اخبار بازارهای مالی

ممنوعیت پرداخت‌های رمز ارز در چین

موسسات مالی چین کریپتو را به عنوان ابزار پرداخت ممنوع می‌کنند. سه نهاد نظارتی عمده در چین، بانک‌ها و شرکت‌های مالی را از ارائه خدمات معاملاتی ارزهای رمزنگاری ممنوع کرده‌اند.

این خبر که روز چهارشنبه توسط رویترز منتشر شد، تأکید می‌کند که نهادهای مورد نظر نباید به مشتریان خدمات کریپتویی مانند ثبت نام، معامله و خدمات پرداخت و تسویه حساب شامل درگاه‌های پرداخت آنلاین و بانکی را ارائه دهند.

این سه نهاد شامل انجمن ملی مالی اینترنت چین (NIFA)، انجمن بانکی چین (CBA) و انجمن پرداخت و تسویه حساب چین (PCAC) هستند. اوایل این هفته در بیانیه مشترکی این خبر اعلام شد:

اخیراً قیمت ارزهای رمزنگاری سر به فلک کشیده‌اند و به شدت سقوط کرده‌اند و معاملات سوداگرانه ارزهای رمزنگاری مجدداً آغاز شده است و به طور جدی ایمنی اموال مردم را نقض کرده و نظم اقتصادی و مالی عادی را بر هم زده است.

این غول آسیایی در سال 2017 صرافی‌ ارز دیجیتال را کاهش داد، در حالی که افراد را از داشتن مستقیم دارایی‌های دیجیتال نوپا منع نکرده است. مدت هاست که چین به عنوان کشوری که دارای رابطه دوستانه و نفرت انگیزی با ارزهای رمزنگاری دارد شناخته می‌شود. طی یک سری پیچش‌ها در طول یک سال گذشته، پکن موضع خود را در مورد بیت کوین روشن کرد و خاطرنشان کرد: اگر دارایی فیات یوان را به هیچ شکلی تهدید نکند، این دارایی قانونی است.

تلاش برای سرکوب کردن بیت کوین و آلت کوین‌ها باعث کاهش فعالیت‌های کریپتویی در کشور که به عنوان منطقه کلیدی مراکز معروف استخراج رمزارز است، نمی‌شود. بانک خلق چین (PBOC) همچنین در حال توسعه یوان دیجیتال، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، است. این بازار معتقد است که مقامات این امر را بهانه‌ای برای ممنوع کردن ارزهای رمزنگاری در میان شهروندان خود می‌دانند.

به جز چین، بزرگترین بازار P2P در نیجریه و آفریقا و هند فعالیت‌های رمزنگاری را در سراسر کشور ممنوع کرده‌اند. در حالی که جمعیت باهوش رمزارزها اغلب روشهای مختلفی را برای ادامه کار رمز ارزها ابداع کرده اند و به عنوان ابزاری واقعی برای مبارزه با کاهش ارزش پول فیات در نظر گرفته می‌شود. این ممنوعیت اغلب لطمه بزرگی به صنعت گسترده ارزهای رمزنگاری وارد کرده است.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا