Categories
اخبار بازارهای مالی, اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس بانک روسیه علیرغم انتقادات فزاینده از نحوه برخورد این بانک با ارزهای دیجیتال، موضع سختگیرانه‌ خود را در مورد بیت کوین همچنان حفظ کرده است.

بانک روسیه با وجود نگرانی‌های فزاینده در مورد از دست رفتن صنعت ارزهای دیجیتال از سوی این کشور، موضع سختگیرانه خود را در زمینه معاملات ارزهای رمزنگاری ادامه می‌دهد. رئیس بانک مرکزی روسیه، الویرا نابیولینا، در مصاحبه روز دوشنبه خود با Komsomolskaya Pravda ، بار دیگر موضع منفی این بانک را در مورد ارزهای دیجیتال تکرار کرد و اظهار داشت که ارزهای دیجیتال یکی از خطرناک‌ترین سرمایه گذاری‌هایی است که در حال حاضر وجود دارد.

نبیولینا ارزهای دیجیتال را از جمله فضاهای سرمایه گذاری با ریسک بالا مانند بازارهای ارز ذکر کرد. وی با بیان اینکه “دارایی‌های رمزنگاری” حتی خطرناک‌تر هستند ، گفت: “از دست دادن سرمایه در بازار ارز بسیار آسان‌تر از برنده شدن است.”

رئیس بانک مرکزی روسیه اظهار کرد که قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال بسیار ناپایدار است: میزان ضرر می‌تواند بسیار زیاد باشد. وی همچنین تأکید کرد که بانک روسیه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را به مردم توصیه نمی‌کند: بانک مرکزی هرگز مشاوره در مورد سرمایه گذاری نمی‌دهد، اما در این مورد خاص یعنی ارزهای دیجیتال، بانک قطعاً آن را توصیه نمی‌کند.

نبیولینا قبلاً اظهار داشته است که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) “پول جعلی” هستند و نباید از آنها برای تسویه حساب مالی در روسیه استفاده شود. در سال 2017، وی محبوبیت جهانی نسبت به ارزهای دیجیتال را مانند هجوم به سمت طلا توصیف کرد.

نبیولینا با وجود تردید در مورد ارزهای دیجیتال، نسبت به روبل دیجیتال که پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه است، خوش بین است. وی سال گذشته گفت که یک روبل دیجیتال با قطع واسطه‌های مالی به مشاغل کمک خواهد کرد.

انتقادات فزاینده‌ای نسبت به موضع بانک روسیه در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد، یکی از اعضای دومای دولتی، بانک مرکزی را به کوته بینی در مورد صنعت ارزهای دیجیتال متهم می‌کند. سرمایه دار بزرگ روسی، اولگ دریپاسکا، هفته گذشته بانک مرکزی را به دلیل مردد بودن در شناسایی ارزهای دیجیتال، مورد انتقاد قرار داد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها