Categories
آموزش کاربردی, مقالات کیف پول‌ها
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از معامله‌گران به استفاده از ویژگی سواپ کردن (Swap) در کیف پول‌های خود تمایل دارند چرا که از این طریق، می‌توانند به راحتی سود یا ضرر توکن‌های خود را با توکن‌های دیگر مبادله کنند. در سواپ کردن، فرد هم جلوی ضرر بیشتر را گرفته است و هم اگر ارز دیجیتال انتخابی‌اش صعودی باشد، سود نیز کسب کرده است. یکی از کیف پول‌های ارز دیجیتالی شناخته شده که به کاربرانش امکان سواپ کردن را می‌دهد، کیف پول محبوب متامسک (MetaMask) است که در این مقاله، می‌خواهیم به راهنمای جامع تبدیل ارز در آن بپردازیم.

آموزش جامع کیف پول متامسک

آموزش مرحله به مرحله تبدیل ارز در کیف پول متامسک

قبل از آغاز فرآیند تبدیل ارز، ابتدا باید یک کیف پول در افزونه تحت وب متامسک و نرم‌افزار موبایل آن افتتاح کرده باشید. پس از افتتاح کیف پول در متامسک، شما اکنون باید بتوانید که ارزهای دیجیتال خود را از صرافی به کیف پول منتقل کنید که پس از آن، وارد مراحل تبدیل ارز می‌شوید.

مرحله اول: وارد کیف پول متامسک خود شوید

اگر پیش از این آموزش کیف پول متامسک ساخته باشید، مسلماً اکنون می‌خواهید که مجدد وارد کیف پول خود شوید. برای این کار، باید رمز عبور (Password) خود را وارد کنید. البته اگر ورود با اثر انگشت را در نرم‌افزار موبایل آن ثبت کرده باشید، امکان ورود با اثر انگشت نیز وجود دارد که راحت‌تر از وارد کردن رمز عبور است.

مرحله دوم: روی گزینه تبدیل ارز یا همان سواپ کلیک کنید

پس از اینکه با موفقیت وارد کیف پول متامسک خود شدید، باید با یک صفحه‌ای مواجه شوید که حاوی میزان دارایی شما، گزینه‌های خرید، فروش و تبدیل ارز یا همان سواپ باشد. به سادگی بر روی گزینه سواپ کلیک کنید.

روی گزینه تبدیل ارز یا همان سواپ کلیک کنید

مرحله سوم: توکن موردنظرتان را انتخاب کنید

پس از کلیک بر روی گزینه تبدیل ارز در مرحله قبل، اکنون باید صفحه جدیدی برای شما باز شده باشد که دارای دو بخش قابل انتخاب تبدیل ارز از (Swap From) و تبدیل ارز به (Swap to) است. در بخش تبدیل ارز از، شما باید ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که می‌خواهید به ارز دیجیتال موردنظرتان تبدیل شود که این با انتخاب مقدار توکنی که می‌خواهید تبدیل شود نیز همراه است.

در بخش تبدیل ارز به، شما باید ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که می‌خواهید توکن‌های شما به آن تبدیل شوند. به عنوان مثال، شما قصد دارید توکن‌های کاردانو (ADA) خود را به اتریوم (ETH) تبدیل کنید، برای این کار شما باید تبدیل ارز از را کاردانو و تبدیل ارز به را اتریوم انتخاب کنید تا سواپ انجام شود. همچنین به کارمزد تبدیل خود توجه داشته باشید.

توکن موردنظرتان را انتخاب کنید

مرحله چهارم: توضیح بخش تنظیمات پیشرفته (Advanced Options)

در پایین صفحه تبدیل ارز، باید بخشی به نام تنظیمات پیشرفته وجود داشته باشد که شما باید قبل از انجام عملیات تبدیل، میزان تحمل لغزش (Slippage Tolerance) آن را تنظیم کنید. تحمل لغزش به میزان نوسانات یک دارایی در حین تبدیل گفته می‌شود که به طور پیش‌فرض بر روی 3 درصد تنظیم شده است که می‌توانید آن را بدون تغییر روی همان 3 درصد بگذارید. اگر تحمل لغزش تعیین شده توسط شما بیش از حد مجاز باشد، عملیات تبدیل به طور خودکار توسط متامسک لغو می‌شود.

Advanced Options در تبدیل ارز در متاسک

مرحله پنجم: نتیجه عملیات تبدیل ارز را پیش از اجرا ببینید

پس از تنظیم تمامی گزینه‌های تبدیل ارز، شما اکنون می‌توانید روی گزینه پیش‌نمایش تبدیل ارز (Peview Swap) که در پایین صفحه قرار گرفته است کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه، شما می‌توانید مقدار توکن جدیدی که پس از تبدیل دریافت می‌کنید و مقدار توکنی که در نتیجه کارمزد از شما کسر شده است را ببینید.

مرحله ششم: عملیات تبدیل ارز را انجام دهید

اگر تمام موارد در صفحه تبدیل ارز را به درستی انتخاب کردید و نتیجه تبدیل ارز پیش‌نمایشی نیز مورد رضایتتان بود، می‌توانید عملیات تبدیل را انجام دهید. برای این کار، شما باید بر روی گزینه تبدیل ارز (Swap) در انتهای صفحه تبدیل کلیک کنید. پس از آن، توکن‌های جدید به کیف پول متامسک شما واریز می‌شود.

سواپ در کیف پول متامسک

آموزش بازیابی کیف پول متامسک

چرا تبدیل ارز در متامسک پرطرفدار است؟

اغلب کاربران بازار ارزهای دیجیتال، از قابلیت تبدیل ارز در متامسک یا کیف پول تراست ولت (TrustWallet) نیز استفاده می‌کنند که این اقدام معمولا با اهداف و دلایل متفاوتی انجام می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری: تبدیل ارز در متامسک این فرصت را به افراد می‌دهد تا بتوانند با تبدیل دارایی خود به ارزهای دیجیتال مختلف، تمامی دارایی خود را بر روی یک ارز دیجیتال متمرکز نکنند و به سبد سرمایه‌گذاری خود تنوع ببخشند.
  • جلوگیری از ضرر بیشتر در نوسانات: در زمانی که بازار در نوسانات شدید قرار گرفته است، یک سرمایه‌گذار خوب به سرعت دارایی خود را با تبدیل ارز در متامسک، به یک استیبل‌کوین (StableCoins) تبدیل می‌کند تا جلوی ضرر بیشتر را بگیرد.
  • امکان کسب سود: اگر مدام در حال بررسی روندهای بازار و ارزهای دیجیتال باشید، می‌توانید از طریق تحلیل و بررسی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال، توکن‌های خود را به دیگر رمزارزها که در روندی صعودی قرار دارند تبدیل کنید. با این کار، این احتمال وجود دارد که پیش‌بینی‌تان درست از آب در بیاید و به سود برسید.
  • کارمزد پایین عملیات تبدیل ارز: سواپ کردن در متامسک به طور کلی شامل کارمزد خاصی نمی‌شود، اما کارمزد شبکه‌ای که شما برای انجام تبدیل ارز انتخاب کرده‌اید از دارایی شما کسر می‌شود. برای مثال، تبدیل ارز در شبکه اتریوم کارمزد بسیار بالایی دارد.
  • انجام عملیات در کیف پول شخصی: شما در این روش، متکی به دیکر پلتفرم‌ها که ممکن است امنیت کیف پول شما را به خطر بیندازند، نیستید و عملیات تبدیل ارز در کیف پول شخصی متامسک شما انجام می‌شود.

سخن پایانی

اکنون در پایان این مقاله، شما باید بتوانید به راحتی عملیات تبدیل ارز در متامسک را انجام دهید و در تبدیل توکن‌های خود مشکلی نداشته باشید. با این حال، فراموش نکنید که اگرچه خود عملیات تبدیل ارز کارمزد خاصی ندارد، اما شبکه‌ای که می‌خواهید از آن توکن خود را به توکن دیگری تبدیل کنید ممکن است کارمزد پایین یا بالایی داشته باشد. پس به طور کلی، پیش از انجام عملیات به پیش‌نمایش نتیجه آن در متامسک و مقداری که از شما کسر می‌‌شود، توجه داشته باشید.

سوالات متداول

1- آیا افتتاح کیف پول در متامسک رایگان است؟

بله. شما می‌توانید به راحتی با نصب افزونه تحت وب متامسک یا نرم‌افزار موبایل و کامپیوتر آن، به طور رایگان در آن افتتاح حساب کنید.

2- آیا تبدیل ارز در متامسک توصیه می‌شود؟

تبدیل ارز به اهداف و دلایل شما بستگی دارد. فرار از نوسانات، کسب سود، تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری و دیگر عوامل، از جمله دلایلی است که کاربران تبدیل ارز را برای تحقق هر یک از آن‌ها انتخاب می‌کنند.

3- کارمزد تبدیل ارز در متامسک چقدر است؟

انجام عملیات تبدیل ارز در متامسک خود کارمزد قابل توجهی ندارد، اما شبکه‌ای که می‌خواهید از آن توکن خود را به توکن دیگری تبدیل کنید ممکن است کارمزد پایین یا بالایی داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها