Categories
اخبار بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین و اتریوم در حال صعود هستند. معامله‌گران این حرکت بازار را “Uptober” می‌دانند.

آپتبر Uptober به معنای صعود بیت کوین و اتریوم است.

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است که در 29 سپتامبر از 40،996 دلار به بالاترین رقم 48،436 دلار در شب گذشته رسید است. اکثر صعود این ارز دیجیتال محبوب صبح زود صورت گرفت. بیت کوین از زمان رسیدن به 48،436 دلار، اندکی کاهش یافته و به قیمت فعلی خود و به نزدیک 47،606 دلار رسیده است.

صعود بیت کوین صبح دیروز به دنبال اتریوم، دومین ارز دیجیتال برتر بازار صورت گرفت. چند ساعت بعد از صعود 11 درصدی اتریوم بود که شاهد صعود بیت کوین بودیم. صبح امروز اتریوم به قیمت 3 هزار و 315 دلار رسید و کمی بعد به قیمت فعلی خود یعنی 3288 دلار کاهش یافت.

هیچ کس از Uptober های آینده خبر ندارد.

کل بازار ارزهای دیجیتال تحت موفقیت دو ارز دیجیتال برتر یعنی بیت کوین و اتریوم قرار گرفت و در حال حاضر ارزش بازار جهانی حدود 2.1 تریلیون دلار است.

ممنوعیت ارز دیجیتال در Uptober تاثیر گذار بود؟

به گفته کالین وو، روزنامه نگار فعال ارز دیجیتال چینی، بسیاری از چینی‌ها پس از اخبار ممنوعیت ارز دیجیتال در چین، پول را به پروتکل دیفای dYdX منتقل کردند. این باعث صعود بازارهای مالی شد.

دومین خبر مهم از ایالات متحده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز پنجشنبه به کنگره گفت که برخلاف چین، او “قصد ممنوعیت” ارزهای دیجیتال را ندارد. پاول گفت که با استیبل کوین متفاوت رفتار خواهد کرد. او گفت که باید با استیبل کوین‌ها مانند بانک‌ها رفتار شود. استیبل کوین‌ها مانند وجوه بازار، یعنی پول هستند، مانند سپرده‌های بانکی هستند، اما تا حدودی خارج از محدوده نظارتی هستند.

به‌نظر می‌رسد مجموع این دلایل، یعنی انتقال دارایی چینی‌ها به پلتفرم‌های خارجی و خبر مثبت گنگره امریکا و همچنین اظهار نظر چند روز گذشته ایلان ماسک باعث خنثی شدن اخبار منفی ممنوعیت چین و صعود دوباره بازار شد.

حال باید دید که در ادامه بازار به کدام سمت حرکت می‌کند، آیا ادامه روند صعودی خواهد بود یا سقوطی جدید و سهمگین در راه است. هیچ قطعیتی وجود ندارد. هر دو سناریو محتمل است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها