اخبار بازارهای مالی

لغو ممنوعیت ارزهای رمزنگاری در ازبکستان از سال آینده

از سال آینده ازبکستان قصد دارد قانون منع ارزهای رمزنگاری خود را لغو کند. ازبکستان می‌تواند در زمینه معاملات و استفاده از ارزهای رمزنگاری چرخش داشته و ممنوعیت اخیراً ایجاد شده خود را لغو کند. آژانس ملی مدیریت پروژه ریاست جمهوری ازبکستان یا NAFT برنامه‌هایی را برای حذف برخی از محدودیت‌ها در مورد رمزنگاری در این کشور منتشر کرد. آژانس دولتی اظهار کرد که به ساکنان محلی اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتالی را با ارز داخلی و خارجی در جمهوری ازبکستان خریداری کنند.

آیا ارز رمزنگاری به ازبکستان باز می‌گردد؟

براساس یک گزارش محلی، یکی از اصلی‌ترین نهادهای دولتی در ازبکستان (NAFT) قصد دارد برخی از ممنوعیت‌های دارایی‌های دیجیتال را برداشته و به شهروندان خود اجازه دهد که معامله با ارزهای دیجیتال را انجام دهند. این موسسه به ساکنان ازبک اجازه می‌دهد تا “انواع ارزهای رمزنگاری شامل دارایی و ارزهای رمزنگاری را در ازای دریافت ارز داخلی و خارجی معامله کنند.”

با این حال، مقامات بیان کردند که روند معامله با ارزهای رمزنگاری دارای خطراتی است و هر فردی باید برای ورود به این معاملات بسیار دقت کند.

علاوه بر این، هدف NAFT ایجاد فرایندهایی برای صدور، ثبت و گردش دارایی‌های دیجیتال است و بنابراین به سازمان‌های رمزنگاری مجاز در ازبکستان اجازه می‌دهد توکن‌های خود را ایجاد کنند. این گزارش اعلام کرد که تغییرات پیشنهادی دو هفته مورد بحث قرار خواهند گرفت ( تا 14 مه).

معاملات رمزنگاری در ازبکستان طی سالهای اخیر گاهی روشن و گاهی خاموش بوده است. در پایان سال 2019، استفاده از ارزهای رمزنگاری در کشور قانونی شد. در آن زمان، جمهوری ازبکستان موافق دارایی‌های دیجیتال بود و حتی برخی از مزایای مالیاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده بود.

اگرچه یک سال بعد، رئیس جمهور ازبکستان موضع این کشور در قبال استفاده از رمزنگاری را تغییر داد و خرید بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را غیرقانونی دانست. به طرز جالب توجهی، این ممنوعیت دارای استثنائاتی بود و شهروندان می‌توانستند این رمزارزها را بفروشند اما تنها در صورتی که ثابت کنند ارزهای رمزنگاری را در ابتدا به صورت قانونی خریداری کرده‌اند. در صورت عدم انجام این کار، هرگونه معامله غیرقانونی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، در ژانویه 2020، این کشور آسیایی اولین صرافی رمزنگاری خود را ایجاد کرد (Uznex). با این حال، این بستر هنوز برای ساکنان ازبکستان باز نیست، اما اگر دولت واقعاً این ممنوعیت را لغو کند، ممکن است به افراد محلی اجازه داده شود از مزیت آن استفاده کنند.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا