Categories
اخبار بیت کوین, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نیوز بی تی سی بر این باور است بازار نزولی بعدی بیت کوین می‌تواند بدترین ریزش دیده شده تا به الان بازار ارزهای دیجیتال باشد.

قیمت بیت کوین همچنان در حال نزول است و هنگامی که در حال سقوط نیست به سختی در یک روند خنثی حرکت می‌کند، و دیگر شاهد روندهای صرفا رو به بالا برای این ارز دیجیتال نیستیم.

اینکه بازار ارزهای دیجیتال به سمت بازار خرسی دیگری حرکت می‌کند یا خیر، خود دارای بحث است، اما تجزیه و تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که وقتی اوج این چرخه فرا می‌رسد، می‌تواند بدترین بازار خرسی در تاریخ ارزهای دیجیتال را به همراه داشته باشد.

تجزیه و تحلیل چرخه گاوی سکولار بیت کوین

یک بازار سکولار به عنوان “بازاری تعریف می‌شود که توسط نیروهایی هدایت می‌شود که می‌توانند برای سالهای طولانی وجود داشته باشند و باعث می‌شوند قیمت یک کلاس خاص سرمایه گذاری یا دارایی برای مدت طولانی افزایش یا کاهش یابد.”

در سایت اینوستوپدیا آمده است:

“در بازار گاوی سکولار، شرایط مثبتی مانند نرخ بهره پایین و سود بالای شرکت‌ها، قیمت سهام را بالاتر می‌برد.”

از زمان تولد ارز های دیجیتال، بازار بیت کوین فقط صعودی بوده است. این فناوری درست در زمان رکود اقتصادی بزرگ با شروع عرضه این کوین متولد شد. از آن زمان بورس اوراق بهادار عمدتا روند صعودی داشته و قیمت بیت کوین از قیمت 0 دلار به 65000 دلار در بالاترین سقف تاریخی خود رسیده است.

تجزیه و تحلیل چرخه گاوی سکولار بیت کوین

حتی اندیکاتورهای فنی، از جمله شاخص میانگین جهت، نشان می‌دهد که بیت کوین، تا به حال واقعا بازار خرسی را مشاهده نکرده است. اما روندها زمانی پایان می‌یابند که ADX زیر 20 – یا خط شکسته شده در بالا قرار گیرد.

این ابزار همچنین نشان می‌دهد که قدرت گاوها (به رنگ سبز) کاهش می‌یابد در حالی که خرس‌ها (با رنگ قرمز) با هر موج بزرگتر قویتر می‌شوند. اما این شاخص آن سیگنالی نیست که نشان می‌دهد با پایان یافتن چرخه بعدی، سقوط بسیار شدیدی را شاهد خواهیم بود.

چرا بازار خرسی بعدی بیت کوین احتمالا بدترین ریزش دیده شده تا بحال است؟

ارزهای دیجیتال یک کلاس دارایی «سفته بازی» هستند که اولین بار با بیت کوین متولد شد. هیچ کس واقعاً نمی‌داند که چگونه می‌توان این دارایی را ارزش گذاری کرد و بنابراین نوسان قیمت می‌تواند بسیار پر شدت باشد. از آنجا که دارایی‌های سفته بازی بیشتر تحت تأثیر احساسات و هیجانات سرمایه گذاران قرار می‌گیرند، با ابزارهای خاصی مانند امواج الیوت می‌توان این نوع بازارها را به خوبی تحلیل کرد.

نظریه امواج الیوت ساده و در عین حال پیچیده است و مبتنی بر این ایده است که بازارها بر اساس امواج پیشرو (قوی) حرکت می‌کنند. این امواج و مسیرها و نتایج احتمالی آنها را می‌توان با درجه‌ای از دقت پیش بینی کرد، تا زمانی که ویژگی‌ها و شرایط خاصی وجود داشته باشد.

طبق گفته توماس بولکوفسکی، قسمت مورب انتهایی “نوع خاصی از موج محرک است که در درجه اول در موقعیت موج 5 رخ می‌دهد زمانی که قیمت بیش از حد و خیلی سریع حرکت کند.”

چرا بازار خرسی بعدی بیت کوین احتمالا بدترین ریزش دیده شده تا بحال است؟

بولکوفسکی این نوع را نوعی “تثبیت صعودی یا نزولی” می‌نامد و می‌گوید که “در همه موارد، قسمت مورب انتهایی حرکت الگوهای بزرگتر را خاتمه می‌دهد.” قسمت مورب انتهایی نتیجه یک موج پنجم گسترده است که دارای پنج موج قوی در یک الگوی مثلث (گٌوِه) مانند صعودی است.

وقتی این الگو شکسته شود، حرکت قیمت می‌تواند تا جایی که الگو شروع به شکل گیری کرده است، اصلاح شود، در آن صورت قیمت بیت کوین به زیر 3000 دلار خواهد رسید.

اگر بیت کوین واقعاً بتواند به قیمت‌هایی چند صد هزار دلاری برسد و الگوی مورب در آنجا پایان یابد، نوسان قیمت حتی می‌تواند بسیار شدیدتر از چیزی باشد که انتظار داریم. (هرچه قیمت بالاتر رود با ریزش وحشتاک‌تری روبرو خواهیم بود!)

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها