Categories
تحلیل فاندامنتال رمزارزها, مطالب محبوب, مقالات آلتکوین‌‌ها

دوج کوین یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم است. نماد این رمز ارز DOGE است و در دسته میم کوین ها قرار میگیرد.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

چگونه دوج کوین DOGE از یک شوخی به یکی از برترین ارزهای دیجیتال جهان تبدیل شد. در حالی که بیت کوین دارای سقف عرضه 21 میلیون واحد است، در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تعداد دوج کوین هایی که می‌توان ایجاد کرد وجود ندارد. دوج کوین ارز دیجیتالی که بر اساس یک طنز از سال‌ها پیش برندسازی شده است، توسط دو مهندس نرم افزار به عنوان راهی برای مسخره کردن بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر که برنامه‌های بزرگی برای تصاحب جهان دارند، راه اندازی شد.

در پاسخ به پرسش دوج کوین چیست باید بگوییم دوج کوین یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین است. نماد این رمز ارز DOGE است. این میم کوین در دسته خود (کوین‌های طنز) جزو رمز ارزهای محبوب است.

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی ساده برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال ایجاد شد و نام خود را از یک سگ محبوب گرفته بود. علیرغم این داستان غیرعادی، محبوبیت دوج در سال 2021 افزایش یافت. در یک مقطع زمانی، دوج کوین به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شد.

تاریخچه دوج کوین چیست؟

مهندسان نرم افزار، بیلی مارکوس و جکسون پالمر، دوج کوین را در اواخر سال 2013 ایجاد کردند. پالمر لوگوی این ارز دیجیتال را با استفاده از میم معروف در آن زمان که کلمه عمداً اشتباه املایی “doge” را برای توصیف سگ شیبا اینو نشان می‌داد، علامت گذاری کرد. پت وایت، مدیرعامل Bitwave گفت: دوج واقعاً شروع به مسخره کردن بیت کوین کرد. در روزهای اولیه، جامعه‌ای از مشتاقان، شیرین‌کاری‌های تبلیغاتی ترتیب دادند تا نام دوج کوین را بالا ببرند.

تاریخچه دوج کوین چیست؟

به عنوان مثال، برای ارسال تیم باب سورت جامائیکا به المپیک 2014 با حمایت مالی از یک راننده نسکار، بودجه جمع‌آوری کردند. امروزه دوج کوین شوخی نیست، زیرا ارزش آن در سال 2021 هزاران درصد افزایش یافته است. از جمله تقویت‌کننده‌های آن، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا است که دوج کوین را رمز ارز مورد علاقه خود نامیده است:

دوج کوین ممکن است ارز دیجیتال مورد علاقه من باشد. خیلی باحاله | ایلان ماسک (@elonmusk) 2 آوریل 2019

ارز دیجیتال دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

حالا که دانستیم دوج کوین چیست به بررسی عملکرد آن می‌پردازیم. دوج کوین یک ارز دیجیتال مانند سایر رمز ارزها است که روی فناوری بلاک چین کار می‌کند. بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال توزیع شده و امن است که تمام تراکنش‌های انجام شده با استفاده از یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را ذخیره می‌کند.

همه مشارکت کنندگان شبکه، یک کپی یکسان از دفتر کل بلاک چین دوج کوین را دارند که به طور مکرر با تمام تراکنش‌های جدید در این رمز ارز بروز می‌شود. مانند سایر ارزهای دیجیتال، شبکه بلاک چین دوج کوین از رمزنگاری برای ایمن نگاه داشتن تمام تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

ارز دیجیتال دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

در شبکه دوج کوین افرادی به نام ماینر، از رایانه‌ها برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده می‌کنند تا تراکنش‌ها را پردازش کرده و آن‌ها را در بلاک چین دوج کوین ثبت کنند، سیستمی با نام اثبات انجام کار یا همان ماینینگ. دوج کوین ممکن است برای پرداخت‌ها و خریدها استفاده شود، اما شاید ذخیره ارزش چندان موثری مثل بیت کوین و اتریوم نباشد. البته شاید!

این عمدتاً به این دلیل است که هیچ سقف مادام العمری برای تعداد دوج کوین هایی که ممکن است توسط ماینرها ایجاد شوند وجود ندارد. بلاک چین دوج کوین با ایجاد میلیون‌ها دوج | Doge جدید، هر روز به استخراج کنندگان برای فعالیت‌شان پاداش می‌دهد. این باعث می‌شود افزایش قیمت دوج کوین در طول زمان بسیار چالش برانگیز باشد.

دوج کوین در مقابل بیت کوین

اکنون به مقایسه‌ای سطحی بین دوج و بیت کوین می‌پردازیم. دوج کوین و بیت کوین با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. چراکه هر دو از یک الگوریتم استفاده می‌کنند. Doge و BTC قابل استخراج هستند و از طرح اجماع پروف آف ورک یا همان ماینینگ بهره می‌برند.

اگر لایت کوین استخراج کنید، دوج کوین نیز به شما تعلق می‌گیرد. ماین یا تولید دوج کوین برای استخراج‌کنندگان بسیار سریع‌ و آسان‌تر نسبت به بیت کوین است. کارمزد شبکه دوج کوین از بیت کوین کمتر و سرعت تراکنش آن نیز بالاتر است. چراکه ثبت بلاک در بلاک چین دوج کوین فقط 60 ثانیه زمان می‌برد، اما این عدد برای بیت کوین 10 دقیقه است.

دوج کوین در مقابل بیت کوین

تفاوت مهم دیگر، عدم وجود محدودیت مادام العمر در تعداد دوج کوین هایی است که می‌توان ایجاد کرد، همانطور که در بالا اشاره کردیم. سقف مادام العمر تعداد BTC در شبکه بیت کوین فقط 21 میلیون واحد است، که حداکثر تعداد ممکن سکه‌هایی است که می‌توان ایجاد کرد. این به این معنی است که ماینرها مجبور می‌شوند در طول زمان برای بدست آوردن بیت کوین های جدید سخت‌تر و طولانی‌تر کار کنند و تا حدی به تضمین توانایی بیت کوین برای نگهداری و رشد ارزش خود در طول زمان کمک می‌کند. اما در شبکه دوج کوین این اتقاق نمی‌افتد و سقف تعداد واحدهای دوج کوین نامحدود است.

نحوه خرید DOGE

الان که بصورت کامل متوجه شدیم دوج کوین چیست، نحوه خرید دوج کوین را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید دوج کوین را در صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر ایرانی یا خارجی مانند Binance یا Kraken خریداری کنید. صرافی‌ها از شما می‌خواهند که یک حساب با پول رایج یا ارزهای دیجیتال راه‌اندازی و تامین مالی کنید. سپس می‌توانید ارزهای رمزنگاری شده از جمله دوج کوین را خریداری و مبادله کنید.

مانند سایر ارزهای دیجیتال، پس از خرید دوج کوین بهتر است DOGE های خود را از صرافی به یک کیف پول دیجیتال منتقل کنید. کیف پول‌ها اشکال مختلفی دارند، از نرم افزاری گرفته تا سخت افزاری و کاغذی. انواع کیف پول همچنین به دو نوع سرد و گرم نیز تقسیم می‌شود.

نحوه خرید DOGE

کیف پول‌های سرد به دلیل عدم اتصال به اینترنت در دسته کیف‌های سرد و کیف پول‌های گرم به دلیل اتصال دائم به اینترنت در دسته گرم قرار می‌گیرند. کیف‌های سرد مانند سخت افزاری و کاغذی امنیت بیشتری دارند.

جالب است بدانید قبل از اینکه دوج کوین محبوبیت پیدا کند و قیمت آن افزایش یابد، سال‌های زیادی می‌توانستید کارهایی را در سایت‌های فاست دوج کوین انجام دهید تا به جای خرید آن، دوج کوین رایگان کسب کنید. این کارها شامل مواردی مانند تماشای یک آگهی یا نظرسنجی بود. اخیراً، پیدا کردن چنین سایت‌هایی برای دوج کوین دشوار شده است.

آیا دوج کوین یک سرمایه گذاری خوب است؟

از آنجایی که هم اکنون هیچ محدودیتی برای تعداد دوج کوین هایی که می‌توانند وجود داشته باشند وجود ندارد و هزاران دوج کوین جدید هر روز در بازار منتشر می‌شوند، انگیزه بسیار کمی برای نگه داشتن این ارز دیجیتال برای طولانی مدت وجود دارد. برخلاف آن، بیت کوین به دلیل محدودیت همیشگی در تعداد سکه‌هایی که می‌توان ایجاد کرد، همچنان به افزایش ارزش خود ادامه می‌دهد.

آیا DOGE Coin یک سرمایه گذاری خوب است؟

از لحاظ تاریخی، ارزش هر واحد دوج کوین بسیار پایین بوده است. بدلیل قیمت دوج کوین در گذشته، اغلب از آن برای انعام و اهدای کریپتو استفاده می‌شد. دستاوردهای دوج کوین که در سال 2021 مشاهده شد، ممکن است در طولانی مدت پایدار نباشد. البته هیچ چیز قطعی نیست. شاید اتفاقاتی دست‌به‌دست هم دهد و دوج کوین را به یک سرمایه گذاری بی‌سابقه تبدیل کند. هیچ‌کس نمی‌داند. فاکتورها بسیار متفاوت‌اند.

آیا باید دوج کوین بخریم؟

کسانی که در سال 2021 و قبل‌تر از آن برای خرید دوج کوین اقدام کردند، پاداش خوبی گرفتند. با این حال، برخی افراد کارشناس در مورد خرید دوج کوین ، به خصوص به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت، کمی محتاط عمل می‌کنند چراکه جریان تولید مداوم سکه‌های دوج جدید به بازار، فشار نزولی بی پایان بر ارزش کوین دوج وارد می‌کند.

آیا باید دوج بخریم؟

لازم به ذکر است خرید هر نوع ارز دیجیتال مستلزم ریسک است و این شامل دوج کوین نیز می‌شود. خرید تعداد کمی دوج کوین ارزش آشنایی با سیستم را دارد. اما احتمالاً بهتر است از خرید بیش از حد و توان نسبت به پولی که به سختی بدست آورده‌اید در ارز دیجیتالی که زندگی خود را با شوخی شروع کرده است، خودداری کنید. در نهایت صلاح با خودتان است. اگر می‌دانید دوج کوین چیست و تحقیقات شما کامل است، می‌توانید به خرید دوج کوین بپردازید. تصمیم گیرنده نهایی شما هستید.

جامعه DogeCoin

جذابیت دوج کوین همیشه صداقت آن بوده است. کاملاً مشخص نیست که چه زمانی و چرا دوج کوین قلب ایلان ماسک را تسخیر کرد. مدیر عامل میلیاردر تسلا و اسپیس ایکس بارها در مورد این توکن صحبت کرده است. توییت‌های ماسک درباره دوج کوین، اغلب باعث افزایش قیمت دوج کوین می‌شود. این توئیت‌ها همچنین به جلب علاقه سرمایه‌گذاران خرد کمک بسیاری کرده است.

دوج کوین

Asheesh Birla، مدیر کل ریپل، که یک ارز دیجیتال جایگزین مورد استفاده برای پرداخت را مدیریت می‌کند، گفت:

“شما این مرد (ایلان ماسک) را دارید که به نوعی شبیه رهبر فرقه است.”

با این حال، جامعه طرفداران دوج کوین به ایلان ماسک محدود نمی‌شود. مارک کوبان، مالک دالاس ماوریکس، اسنوپ داگ و جین سیمونز، نوازنده باس کیس، همگی علناً پشت دوج کوین جمع شده‌اند و از آن حمایت می‌کنند. حتی نام تجاری Slim Jim نیز وارد عمل شده است.

پشتوانه Doge چیست؟

در پاسخ به پرسش پشتوانه دوج کوین چیست جالب است بدانید پشتوانه دوج کوین محدود به جامعه افراد مشهور آن نمی‌شود. چراکه طرفداران دوج کوین از تمام اقشار جامعه جهانی است و محدود به افراد مشهور نمی‌شود. Avi Felman، رئیس تجارت در BlockTower Capital می‌گوید: دوج کوین نیز می‌تواند ارزش داشته باشد و من فقط می‌خواهم آن را بخرم، زیرا می‌خواهم آن را بخرم!

پشتوانه DOGE چیست؟

دیگر کارشناسان می‌گویند این پویایی فقط می‌تواند یک جنون باشد. فلمن گفت: الون اساساً این پیام را مطرح می‌کند که چرا دوج کوین نمی‌تواند ارزش داشته باشد؟ پاسخ ساده است، مردم این روایات را دوست دارند. آنها این داستان‌ها را دوست دارند. آنها این جوک‌ها را دوست دارند و دوج کوین ذهن و تخیل هر سرمایه‌گذاری را تسخیر کرده است. بنابراین پاسخ علمی به پرسش پشتوانه دوج کوین چیست وجود ندارد. هرچیزی که هست صرفا طرفدار و محبوبیت است.

امیدواریم مطلب ارز دیجیتال دوج کوین چیست مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها