Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین از 20 آگوست در بیش از 47.5 هزار دلار مقاومت خود را حفظ کرده است، با عبور موقت قیمت BTC از 48 هزار دلار بسیاری از  افراد فعال در زمینه ارزهای دیجیتال مسیر فراتر از 50 هزار دلار را به وضوح برای بیت کوین دیدند. از آنجایی که این پادشاه ارزهای دیجیتال هنوز چند سطح مقاومت کلیدی دیگر دارد تا بتواند بالای 50 هزار دلار نوسان کند، بازار تا حدی در حرکت خود محتاط است.

با این حال، در بازار گزینه‌های جالبی ارائه شده است که هر کدام ممکن است عملکرد کوتاه مدت بیت کوین را تعیین کند.

گزینه های بیتکوین در ارزهای دیجیتالی نوعی قرارداد مشتقه است که به خریدار حق خرید یا فروش دارایی با قیمت و تاریخ تعیین شده را می دهد. یک گزینه “تماس” به حق خرید اشاره می کند ، در حالی که یک گزینه “قرار دادن” نشان دهنده حق فروش است. گزینه ها مشابه سایر مشتقات عمل می کنند.

سه ماهه‌ی بالا

در شرایطی که بیت کوین با مقاومت 49 هزار دلاری روبرو شده است ، حجم معاملات در این نقطه  بازار هیچ جهش عمده ای را نشان نداد. با این حال ، حجم گزینه ها در 20 آگوست به اوج خود رسید –و  تقریباً 40 درصد جهش کرد. علاوه بر این ، قابل توجه است که Open Interest (OI) برای گزینه های بیت کوین در 21 آگوست، یک هفته قبل از انقضای گزینه های بزرگ بعدی در 27 آگوست، به بالاترین سطح سه ماهه خود یعنی 7.5 میلیارد دلار رسید.

این بدان معناست که در کمتر از یک هفته، 40.2 هزار بیت کوین منقضی خواهند شد. آپشن ها قراردادهای مشتقه ای هستند که به دارنده حق و حقوق می دهند اما تعهدی برای خرید یا فروش سرمایه اصلی با قیمت از پیش تعیین شده ندارند. این همچنین به عنوان “قیمت اعتصاب” شناخته می شود.

نمودار آپشن های باز بیت کوین

روندهای OI معمولاً جهش ها را فقط قبل از تاریخ انقضا یا قبل از وقوع آنها برجسته می کند و پس از هر انقضا افزایش می یابد.

همین امر به افزایش نقدینگی در بازار گزینه ها و تعداد بیشتری از سرمایه گذاران شرکت کننده اشاره کرد. همانطور که از نمودار بالا مشاهده می شود ، افزایش مداوم OI Options در کنار افزایش BTC نشان دهنده ادامه این روند است. قابل ذکر است که Open Interest بالاترین میزان در سه ماه گذشته در 21 آگوست بود.

واقعا بیت کوین تا کی صعودی است؟

در زمان نگارش این مقاله ، نرخ زنگ خرید آن (Call-to-Put Ratio) در 2.01 ثابت بود و به نفع گاو ها حرکت کرد. داده ها در 115.843 زنگ خرید BTC را نشان می دهد که در مقابل 57.742 گزینه قرار داده شده اند. واضح است که زنگ فروش تقریباً 50 است.

قیمت بیتکوین

بنابراین ، در حالی که خرس ها پیش بینی می کنند قیمت BTC به زیر 44000 دلار برسد ، گاوها برای ماندن در بازی به فشار قوی بالای 50،000 دلار نیاز دارند. با این حال، انقضای قراردادها در 27 آگوست می تواند حجم بیت کوین را افزایش داده و حرکت بیشتری در بازار ایجاد کند. این امر در حفظ این رقابت از اهمیت کلیدی برخوردار خواهد بود.

در حال حاضر ، به نظر می‌رسد بازار بیت کوین از چند ماه گذشته بیشتر صعودی شده است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها