Categories
اخبار اتریوم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

Optimism برای مقیاس گذاری لایه دو پس از ادغام اتریوم توسعه می‌یابد.

داده‌های کامل بلاکچین اکنون برای لایه دو پلتفرم اپتیمیستیک اتریوم در دسترس است.

شرکت Optimism ارائه دهنده راه حل‌های مقیاس گذاری لایه دو اتریوم از همکاری با پلت فرم تحلیل بلاکچین اتریوم خبر داده است.

در اطلاعیه‌ای در تاریخ 21 مه، ارائه دهنده این فن آوری، آن را به عنوان یک نقطه عطف مهم در استفاده از optimism اعلام کرد و بیا کرد که این شبکه اطلاعات بسیار فنی را برای انسان به راحتی قابل جستجو و قابل خواندن می‌کند.

این شرکت فناوری مقیاس گذاری لایه 2 به نام تکنولوژی اپتیمیستیک را ارائه می‌دهد که مبتنی بر اثبات دانش صفر است اما اجماع را تغییر می‌دهد به طوری که به جای تأیید هر معامله، شبکه همه آنها را صحیح فرض می‌کند. مداخله فقط در صورت انجام معامله نادرست صورت می‌گیرد که در این صورت “اثبات عدم تقلب” ارائه می‌شود.

با یکپارچه سازی اتریوم ، کاربران اپتیمیستیک اتریوم اکنون می‌توانند علاوه بر مشاهده تأیید تراکنش‌های لایه دو و همچنین ارسال و نهایی شدن آنها در لایه یک، علاوه بر مشاهده، بر سپرده‌ها و برداشت‌ها نیز نظارت کنند. در این اعلامیه اضافه شده است که به زودی تکمیل برداشت در لایه یک به زودی انجام می‌شود.

طبق نقشه راه اپتیمیستیک اتریوم، انتظار می‌رود در جولای 2021 به شبکه عمومی راه پیدا کند. با این وجود برخی پروتکل‌ها زودتر از آن تاریخ عرضه خواهند شد.

یکی از اولین پروتکل‌ها در بکارگیری از اپتیمیستیک اتریوم (OΞ) تبادل دارایی‌های مصنوعی DeFi  با نام سینتتیک است. کین وارویک، بنیانگذار آن، اظهار داشت که روند عرضه بیشتر از حد انتظار طول کشیده است اما بسیار نزدیک است. وی نوشت: “در حالی که رسیدن به این نقطه بسیار طولانی تر از آنچه انتظار داشتیم به طول انجامیده است، اما اکنون تنها چند هفته با فعال کردن مبادلات با BTC ، ETH و LINK فاصله داریم.”

وی افزود که این تأخیر، ارائه دهنده اوراکل چین لینک را قادر ساخته است تا روی ارتقا تأخیر در لایه 2 کار کند. این امکان را فراهم می‌کند که هزینه‌های کمتری از طریق بهینه سازی‌های بیشتر که امکان حذف هزینه احیا را نیز فراهم می‌کند، محقق شود و در نتیجه برای اولین بار در دو سال اخیر سینتتیکس قابلیت ترکیب پذیری با پروتکل‌های دیگر را بازیابد.

واقعاً نمی‌توان بیان کرد که این تحول بزرگ در OE چگونه خواهد بود. به خصوص که پروتکل‌های بیشتری مهاجرت می‌کنند و انتقال نقدینگی به این زیرساخت جدید لایه دو انجام می‌شود.

وارویک در پست وبلاگ خود در 18 ماه مه اظهار داشت که راه اندازی چندین پروتکل دیگر در اپتیمیستیک اتریوم به طور قابل توجهی ارزش پیشنهادی زنجیره‌هایی مانند سولانا و زنجیره هوشمند بایننس را تضعیف می‌کند.

برای راه اندازی این به روزرسانی طولانی، تاریخی را مشخص نکرد اما بیان داشت که یک پلتفرم مقیاس پذیر خواهد بود که طی چند ماه آینده دامنه سینتتیکس نسخه 2 (V2x) را نهایی می‌کند.

بزرگترین صرافی غیرمتمرکز جهان، یونی سواپ، همچنین برای استقرار اپتیمیستیک آنرا در لیست سفید خود قرار گرفته است، به این معنی که مقیاس پذیری لایه دو برای نسخه 3 می‌تواند قبل از ماه ژوئیه راه اندازی شود. با این حال هیچ اطلاعیه رسمی در مورد راه اندازی لایه 2 از طرف یونی سواپ اعلام نشده است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها