Categories
اخبار آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پنکیک سواپ به عنوان یکی از برترین پلتفرم های دیفای ظاهر شده است و با ادغام بایننس اسمارت چین، آن را به یک آهنربا نقدینگی در برابر رقبایی مانند یونی سواپ و سوشی سواپ تبدیل کرده است. دارایی غیرمتمرکز در یک ماه گذشته جای خود را به توکن‌های NFT داده است اما این امر مانع از توسعه و استراتژی پروژه های برتر دیفای در زمینه رشد اکوسیستم خود و سهم بازار آن‌ها نشده است.

یکی از پروژه‌هایی که در اواخر سال عملکرد بهتری در این زمینه داشته است، پنکیک سواپ (CAKE)، سازنده بازار خودکار مبتنی بر زنجیره Binance (AMM) است که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌ها را مبادله و بخشی از هزینه‌ها را از طریق فارمینگ تولید کنند. طبق گزارشی که اخیراً از Delphi Digital منتشر شده است، چندین عامل در ماه‌های اخیر نقش مهمی در کمک به رشد اکوسیستم پنکیک سواپ داشته‌اند و تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که این پروتکل هم‌چنان یک رقیب جدی برای Uniswap خواهد بود.

کاربران از هزینه‌های بالای Ethereum فرار می‌کنند

هر کسی که در سال 2021 اقدام به معامله در شبکه اتریوم (ETH) کند، متوجه افزایش نجومی هزینه‌های کارمزد خواهد شد که با افزایش قیمت اتر افزایش یافته است. اگر نمودار متوسط هزینه‌های کارمزد با اتریوم را با نمودار بالا با جزئیات حجم معاملات ماهانه در پنکیک سواپ مقایسه کنید، یک همبستگی بین هزینه‌های بالاتر و فعالیت بیشتر در سیستم عامل دیفای دیده می شود.

در حالی که هزینه‌های اتریوم افزایش یافته است، Binance Smart Chain (BSC) به لطف پل‌های متعدد میان زنجیره‌ای و هزینه‌های معامله کم به‌عنوان یک گزینه مناسب ظاهر شد. پنکیک سواپ بزرگ‌ترین و تثبیت شده‌ترین DEX در BSC است بنابراین از هجوم کاربران و پایگاه کاربری بزرگ بایننس بهره‌مند می‌شود. تحلیل‌گران Delphi Digital اکوسیستم عظیم بایننس را به عنوان یکی دیگر از عوامل اصلی تقویت CAKE شناسایی کردند.

Delphi Digital همچنین قیمت توکن CAKE را به عنوان عاملی قابل توجه برای رشد آینده خود مورد تاکید قرار داد. برخلاف UNI و SushiSwap (SUSHI) ، محدودیتی در تهیه توکن های CAKE وجود ندارد. نرخ تورم هفتگی CAKE در حال حاضر 3.78٪ است که به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ تورم سالانه 2٪ UNI است. حتی با اقدامات مختلف تورم‌زدایی که توسط توسعه‌دهندگان CAKE اجرا شده است، “میزان انتشار خالص تقریباً 1،000،000 Cake در هفته است که به معنی تورم واقعی سالانه 37٪ (یا 0.7٪ هفتگی) است.

پنکیک سعی می‌کند مقاومت را بشکند

اطلاعات حاصل از کوین تلگراف مارکت و تریدینگ ویو نشان می‌دهد از زمان رسیدن به پایین ترین سطح 8.30 دلار در 28 فوریه، قیمت CAKE چندین تلاش برای رسیدن به یک سقف قیمتی جدید و هم‌اکنون 17.63 دلار در حال انجام داده است. با توجه به داده های کوین تلگراف مارکت، شرایط بازار CAKE برای مدتی مطلوب بوده است.

پشتیبانی قوی از بایننس و کم بودن هزینه های BSC، پنکیک سو‌آپ را در موقعیتی حسادت برانگیز برای جذب نقدینگی اضافی از پروتکل‌های DeFi مبتنی بر اتریوم قرار داده است زیرا راه حل عملی برای هزینه‌های بالای کارمزذ همچنان ناپایدار است. علی‌رغم نگرانی‌های مربوط به تورم، تحلیل‌گران پیشنهاد کرده‌اند که در حالی که نبرد برای تسلط دیفای ادامه دارد‌، مراقب رقیب پپنکیک‌سوآپ (Uniswap) باشید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها