Categories
مقالات فناوری‌ها
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آیا آماده یادگیری محیط میزبانی VPS هستید؟ بیایید شروع کنیم، این راهنما به تمام سوالات شما در مورد سرور مجازی یا VPS پاسخ می‌دهد. با ما همراه باشید

سرور اختصاصی چیست؟

ابتدا، بیایید تعریف کنیم که سرور اختصاصی چیست؟ به زبان عامیانه، سرور، یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام داده‌ها و پرونده‌های وب سایت شما را ذخیره می‌کند. وقتی شخصی نام دامنه شما را در مرورگر وب خود تایپ می‌کند، آن رایانه قدرتمند وب سایت شما را در صفحه جستجوگر “بالا می‌آورد”.

حال سرور مجازی چیست: VPS از فناوری مجازی سازی برای تقسیم یک سرور قدرتمند که ما در مورد آن صحبت کردیم به چندین سرور مجازی استفاده می‌کند. به عبارت دیگر: یک قطعه سخت افزار فیزیکی است که مانند چندین سرور جداگانه کار می‌کند.

در اینجا کلمه خصوصی دقیقاً به همان معنای خصوصی است. سروری که برای شما رزرو شده است، بنابراین لازم نیست RAM ، CPU یا هر داده‌ای را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

VPS چگونه کار می‌‍‌کند؟

میزبان VPS تجربه یک سرور اختصاصی را شبیه سازی می‌کند اگرچه سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارید.

ارائه دهنده میزبانی وب شما با استفاده از فناوری مجازی سازی یک لایه مجازی در بالای سیستم عامل (OS) سرور نصب می‌کند. با تقسیم سرور به محفظه‌های جداگانه با دیوارهای مجازی، این لایه به هر کاربر امکان نصب سیستم عامل و نرم افزار خود را می‌دهد.

از آنجا که VPS پرونده‌های شما را از سایر کاربران در سطح سیستم عامل جدا می‌کند، واقعاً یک سرور خصوصی است. این بدان معنی است که وب سایت شما در یک کانتینر امن با منابع سرور تضمین شده زندگی می‌کند، شامل حافظه، فضای دیسک، هسته‌های پردازنده و غیره. لازم نیست هیچکدام از آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نحوه مقایسه VPS با میزبانی مشترک و میزبانی اختصاصی

برای درک واقعی عملکرد VPS، مهم است که با برخی از اصول میزبانی وب از جمله سایر برنامه‌های مشترک آشنا شوید. در اینجا خلاصه‌ای از تفاوت‌های بین هاست مشترک، اختصاصی و هاست VPS آورده شده است.

1. هاست مشترک

هاست مشترک رایج‌ترین شکل هاست وب است و برای بسیاری از دارندگان وب سایت جدید به خوبی کار می‌کند. هنگام خرید یک برنامه هاست مشترک، منابع اصلی مانند CPU  RAM و فضای هارد دیسک را با استفاده از همان سرور با سایر دارندگان وب سایت به اشتراک می‌گذارید.

بیایید از یک تشبیه استفاده کنیم تا درک این مفهوم کمی آسان‌تر شود.

یک سرور مشترک را به عنوان یک مجموعه آپارتمان بزرگ در نظر بگیرید و همه آپارتمانهای مجزا توسط صاحبان وب سایت دیگر اجاره می‌شوند. همه شما به مکانی برای سکونت نیاز دارید، دقیقاً مانند پرونده‌های وب سایت شما، اما برای خرید یک خانه بزرگ برای نیازهای شما بسیار گران است. به اشتراک گذاشتن مناطق مشترک و تاسیسات در یک آپارتمان کمک می‌کند تا هزینه‌ها کاهش یابد. و همین امر برای میزبانی مشترک نیز صادق است.

چند نکته منفی در میزبانی مشترک وجود دارد، بیشتر به این دلیل که شما به اشتراک می‌گذارید. به عنوان مثال، اگر شخص دیگری در سرور مشترک شما بازدید زیادی داشته باشد، این می‌تواند بر عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارد. با این حال، اگر به تازگی وب سایت خود را اشروع کرده‌اید و بازدید زیادی ندارید، هاست مشترک راهی عالی برای آنلاین شدن است!

2. هاست اختصاصی

هاست اختصاصی برعکس هاست مشترک است. به جای جمع کردن منابع (و تقسیم هزینه‌ها) با سایر دارندگان وب سایت، شما یک سرور اختصاصی دارید که فقط مخصوص وب سایت شماست.

عالی به نظر می‌رسد، درست است؟ اما این نوع هاست بسیار گران‌تر است، اما شما 100٪ بر منابع خود کنترل دارید و می‌توانید نرم افزار را متناسب با نیازهای شخصی خود تنظیم کنید. این نوع هاست برای وب سایت‌هایی با تقاضای فنی قوی بهترین انتخاب است. به عنوان مثال، هاست اختصاصی می‌تواند برای شما مناسب باشد اگر:

شما هر روز مقادیر زیادی ترافیک دریافت می‌کنید.
شما باید سیستم عامل خود را نصب کنید.
شما در حال انجام هزاران معامله مالی هستید.
وب سایت شما به نرم افزار سفارشی نیاز دارد.

3. هاست VPS

هاست VPS کاملاً بین مشترک و اختصاصی قرار دارد. وقتی VPS را انتخاب می‌کنید، وب سایت‌های دیگری نیز هستند که با همان سخت افزار شما میزبانی خواهند شد.

اما وب سایت شما تنها دامنه اختصاص داده شده به محفظه مجازی خاص شما است. و این بدان معنی است که شما سیستم عامل، فضای ذخیره سازی اختصاصی، پردازنده مرکزی قدرتمند، RAM مقیاس پذیر و پهنای باند نامحدود را دریافت می‌کنید.

با VPS، بسیاری از مزایای یک سرور اختصاصی، با قیمتی مقرون به صرفه را دریافت می‌کنید. به طور خلاصه، هاست VPS می‌تواند به شما کمک کند.

چه زمانی باید از VPS استفاده کنید؟

بهترین راه برای ارزیابی اینکه آیا شما نیاز به VPS دارید یا نه، بررسی وب سایت خودتان است. در اینجا هشت علامت که نشان دهنده رفتن به سرور مجازی است آورده شده است.

1. شما نگران امنیت هستید

اگر به ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، قابلیت نظارت پیشرفته، فضای پشتیبان گیری بیشتر، قابلیت اطمینان وب سایت بهبود یافته یا برنامه‌ای برای گرفتن هر نوع پرداخت آنلاین نیاز دارید، می‌توانید VPS را در نظر بگیرید. با استفاده از VPS، منابع قابل اعتمادی دریافت می‌کنید و می‌توانید روی ویژگی‌های بالای امنیتی حساب کنید.

2. شما شروع به تجربه حجم بالایی از ترافیک می‌کنید

اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده‌اید و بازدید زیادی ندارید، هاست مشترک راه حل ایده آل است. با این حال، اگر مخاطبان وب سایت شما به طور مداوم در حال افزایش است، شما باید نسخه آن را ارتقا دهید. اگر نمی‌خواهید که وب سایتتان به آهستگی اجرا می‌شود و یا حتی بدتر اگر نمی‌خواهید سرور شما به دلیل عدم کنترل حجم زیاد ترافیک خراب شود، بهتر است سرور خود را به وی پی اس ارتقا دهید. اگر پیش بینی می‌کنید تعداد بازدیدکننده شما افزایش می‌یابد، لطف کنید و به VPS بروید.

3. وب سایت شما به طور مداوم به کندی کار می‌کند

هاست مشترک برای وب سایت‌هایی که از مقدار زیادی RAM استفاده می‌کنند، مناسب نیست. با رشد وب سایت و افزودن محتوای بیشتر و بیشتر، شاهد کاهش زمان بارگیری وب سایت خود خواهید بود. به محض این که این اتفاق بیفتد، این نشان می‌دهد که شما بیشتر از حد مجاز خود در حال استفاده از سرور هستید. ارتقا به VPS به شما امکان می‌دهد وب سایت خود را بدون نگرانی در مورد زمان کند بارگذاری، مقیاس بندی کنید.

4. شما یک فروشگاه آنلاین دارید

لحظه‌ای که قصد راه اندازی فروشگاه آنلاین را دارید لحظه‌ای است که باید برنامه میزبانی خود را ارتقا دهید. چرا؟ زیرا با VPS شما یک سرور مجازی امن و اختصاصی دارید که احتمالاً در آن تست انطباق با PCI وجود دارد. استاندارد امنیت داده‌های صنعت کارت پرداخت توسط برندهای عمده کارت اعتباری برای محافظت در برابر سرقت داده‌های دارندگان کارت ایجاد شده است.

اگر کارت‌های اعتباری خود را از طریق یک درگاه پرداخت در وب سایت خود قبول می‌کنید، و می‌خواهید برای اطمینان از ایمنی اطلاعات مالی مصرف کنندگان خود همه تلاش خود را انجام دهید بهتر است از VPS استفاده کنید. از آنجا که VPS از میزبانی مشترک امن‌تر است، گزینه بهتری برای وب سایت‌های تجارت الکترونیک است.

5. شما نیاز به نصب نرم افزار سفارشی دارید

هاست مشترک برای دارندگان وب سایتی که سایت خود را با وردپرس یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوای مشترک ایجاد می‌کنند بسیار مناسب است. با این حال، اگر به جایی رسیدید که باید نرم افزار سفارشی نصب کنید، از پیکربندی سرور سفارشی استفاده کنید یا برنامه نویسی پیشرفته دیگری را انجام دهید، در این صورت گزینه میزبانی را می‌خواهید که کنترل بیشتری به شما بدهد.

به همین ترتیب، چندین برنامه استاندارد مالیات، صورتحساب، دفترداری و سایر برنامه‌های یکپارچه به دسترسی سرور شبانه روزی و همچنین اینترنت پرسرعت نیاز دارند. برای اجرای موفقیت آمیز این برنامه‌ها، به یک حساب مجازی اختصاصی یا VPS نیاز دارید.

اگر در یک سرور مشترک کار می‌کنید، وقتی که می‌بینید اقدامات پیشرفته ممنوع هستند یا اینکه برنامه‌ها پشتیبانی لازم برای عملکرد صحیح را ندارند، ناامید می‌شوید. به جای پرداختن به این مشکل بالقوه، به هاست VPS ارتقا دهید و بلافاصله کنترل بیشتری بر اقدامات برنامه نویسی خود بدست آورید.

6. با خطاهای سرور روبرو می‌شوید

آیا اغلب با خطاهای “سرویس در دسترس نیست”، خطاهای 50X یا “خطای سرور داخلی” روبرو می‌شوید؟ وقتی خطاهایی را مشاهده می‌کنید، احتمالاً مشتریان بالقوه شما نیز با این خطاها روبرو هستند. اگرچه می‌توانید مشکلات خرابی را عیب یابی کنید، ولی درصورتیکه مشاغل آنلاین دارید دیگر جایی برای خطاهای سرور وجود ندارد. با ارتقا به VPS این مشکل را حل کنید.

7. اگر بودجه کافی دارید

اگرچه درست است که یک بسته میزبان اختصاصی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این لیست را برطرف کند، اما لازم به یادآوری است که یک برنامه اختصاصی گزینه بسیار گرانتری است. اگر می‌خواهید پهنای باند خود را بهبود بخشید، امنیت خود را افزایش دهید و RAM بیشتری دریافت کنید، مقرون به صرفه‌ترین گزینه انتخاب هاست VPS است.

8- اگر برای مشتری‌های خود وب سایت درست می‌کنید

آیا ساختن وب سایت برای مشتریان خود بخشی از کار شماست؟ با داشتن VPS، می‌توانید تعداد نامحدود دامنه را میزبانی کنید در حالی که مطمئن هستید RAM کافی برای عملکرد صحیح هر سایت را در اختیار دارید.

چگونه بهترین برنامه میزبانی VPS را برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟

اکنون که دانستید VPS چیست و چه زمانی باید آن را ارتقا دهید، بیایید درباره یک برنامه عالی VPS و نحوه یافتن بهترین ارائه دهنده هاست وب صحبت کنیم.

سرویس‌های خود مدیریتی در مقابل سرویس‌های VPS مدیریت شده

هنگام انتخاب هاست VPS، شما معمولاً دو گزینه در اختیار دارید:

  1.  سرویس VPS خود مدیریت شده (که گاهی اوقات VPS بدون مدیریت نیز نامیده می‌شود)
  2. سرویس VPS مدیریت شده

اگر سرویس خود مدیریتی را انتخاب می‌کنید باید با اقدامات مدیریت سرور، عیب یابی و مدیریت برنامه‌ها، نرم افزار و سرویس‌های نصب شده روی VPS خود آشنا باشید.

اگر با این مهارت‌های مدیریتی آشنا نیستید یا می‌خواهید شرکت میزبان شما این اقدامات مدیریتی را انجام دهد، پس انتخاب برنامه VPS مدیریت شده را باید انتخاب کنید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها