اخبار بیت کوین

رئیس بانک ‎مرکزی‌ چین: بیت کوین در آینده نقش مهمی دارد

برای اولین بار، یک مقام دولتی چین ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به‌رسمیت شناخته است. لی بو، معاون فرماندار بانک خلق چین، در گزارشی از کالین وو، این دارایی‌ها را بخش مهمی از Boao Forum آسیا، در آینده دانست.

بو گفت بیت کوین و ارزهای رمزپایه باید به عنوان سرمایه گذاری جایگزین در نظر گرفته شوند و اعلام کرد که چین در حال مطالعه سیاست‌های نظارتی در مورد این دارایی‌ها است. این مقام رسمی بیان کرد ارزهای رمزنگاری شده مناقصات قانونی نیستند و علاوه بر این، استیبل‌کوین‌ها باید تحت “نظارت دقیق‌تر” قرار گیرند تا به طور گسترده مورد پذیرش قرار گیرند. بو گفت:

این قوانین نظارتی، حداقل قوانین نظارتی است. قوانین نظارتی باید کامل شوند و لازم است اطمینان حاصل شود که گمانه زنی در مورد این دارایی‌ها خطرات جدی مالی ایجاد نمی‌کند. به عبارت دیگر، قبل از اینکه بفهمیم چه قوانین نظارتی لازم است، اقدامات و روش‌های فعلی را حفظ خواهیم کرد.

در این مصاحبه  رئیس جمهور سابق بانک مرکزی چین، ژو شیائوچوان، نیز همراه بو بود و تأکید کرد “امور مالی”، ارزهای رمزپایه و دارایی‌های دیجیتال باید “اقتصاد واقعی” را شکل دهند. شیائوچوان گفت که در مورد اینکه آیا بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای اقتصاد واقعی “مزایایی” دارند، تردیدهایی دارد.

یوان دیجیتال چین، حمله به بیت کوین و دلار؟

بانک مرکزی چین در حال توسعه RMB دیجیتال یا یوان دیجیتال خود است. در حال حاضر، این موسسه در حال آزمایش و توسعه رابط کاربری، کیف پول و سایر ویژگی‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود است.

معاون بانک خلق چین گفت که دولت قصد ندارد “دلار آمریکا” یا هر ارز دیگری را جایگزین کند. بو ادعا کرد CBDC برای “تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری” طراحی شده است و انتظار دارد بازار بهترین روش را “انتخاب” کند.

همانطور که دووی وان، شریک موسس Primitive Crypto گزارش داد، ارز دیجیتال و پرداخت الکترونیکی (DCEP) در استان شنژن در حال آزمایش است. وان گفت: اولین ادغام آن می‌تواند از طریق اقساط دولت انجام شود.

اول برخی از پرداخت‌های شهرداری و فعالیت‌های اقتصادی عمومی باید مورد آزمایش قرار گیرند، سپس برای تجارت کالا مورد استفاده قرار گیرد. چین که واقعاً در استفاده از زیرساخت‌های فناوری جدید در مقیاس وسیع تبحر دارد، در این مورد نیز پیشگام خواهد بود.

به نظر می‌رسد اقدامات چین در روز گذشته بر عملکرد قیمت بیت کوین تأثیر گذاشته است. تحلیلگر ویلی وو گفت که سقوط قیمت بیت‌کوین به دلیل پیش‌بینی “آفلاین شدن ماینرها در چین” است.

ما بزرگترین افت 1 روزه در میزان هش ماینینگ از نوامبر 2017 را مشاهده کردیم. میزان هش در شبکه اساساً نصف شده و باعث خرابی قیمت بیت‌کوین می‌شود.

همچنین، افزایش فشار فروش در تعطیلات آخر هفته برای تحریک بسیاری از “معامله‌گران کوتاه مدت” کافی بود. بنابراین، نوسانات بیت‌کوین در حال افزایش است. وو گفت که معتقد است هنوز در دراز مدت قیمت بیت‌کوین صعودی است.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا