Categories
تحلیل فاندامنتال رمزارزهای جدید, مطالب محبوب, مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 5 دقیقه

رمز ارز شیبا اینو | shiba inu با نماد SHIB که در بین کاربران ایرانی با نام ارز shiba شناخته می‌شود یک رمز ارز تقریبا جدید است که بعد از اوج گیری قیمت دوج کوین بطور جدی وارد عرصه رقابت‌ در بازار ارز دیجیتال شد. به دلیل پتانسیلی که در باور عمومی و شبکه‌های اجتماعی برای رمز ارز شیبا اینو | shiba inu وجود دارد، کاربران علاقه‌مند به دسته کوین‌های میم به ارز shiba روی آوردند و باعث افزایش قیمت نجومی در این توکن شدند.

این اقبال عمومی حتی رمز ارز شیبا اینو | shiba inu را به لیست 10 ارز دیجیتال برتر بازار رساند و در برهه‌ای رتبه آن از دوج کوین نیز پیشی گرفت. از همین روز برخی کاربران لقب قاتل دوج کوین را به ارز shiba نسبت داده‌اند.

ارز shiba چیست؟

ارز shiba شبکه غیرمتمرکزی است که در اکوسیستم شیبا اینو توسعه یافته است. رمز ارز شیبا اینو | shiba inu در حال حاضر جزو رمز ارزهای پرهیجان و جذاب بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و روند خرید فروش آن افزایش بسیار زیادی یافته است. حجم معاملات ارز shiba در صرافی‌های معتبر در یک مقطع زمانی از سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار رمز ارزها بالاتر رفت.

در اواخر نیمه دوم سال 2021 داده‌های گوگل نشان داد رمز ارز شیبا اینو | shiba inu رتبه اول جستجو ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است، بالاتر از رمز ارزهای بیت کوین، اتریوم و دوج کوین. ارز shiba حتی در بازار نزولی ارزهای دیجیتال نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرد و به یک گزینه محبوب در میان سرمایه گذاران ارز دیجیتال تبدیل شده است.

ارز shiba چیست؟

رمز ارز شیبا اینو | shiba inu از نظر مقبولیت و محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی نیز دارای جایگاه خوبی است. کانال تلگرام و توئیتر ارز shiba صدها هزار عضو و دنبال کننده دارد. سایت رمز ارز شیبا اینو | shiba inu نیز که در آن خدمات خرید و فروش ارز shiba ارائه می‌شود، جزو پربازدیدترین وبسایت‌های ارز دیجیتال در جهان است.

رمز ارز شیبا اینو | shiba inu که همچنین به عنوان شیبا توکن شناخته می‌شود، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که توسط شخصی ناشناس موسوم به “ریوشی” در آگوست 2020 ایجاد شده است. ارز shiba جدیدترین و بالقوه‌ترین کوین طنز به لاتین Meme Coin است که توجه سرمایه گذاران بزرگ نهادی سازمانی | اصطلاحا نهنگ‌ها را نیز به خود معطوف کرده است.

دوج کوین یا رمز ارز شیبا اینو | shiba inu

اگر بخواهیم مقایسه‌ای سطحی بین دوج کوین و رمز ارز شیبا اینو | shiba inu داشته باشیم، می‌توان گفت دوج یک کوین با شبکه بلاکچین اختصاصی است که با کمک فناوری بیت کوین ایجاد شده و زیر ساختی تقریبا مشابه آن دارد و البته قابل ماین است. اما بر خلاف دوج کوین، ارز shiba یک توکن است که بلاکچین اختصاصی ندارد و روی شبکه بلاکچین اتریوم اجرا شده و غیرقابل ماین یا همان غیر قابل استخراج است.

دوج کوین یا رمز ارز شیبا اینو | shiba inu

تفاوت بزرگ دیگر این است که رمز ارز شیبا اینو | shiba inu در اگوست 2020 ساخته شد و شبکه‌ای کاملا جدید دارد، اما دوج کوین در سال 2013 ایجاد شد و شبکه و کاربران آن بسیار قدیمی‌تر است. داده‌ها نشان می‌دهد همچنان ارز shiba به عنوان یک رقیب جدی برای دوج کوین محسوب می‌شود که می‌تواند جایگاه دوج را تصاحب کند.

ویژگی‌های ارز shiba چیست؟

ارز shiba تا حدود زیادی الگوی رفتاری خود در بازار را از دوج فرا گرفته است. با توجه به تعداد زیاد توکن‌های در گردش در شبکه رمز ارز شیبا اینو | shiba inu و قیمت به نسبت پایین آن به کاربران اجازه می‌دهد میلیون‌ها و حتی میلیاردها ارز shiba را خریداری و نگهداری کنند. تا این لحظه، ارز شیبا مبتنی بر شبکه اتریوم است و موارد استفاده یا کاربرد آن محدود به انتقال ارزش می‌شود. در ادامه به ویژگی‌های بارز رمز ارز شیبا اینو | shiba inu می‌پردازیم.

ویژگی‌های ارز shiba چیست؟

  • صرافی شیبا سواپ

شیبا سواپ صرافی دیجیتال غیر متمرکز شبکه رمز ارز شیبا اینو | shiba inu است. این صرافی محبوب به کاربران اجازه می‌دهد سایر رمز ارزها از جمله ارز shiba را با دیگر ارزهای دیجیتال مبادله یا خرید و فروش کنند. در صرافی غیر متمرکز شیبا سواپ همانند دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز نیازی به هویت سنجی و ارسال مدارک شناسایی نیست و تمامی معاملات در این صرافی در بستر امن بلاک چین اتریوم انجام می‌شود. در همین راستا نقل و انتقالات، تراکنش‌ها و دارایی دیجیتال کاربران در اختیار خودشان است.

  • توکن سوزی شبکه رمز ارز شیبا اینو | shiba inu

توکن سوزی در شبکه رمز ارز شیبا اینو | shiba inu یک فرآیند مرسوم است که برخی دیگر از شبکه‌های بلاکچینی نیز آن را انجام می‌دهند. توکن سوزی به منظور محدود کردن یک دارایی انجام می‌شود. همانطور که همه ما می‌دانیم، هر چه مقدار یا تعداد یک دارایی محبوب کم و کمتر شود ارزش و در نتیجه قیمت آن بالاتر می‌رود، توکن سوزی نیز از این اصل پیروی می‌کند. به همین علت، شبکه ارز shiba برای افزایش ارزش، کنترل تورم، مدیریت و محدود کردن توکن‌های این شبکه، طبق برنامه بخشی از آنها را از گردش خارج می‌کند و به اصطلاح می‌سوزاند.

  • جامعه‌ی قوی ارز shiba

جامعه کاربران ارز shiba بسیار فعال است. با رشد شدید محبوبیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین مردم، مطرح بودن ارزهای دیجیتال در این رسانه‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. ارز shiba با اینکه یک شبکه تازه کار و جدید است اما توانسته توجه خیلی از کاربران، معامله‌گران و سرمایه گذاران خرد و سازمانی را به خود جلب کند.

جامعه‌ی قوی ارز shiba

رمز ارز شیبا اینو | shiba inu در سایر پلتفرم‌های اجتماعی از جمله ردیت، توئیتر و تلگرام جایگاه خوبی را فراهم کرده که در نوع خود بسیار قابل قبول است. محبوبیت و جامعه قوی ارز shiba در خرید شیبا، افزایش قیمت SHIB و جذب مخاطبان بیشتر تاثیر مثبتی دارد.

خطر سرمایه گذاری رمز ارز شیبا اینو | shiba inu چیست

سرمایه گذاری همیشه یک ریسک است اما سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری بدلیل ناپایداری و نوسان بالا حتی ریسک بالاتری دارد. سرمایه گذاری در رمز ارز شیبا اینو | shiba inu نیز از این قاعده مثتثنی نیست چراکه آینده شیبا و کسب درآمد از آن هرگز تضمین نمی‌شود. بنابراین علاوه بر دانستن جزئیات رمز ارزها، مدیریت مالی را رعایت کنید و همه دارایی خود را روی یک رمز ارز قرار ندهید.

خطر سرمایه گذاری رمز ارز شیبا اینو | shiba inu چیست

نایجل گرین، مدیر اجرایی گروه deVere، در این‌باره افزود: باید قبل از سرمایه گذاری در رمز ارزهای مورد آزمایش قرار گرفته نشده احتیاط زیادی کرد. می‌توان انتظار داشت نوسانات قیمت زیاد باشد و خطر احتمالی سوختن سرمایه سرمایه گذاران وجود دارد. تفاوت‌های عمده زیادی بین بیت کوین، که از فناوری پیشرفته‌ای برخوردار است و از نظر عرضه محدود است با توکن‌های دیجیتال ناشناخته‌ای که ظاهرا هیچ ارزش ذاتی ندارند، وجود دارد. بهتر است همه جوانب بررسی شود.

امیدواریم که مطلب رمز ارز شیبا اینو | shiba inu چیست مورد توجه شما قرار گرفته باشد، سایت بیتشال موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش اطلاعات عمومی پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه ارزهای دیجیتال کمک بسیاری می‌کند. با به اشتراک‌گذاری این نوشته در شبکه‌های اجتماعی دوستان و آشنایان خود را از این مطلب جذاب آگاه کنید. در آخر نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها