Categories
تحلیل فاندامنتال رمزارزها, مقالات آلتکوین‌‌ها

توکن BAT بت از بلاکچین اتریوم و یک مرورگر اختصاصی به نام Brave که توسط یکی از بنیان‌گذاران موزیلا فایرفاکس ساخته شده است، استفاده می‌کند.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

توکن بت BAT از بلاکچین اتریوم و یک مرورگر اختصاصی به نام بریو (Brave) استفاده می‌کند.

BAT (بت) توسط یکی از بنیان‌گذاران موزیلا فایرفاکس؛ برندان آیچ، با هدف ارتقا امنیت، مطلوبیت، و بازده تبلیغات دیجیتال با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، ایجاد شد. BAT، توکن مورد استفاده مرورگر بریو بوده و بر پایه اتریوم ساخته شده است. وایت‌پیپر (Basic Attention Token) به تاریخ 7 ژانویه 2018 برمی‌گردد.

از آن‌جا که بلاکچین و ارزهای دیجیتال به تکثیر و رشد خود ادامه می‌دهند، شرکت‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای به‌کار بردن این فناوری خلاق در مسائل و مشکلات سابق خود، هم‌چون وب گردی و تبلیغات بر پایه وب هستند.

دانلود مرورگر Brave

هدف BAT

BAT یک سیستم بر اساس بلاکچین برای بررسی زمان و توجه مصرف کنندگان رسانه در وبسایت‌ها به هنگام استفاده از مرورگر بریو است. هدف BAT که بر پایه اتریوم ساخته شده، توزیع کارآمد درآمد تبلیغات میان تبلیغ کنندگان، ناشرها، و خوانندگان محتوای بازار آنلاین و تبلیغات می‌باشد. هدف این است که خوانندگان تبلیغات کمتر و متناسب با علایق خود را تجربه کرده، در حالی که حقوق اطلاعات امنیتی خود را از دست ندهند.

درک مفهوم توکن BAT

توکن BAT بت از بلاک‌چین اتریوم و یک مرورگر اختصاصی به نام بریو (Brave) استفاده می‌کند. توکن بت BAT به عنوان ارز در پلتفرم بریو استفاده شده و می‌تواند چندین سرویس تبلیغاتی را فراهم کند. این توکن به جهت تبادل میان کاربران، تبلیغ‌کنندگان و ناشرها طراحی شده و بر اساس مفهوم “توجه کاربر” می‌باشد.

سازندگان BAT به دنبال بهبود نحوه تبلیغات درعصر دیجیتال هستند. آنها روند کنونی را برای کاربران، ناشران و هم‌چنین تبلیغ‌کنندگان آسیب‌رسان می‌دانند. کاربران با تبلیغات و پیام‌های دنبال‌کننده اشباع شده و در معرض بدافزارهایی قرار دارند که به طور فزاینده‌ای فعال و قدرتمند می‌شوند…

تبلیغ‌کنندگان سنتی شاهد کاهش چشم‌گیر درآمد حاصل از تبلیغات خود بوده‌اند زیرا که پلتفرم‌هایی مانند «گوگل» و «فیسبوک» با دریافت بخش سنگینی از درآمد تبلیغات، ارزش اطلاعات را پایین می آورند. به علاوه، ربات‌ها و بدافزارها هر ساله توانایی بیشتری برای وارد آوردن آسیب پیدا کرده‌اند و پلتفرم‌ها بحران‌هایی باورنکردنی را متحمل شده‌اند.

علاوه‌بر این، تبلیغ کنندگان از روش‌های هدف‌گیری پربازده برای تحویل محتوای خود برخوردار نبوده، به این دلیل که این عملکردها توسط پلتفرم‌ها انحصاری شده‌اند. توسعه دهندگان BAT بر این باورند که با ردیابی راهی که کاربران با محتوای تبلیغات دیجیتال تعامل دارند و ذخیره اطلاعات در یک دفتر توزیع، خواهند توانست که تجربه تبلیغات دیجیتال را برای تبلیغ‌کنندگان، ناشرها و کاربران بهبود ببخشند. کاربران تبلیغات کمتر و محتوایی متناسب با سلایق و علایق خودشان را تجربه خواهند کرد. ناشرها راه های جدید درآمد را پیدا خواهند کرد. و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کاربران خاص را بر اساس محتوا و علایق مورد ترجیح و دسته‌بندی شده آن‌ها، به گونه‌ای بهتر هدف قرار دهند. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند به صورت پربازده از کلاه‌برداری جلوگیری کنند.

توکن بت Brave & BAT

توکن بت Brave & BAT

بریو و وب‎گردی امنیت محور

BAT توکن مورد استفاده مرورگر بریو، یک مرورگر کد باز امنیت محور، به جهت مسدود کردن پیام‌های دنبال کننده، کوکی‌های مهاجم، و بدافزارها طراحی شده است. BAT از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند تا به طور گمنام و امن توجه کاربر را جلب کرده و به پاداشی برای ناشران تبدیل گردد. توجه یک کاربر، به معنای تمرکز و تعهد ذهنی بر محتوای دیجیتال مانند تبلیغات، توسط «بریو» ثبت می‌شود. سازندگان BAT گفته‌اند که اطلاعات شخصی و ردیابی کاربر تنها بر روی دستگاه کاربر ذخیره شده که تضمین کننده گمنام و شخصی بودن آن است. ناشران تبلیغات دیجیتال به خاطر توجه کاربران از طریق BAT پاداش داده می‌شوند. هر چه محتوای تبلیغ‌کننده‌ در ایجاد توجه مداوم کاربر پربازده‌تر باشد، درآمد ناشر بیشتر خواهد بود. هم‌چنین، تبلیغ کنندگان بازده بهتری از سرمایه‌گذاری خود به دست می آورند.

بریو هم‌چنین از اطلاعات توجه کاربرگمنام به جهت کمک به تبلیغ‌کنندگان برای هدف‌گیری و کاهش کلاه‌برداری استفاده می‌کنند. BAT ارزدیجیتالی است که تمام این پروسه را تسهیل می‌کند. BAT با میزان توجه کاربر در ارتباط بوده که بر اساس مدت زمان افزایشی و تصاویر موجود در هر محتوای تبلیغاتی مرتبط، محاسبه می‌گردد. سیستم BAT برنامه دارد که به صورت بیشتر فعالیت مرتبط با تبلیغات کاربر را سنجیده و در آینده آن را رسمیت دهد.

بریو هم‌‌‌‌چنین به مرتبط بودن تبلیغات با علایق کاربر بر اساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی، کمک می‌کند.

توکن بت (BAT) چیست؟

کاربران مرورگر Brave هم‌چنین برای همکاری خود در این پروژه از طریق توکن BAT پاداش می‌گیرند. BAT می‌تواند برای خدمات متعددی در پلتفرم و هم‌چنین محتوای بیشتر مبادله شود. با این وجود، بر اساس اطلاعات وبسایت BAT، ناشران بیشترین درآمد را از تبلیغات دریافت می‌کنند. در حال حاضر مشخص نیست که محتوای بیشتر موجود در شبکه بریو شامل چه خواهد بود. هم‌چنین، مشخص نیست که سرویس‌های مرتبط با پلتفرم ممکن است چه باشند یا دقیقا چگونه سیستم پرداخت برای این خدمات به کار خواهد رفت.

به جهت پیش‌گیری از نگرانی‌های موجود در مورد کلاه‌برداری و مسائل امنیتی، توسعه دهندگان بریو و BAT، چندین معیار امنیتی را در مرورگر و سیستم دیجیتال این توکن ایجاد کرده‌اند. توسعه‌دهندگان خاطر نشان کرده‌اند که برنامه دارند کلاه‌برداری‌های تبلیغاتی محتمل را از طریق استفاده از رمزنگاری، یکپارچگی مشتری مداری بهتر و وضوح به دست آمده از طریق کد باز را کاهش دهند.

ارزش توکن BAT

بر اساس وایت‌پیپر Basic Atenttion Token، هدف آغازین بت BAT به‌‎دست آوردن 24 میلیون دلار بود. براساس گزارش «CoindCodex» در ساعت 11 و نیم صبح  9 ژانویه 2018 وقتی در حال معامله در برترین رکورد ارزش خود بود به قیمت 0.92114 دلار رسید. موجودی در حال گردش BAT 1.36 میلیارد است و نرخ تبادل برای BAT ‌به‌گونه‌ای تعیین شده که در صورت افزایش یا کاهش قیمت اتریوم، قیمت BAT نیز به همان نسبت تغییر خواهد کرد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها