اخبار صرافی‌‌ها

احتمال کلاهبرداری چند میلیارد دلاری صرافی Thodex

کاربران به دلیل توقف ناگهانی معاملات صرافی رمزنگاری ترکیه‌ای Thodex، شوکه شدند. صرافی رمزارزی Thodex امروز صبح بدون اطلاع قبلی به طور ناگهانی معاملات خود را متوقف کرد و حساب 390 هزار معامله‌گر فعال خود را مسدود کرد.

این صرافی که از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده است، امروز بیانیه‌ای را در توییتر به اشتراک گذاشت و با اشاره به یک سرمایه‌گذاری نامشخص در خارج از کشور نیاز به تعلیق معاملات برای 4 تا 5 روز دارد. اوغوز اورن کیلیچ، وکیل دادگستری در آنکارا (پایتخت ترکیه) که امروز شکایت حقوقی علیه این صرافی را مطرح کرد، او به “دیکریپت” گفت: ممکن است این کار کلاهبرداری باشد.

مدیر عامل Thodex، فاروک فاتح اوزر، عصر گذشته، کشور را ترک کرد و حساب‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی حذف کرد. این شرکت همچنین کلیه پشتیبانی مشتری را قطع کرده است. کیلیچ گفت: این وحشتناک است.

Kılıç کل وجوه قفل شده در حساب‌های Thodex را بین 2 تا 10 میلیارد دلار تخمین می‌زند، مقدار بسیار زیادی که طی روزهای بعد روشن‌تر خواهد بود. تحقیقات امروز دادستانی (اولین گام در مراحل قانونی) نشان داد که مقداری پول در حساب‌های بانکی صرافی و صاحبان آن وجود دارد. کیلیچ ادامه داد: اما ما از مقدار دقیق و اینکه آیا این مقدار برای همه کافی است، اطلاع نداریم.

اگر میلیاردها دلار رمزارز سرقت رفته و سپس فروخته شود، تأثیر این حادثه در بازارهای جهانی چه می‌تواند باشد؟

آیا می‌توانیم این را “حادثه Mt Gox ترکیه” بنامیم؟

بین 15 مارس و 15 آوریل، درست قبل از شروع رشد دوج‌کوین، این صرافی یک کمپین بازاریابی بسیار موفقیت‌آمیز را انجام داد، و هر ثبت نام جدید را با 150 دوج‌کوین پاداش می‌داد. گزارش شده است که هزاران کاربر جدید به صرافی مراجعه کرده‌اند و حجم معاملات آن روز شنبه به رکورد روزانه 1.37 میلیارد دلار رسیده است، که طبق داده‌های کوین‌جکو بالاترین رقم روزانه در سال گذشته است.

جمعه گذشته، دولت ترکیه دارایی‌های رمزنگاری را به طور قانونی به رسمیت شناخت اما پرداخت‌های رمزنگاری شده را ممنوع کرد. دولت همچنین از معامله مستقیم و غیرمستقیم شرکت‌ها از طرق ارزهای رمزنگاری جلوگیری می‌کند، که بیشتر بر صرافی‌های رمزنگاری خارجی تاثیر می‌گذارد زیرا بانک‌های محلی با آنها شریک نخواهند شد.

دولت ترکیه در مورد Thodex اظهارات علنی نکرده است. اما مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری، ماه گذشته گفت كه  ارز رمزنگاری از حوزه‌های مستعد کلاهبرداری است ، و دولت مانع فضای ارزهای رمزنگاری شده كه چنین ریسك بالایی را دارا می‌باشند.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا