Categories
آموزش کاربردی, مقالات کیف پول‌ها

در این مقاله به آموزش صفر تا صد کیف پول Trust Wallet تراست ولت میپردازیم و نحوه واریز و برداشت ارزهای دیجیتال را بررسی میکنیم.

زمان مطالعه: 15 دقیقه

کیف پول یا همان ولت دیجیتال تراست ولت طبق آمار گوگل پلی در حال حاضر بیشترین دانلود را در مقایسه با دیگر کیف پول‌های دیجیتال به خود اختصاص داده. البته این محبوبیت و حجم استفاده از تراست ولت در بین کاربران بی دلیل هم نیست.

تراست والت توانسته با آپدیت‌های مداوم و پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال بازار، سیل گسترده‌ای از کاربران را به خود جذب کند.

در این مقاله کاربردی و جامع از بیتشال به بررسی و آموزش کامل استفاده از کیف پول تراست (Trust Wallet)، دانلود، نصب و راه اندازی، ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست، معایب و مزایا و امنیت آن می‌پردازیم.

Trust Wallet یک کیف پول دیجیتال نرم افزاری با قابلیت نگهداری از ارزهای دیجیتال متنوع است که توسط Binance در سال 2018 خریداری شد. تراست ولت به شما امکان ذخیره، ارسال، دریافت و مبادله رمزارز ها را با یک حساب واحد یا چندین حساب مجزا می‌دهد.

این کیف پول از بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر، کاردانو، ریپل، ترون، دوج، BNB و… پشتیبانی می‌کند. کیف پول تراست علاوه بر مزایای گفته شده امکان استیکینگ برخی از رمز ارزها را نیز فراهم می‌آورد.

مروری بر کیف پول دیجیتال

شاید برای شما که با دارایی دیجیتال آشنایی دارید، توضیح کیف پول بسیار ابتدایی و آسان باشد، اما آن دسته از افرادی که با مفهوم کیف پول دیجیتال آشنایی ندارند نیز بهتر است آن را به خوبی درک کنند.

از آنجایی که دارایی‌هایی رمزنگاری شده بر خلاف دیگر دارایی‌ها غیر متمرکز هستند، فضایی نیاز است که بتواند از این امکانات میزبانی کند، یعنی بتواند دارایی دیجیتال را برای ما ذخیره و نقل و انتقال آن را فراهم کند. کیف پول‌های دیجیتال نیز دقیقا همین عملیات را برای ما انجام می‌دهند.

کیف پول‌های دیجیتال نرم افزاری انواع مختلفی دارند؛ موبایلی، دسکتاپ و تحت وب که در این مقاله از بیتشال به بررسی کیف پول موبایلی تراست ولت خواهیم پرداخت.

نکته قابل توجه در مورد کیف پول‌ها این است که این ابزارها در ابتدا بصورت کاملا ساده و مختصر ارائه می‌شدند، اما رفته رفته با افزایش محبوبیت و کاربرد ارزهای دیجیتال، برای پاسخ به نیاز کاربران بروز تر شدند و علاوه بر خدمات نگهداری ارز دیجیتال، خدماتی دیگری همچون: Swap (تبادل)، استیکینگ و… به آنها اضافه شد.

عجیب نیست که هر کیف پولی که نتواند خود را بروز کند و نیاز کاربران را رفع کند، از گردونه رقابت‌های کیف پول‌ها به راحتی حذف می‌شود. اما خوشبختانه کیف پول تراست ولت در این قضیه خوب عمل کرده و در حوزه کیف پول‌های دیجیتال پیشرو و در جایگاه اول قرار دارد.

تاریخچه تراست ولت

کیف پول تراست والت Trust Wallet محصول فکری ویکتور رادچنکو، یک توسعه دهنده نرم افزار اوکراینی مستقر در ایالات متحده است که اولین بار بصورت تصادفی در شبکه دارک وب با بیت کوین آشنا شد.

با این حال، از طریق اتریوم بود که علاقه او به دنیای ارزهای رمزنگاری بیشتر شد. او با توسعه یک برنامه برای کمک به کامیون‌داران در یافتن پارکینگ و سایر امکانات، بیشتر به دنیای رمز ارزها وارد شد.

ویکتور توسعه تراست ولت را به عنوان ابزاری برای نگه داشتن تعداد روزافزون توکن‌های ERC20 که از طریق ICO به دست می‌آورد آغاز کرد. کار بر روی این پروژه در سال 2017 آغاز شد و به سرعت تمام تلاش‌های او معطوف به این کار شد.

کار با توکن‌های استاندارد ERC20 در مدت زمان کوتاهی هزاران کاربر اولیه را به خود جلب کرد. سپس محبوبیت روزافزون تراست ولت مورد توجه بایننس قرار گرفت، که این پروژه (و شرکت مادرش Six Days LLC) را با مبلغی نامعلوم در سال 2018 خریداری کرد.

مانند هر پروژه رمزنگاری، تمرکز تراست ولت بر روی سهولت استفاده و جلب کاربر است. ویکتور اظهار داشته است که “اجازه دادن به مردم برای خرید رمز‌ارز با کارت اعتباری یا حساب بانکی برای پذیرفتن رمزارزها ضروری است” و تراست ولت به دیدگاه خود در این زمینه پایبند است.

آموزش دانلود تراست ولت Trust Wallet

برای شروع کار با تراست ولت باید در قدم اول برنامه آن را دانلود کنید. تراست ولت در دو سیستم عامل اندروید و IOS نیز موجود است. برای دانلود تراست ولت از طریق نسخه‌های رسمی و امن اقدام کنید.

لینک دانلود تراست والت برای اندروید: android

لینک دانلود تراست والت برای آیفون: IOS

لینک دانلود برای تمامی نسخه های تراست والت: trust wallet

تراست ولت - آموزش Trust Wallet

نصب و راه اندازی تراست ولت

پس از دانلود و نصب برنامه تراست والت Trust Wallet ، روی آن کلیک کنید تا وارد برنامه شوید. اگر برای اولین بار وارد تراست ولت شده باشید، با صفحه زیر روبرو می‌شوید. حال باید روی دکمه آبی “Create a new Wallet” کلیک کنید.

تراست ولت - کیف پول Trust Wallet

نکته: گزینه “I already have a wallet” برای افرادی است که از قبل کیف پول داشته‌اند و می‌خواهند دارایی دیجیتال خود را بازیابی کنند که در بخش بازیابی کیف پول تراست ولت به آن خواهیم پرداخت. در این مرحله تیک را بزنید و روی “CONTINUE” کلیک کنید.

ساخت کیف پول تراست ولت - آموزش

در مرحله بعد مطابق تصویر پایین کیف پول تراست از شما می‌خواهد که عبارت بازیابی خود را یادداشت کنید.

یادداشت این عبارات که به کلید خصوصی نیز معروف است به این دلیل است که اگر نرم افزار به هر دلیل از دسترس خارج شد (پاک شدن نرم افزار، گم کردن تلفن همراه و…) به راحتی بتوانید بعد از نصب دوباره برنامه تراست ولت روی موبایل خود یا یک موبایل دیگر حساب و دارایی‌های خود را بازیابی کنید. به همین دلیل به کلید خصوصی «عبارت بازیابی» نیز می‌گویند.

این عبارات را حتماً جایی یادداشت کنید و هرگز آن را به اشتراک نگذارید. اگر عبارت بازیابی خود را از دست بدهید و احیانا برنامه شما از دسترس خارج شد دیگر تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید.

تراست ولت

نکته: به دلیل مسائل امنیتی در این مرحله امکان اسکرین شات و اسکرین رکورد توسط موبایل خودتان وجود ندارد. بنابراین حتما این عبارات را بصورت دستی یادداشت و در چندین مکان امن ذخیره کنید. در مرحله بعد باید این عبارات را به ترتیب تصویر قبل بررسی و انتخاب کنید تا مثل تصویر قبل در کنار یکدیگر قرار گیرند.

تصویر پایین از چپ به راست سه مرحله‌ای است که برای راه اندازی کیف پول تراست ولت باید انجام بدهید. در دو مرحله قبل تصویر اول و دوم از سمت چپ را انجام دادیم و اکنون باید تصویر سوم را طبق توضیحات پاراگراف قبل پیش ببرید.

نصب نهایی کیف پول Trust Wallet

خلاصه‌ای از آموزش و نصب کیف پول تراست والت Trust Wallet

پس از این تأیید، حساب شما ایجاد می‌شود و نصب و راه‌اندازی تراست ولت به اتمام رسیده و می‌توانید وارد کیف خود شوید. اگر ساخت کیف پول تراست ولت برای شما موفقیت آمیز باشد با تصویر زیر روبرو می‌شوید:

تراست ولت

نوتیفیکیشن تراست والت خود را فعال کنید

اگر می‌خواهید واریز، برداشت و معاملات به شما اطلاع رسانی شود؛ اعلان کیف پول تراست خود را فعال کنید. برای این موضوع به قسمت تنظیمات بروید و سپس Push Notifications را روشن کنید. برای فعال کردن اعلان‌ها، گزینه Allow Push Notification را علامت بزنید. طبق تصاویر زیر پیش بروید.

تراست والت - Trust Wallet

تراست والت

 

تراست والت - آموزش کیف پول Trust Wallet

آموزش استفاده از تراست ولت Trust Wallet

تا اینجای کار ما نحوه دانلود، نصب و راه‌اندازی اولیه تراست ولت را به شما آموزش دادیم، از اینجای آموزش به بعد بصورت کاربردی نحوه ارسال و دریافت ارز، استیکینگ در تراست والت، بخش dApp و اضافه کردن کوین و توکن دلخواه به تراست والت را دنبال خواهیم کرد.

ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

مهمترین کاربرد تراست ولت، ارسال و دریافت ارز دیجیتال است که به زبان انگلیسی به آن Send و Receive می‌گویند. تراست ولت ارسال و دریافت ارز دیجیتال را مانند سایر عملیات‌های دیگر بسیار ساده کرده است.

ارسال ارز دیجیتال در تراست ولت

وقتی حساب خود را در Trust Wallet باز می‌کنید، به طور پیش فرض یک کیف پول بیت کوین، اتریوم و BNB خواهید داشت. برای اینکه بتوانید ارزهای دیگری در تراست ولت خود داشته باشید، از بخش Wallet گوشه بالا سمت راست روی آیکون مشخص شده در تصویر پایین کلیک کنید و سپس از بخش جستجو نماد ارز خود را وارد و دکمه آن را روشن کنید. تصاویر زیر راهنمای شماست.

آیکون ارزهای بیشتر در تراست ولت

اضاف کردن ارزهای بیشتر در تراست ولت

مثلا برای اضافه کردن تتر عبارت USDT را جستجو و سپس شبکه آن را انتخاب کنید. تتر با عنوان TRC2O مربوط به شبکه ترون، تتر با عنوان ERC2O مربوط به شبکه اتریوم و تتر با عنوان BEP20 مربوط به شبکه بایننس اسمارت چین است. در تصویر پایین تتر ترونی TRC2O انتخاب شده است.

تراست ولت - Trust Wallet

نکته بسیار مهم اینکه انتقال تتر یا هر توکن دیگری به آدرس یا شبکه اشتباه منجر به از دست دادن آن برای همیشه می‌شود.

برای ارسال ارز، پس از اضافه کردن ارز مورد نظر، روی آن کلیک کنید، وارد صفحه داخلی ارز بشوید و روی دکمه دایره‌ای کوچک وسط صفحه که به رنگ آبی است و زیر آن send نوشته شده کلیک کنید.

کیف پول Trust Wallet تراست ولت

پس از آن در باکس اول آدرس ولت دریافت کننده و باکس دوم مقدار انتقالی را وارد و روی کلمه CONTINUE که در گوشه بالا سمت راست است کلیک کنید تا ارسال انجام شود. طبق تصویر زیر:

آموزش کیف پول Trust Wallet تراست ولت

نکات مهم هنگام ارسال ارز

1.در انتخاب ارز و شبکه مورد نظر دقت کنید. انتخاب شبکه به اندازه انتخاب ارز مهم است.

2.مثلا (USDT بر شبکه ترون TRC20) یا (USDT بر شبکه بایننس چین BEP20) یا هر ارز با شبکه دیگری که مدنظرتان است.

3.در صورتی که موجودی ارز و موجودی کوین بومی شبکه انتخاب شده کافی باشد، ارسال موفقیت آمیز خواهد بود. توجه کنید ارسال توکن بر بستر هر شبکه‌ای نیاز به کوین بومی آن شبکه دارد. مثلا برای ارسال توکن تتر بر بستر شبکه ترون علاوه بر تتر نیاز به مقداری TRX هم دارید. این مقدار متغیر است. این موضوع برای کوین‌هایی که شبکه خود را دارند صدق نمی‌کند، مثلا برای ارسال بیتکوین یا اتریوم نیاز به ارز دیگری نیست.

پس از تایید مرحله قبل توسط شما، انتقال با موفقیت انجام می‌شود و صفحه زیر که شامل اطلاعات تراکنش است برایتان نمایان خواهد شد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر می‌توانید روی MORE DETAILS که به رنگ آبی پایین صفحه نوشته شده کلیک کنید.

تراست ولت - آموزش Trust Wallet

دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

برای دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت Trust Wallet کافیست روی ارز مورد نظر کلیک کنید و از طریق لمس بر روی دکمه Receive که در سمت راست دکمه Send قرار گرفته است نسبت به دریافت آدرس اقدام کنید. زمانی که روی دریافت (Receive) کلیک کنید، به شما کد QR و یک عبارت اختصاص داده می‌شود که این کد QR و عبارت هر دو یکی هستند و آدرس کیف پول ارز دیجیتال انتخابی شماست.

تراست ولت - آموزش Trust Wallet

کد QR یا آدرس را کپی و برای فرستنده ارسال کنید تا بتواند انتقالی را به کیف پول شما انجام دهد. از صحیح بودن آدرس اطمینان حاصل کنید. آدرس کیف پول شما مثل شماره حساب بانکی شما است، در صورت ارسال آدرس اشتباه، ارز به جای دیگر واریز می‌شود و برای همیشه از دست می‌رود.

تراست ولت - آموزش Trust Wallet

ارز مورد نظرم در تراست ولت موجود نیست!

اگر ارز خود را در بین لیست ارزهای موجود در تراست پیدا نکردید، باید ارز مورد نظر خود را به صورت دستی وارد کنید. در اصل باید آدرس قرار هوشمند آن ارز را به تراست ولت دهید تا ارز توسط تراست ولت شناسایی و اضافه شود.

برای این کار کافیست در همان صفحه اضافه کردن ارزهای جدید به تراست، به پایین بروید تا به قسمت Add custom Token یا همان اضافه کردن دستی ارز دیجیتال برسید.

دکمه ADd custom token در تراست ولت

بعد از کلیک روی این گزینه، باید آدرس قرارداد هوشمند ارز مورد نظر خود را وارد کنید. توجه کنید که باید اولین فیلد یعنی نوع شبکه را مشخص کنید که معمولا یا اتریوم است یا بایننس اسمارت چین. (اینکه پی ببرید توکن مورد نظر روی کدام شبکه است در صفحه ارز در کوین مارکت کپ نوشته شده).

بعد از تعیین شبکه حالا باید فیلد Contract Address یا همان آدرس قرارداد را تکمیل کنید. خب فرض کنید می‌خواهیم یک ارز کمتر شناخته شده مثل Hoge Finance را اضافه کنید. کافیست وارد کوین مارکت کپ شوید و از صفحه آن ارز دیجیتال، قرارداد هوشمند آن را به دست آورید.

اضاف کردن قرارداد هوشمند در تراست ولت Trust Wallet

کافیست روی Copy Address کلیک کنیم تا قرارداد هوشمند آن را بدست بیاوریم. حالا باید آن را در فیلد مورد نظر تراست ولت Paste یا همان جایگذاری کنیم.

وقتی آدرس قرارداد را جایگذاری کنید، بقیه موارد از جمله نام ارز به طور خودکار شناسایی می‌شود. توجه کنید که روی Past که در تراست نوشته شده بزنید و به صورت دستی جایگذاری نکنید.

همان طور که در عکس زیر هم می‌بینید، بقیه موارد از جمله نام ارز و نماد (Symbol) به طور خودکار تکمیل شد.

آموزش کار با کیف پول Trust Wallet

حالا فقط کافیست روی دکمه DONE در بالا سمت چپ کلیک کنید. حتما کلیک کنید چراکه اگر DONE را نزید ارز به تراست ولت اضافه نمی‌شود.

اضاف کردن ارز دلخوه به تراست والت

همان‌طور که در عکس بالا ملاحظه می‌کنید، ارز مورد نظر ما (HOGE) به لیست ارزهای تراست ولت اضافه شد. این کار را برای همه ارزهای که دارای Contract Address هستند می‌توانید انجام دهید. در کپی و پیست قرارداد هوشمند دقت نمایید.

آموزش بخش‌های Trust Wallet

آموزش Trust Wallet

بخش Wallet در تراست ولت

شاید بتوان گفت مهمترین بخش کیف پول تراست ولت همین بخش Wallet است که شما می‌توانید به همه دارایی‌های خود دسترسی داشته و آن را کنترل کنید. در این بخش می‌توانید مقدار دارایی دیجیتال خود، نام ارز دیجیتال، نماد ارز دیجیتال و ارزش دارایی خود را به دلار مشاهده کنید.

زبانه فایننس (Staking) در تراست ولت

همان طور که گفته شد کیف پول تراست از استیکینگ ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. برای وارد شدن به قسمت استیکینگ باید از بخش Wallet روی زبانه Finance کلیک کنید.

کلیک روی زبانه فایننس تراست والت

بخش استیکینگ در تراست والت - آموزش کیف پول Trust Wallet

بعد از وارد شدن به قسمت استیکینگ باید نوع ارز دیجیتالی که در استیکینگ موجود است را داشته باشید تا بتوانید استیکینگ آن را شروع کنید.

بخش DEX در تراست ولت

بخش دیگری که در تراست ولت Trust Wallet کاربرد زیادی دارد به آموزش آن میپردازیم، بخش DEX است که در فارسی به معنای صرافی غیرمتمرکز است. برای دسترسی به این بخش نیز کافیست از پایین برنامه روی DEX کلیک کنیم.

بخش DEX در تراست والت

بخش DEX نیز دارای 2 آپشن مهم است. سوآپ (تبدیل) و Exchange یا همان صرافی. که برای دسترسی به هر کدام باید روی زبانه بالای صفحه کلیک کنید.

Swap در تراست ولت

همانطور که گفته شد قسمت سواپ تراست ولت برای تبدیل ارز دیجیتال است. شما می‌توانید برای مثال 20 دلار از دارایی اتریومی خود را به ارز شیبا اینو تبدیل کنید.

سواپ در تراست والت

Exchange در تراست ولت

کاربرد قسمت Exchange در تراست ولت این است که برای داشتن یک ارز دیجیتال در تراست، نیازی نیست حتما وارد یک صرافی شوید یک ارز را خریداری کنید و سپس به تراست ولت واریز کنید. کافیست از همین بخش بصورت مستقیم ارز دیجیتال مد نظر خود را خریداری کنید.

بخش dApps در تراست ولت

در ادامه آموزش Trust Wallet به بخش dApps میپردازیم. این بخش تراست ولت برای ارتباط دنیای غیر متمرکز است! از بخش Dapps می‌توانید به طور مستقیم وارد سایت‌های ارائه دهنده خدمات غیر متمرکز شوید و امور مالی خود را در کمترین زمان انجام دهید.

برای مثال وارد صرافی غیر متمرکز سوشی سواپ شوید، کیف پول خود را به صرافی وصل کنید و سپس هر مقدار ارز دیجیتال مد نظر دارید بخرید تا مستقیم به کیف پول شما واریز شود.

Trust Wallet یک برنامه کیف پول موبایل منبع باز است که به شما امکان ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای رمزنگاری شده را می دهد. این مرورگر دارای Web3 داخلی است که به کاربران امکان می دهد برنامه های کاربردی Trust Wallet را مستقیماً در dApps ها کاوش کنند. Trust Wallet، از طریق مشارکت با Kyber Network، یک مبادله غیر متمرکز داخلی را ارائه می دهد.

بخش Settings در تراست ولت

بخش Setting یا همان تنظیمات مانند هر بخش دیگری در سایر برنامه‌هاست. از بخش تنظیمات عمومی مثل؛ حالت تاریک، افزودن چند کیف پول، عبارت بازیابی شبکه های اجتماعی تراست والت و… موجود است که در ادامه موارد مهم بخش Settings را توضیح خواهیم داد.

تراست ولت خود را ایمن کنید!

همان طور که احتمالا متوجه شده باشید، تراست ولت برای ورود و خروج برنامه از شما رمزی درخواست نمی‌کند، اما تراست ولت این قابلیت را در اختیار شما گذاشته که در صورت تمایل یک رمز برای هر بار ورود به تراست ولت تعیین کنید.

برای فعالسازی رمز ورود به تراست، به بخش Settings مراجعه کرده و روی Security کلیک کنید. Passcode را فعال کنید و یک رمز 6 رقمی برای آن بسازید.

security در تراست ولت

 

تنظیم Pass code در تراست ولت

پس از بررسی آن، صفحه جدیدی ظاهر می شود. سپس از شما خواسته می شود که یک رمز 6 رقمی وارد کنید. هر بار که برنامه را راه اندازی می کنید از شما این رمز عبور خواسته می شود.

کلکسیون (Collectibles) در تراست ولت

قسمت کلکسیون یا همان Collectibles مخصوص افرادی است که به توکن‌های NFT علاقه‌مند هستند. اگر جز افراد فعال در حوزه NFT (توکن‌های غیر قابل معاوضه) هستید این بخش بسیار به کار شما می‌خورد.

بازیابی کلید خصوصی در تراست ولت

اگر کلیدی خصوصی تراست ولت خود را گم کرده‌اید اما همچنان به ولت خود دسترسی دارید نگران نباشید. برای بازیابی رمز خصوصی یا همان کلید خصوصی وارد بخش Settings شوید. سپس روی Wallets کلیک کنید. مانند تصویر زیر:

مولتی کوین در تراست والت

بعد از کلیک روی Wallets حال روی علامت «3 نقطه روی هم» بزنید.

بازیابی کلید خصوصی کیف پول تراست والت Trust Wallet

بعد از کلیک روی 3 نقطه هم ‌می‌توانید نام کیف پول خود را تغییر دهید و هم عبارت کلید خصوصی خود را یادداشت کنید. برای نمایش کلید خصوصی روی گزینه Show Recovery Phrase کلیک کنید.

REcovery رمز کلید خصوصی کیف پول تراست والت

بعد از کلیک روی گزینه باید تیک Understand the risks را بزنید و Continue را فشار دهید. حالا عبارت بازیابی برای شما نمایش داده می‌شود.

استفاده از چندین کیف پول در تراست ولت

در تراست ولت شما، به جای یک حساب، می‌توانید چندین حساب داشته باشید. برای داشتن چندین حساب تراست والت، باید از بخش Settings روی wallets کلیک کنید.

مولتی کوین در تراست والت

پس از کلیک حالا کافیست روی آیکون «+» کلیک کنید، و مراحل ساخت کیف پول را که به شما آموزش دادیم، طی کنید.

Price Alerts در تراست ولت

در کیف پول تراست امکانی وجود دارد با امکان Price Alert یا همان هشدار قیمت که در صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی بصورت حرفه‌ای توسط تریدرها استفاده می‌شود.

شما می‌توانید Price Alert را تنظیم کنید که اگر ارز شما به قیمتی که مد نظر داشتید رسید برای شما نوتیفیکیشن ارسال شود. برای فعال کردن این امکان وارد Settings و سپس Price Alerts شوید.، ارز مورد نظر خود را انتخاب و گزینه را فعال کنید.

آموزش wallet Connect در Trust Wallet

گزینه دیگری که در تراست والت وجود دارد Wallet Connect است، این گزینه زمانی کاربرد دارد که شما در صرافی باشید که از تراست ولت به طور مستقیم پشتیبانی نکند، یا شما نتوانید کیف پول تراست خود را بصورت مستقیم به تراست متصل کنید، برای مثال با سیستم کامپیوتر بجای موبایل وارد صرافی شده باشید.

برای این کار کافیست از قسمت اتصال کیف پول صرافی، از بین کیف‌ پول‌ها، Wallet Connect را انتخاب کنید. سپس وارد تراست ولت شده و کد QR نشان داده شده را اسکن کنید.

برای دسترسی به Wallet Connect در تراست ولت، وارد بخش Settings شوید سپس روی Wallet Connect کلیک کنید و کد QR نمایش داده شده در صرافی را اسکن کنید تا کیف پول تراست به صرافی مورد نظر متصل شود.

توجه کنید که در این عملیات کیف پول تراست «به طور مستقیم» به صرافی متصل نیست و از پروتکل Wallet Connect کمک گرفته. اما به هر حال کیف پول به صرافی متصل است و می‌توانید عملیات‌ها و تراکنش‌های خود را انجام دهید.

Wallet Connect در صرافی‌هایی مثل؛ سوشی سواپ و یونی سواپ استفاده می‌شود.

آمزش Trust Wallet - والت کانکت در کیف پئل تراست

مزایای تراست ولت

در دنیای امروزی که تکنولوژی روزانه در حال پیشرفت است، هر اختراع یا محصول جدیدی می‌تواند دارای مزایا و معایب باشد که تراست ولت هم از این قضیه مستثنی نیست.

مزایای تراست ولت

  • کاملا رایگان
  • استفاده بسیار راحت
  • محیط کاربری خوب
  • تجربه کاربری خوب
  • پشتیبانی از استیکینگ
  • پشتیبانی از نگهداری NFT
  • پروتکل Wallet Connect
  • حمایت شده توسط بایننس
  • پشتیبانی از وب 3 و دی اَپس (dApps)
  • صرافی داخلی
  • بیشترین حجم دانلود در بین صرافی‌ها
  • دارای گزینه Price Alerts

معایب تراست ولت

  • امکان هک و نفوذ به‌دلیل اتصال دائم به اینترنت، که این ایراد البته شامل همه کیف‌های نرم افزاری است.

استفاده از تراست ولت در چه شرایطی پیشنهاد می‌شود؟

برخی افراد تراست ولت را با کیف پول سخت افزاری مقایسه می‌کنند که این مقایسه کاملا اشتباه است. چرا که این دو نوع کیف پول دارای دو ماهیت متفاوت هستند. همانطور که تراست والت امنیت زیادی نسبت به کیف پول سخت افزاری ندارد، کیف پول سخت افزاری راحتی استفاده را به اندازه تراست ولت ندارد.

به‌همین دلیل این کیف پول‌ها باید با کیف پول‌هایی شبیه خود مقایسه شود. برای مثال کیف پول تراست را باید با کیف پول متامسک یا کوینومی مقایسه کرد.

همچنین کیف پول تراست ولت برای نگهداری‌های کوتاه مدت و با مبالغ پایین پیشنهاد می‌شود. اما اگر هدف شما نگهداری مقدار قابل توجهی رمز ارز است پیشنهاد می‌شود از کیف پول های سخت افزاری مانند سیف پال یا لجر استفاده کنید.

جمع بندی

Trust Wallet دارای یک رابط کاربری ساده اما قدرتمند است. این برنامه سریع و به راحتی قابل اجراست. مشارکت تراست ولت با Binance اعتماد استفاده از این کیف پول را افزایش می‌دهد. اما این نکته را در نظر بگیرید که هر اپلیکیشنی امکان هک و نفوذ را دارد، بنابراین تصمیم گیرنده نهایی شما هستید که کدام کیف پول را انتخاب می‌کنید. موفق باشید.

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمز ارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

امیدواریم مطلب “آموزش استفاده از کیف پول تراست ولت Trust Wallet” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 Comments
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش
آرش
1 سال قبل

تراست ولت عالیه

جواد صابر
جواد صابر
2 سال قبل

سلام من حدود ۶۰ تا ارز خریدم اکثرا شت کویین موبایلم رو عوض کردم دوباره نصب کردم فقط ارزهای قدیمم اومده از جدیدهام دوتا اومده مابقی نیست چطور میتونم دوباره بازیابی کنم نه تعدادشو میدونم نه نوع ارزها کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون

nadi45
nadi45
2 سال قبل

سپاس بسیار عالی بود

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام پولی به اشتباه از صرافی hotbit بە قسمت کلکسیون تراست والت واریزـشود ( پول doge به آدرس اتریوم در کلکسیون واریز شود ) . تکلیف پول چه میشود؟ نه در صرافی باقیمونده نه در تراست والت؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

احمد
احمد
2 سال قبل

ممنون.عالی بود.خیلی منتظر آموزشش بودم