اخبار بازارهای مالی

کنگره آمریکا در پی شفاف‌سازی مقررات ارزهای رمزنگاری

قانون رفع موانع ارزهای دیجیتال باعث خواهد شد SEC و CFTC با هم همکاری کنند. یک گروه کاری برای پاسخگویی به سوالات اصلی در مورد مقررات رمزنگاری در ایالات متحده آمریکا تأسیس می‌شود.

مجلس نمایندگان ایالات متحده قانونی را تصویب کرده است که در صورت تصویب در مجلس سنا و امضای رئیس جمهور بایدن، قوانین مربوط به ارزهای رمزپایه را که به عنوان اوراق بهادار یا کالا شناخته می‌شوند، واضح‌تر می‌کند.

قانون رفع موانع نوآوری، که توسط پاتریک مک هنری، جمهوری خواه کارولینای شمالی ارائه شد، “کمیسیون معاملات آتی کالاها (CFTC) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را مسئول ایجاد کارگروه مشترک دارایی‌های دیجیتال تعیین می‌کند.” مجلس به تازگی 6 لایحه خدمات مالی دو جانبه را تصویب کرده است، از جمله قانون عضویت در رتبه بندی برای رفع موانع نوآوری.

– خدمات مالی GOP (FinancialCmte) 20 آوریل 2021

این گروه کاری متشکل از کارمندان SEC و CFTC و همچنین شرکت‌های خدمات مالی که در حوزه دارایی‌های دیجیتال کار می‌کنند، شرکت‌های مالی تحت نظارت هر یک از آژانس‌ها، محققان دانشگاهی و گروه‌های نظارت بر سرمایه‌گذاران هستند. شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک‌تر خدمات مالی که از مشاغل کم هزینه پشتیبانی می‌کنند نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت.

به این گروه کاری یک سال فرصت داده می‌شود تا قوانین و مقررات جاری کشور راجع به دارایی‌های دیجیتال را مورد آنالیز قرار دهد.

کنگره انتظار دارد این گروه کاری به موارد مختلفی پاسخ دهد، از جمله اینکه این مقررات چه تاثیری بر بازارهای ارزهای رمزنگاری می‌گذارند و اینکه چگونه این بازارها می‌توانند منصفانه‌تر، کارآمدتر و شفاف‌تر باشند. آیا این قوانین ایالات متحده را در فناوری مالی رقابتی‌تر می‌کند یا خیر؟ و چه استانداردهای امنیتی برای متولیان رمزنگاری و سایر واسطه‌ها باید وجود داشته باشد.

این کشور همچنین به دنبال توصیه‌هایی است در مورد اینکه چگونه ایالات متحده می‌تواند تقلب و دست‌کاری قیمت در بازارهای رمزنگاری را کاهش دهد، چگونه از سرمایه گذاران محافظت کنند و همچنین اینکه چگونه شرکت‌های رمزنگاری می‌توانند به بهترین وجه با قانون رازداری بانک که موسسات مالی را موظف به مبارزه با پولشویی و جلوگیری از تروریسم می‌کند، مطابقت داشته باشند.

نماینده مک منری در بیانیه مطبوعاتی گفت: این اولین گام در گشودن گفتگو بین قانون‌گذاران ما و فعالان بازار و [حرکت به سمت] شفافیت مورد نیاز است.

طبق گفته چندین شرکت رمزنگاری، شفافیت مطمئناً ضروری است، اگرچه آن‌ها در مورد اینکه مقررات دارایی‌های دیجیتال در نهایت باید چگونه باشند اختلاف نظر دارند. پاییز سال گذشته، رئیس اجرایی آزمایشگاه‌های ریپل، کریس لارسن آشکارا در مورد انتقال شرکت به خارج از ایالات متحده بحث کرد.

سایر شرکت‌های رمزنگاری به دنبال استفاده از قانونگذاران سابق هستند تا روابط خوب خود را با دولت مرکزی حفظ کنند. به عنوان مثال، همین هفته، بایننس، برایان بروکز مسئول سابق كنترل واحد ارزی را به عنوان مدیر عامل منصوب كرد و از اول ماه مه شروع به كار می‌كند.

همچنین سوالات اساسی درباره چه زمانی دارایی‌های دیجیتال به عنوان اوراق بهادار (به عنوان مثال، قراردادهای سرمایه گذاری) و چه زمانی به عنوان کالا طبقه بندی می‌شوند (یعنی کالاهای قابل تجارت) و سوالات دیگرباقی مانده است. نماینده کمیسیون امنیت اقتصادی، هستر پیرس، یک جایگاه امن برای دارایی‌های دیجیتالی جدید پیشنهاد کرده است، که برای دارایی‌های رمزنگاری که به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی می‌شوند، یک مهلت سه ساله فراهم می‌کند تا “تمرکززدایی” کافی داشته باشند (معنی دقیق آن هنوز در دست تهیه است). در پایان آن دوره، در صورت لزوم می‌توانند به عنوان اوراق بهادار ثبت نام کنند.

مشارکت SEC و CFTC در کارگروه باید به حل این مسائل کمک کند، زیرا هر دو آژانس گاه به گاه مالکیت پروژه‌های رمزنگاری مختلف را بر عهده گرفته‌اند. به عنوان مثال CFTC بر تجارت برخی از محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین نظیر قراردادهای مشتقه نظارت می‌کند، در حالی که SEC ادعا می‌کند که در مورد اکثر توکن‌های مبتنی بر اتریوم که توسط شرکت‌ها برای جمع آوری سرمایه جمع شده‌اند، اختیار دارد. (SEC همچنین XRP ریپل را به عنوان یک سهام  غیر قانونی می‌داند. این شرکت در حال حاضر با یک دادخواست 1.5 میلیارد دلاری در حال مبارزه است.) هر آژانس تحت قوانین خاص خود عمل می‌کند و این امر نیاز به هماهنگی را بسیار حیاتی می‌کند.

قانون رفع موانع نوآوری در ابتدا از کمیته خدمات مالی مجلس خارج شد. این قانون توسط استیفن لینچ، رئیس کمیته ویژه کار در فناوری مالی و همچنین وارن دیویدسون، تد بود، و گلن تامپسون، از نمایندگان دموکرات حمایت می‌شود.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا