اخبار اتریوم

قیمت اتریوم برای اولین بار از 3 هزار دلار عبور کرد

اتریوم برای اولین بار به 3000 دلار رسید و اکنون از بانک‌هایی آمریکایی از نظر ارزش بازار، بزرگتر است. توکن ETH  اتریوم سطح روانشناختی قابل توجه 3000 دلار را امروز لمس کرد و در هنگام نوشتن مقاله قیمت آن در بایننس به 3،040 دلار رسیده است.

این افزایش قیمت اتریوم کمک کرده است از نظر مجموع سرمایه بازار، موسساتی مانند The Walt Disney Company و Bank of America را پشت سر بگذارد. بزرگترین پلتفرم قرارداد هوشمند جهان در این هفته بر اساس داده‌های مارکت کپ با 24٪ رشد به 346.72 میلیارد دلار رسیده است. برای مقایسه، بیت کوین در حال حاضر با سقف 1.079 تریلیون دلار سرمایه بازار، درست در زیر مجموع سقف بازار فلز گرانبهای نقره با 1.416 تریلیون دلار و بالاتر از شرکت رسانه‌های اجتماعی فیس بوک با 923.12 میلیارد دلار قرار دارد.

این روند جالب توجه حتی باعث ایجاد گمانه زنی‌های جدید مبنی بر اینکه اتریوم می‌تواند بیت کوین را “متلاشی” کند و از BTC به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال در جهان پیشی بگیرد، شده است.

عوامل مختلفی باعث افزایش اتریوم شده‌اند. اولین مورد به علت فعالیت موسسات سرمایه گذار می‌باشد: در اوایل هفته بانک سرمایه گذاری اروپا اعلام کرد که با همکاری نهادهای بانکی مانند گلدمن ساکس، یک اوراق قرضه دیجیتال دو ساله به ارزش 121 میلیون دلار صادر خواهد کرد. علاقه سرمایه گذاران خرده فروش به DeFi نیز در حال افزایش است و به مقدار حجم قفل شده بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال، بروزرسانی London، که شامل تغییرات اساسی در EIP-1559 ساختار هزینه اتریوم و همچنین انتقال ETH 2.0 به مدل اجماع اثبات سهام است، ممکن است مهمترین رویدادهایی باشد که سرمایه گذاران انتظار دارند. انتظار می‌رود این به روزرسانی‌ها در شبکه به طور قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش دهد و همچنین میزان پاداش ETH به استخراج کنندگان را کاهش دهد (که به نوبه خود انتظار می‌رود فشار فروش بر دارایی را کاهش دهد).

دیوید هافمن، میزبان برنامه رسانه آموزشی Ethereum Bankless، ابتکارهای مختلف را معادل سه بار “نصف شدن” جداگانه دانسته است، رویدادی که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و عرضه بلوک بیت کوین به نصف کاهش می‌یابد. تصور می‌شود که این نصف شدن عرضه بیت کوین در افزایش قیمت بیت کوین نقش دارد.

کارمزد گزاف شبکه اتریوم

اتریوم با دیگر قالب‌های زنجیره قرارداد هوشمند در رقابت است. مشکل محبوبیت روزافزون اتریوم تا حدودی مربوط به هزینه‌های معاملاتی گزاف در این زنجیره است (اگرچه در هفته‌های اخیر تا حدودی این هزینه‌ها کاهش یافته است)، و در غیاب راه حل‌های مقیاس پذیری لایه 2 مناسب به معنای افزایش فعالیت زنجیره‌های رقیب بوده است.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا