Categories
اخبار ماینینگ
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت سازنده کارت گرافیک هم در صنعت استخراج اتریوم و هم در صنعت بازی‌های ویدیویی یک ابزار مهم است. اما محصولات آن به اندازه کافی برای خرید وجود ندارد. تاکید شده است که خط تولید GeForce برای بازی‌های ویدیویی است، نه استخراج ارز رمزنگاری شده.

NVIDIA امروز اعلام کرد که در حال کاهش قدرت هش برای سه واحد پردازش گرافیک (GPU) است که در بازی‌های ویدیویی و دستگاه‌های استخراج استفاده می‌شود: کارت‌های گرافیکی GeForce RTX3080, RTX 3070 و RTX 3060 Ti.

امروز در وبلاگ NVIDIA آمده است: “از آنجا که GPUهای NVIDIA قابل برنامه ریزی هستند، کاربران به طور منظم کاربردهای جدیدی را برای آن پیدا می‌کنند، از شبیه سازی هوا و تعیین توالی ژن گرفته تا یادگیری عمیق و رباتیک.” “استخراج ارز رمزنگاری شده یکی از آنهاست.”

اما، تأکید کرد که کارت‌ گرافیک‌های جدید “کمتر مورد توجه ماینرها” قرار خواهد گرفت و این کارت گرافیک‌ها” برای بازی‌ها ساخته شده است”.

با توجه به ترکیبی از اختلالات زنجیره عرضه ناشی از ویروس کرونا و افزایش تمایل به بازی‌های ویدیویی در روزهای قرنطینه، کمبود جهانی کارت گرافیک وجود دارد. این مشکل از مشکلات عمده برای علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی و استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده است که هر دو برای بهینه‌سازی ریگ خود به کارت گرافیک‌ها متکی هستند.

برای گیمرهای واقعی، پردازنده‌های گرافیکی بهتر بازی را روان‌تر و بهتر می‌کند. در همین حال ماینرها به GPUهای سریع متکی هستند تا سریعتر از رقبا معماهای الگوریتمی را حل کنند. وقتی این کار را انجام می‌دهند، آنها حق ایجاد بلوک‌های جدید در زنجیره را پیدا می‌کنند و در عوض هزینه‌های معامله و ETH تازه ایجاد شده دریافت می‌کنند. (به دلیل تفاوت در برنامه نویسی بلاکچین، در مقابل، استخراج کنندگان بیت کوین به ASICها یا “مدارهای مجتمع ویژه برنامه” متکی هستند).

در واقع، ماینرها یکی از دلایل این کمبود هستند. با پیروی از مسیر دیگر ارزهای رمزنگاری، اتریوم طی 12 ماه گذشته بیش از 1500 درصد افزایش قیمت داشته است و این امر باعث سودآوری استخراج و کاهش دسترسی به این کارت گرافیک‌ها می‌شود.

قیمت GPUها به طور قابل پیش بینی افزایش یافته است. پردازنده‌های گرافیکی که به طور معمول 400 دلار فروخته می‌شدند، در حال حاضر 1200 دلار قیمت دارند. RTX 3080 که قیمت خرده فروشی آن حدود 880 دلار است، در حال حاضر با قیمت 3600 دلار فروخته می‌شود.

NVIDIA سعی کرده است اهر دو دسته از مشتریان را حفظ کند و خطوط تولید جداگانه ایجاد کند.

در ماه فوریه، سازندهGPU NVIDIA CMP  (پردازنده استخراج ارز رمزنگاری شده) را منتشر کرد، یک کارت گرافیک که در واقع کاری به کارت گرافیک ندارد. این کارت گرافیک خروجی‌های صفحه نمایش را حذف کرد تا جریان هوا را افزایش دهد، که برای استخراج عالی است اما برای بازی غیرقابل اجرا است.

این کارت گرافیک در ماه آوریل با معرفی مجدد ویژگی جدید خود که سرعت هش کارت‌های GeForce RTX 3060 خود را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود کمتر مورد توجه ماینرها قرار گیرد، پیگیری شد. اطلاعیه امروز همراه با اعمال محدودیت‌ها برای سایر محصولات GeForce که قرار است در ماه مه اعمال شود، اساساً این محدودیت‌ها را دو برابر می‌کند. NVIDIA کارتهای جدید LHR را علامت گذاری می‌کند (مخفف Lite Hash Rate)

این حرکت ممکن است برای تجارت NVIDIA اقدامی هوشمندانه باشد. اگرچه از ماینرهای GeForce نیز می‌توان برای استخراج اتریوم کلاسیک استفاده کرد، تقاضا برای استخراج ETH کاهش یافته و در نهایت، سال آینده با دور شدن شبکه بلاکچین از استخراج و حرکت به سمت مکانیسم اثبات سهام، تقاضا برای آن متوقف می‌شود. در چنین سیستمی، کاربران با قفل کردن توکن‌هایی که در اختیار دارند، شبکه را ایمن می‌کنند.

وقتی این تغییر حاصل شود، سخت افزار برای بلاکچین بسیار کم اهمیت خواهد بود. اما در حال حاضر، نبرد همچنان ادامه دارد.

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها