اخبار بازارهای مالی

بررسی مجدد ممنوعیت ارزهای رمزنگاری توسط دولت هند

دولت هند در حال بررسی مجدد درباره ممنوعیت ارزهای رمزنگاری است.

یک هیئت جدید برای رسیدگی به توصیه‌های “قدیمی” در مورد معاملات رمزنگاری تشکیل خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت هند با تشکیل هیئت نظارتی جدید ممکن است در موضع خود در مورد ارزهای رمزنگاری تجدید نظر کند.

در گزارشی که در تاریخ 29 اردیبهشت در روزنامه اقتصادی تایمز منتشر شد، سه منبع محرمانه برای بحث در مورد تشکیل یک هیئت جدید از متخصصان با هدف تنظیم معاملات ارزهای رمزنگاری در هند مورد اشاره قرار گرفته است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که حمایت روزافزون از توصیه‌های مخالف با ارزهای رمزنگاری که توسط کمیته‌ای به رهبری وزیر سابق دارایی سوبهاش گارگ در سال 2019 برای ممنوعیت پنهانی دارایی‌های رمزنگاری مطرح شده بود، شکل گرفته است.

این گزارش به نقل از یک مقام ناشناس مطلع اظهار داشت:

این دیدگاه در دولت وجود دارد که توصیه‌های ارائه شده توسط سابهاش گارگ منسوخ شده هستند و به جای ممنوعیت کامل، استفاده از رمزنگاری‌ها به یک دیدگاه تازه نیاز دارد.

ممکن است از صفحه جدید برای بررسی استفاده از بلاکچین برای پیشرفت فناوری استفاده شود و روش‌هایی برای تنظیم دارایی‌های رمزنگاری به طور جداگانه به ارزهای فیات پیشنهاد شود. همچنین ممکن است این هیئت در پروژه پیشنهادی روپیه دیجیتال با بانک رزرو هند همکاری نزدیک داشته باشد.

براساس این گزارش، ممکن است آنوراگ تاکور، وزیر امور مالی و شرکت‌ها، برای پیوستن به کمیته جدید در نظر گرفته شود. تاکور و نیرماالا سیتارامان وزیر دارایی قبلاً اظهار داشتند که دولت ترجیح می‌دهد یک روش کالیبره شده برای تنظیم دارایی‌های رمزنگاری ایجاد کند تا اینکه ممنوعیت کامل بر آنها اعمال کند.

RBI همه بانک‌ها را از معامله با ارز رمزنگاری شده در سال 2018 در بانک‌ها منع کرده بود، با این حال، دادگاه عالی در فوریه سال 2020 پس از ارائه دادخواست توسط کارآفرینان و کارشناسان فین تک هند، این دستور را لغو کرد.

گزارش‌های زیادی مبنی بر اعمال مجدد ممنوعیت ارزهای رمزنگاری توسط یک منبع ناشناس که ادعا می‌شود یک مقام ارشد وزارت دارایی هند است، وجود دارد و در اوایل سال جاری نیز چنین ادعایی گزارش شده بود.

فایننشال تایمز افزود، لایحه ار رمزنگاری و تنظیم رسمی ارز دیجیتال سال 2021 قرار بود در ماه مارس در پارلمان مطرح شود اما به دلایلی که بیان نشد، به تعویق افتاد.

انتظار می‌رود که سیتارامان در اواخر این ماه توسط تیمش در مورد تحولات مداوم در فضای ارزهای رمزنگاری و تنظیم محافل صنعت رمزنگاری هند برگزار شود.

در ماه‌های اخیر علیرغم ترس‌های همیشگی از نهادهای نظارتی، شاهد حجم عظیمی از تقاضا در صرافی‌های رمزنگاری در هند بوده‌ایم.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا