Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین به درجا زدن در منطقه بالای 50000 دلار ادامه می دهد، در همین حال، فاندامنتال آن در حال تقویت است و به نظر می رسد به شکست قیمت و صعود آن منجر شود. علی مارتینز، تحلیل‌گر بازار رمزارزها، داده های Glassnode را برای پیش‌بینی زمان افزایش قیمت بیت کوین به اشتراک گذاشته است. به گفته این تحلیل‌گر، وقتی ارز رمزپایه از آستانه 1 میلیون تعدیل شود، از نظر تاریخی نمودار بیت کوین به صورت سهمی (رو به رشد) می‌شود.

علی رغم افزایش تقریباً 1500 درصدی بیت کوین در یک سال، هنوز هم زیر این آستانه است. این تحلیلگر اظهار داشت: علیرغم افزایش 1465 درصدی که بیت کوین پس از سقوط مارس 2020 تجربه کرده است، جریان رکود تنظیم شده بیت کوین هنوز نتوانسته از آستانه 1 میلیونی عبور کند. اما سوال این است چه زمانی این اتفاقی می‌افتد و اگر این اتفاق بیفتد بیت کوین می تواند با کسب سود بیشتر از آنچه قبلاً دیده ایم، وارد یک مرحله سهمی (رشد پس از ریزش) جدید شود.

اما با این وجود، مارتینز اظهار داشت که رکود قبل از عبور از آستانه یک میلیونی می‌تواند قیمت بیت کوین یک پولبَک را تجربه می کند. در سال 2021، این اتفاق حداقل دو بار در ژانویه و اواخر فوریه رخ داده است. همانطور که در زیر مشاهده می شود، این ارز رمزپایه نزدیک به این منطقه است.

بیت کوین در مرحله انباشت است

نمودار تکنیکال بیت کوین

شاید بیشترین تاثیر بر فاندامنتال بیت کوین ها منوط به رفتارهای ماینرهای بیت کوین می‌باشد. طی چند ماه گذشته، این بخش عمده‌ی بیت کوین ذخیره خود را به فروش رسانده‌اند و البته که افزایش فروش به معنای فشار بیشتر به بازار است.

با این حال، لکس موسکوسکی، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتالی تحلیل می‌کند که استخراج کنندگان موقعیت خود را تغییر داده و برای افزایش ذخایر خود خرید بیت کوین را آغاز کرده اند. از اواخر ماه مارس و اوایل آوریل، ماینر ها حدود 10،000 بیت کوین خریداری کرده اند. موسکوسکی اظهار داشت: باید گفت که خوش بینی ماینرها لزوماً قیمت را پیش بینی نمی‌کند اما قطعاً عامل اصلی فروش را از معادله خارج می‌کند.

موارد فوق همزمان با کاهش عرضه بیت کوین در صرافی ها همراه است. تحقیقات شرکت تحقیقاتی Glassnode نشان می‌دهد که در این زمان شاهد کمترین میزان عرضه ارز رمزنگاری شده بیت کوین هستیم به طوری که ذخیره بیت کوین صرافی ها به 2،399،090 کاهش یافته.

ویلیام کلمنته، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتالی، این داده ها را نشانه‌ای برای پیش بینی بحران عرضه بیت کوین می‌داند که به افزایش قیمت ارز رمزپایه در ربع های سوم و چهارم سال جاری کمک می کند. به گفته بن لیلی، شریک آزمایشگاه های جارویس، در کوتاه مدت، افزایش نرخ بودجه می تواند به بیت کوین انگیزه لازم برای رسیدن به بالاترین رکورد جدید خود را بدهد. بیت کوین با حرکت حاشیه‌ای و با قیمت 58،150 دلار معامله می شود. در نمودار هفتگی، بیت کوین 4.2٪ و 19.3٪ سود ماهانه دارد.

نمودار بیت کوین

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها