Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

درحالیکه سفته‌بازان تمام مدت در مورد اعتبار تتر صحبت می‌کنند، این استیبل‌کوین موفق شد که در میان این حجم از هیاهو رشد کند. درواقع با توجه به تقاضای بیت‌کوین، مشاهده رشد تتر منطقی است. فقط در سال 2021 ، تتر تنها در یک هفته رکورد 2 میلیارد دلاری را ثبت کرد، درحالیکه در هفته پیش از آن نیز رکورد 1.5 میلیارد دلاری را ثبت کرده بود.

با توجه به سقف بازار 25 میلیارد دلاری در زمان انتشار خبر، نمی‌توان کتمان کرد که عرضه و گردش تتر تأثیر زیادی بر بازار دارد. این آلت‌کوین یکی از موضوعات مورد بحث با بنیانگذار تتر، ویلیام کوئیگلی در مصاحبه اخیر بود. کوئیگلی با تأکید بر نیاز فوری به شفافیت در مورد تتر بیان کرد: شرکت و منابع آن باید حداقل هر سه ماه یکبار و حتی شاید ماهانه حسابرسی شود. هر بار که تتر عرضه می‌کنید، باید یک دلار به منابع نقدی آن اضافه شود.

کوئینگلی، که این پروژه را در سال 2015 ترک کرد و اکنون توکن مبادله‌ای غیرقابل شارژ  WAX (NFT) را اجرا می‌کند، اضافه کرد، “هر ماه یک بار یا هر سه ماه یکبار حسابرسی ‎شود.” این نظرات بعد از اظهارات اخیر کوئیگلی است که بیان کرد اگر تتر شفافیت بیشتری نداشته باشد، با خطر جایگزین شدن روبروست.

اظهارات فوق الذکر توسط مدیرعامل تعجب آور نیست. ماه گذشته تتر به توافق 18.5 میلیون دلاری با دادستان کل نیویورک به اتهام تلاش برای پنهان کردن ضررهای مالی رسید، اگرچه این شرکت خلاف آن را بیان کرد.

این مدیر همچنین به عملکرد بیت کوین و عملکرد صعودی به همراه آن اشاره کرد. کوئیگلی اعتراف کرد که نسبت به تمایل جمعیت انبوهی از افراد به بازار به تحریک امثال تسلا، بانک‌هایی مانند جی پی مورگان، گلدمن ساکس و همچنین صندوق‌های سرمایه گذاری تعجب کرده است.

طبق گفته کوئینگلی، بازارها بعد از هاوینگ بیت‌کوین (نصف شدن پاداش ماینرها) صعودی می‌شوند و این دلیل اصلی افزایش قیمت بیت‌کوین تا سال 2022 به بیش از 100.000 دلار خواهد بود. آنچه در طول تاریخ اتفاق افتاده است، هر زمان که هاوینگ بیت‌کوین اتفاق می‌افتد بین 12 تا 18 ماه آینده، بیت‌کوین می‌تواند بین 300 تا 500 درصد افزایش یابد.

در اینجا لازم به ذکر است که بنیانگذاران Gemini نیز خوش‌بینی مشابهی را در مورد پیش‌بینی ارزش بیت‌کوین داشتند. همانطور که گفته شد، بنیانگذار تتر همچنین به سیستم پرداخت نادرست بیت کوین اشاره کرد. وی گفت: معایب توکن‌هایی که از نظر قیمتی نوسان دارند، این نوع نوسانات برای پرداخت مناسب نمی‌باشند.

کوئیگلی اضافه کرد، پرداخت‌ها با رمزنگاری در سطح جهان به پرداخت‌های مبتنی بر بلاکچین روی می‌آورند، اما همگی آنها در 5 تا 10 سال آینده ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خواهند بود و امیدوارم که تتر و / یا سایر استیبل‌کوین‌ها نیز جز این ارزها باشند. نیازی به پرداخت با بیت کوین نیست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها