Categories
مقالات بازارهای مالی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

HODL اصطلاحی برگرفته از غلط املایی “HOLD” (نگه داشتن) است که به استراتژی‌های خرید و نگهداری بیت کوین و سایر رمزارزها اشاره دارد.

درک HODL

اصطلاح HODL (یا hodl) در سال 2013 با ارسال مطلبی به تالار گفتمان bitcointalk ایجاد شد. قیمت بیت کوین از زیر 15 دلار در ژانویه 2013 به بیش از 1100 دلار در ابتدای دسامبر 2013 افزایش یافته بود. در ساعت 10:00 صبح 18 دسامبر (احتمالاً در پاسخ به گزارش‌های سرکوب چینی‌ها) بر اساس شاخص قیمت بیت کوین CoinDesk، قیمت بیت کوین 39٪ از 716 دلار به 438 دلار کاهش یافت.

من نگه می‌دارم

در ساعت 10:03 بامداد تاریخ 18 دسامبر، گیمکیوبی پستی را منتشر کرده بود بصورت “I AM HODLING”، با حالتی مست و با اشتباه تایپی که نشان از نگه داشتن بیت‌کوین داشت. وی در مورد غلط املایی معروف “نگه داشتن” خود نوشت: “من آن تایپ را دو بار انجام دادم زیرا می‌دانستم كه بار اول اشتباه است. با این وجود برای بار دوم هم اشتباه شد.”وی ادامه داد: “چرا من نگهداری می‌کنم؟ به شما می گویم چرا؟ چون من یک معامله گر بد هستم و می‌دانم که یک معامله‌گر بد هستم. بله شما معامله گران خوب می‌توانید قله‌ها و دره‌ها را تشخیص دهید و یک میلیون دلار بدست بیاورید.

وی نتیجه گیری کرد که بهترین کار نگهداری است  زیرا “شما وقتی که یک معاملهگر خوب هستید می‌توانید در یک بازار نزولی روزانه بفروشید. افرادی که نمی‌توانند خوب پیش‌بینی کنند نگهداری می‌کنند. وی سپس اعتراف كرد كه مقداری مشروبات الکلی خورده بوده.

در عرض یک ساعت HODL به سیستم رفتاری راه پیدا کرده بود: فیلم‌های 300 و شجاع دل در سکانس‌های اولیه از آن استفاده کردند، و اکنون تعداد بی‌شماری از الگوهای رفتاری HODL در اینترنت وجود دارد.

HODL به عنوان استراتژی و فلسفه

HODL خیلی زود تبدیل به زیربنایی برای رویکرد سرمایه گذاری در رمزارزها شد که از معاملات مبتنی بر حرکت کوتاه مدت قیمت اجتناب می‌کند. این روش منطقی GameKyuubi را نشان می‌دهد: معامله‌گران تازه کار احتمالاً بجای تلاش در بازارهای کوتاه مدت و از دست دادن پول خود با کسب سود کمتر کوین‌های خود را نگهداری می‌کنند.

نوسانات کوتاه مدت بیت کوین از این منطق پیروی نمی‌کنند. قیمت از سال 2011 تا 2013 با افزایش 52،000 درصدی روبرو شد، سپس بیش از 80٪ نسبت به سال بعد سقوط کرد. از آن زمان تاکنون بیش از 17 برابر رشد کرده است و دوباره به نصف سقوط کرده است. در طول تاریخ رمزارزها، افراد معتبر استدلال منطقی ارائه می‌دهند که بسیار رشد می‌کند یا به صفر می‌رسد.

هودلرها خودشان را از این پیش‌بینی‌ها و این نوسانات خلاص می‌کنند. آنها نگهداری می‌کنند، که به آنها کمک می‌کند تا دو گرایش مخرب رایج را خنثی کنند: FOMO  (ترس از دست رفتن) که می‌تواند منجر به خرید زیاد شود و FUD  (ترس، عدم اطمینان و تردید) که می‌تواند به فروش با قیمت کم منجر شود. به مورد دوم گاهی SODLing گفته می‌شود.

برای طرفداران سرسخت رمزارزها، HODL چیزی بیش از یک استراتژی برای غلبه بر FOMO ، FUD و سایر احساسات می‌باشد. این معتقدان واقعی، هودل می کنند زیرا فکر می‌کنند رمزارزها در نهایت جایگزین ارزهای فیات می‌شوند و اساس تمام ساختارهای اقتصادی آینده را تشکیل می‌دهند. بنابراین، آنها نرخ مبادله‌ای رمزارزها را بی ربط می‌دانند.

یک فرهنگ رفتاری به بهترین شکل دربردارنده این فلسفه حداکثرگرایانه است. نئو (از ماتریکس) از اورفئوس می‌پرسد:

چه چیزی می خواهی به من بگویی، که روزی می‌توانم بیت کوین خود میلیون ها دلار معامله کنم؟ مورفیوس پاسخ می‌دهد ، نه نئو، من سعی می‌کنم بگویم که وقتی آماده شدید … دیگر مجبور نخواهید شد.

ریشه شناسی عامیانه

HODL گاهی اوقات به صورت مخفف “حفظ کردن زندگی عزیز” یا برخی از تغییرات را توضیح می‌دهد. در حالی که این ریشه شناسی‌ها گاهی اوقات در تفسیر معنای این عبارت به خوبی عمل می‌کنند ، اما منشأ آنها این نیست. HODL ناشی از اشتباه تایپی در سال 2013 است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها