اخبار بیت کوین

پی‌پال قابلیت خرید “1 دلار” بیت کوین را به Venmo اضافه می‌کند

Venmo متعلق به PayPal اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا مبالغی کمتر از 1 دلار رمزنگاری از جمله بیت‌کوین و اتریوم را خریداری، مبادله و ارسال کنند. کاربران Venmo می‌توانند از امروز بیت کوین و سه ارز رمزپایه دیگر را خریداری و ارسال کنند. این ویژگی مربوط به بخشی از جاه طلبی‌های PayPal در مورد ارزهای رمزنگاری است.

PayPal در ابن ماه گزینه جدید “پرداخت با رمزنگاری” را راه اندازی کرد که به مشتریان اجازه می‌دهد کالاهای خود را با ارز رمزپایه پرداخت کنند و به کل بازار بیت‌کوین رونق بخشید. اکنون غول پرداخت آماده است تا با بکارگیری قابلیت جدید در برنامه محبوب همتا به همتا Venmo خود، دسترسی به بیت‌کوین را بیش از پیش گسترش دهد.

روز سه شنبه، پی پال اعلام کرد که راه اندازی یک گزینه رمزنگاری را برای 77 میلیون کاربر Venmo خود آغاز کرده است. این دکمه به کاربران امکان می‌دهد فوراً به ارزش 1 دلار بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) یا بیت‌کوین کش (BCH) خریداری کنند و آن را برای دوستان خود در برنامه ارسال کنند.

در بیانیه‌ این شرکت با اعلام این خبر آمده است که: “مشتریان توانایی خرید و فروش ارز رمزنگاری شده را با استفاده از وجوه موجودی خود با Venmo یا حساب بانکی یا کارت نقدی مرتبط با آن دارند. کلیه معاملات به طور مستقیم در برنامه Venmo مدیریت می‌شوند.”

ارائه ویژگی رمزنگاری، که کاربران می‌توانند با کلیک کردن روی منوی سمت راست بالای برنامه Venmo به آن دسترسی پیدا کنند، همچنین شامل مجموعه ای از مطالب آموزشی خواهد بود که به گفته این شرکت جنبه‌های مختلف بیت کوین و ارز رمزنگاری شده را پوشش می‌دهد.

اعلامیه Venmo نه تنها به دلیل اندازه و رشد سریع پلتفرم قابل توجه است. ویژگی جدید رمزنگاری احتمالاً تأثیر گسترده‌تری خواهد داشت زیرا Venmo کاربران را تشویق می‌کند فعالیت خود را در یک جریان اجتماعی که برای دیگران قابل مشاهده است به اشتراک بگذارند (در عمل، این بدان معنی است که کاربران Venmo به زودی پیام‌هایی مانند “آلیس 50 دلار بیت کوین برای یوسف ارسال کرد” را مشاهده می‌کنند که به نوبه خود می‌تواند به عنوان تبلیغات رایگان رمزنگاری باشد).

اعلامیه‌های قبلی مرتبط با رمزنگاری منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است، اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که آیا اخبار Venmo باعث چنین حرکتی خواهد شد یا خیر، به ویژه اینکه تعداد فزاینده‌ای از پلتفرم‌ها به سمت ادغام رمزنگاری در پلتفرم‌های خود حرکت می‌کنند.

در اطلاعیه Venmo هزینه خرید و استفاده از بیت کوین در نظر گرفته نشده است، اما سخنگوی آن گفت که این هزینه‌ها برابر با PayPal خواهد بود. این هزینه‌ها برای معاملات زیر 25 دلار با 50 سنت آغاز می‌شود، سپس محدوده‌ای را شروع می‌کنند که برای معاملات زیر 100 دلار از 2.3 درصد شروع می‌شود و برای افرادی که بیش از 1000 دلار خرید و فروش می‌کنند، به 1.5 درصد کاهش می‌یابد.

به منظور تسهیل معاملات رمزنگاری، ونمو به Paxos، یک شرکت نیویورکی متصل خواهد شد که در معاملات بلاکچین امن برای انواع دارایی‌های دیجیتال متخصص است و همچنین پشتوانه پیشنهادهای رمزگذاری پی پال را فراهم می‌کند.

مدیرعامل پی‌پال، دن شولمن، که از سال گذشته بیت کوین را به سیستم عامل خود اضافه کرده است، به سرعت از امکانات گسترده‌تری از فناوری رمزنگاری استفاده کرده است. شولمن در مصاحبه اخیر خود با Decrypt توضیح داد که چگونه او رمزنگاری را به عنوان بخشی از استراتژی بزرگتر شرکت برای کاهش هزینه‌های پرداخت و با ایجاد یک برنامه فوق العاده تجربه‌ای را شاهد خواهند بود که مشتریان کیف پول PayPal از آن برای خرید همه چیز از خرید تا خدمات مالی گرفته تا شناسایی استفاده می‌کنند.

در همین حال، این شرکت همچنین تلاش کرده است تا مصرف کنندگان را وادار سازد که با Venmo بیش از یک برنامه پرداخت برای معاملات نظیر نظیر رفتار کنند. این تلاش شامل تشویق بازرگانان برای پذیرش پرداخت‌های Venmo و اجازه دادن به مشتریان برای دریافت سپرده‌های مستقیم در حساب‌های Venmo خود است. اضافه شدن خدمات رمزنگاری ممکن است به مرور اهداف این شرکت را افزایش دهد تا مصرف کنندگان همه خدمات کیف پول‌های دیجیتال خود را یکجا مشاهده کنند. در تماس تلفنی اخیر شولمن رمزنگاری او ونمو را به عنوان دو واحد تجاری فوق العاده پی پال از هم جدا خواند.

شولمن همچنین اظهار داشت که پیش بینی نمی‌کند PayPal با اضافه کردن ترازنامه بیت کوین مانند Tesla و Square از آنها پیروی کند. در عوض، بیان کرد ترجیح می‌دهد از پول نقد شرکت برای خرید استفاده کند (از جمله در حوزه رمزنگاری). یکی از این دستاوردهای اخیر مربوط به شرکت امنیتی رمزنگاری Curv بود که ماه گذشته PayPal با قیمت تقریبی 200 میلیون دلار آنرا خریداری کرد.

شولمن همچنین فاش کرده است که واحد رمزنگاری این شرکت در حال آزمایش انواع زنجیره بلوک از جمله اتریوم به عنوان ابزاری برای بهبود کارایی پرداخت و هزینه‌های کمتر است. مدیر عامل شرکت همچنین اظهار داشته است که PayPal قصد ندارد با افرادی مانند کوین‌بیس در تجارت صرافی رمزنگاری رقابت کند، بلکه در عوض از لحاظ استراتژیک با شرکت‌های مختلف شریک می‌شود تا از فرصت‌های مختلف رمزنگاری استفاده کند.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا