Categories
مقالات فناوری‌ها

مینت کردن یا ضرب NFT به معنای ایجاد یک توکن منحصر به فرد در بلاک چین است. تنها پس از برش NFT، کلکسیون دیجیتالی روی بلاک چین ذخیره می‌شود.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مینت کردن یا ضرب NFT به معنای ایجاد یک توکن منحصر به فرد در بلاک چین است. تنها پس از برش NFT، کلکسیون دیجیتالی روی بلاک چین ذخیره می‌شود. این مهم است که بدانید در طول فرآیند ضرب کردن چه چیزی ذخیره می‌شود. “Minting” یک NFT فرآیند نوشتن یک آیتم دیجیتال در بلاک چین است. این سابقه تغییر ناپذیر اصالت و مالکیت آن را ایجاد می‌کند.

هدف از مینت NFT ها چیست؟

ممکن است شنیده باشید که مردم می پرسند، “چرا نمی‌توانم از یک NFT اسکرین شات بگیرم؟” ضرب بخشی از پاسخ است. هنگامی که یک NFT را ضرب می‌کنید، در بلاک چین ذخیره می‌شود، جایی که اصالت و مالکیت آن مشخص می‌شود. و از آنجایی که رکورد بلاک چین قابل ویرایش نیست، ضرب کردن شروع تاریخ تغییر ناپذیر NFT است.

مینت برای سازندگان

به‌عنوان یک خالق، ضرب کردن آثارتان به شما این امکان را می‌دهد که کمبود قابل اثبات و مالکیت تأیید شده را ایجاد کنید. برای اولین بار، سازندگان می‌توانند آثار دیجیتالی با نسخه محدود را منتشر کنند که صحت آنها در بلاک چین تأیید شده است. مالکیت بلامنازع و عمومی است و به سازندگان اجازه می‌دهد تا انجمن‌ها و امتیازات ویژه‌ای را برای کسانی که NFT خود را دارند بسازند.

مینت برای کلکسیونرها

با این حال، ضرب NFT فقط برای سازندگان نیست. پروژه‌های NFT اغلب از طریق ضرابخانه دسترسی اولیه به NFT های خود را ارائه می‌دهند. وقتی NFT را از یک پروژه برش می‌دهید، اولین مالک آن NFT هستید، زیرا ضرابخانه زمانی است که روی بلاک چین نوشته می‌شود. اغلب اوقات، شرکت در ضرابخانه یک پروژه مانند خرید یک بسته کارت پوکمون است: نمی‌دانید که آیا در نهایت با چیزی نادر مواجه خواهید شد یا خیر.

نحوه مینت NFT در OpenSea

مینت NFT در OpenSea آسان است. در بلاک‌چین اتریوم، OpenSea همچنین «ضربه سازی تنبل» را ارائه می‌کند، فرآیندی که از طریق آن می‌توانید از پرداخت هزینه‌های گاز برای برش NFT خودداری کنید. وقتی «ضربه سازی تنبل» می‌کنید، می‌توانید کالای خود را برای فروش در OpenSea فهرست کنید، اما در واقع هنوز روی بلاک چین نوشته نشده است. وقتی شخصی NFT شما را می‌خرد، ضرابخانه و فروش در یک معامله ترکیب می‌شوند، بنابراین خریدار تمام هزینه‌های گاز را می‌پردازد!

برای استفاده در OpenSea، باید موارد زیر را انجام دهید:

۱. یک کیف پول دیجیتال راه اندازی کنید: برای انجام هر کاری در بلاک چین، به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارید. این NFTها و ارزهای دیجیتال شما را نگه می دارد.

۲. یک مجموعه ایجاد کنید: قبل از اینکه NFT های خود را ضرب کنید، باید مجموعه‌ای را ایجاد کنید که آنها بخشی از آن هستند. در این مرحله، مجموعه خود را نام‌گذاری کرده و توصیف می‌کنید، یک دسته را انتخاب می‌کنید و هر پیوند اجتماعی را اضافه می‌کنید.

۳. کار خود را آپلود کنید: هنگامی که کیف پول خود را راه اندازی کردید و مجموعه‌ای را ایجاد کردید، آماده شروع ضرب کردن NFT های خود هستید!

من NFT خود را مینت کردم! حالا چی؟

تبریک می‌گویم! شما رسماً یک خالق NFT هستید!

پس از برش NFT نیازی نیست کاری انجام دهید – فقط می‌توانید منتظر بمانید تا ببینید آیا کسی آن را از طریق جستجو یا کاوش دسته بندی کشف می‌کند یا خیر. اما اگر می‌خواهید شتاب را حفظ کنید، در اینجا چند راه حل برای شروع وجود دارد:

جامعه خود را رشد دهید

جامعه در فضای NFT بسیار مهم است. ایجاد یک جامعه حول پروژه شما می‌تواند فوق العاده لذت بخش باشد، به خصوص اگر حول موضوع خاصی مانند فراگیر بودن یا غذا متمرکز شود. پروژه‌ها می‌توانند جوامعی درگیر و فشرده حتی بدون یک موضوع آشکار داشته باشند. محبوب‌ترین کانال‌ها برای مشارکت جامعه در فضای NFT، توییتر و دیسکورد هستند.

پروژه خود را بازاریابی کنید

هنگام بازاریابی پروژه خود، درک مخاطبان و ارزشی که برای آنها ارائه می‌کنید ضروری است. آیا این خود هنر، مزایای انحصاری، جامعه یا چیز دیگری است؟ مطمئن شوید که مشخص است مردم با خرید NFT شما چه چیزی به دست خواهند آورد.

برای بازاریابی اجتماعی، توییتر، اینستاگرام و ردیت مکان‌های خوبی برای شروع به اشتراک گذاری کار شما هستند. اطمینان حاصل کنید که از هشتگ‌های مرتبط استفاده کرده و با افراد دیگر تعامل داشته باشید. معتبر باشید و از بازخورد دیگران استقبال کنید.

موفق باشید!

سوالات متداول

آیا ساخت NFT هزینه دارد؟

هر تراکنش در بلاک چین نیاز به “گاز” دارد تا تکمیل شود. با این حال، راه‌هایی برای جلوگیری از پرداخت هزینه برای برش NFT وجود دارد، مانند استفاده از ابزار منتینگ تنبل OpenSea.

آیا باید NFT خود را برش بزنم تا آن را بفروشم؟

بله. می‌توانید از ویژگی منتینگ تنبل OpenSea برای ضرب کردن آن در زمان فروش استفاده کنید تا از هزینه‌های گاز در اتریوم جلوگیری کنید.

من NFT خود را مینت کردم، اما می‌خواهم چیزی را در مورد آن تغییر دهم. چکار کنم؟

اگر همچنان مالک NFT هستید و NFT متادیتای ثابتی ندارد، می‌توانید NFT را حذف کرده و دوباره آن را در OpenSea برش دهید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها