

بازیابی کیف پول سیف پال

تصویر زیر نشان می دهد که با وارد کردن یک کلمه بازیابی اشتباه، قاب ورودی کلمات قرمز می‌شود.

بازیابی کیف پول سیف پال

پس از وارد کردن تمام کلمات بازیابی و نام‌گذاری کیف پول، روی گزینه وارد کردن کیف پول (Import Wallet) کلیک کنید.

مرحله 5: اتمام بازیابی کیف پول و انتقال توکن‌ها و کوین‌های مورد نظر

اکنون کیف پول خود را در برنامه سیف پال بازیابی کرده‌اید! با بررسی آدرس کیف پول و پسوند امنیتی، دوباره بررسی کنید که کیف پول مد نظر شما بازیابی شده باشد. اگر کیف پولی متفاوت از کیف پول قبلی خود می‌بینید، به این معنی است که مراحل قبل را به درستی انجام نداده‌اید.

بازیابی کیف پول سیف پال

آخرین مورد، فراموش نکنید که کوین‌ها و توکن‌های مورد نظر خود را به کیف پول اضافه کنید.

بازیابی کیف پول سیف پال

روش دوم: بازیابی کیف پول سیف پال (SafePal) از طریق کلید خصوصی

مراحل اول تا سوم و همچنین پنجم این روش با روش قبلی یکسان است لذا به توضیح مرحله چهارم می‌پردازیم:

مرحله 4: شروع بازیابی کیف پول

پس از راه‌اندازی برنامه سیف پال (SafePal)، می‌توانید بازیابی کیف پول خود را شروع کنید. به ترتیب گزینه‌های کیف پول نرم‌افزاری (Software Wallet)، وارد کردن کیف پول (Import Wallet) و وارد کردن کیف پول با استفاده از کلید خصوصی (Import via Private Key) را انتخاب نمایید.

بازیابی کیف پول سیف پال

بلاکچینی را که مد نظر دارید، انتخاب کنید و رمز عبوری را که در مرحله 2 تنظیم کرده‌اید وارد نمایید.

بازیابی کیف پول سیف پال

سپس مانند تصویر زیر می‌توانید کلید خصوصی را در مرحله بعد وارد کنید. پس از وارد کردن کلید و نام‌گذاری کیف پول، روی گزینه وارد کردن کیف پول (Import Wallet) کلیک کنید.

بازیابی کیف پول سیف پال

روش سوم: بازیابی کیف پول سیف پال (SafePal) از طریق کی‌استور (Keystore)

مراحل اول تا سوم و همچنین پنجم این روش با روش اول یکسان است لذا به توضیح مرحله چهارم می‌پردازیم:

مرحله 4: شروع بازیابی کیف پول

پس از راه‌اندازی برنامه سیف پال (SafePal)، می‌توانید بازیابی کیف پول خود را شروع کنید. به ترتیب گزینه‌های کیف پول نرم‌افزاری (Software Wallet)، وارد کردن کیف پول (Import Wallet) و وارد کردن کیف پول با استفاده از کی‌استور (Import via Keystore) را انتخاب نمایید.

بازیابی کیف پول سیف پال

بلاکچینی را که مد نظر دارید انتخاب کنید و رمز عبوری را که در مرحله 2 تنظیم کرده‌اید وارد نمایید.

بازیابی کیف پول سیف پال

سپس مانند تصویر زیر می‌توانید در مرحله بعد وارد کی‌استور (Keystore) شوید. پس از وارد کردن کلید و نام‌گذاری کیف پول، روی گزینه وارد کردن کیف پول (Import Wallet) کلیک کنید.

بازیابی کیف پول سیف پال

روش چهارم: بازیابی کیف پول سیف پال (SafePal) از طریق حالت مشاهده (Observation Mode)

مراحل اول تا سوم و همچنین پنجم این روش با روش اول یکسان است لذا به توضیح مرحله چهارم می‌پردازیم:

مرحله 4: شروع بازیابی کیف پول

پس از راه‌اندازی برنامه سیف پال (SafePal)، می‌توانید بازیابی کیف پول خود را شروع کنید. به ترتیب گزینه‌های کیف پول نرم‌افزاری (Software Wallet)، وارد کردن کیف پول (Import Wallet) و حالت مشاهده (Observation Mode) را انتخاب نمایید.

بازیابی کیف پول سیف پال

بلاکچینی را که مد نظر دارید انتخاب کنید و رمز عبوری را که در مرحله 2 تنظیم کرده‌اید وارد نمایید.

سپس مانند تصویر زیر می‌توانید آدرس کیف پول را در مرحله بعد وارد کنید. پس از وارد کردن کلید و نام‌گذاری کیف پول، روی گزینه وارد کردن کیف پول (Import Wallet) کلیک کنید.

 جمع‌بندی

فراموشی رمز عبور کیف پول دیجیتال یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که بسیاری از فعالین حوزه کریپتو با آن مواجه شده‌اند. با این وجود، با توجه به امکانات مختلفی که کیف پول‌ها ارائه می‌کنند جای نگرانی نیست. در این مقاله انواع راه‌های کیف پول سیف پال (safepal) را بررسی کردیم که با انجام آن، دوباره به دارایی خود دسترسی پیدا خواهید کرد. همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید، ستون فقرات روش‌های بازیابی، در اختیار داشتن عبارت بازیابی صحیح است، لذا حتما در هنگام ساخت کیف پول، عبارت بازیابی خود را یادداشت و در مکانی مطمئن قرار دهید.

سوالات متداول

1- در صورت فراموشی رمز عبور چه باید کرد؟

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، باید کیف پول خود را بازیابی و یک رمز عبور جدید تنظیم نمایید. قبل از تنظیم مجدد، مطمئن شوید که عبارت بازیابی صحیح را در اختیار دارید تا باعث از بین رفتن وجوه خود نشوید. فراموش نکنید که همیشه عبارت بازیابی خود را در مکان‌های امن و دور از دسترس دیگران نگه دارید.

2- امنیت کیف پول سیف پال چقدر است؟

سیف پال یک کیف پول غیرمتمرکز است که بدون محدودیت، برای همه کاربران قابل دسترسی است. این کیف پول، نیازی به ثبت نام و انجام مراحل احراز هویت ندارد. کیف پول سیف پال هیچ گونه اطلاعات شخصی، از جمله اطلاعات مربوط به سفارشات خرید را ذخیره نمی‌کند. همچنین تمام اطلاعات خرید هر 12 ماه یکبار حذف می‌شود.

3- آیا می‌توان چندین کیف پول در برنامه سیف پال داشت؟

بله، کاربران می‌توانند هر تعداد کیف پول که نیاز دارند، ایجاد نمایند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

من عاشق علم اقتصاد و بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال هستم. از ۴ سال پیش این حوزه رو به صورت جدی دنبال میکنم و خبر‌ها و مقالات مختلفی در موردش ترجمه کردم. امیدوارم بتونم با مقالاتم به افزایش اطلاعات در مورد ارز دیجیتال در جامعه ایران کمک کنم.
خوشحال میشم که مطالب من رو در بیتشال بخونید و نظرتون رو بگید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها