Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها, مقالات فناوری‌ها

با توجه به اینکه انتظار می‌رود ارزهای دیجیتال وب۳ شاهد رشد سریع در آینده باشند، این راهنما بهترین پروژه های وب ۳ در سال 2024 را بررسی می‌کند.

زمان مطالعه: 22 دقیقه

وب ۳ نسل جدید اینترنت است که از فناوری بلاک چین برای ارائه پروتکل‌های غیرمتمرکز (دیفای) از طریق توکن‌های دیجیتال استفاده می‌کند. بهترین پروژه‌های وب ۳ از این فناوری‌ها برای ارائه مواردی چندگانه استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه انتظار می‌رود ارزهای دیجیتال وب ۳ شاهد رشد سریع و افزایش ارزش در دهه آینده باشند، این راهنما بهترین ارزهای Web3 در سال 2024 را بررسی می‌کند.

مقدمه

اپلیکیش‌های غیرمتمرکز (dApps) روایت مرسوم در مورد استفاده از فناوری برای ساده‌سازی تجربیات کاربر را تغییر داده‌اند. این اپلیکیش‌ها به‌عنوان یک جایگزین ایده‌آل برای کاربرانی که به‌دنبال مالکیت شخصی و حفظ حریم خصوصی در کنار شفافیت هستند، عمل می‌کند. علاوه بر این، رشد دی‌اپ‌ها (dApps) و شبکه‌های بلاک چین مرتبط، پشتیبانی لازم را برای رسیدگی به‌موارد استفاده در دنیای واقعی در کنار گسترش اکوسیستم وب ۳ ارائه می‌دهد.

بنابراین، توجه به بهترین پروژه‌های وب ۳ به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به‌همین جهت و در حالی که بسیاری از پروژه‌های محبوب سهم عمده‌ای از توجه را در چشم انداز وب ۳ به خود جلب کرده‌اند، پروژه‌های در حال ظهور نیز ایده‌ها و نوآوری‌های جدیدی را معرفی می‌کنند. اکنون این پرسش مطرح است که در بین این موارد بهترین پروژه‌های وب ۳ کدامند؟ مقاله زیر به شما کمک می‌کند تا برخی از امیدوار کننده‌ترین و بهترین ارزهای Web3 که انتظار می‌رود در سال 2024 تأثیر زیادی داشته باشند را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید با اهمیت پروژه‌های جدید در حوزه وب ۳ آشنا شوید.

بهترین ارزهای هوش مصنوعی سال 2024

وب ۳ چیست؟

وب ۳ به شکل غیرمتمرکز اینترنت اشاره دارد. در ابتدا وب ۱ به‌عنوان آغازگر فناوری اینترنت طبقه بندی شد که اولین بار یک انجمن آنلاین را معرفی کرد. وب ۲ به توسعه اینترنت با معرفی روش‌های ارتباطی همتا به همتا اشاره دارد. برخی از بهترین شرکت‌های فناوری، از جمله اپل، متا، آمازون و نتفلیکس، بخشی از جامعه وب ۲ هستند.

با این حال، وب ۳ به نظر می‌رسد اینترنت را غیرمتمرکز کند و به افراد استقلال بیشتری بدهد. شرکت‌های مبتنی بر وب ۲ همه به‌شیوه‌ای متمرکز عمل می‌کنند، جایی که یک مقام مرکزی کنترل می‌کند که مصرف کننده چه چیزی را می‌تواند و چه چیزی را نمی‌تواند کنترل کند.

وب ۳ از فناوری بلاک چین برای اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند که می‌تواند برای ارائه محصولات و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز استفاده شود. فعالان پروژه‌های ارز دیجیتال وب ۳، ابتکارات دیفای (DeFi) را با فراهم کردن فرصت‌های جدید ارائه می‌کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد شبکه‌ها را اداره، تراکنش‌ها را اعتبارسنجی و در تغییرات شبکه با حق رای مشارکت کنند. بنابراین، برخلاف وب ۲، در وب ۳ کاربران اصلی پلتفرم، در مدیریت و کنترل شبکه حرفی برای گفتن دارند.

وضعیت موجود وب ۳

وب ۳ به‌قابل توجه‌ترین موضوع برای بحث در جوامع فناوری در سراسر جهان تبدیل شده است. جستجو برای بهترین پروژه‌های وب ۳ در سال 2024، بدون توجه به رکود در بازار بلاک چین و ارزهای دیجیتال تشدید شده است. با نگاهی به تصویر گسترده‌تر برای وب ۳، می‌توانید متوجه توسعه متاورس و NFT‌ها به‌عنوان یک راه‌حل عملی شوید. علاوه بر این، برنامه‌های کاربردی dApps فراتر از حوزه مالی، چشم اندازهایی را برای افزایش بازی‌های ارز دیجیتال برای کسب درآمد ارائه کرده است.

از سوی دیگر، پروژه‌های کریپتویی محبوب مانند شبکه ترا کلاسیک با رمز ارز ‌LUNC و استیبل کوین UST، صرافی FTX و… نابود و یا دچار افت شدیدی شدند و در نهایت اعتماد عمومی را از دست دادند. در عین حال، صنعت کریپتو و پروژه‌های جدید وب ۳ فضای کمی برای تأمل در مورد آنچه می‌توانست وجود داشته باشد باقی می‌گذارد.

بااین‌حال هیچ کس نمی‌تواند به‌طور دقیق حرکت بزرگ بعدی را در فضای کریپتو و وب ۳ پیش بینی کند. از آنجایی که بازاریابان و برندها میلیون‌ها دلار در دنیای متاورس برای بازاریابی در وب ۳ سرمایه‌گذاری می‌کنند، تغییرات در رفتار مصرف‌کننده، تغییرات اساسی در طراحی اپلیکیشن‌های وب ۳ را می‌طلبد. می‌توانید متوجه فناوری‌هایی مانند متاورس و ارزهای دیجیتالی شوید که با تغییرات مداوم در رفتار مصرف‌کننده سازگار هستند.

جالب توجه است که رشد ایده‌های پروژه‌های وب ۳ به‌طور عمده به این بستگی دارد که چگونه فناوری بلاک چین در مواجهه با ناملایمات قوی است. بلاک چین همچنان توجه و سرمایه گذاری کاربران را به‌خود جلب می‌کند و سازمان‌های جریان اصلی علاقه خود را به وب ۳ نشان می‌دهند.

به‌عنوان مثال، ارائه‌دهنده خدمات پرداخت جهانی ویزا (VISA) اخیراً به‌احتمالات استفاده از زیرساخت بلاک چین و وب ۳ اشاره کرده است. هدف ویزا استفاده از وب ۳ برای بهبود امنیت، حفظ حریم خصوصی، قابلیت همکاری و مقیاس پذیری است. از سوی دیگر، کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که دفتر کل باز و توزیع‌شده (Blockchain) می‌تواند به‌عنوان نکات برجسته در آینده اقتصادهای جهانی باشد.

بهترین ارزهای دیجیتال استخراج با کارت گرافیک

بهترین پروژه‌های وب ۳ که باید زیر نظر داشته باشید

شکست پروژه‌های مختلف مبتنی بر بلاک چین، موجی از عدم اطمینان را در مورد آینده وب ۳ ایجاد کرده است. برعکس، نوآوری در فضای بلاک چین و وب ۳ به‌عنوان نیروی محرکه آن عمل می‌کند و پروژه‌های جدید وب ۳، علامت (نماد−برند) خود را در این صنعت ثبت می‌کنند.

نوآوری در وب ۳ پایه‌هایی را برای ترکیب NFTها، دیفای و بازی ارز دیجیتال، برای معرفی برنامه‌های کاربردی هیجان انگیز و سازنده ایجاد کرده است. علاوه بر این، پلتفرم‌های متاورس، راه‌حل‌های دیفای و پروژه‌های NFT به‌عنوان راهنماهایی برای گسترش وب ۳ عمل می‌کنند. در ادامه لیستی کامل از بهترین پروژه‌های وب ۳ در سال 2024 را معرفی می‌کنیم.

 لیست بهترین پروژه‌های وب ۳

نسل بعدی اینترنت، وب ۳ طیف وسیعی از فناوری‌های هیجان‌انگیز مانند بلاک چین، NFTs ،IOT و متاورس را در خود جای خواهد داد. به‌همین دلیل، اکنون می‌تواند زمان بسیار خوبی برای ایجاد مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال وب ۳ برای توسعه آینده این بازار خاص باشد.

بنابراین، در ادامه این مقاله به بهترین پروژه‌های وب ۳ در سال 2024 می‌پردازیم و منتخبی از معروف‌ترین و آینده‌دارترین‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم، که ممکن است شانسی برای ایفای نقش در نحوه تعامل ما با اینترنت در سال‌های آینده داشته باشند.

۱. اینترنت کامپیوتر | Internet Computer

ارز دیجیتال ICP

اولین در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر است. بلاک چین «اینترنت کامپیوتر» شامل یک تجدید نظر اساسی در طراحی بلاک چین است که با نوآوری در رمزنگاری تقویت شده است. اینترنت کامپیوتر اولین بلاک چین «رایانه جهانی» را ارائه می‌کند که می‌تواند برای ساخت تقریباً هر سیستم یا سرویس آنلاین، از جمله رسانه‌های اجتماعی تحت وب، بدون نیاز به‌فناوری اطلاعات سنتی مانند خدمات رایانش ابری استفاده شود.

تصور کنید که یک برنامه چت گروهی ایجاد کنید تا تعطیلات بعدی خود را با دوستان سازماندهی کنید، یک بازی اجتماعی انجام دهید، یا با عکس‌ها و ویدیوهای آپلود شده توسط علاقه‌مندانتان تعامل داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی اکنون بخشی از زندگی روزمره هستند. با این حال، آن‌ها مسائل حریم خصوصی متعددی را برای کاربران ایجاد می‌کنند، اطلاعات حساس را با شرکت‌ها به‌اشتراک می‌گذارند، و اغلب کاربران را با تبلیغات غرق می‌کنند. هنگام ثبت‌نام، از شما خواسته می‌شود که با شرایط و ضوابط عمومی موافقت کنید، اما نمی‌توانید بر نحوه استفاده از داده‌هایتان یا ویژگی‌هایی که خدمات ارائه می‌کنند تأثیر بگذارید. شبکه ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر این پتانسیل را دارد که اساساً این فرمول قدیمی را به‌روز کند.

یک کامپیوتر جهانی واقعی را می‌توان برای ساخت هر چیزی به‌روشی کاملاً غیرمتمرکز استفاده کرد، از جمله خدماتی مانند شبکه‌های اجتماعی. در حالی که قبل‌تر، از بلاک چین تنها برای ساخت سرویس‌های وب ۳ در ارتباط با فناوری اطلاعات سنتی، مانند سرویس‌های محاسبات ابری، استفاده می‌شد، بلاک چین اینترنت کامپیوتر امکان ساخت سرویس‌هایی را می‌دهد که به‌طور کامل بر روی بلاک چین اجرا می‌شوند. این امر امکان واگذاری کنترل این خدمات را به DAOهای جامعه (سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز) می‌دهد.

این‌ها نقش دموکراسی‌های دیجیتال را در فضای مجازی ایفا می‌کنند که خواسته‌های جوامع آنلاین خود را در مورد مسائل اقتصادی و نحوه به‌روزرسانی و پیکربندی خدمات وساطت می‌کنند. در این فرمول جدید، کاربران هم مالک سرویس‌های وب ۳ و هم بخشی از تیمی می‌شوند که آن‌ها را اجرا می‌کند. به‌عنوان مثال با ارجاع سایر کاربران به‌کارهای مهمی مانند تعدیل محتوا.

از آنجایی که سرویس‌های وب ۳ که بر روی بلاک چین تحت کنترل یک DAO اجرا می‌شوند، کاملاً غیرمتمرکز هستند، درست مانند یک بلاک چین، می‌توانند توکن‌سازی کنند. به‌عنوان مثال، یک سرویس وب ۳ ممکن است توکن‌های حاکمیت DAO را به‌کاربرانی که کمک می‌کنند ارسال کند یا به‌کاربران امکان دهد ساتوشی‌ها را با یک پیام چت انتقال دهند. خدماتی مانند این در حال حاضر بر روی بلاک چین اینترنت کامپیوتر ساخته می‌شوند که قابلیت‌ها و عملکردهای لازم برای اینترنت و کامپیوتر جهانی را فراهم کرده است.

هدف شبکه ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر تغییر کل اکوسیستم اینترنت است. توکن بومی شبکه اینترنت کامپیوتر ارز ICP نام دارد.

۲. گراف | The Graph

ارز دیجیتال The Graph

دومین در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال گراف است. شبکه ارز گراف یک پروتکل نمایه‌سازی برای جست‌وجوی داده‌ها برای شبکه‌هایی مانند اتریوم و IPFS است که برنامه‌های کاربردی زیادی را هم در دیفای و هم در اکوسیستم گسترده‌تر وب ۳ نیرو می‌دهد. هرکسی می‌تواند APIهای باز به‌نام زیرگراف بسازد و منتشر کند، که برنامه‌ها می‌توانند با استفاده از GraphQL برای بازیابی داده‌های بلاک چین پرس و جو کنند. یک سرویس میزبانی شده در حال تولید وجود دارد که شروع ساخت بر روی گراف را برای توسعه دهندگان آسان می‌کند. گراف در حال حاضر از نمایه سازی داده‌ها از اتریوم، IPFS و POA پشتیبانی می‌کند و به‌زودی شبکه‌های بیشتری ارائه می‌شود.

گراف در تلاش است تا زیرساخت‌های عمومی غیرمتمرکز قابل اعتماد را به‌بازار اصلی بیاورد. برای اطمینان از امنیت اقتصادی شبکه نمودار و یکپارچگی داده‌های مورد پرسش، شرکت کنندگان از گراف توکن (GRT) استفاده می‌کنند. ارز GRT یک توکن کاری است که توسط Indexers، Curators و Delegators قفل می‌شود تا خدمات نمایه سازی و سرپرستی را به‌‌شبکه ارائه دهد. تا به امروز، بیش از ۳۰۰۰ زیرگراف توسط هزاران توسعه‌دهنده، برای برنامه‌های کاربردی مانند دیسنترالند، یونی سواپ، سینتتیکس، آوی، بالانسر، آرگون، Livepeer ،DAOstack ،Gnosis و بسیاری دیگر به‌کار گرفته شده است.

شبکه ارز دیجیتال گراف دارای یک جامعه جهانی است، از جمله بیش از ۲۰۰ گره Indexer در شبکه آزمایشی و بیش از ۲۰۰۰ متصدی در برنامه Curator از اکتبر ۲۰۲۰. برای تأمین مالی توسعه شبکه، گراف از اعضای جامعه، VCهای استراتژیک و افراد تأثیرگذار در بلاک چین سرمایه جمع‌آوری کرد. جامعه‌ای از جمله: Coinbase Ventures، DCG، Framework، ParaFi Capital، CoinFund، DTC، Multicoin Reciprocal Ventures، SPC، Tally Capital و دیگران. بنیاد گراف همچنین فروش عمومی ارز GRT را با مشارکت ۹۹ کشور (غیر از ایالات متحده) با موفقیت به پایان رساند.

۳. فایل کوین | Filecoin

ارز دیجیتال Filecoin

سومین در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال فایل کوین است. توسعه دهندگان فایل کوین بر این عقیده‌اند که فایل کوین مشکل ذخیره سازی و بازیابی ناکارآمد فایل را حل می‌کند. هدف فایل کوین ذخیره‌ سازی داده‌ها به‌صورت غیرمتمرکز است. برخلاف شرکت‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Amazon Web Services یا Cloudflare که مستعد مشکلات تمرکز هستند، فایل کوین از ماهیت غیرمتمرکز خود برای محافظت از یکپارچگی مکان داده‌ها استفاده می‌کند و آن‌را به‌راحتی قابل بازیابی و سانسور کردن را سخت می‌کند.

سیستم‌های ذخیره‌سازی غیرمتمرکز مانند شبکه ارز دیجیتال فایل کوین به افراد این امکان را می‌دهند که حافظ داده‌های خود باشند و همچنین وب ۳ را برای مردم در سراسر جهان در دسترس‌تر می‌سازد. از آن‌جایی که مشارکت در شبکه ارز دیجیتال فایل کوین از طریق استخراج و ذخیره سازی به‌طور مستقیم با کسب جوایز بلاک بیشتر مرتبط است، فایل کوین شرکت کنندگان را تشویق می‌کند تا صادقانه عمل کنند و تا حد امکان داده‌ها را ذخیره سازی کنند. شبکه ارز دیجیتال فایل کوین پروژه‌ای پیشرو در فناوری وب ۳ است.

این پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک لایه تشویقی برای سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS)، یک شبکه ذخیره سازی همتا به همتا که در آن کاربران برای خدمات ذخیره سازی و توزیع داده‌ها، توکن بومی شبکه فایل کوین یعنی ارز FIL پرداخت می‌کنند، توصیف شد. فایل کوین یک پروتکل منبع باز است و توسط یک بلاک چین پشتیبانی می‌شود که تعهدات انجام شده توسط شرکت کنندگان شبکه را با تراکنش‌های انجام شده با استفاده از FIL، ارز اصلی بلاک چین فایل کوین، ثبت می‌کند.

ارز FIL توکن بومی و اصلی بلاک چین ارز دیجیتال فایل کوین است که کل شبکه و تمام فرآیندها را تامین می‌کند. مشتریان برای تراکنش‌ها ارز FIL پرداخت می‌کنند. ماینرها ارز FIL را به‌عنوان وثیقه قرار می‌دهند و خدمات خود را تضمین می‌کنند. همانطور‌ که گفته شد، شبکه ارز دیجیتال فایل کوین بلاک چینی منبع باز و غیرمتمرکز است، به این معنی که تمام حکومت در دستان جامعه است.

در پلتفرم فایل کوین، توسعه‌دهندگان این فرصت را دارند که خدمات ذخیره سازی فایل‌های ابری مانند Dropbox یا iCloud ایجاد کنند. هرکسی می‌تواند به شکه ارز دیجیتال فایل کوین بپیوندد و شروع به‌ ذخیره داده‌های خود کند یا با فراهم کردن فضایی برای وجوه دیگران، کسب درآمد کند.

۴. پولکادات | Polkadot

ارز دیجیتال Polkadot

چهارمین در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال پولکادات است. پولکادات یک پروتکل چند زنجیره‌ای منبع باز است که شبکه‌ای از بلاک چین‌های تخصصی را به‌هم متصل و ایمن می‌کند. این شبکه انتقال زنجیره‌ای متقابل هر نوع داده یا دارایی را تسهیل می‌کند. شبکه ارز دیجیتال پولکادات نه فقط توکن‌ها، بلکه به بلاک چین‌ها اجازه می‌دهد تا با یکدیگر کار کنند. پولکادات برای ارائه پایه‌ای اینترنت غیرمتمرکز زنجیره‌های بلوکی، که به‌عنوان وب ۳ شناخته می‌شود، نیز طراحی شده است.

پولکادات یک شبکه چند زنجیره‌ای خرد شده است، به‌ این معنی که می‌تواند بسیاری از تراکنش‌ها را در چندین زنجیره به‌صورت موازی پردازش کند (“پاراچین”). این قدرت پردازش موازی، مقیاس پذیری را بهبود می‌بخشد. این شبکه همچنین بسیار انعطاف پذیر و سازگار است و امکان اشتراک گذاری اطلاعات و عملکرد را بین شرکت کنندگان فراهم می‌کند. بلاک چین پولکادات را می‌توان به‌طور خودکار و بدون نیاز به فورک به‌منظور پیاده سازی ویژگی‌های جدید یا حذف باگ‌ها ارتقا داد.

این شبکه دارای یک سیستم مدیریت کاربر محور بسیار پیچیده است که در آن همه دارندگان توکن در مورد نحوه اجرای شبکه حق رای دارند. تیم‌ها می‌توانند مدیریت بلاک چین خود را بر اساس نیازها و شرایط در حال تحول خود در پولکادات سفارشی کنند. نام‌گذاران، اعتبارسنجی‌کنندگان و جمع‌آوران همگی وظایف مختلفی را برای کمک به ایمن کردن و حفظ شبکه و ریشه‌کن کردن رفتار بد انجام می‌دهند.

ارز DOT رمز ارز بومی شبکه پولکادات سه هدف واضح را دنبال می‌کند: سرمایه‌گذاری برای عملیات و امنیت، تسهیل حاکمیت شبکه، و پیوند توکن‌ها برای اتصال پاراچین‌ها.

شبکه بلاک چین ارز دیجیتال پولکادات چهار جزء اصلی دارد:

  • زنجیره رله: «قلب» پولکادات که به‌ایجاد اجماع، قابلیت همکاری و امنیت مشترک در سراسر شبکه زنجیره‌های مختلف کمک می‌کند.
  • پاراچین: زنجیره‌های مستقلی که می‌توانند توکن‌های خاص خود را داشته باشند و برای موارد استفاده خاص بهینه شوند.
  • پاراترید: شبیه به پاراچین اما با اتصال انعطاف‌پذیر بر اساس یک مدل پرداخت به‌موقع.
  • پل‌ها: به پاراچین‌ها و پاراتریدها اجازه می‌دهد تا با بلاک چین‌های خارجی مانند اتریوم ارتباط برقرار کرده و ارتباط برقرار کنند.

ارز دیجیتال Chainlink

پنجمین در لیست بهترین پروژه های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال چین لینک است. چین لینک که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد یک لایه انتزاعی بلاک چین است که اتصال قراردادهای هوشمند را امکان پذیر می‌کند. از طریق یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز، چین لینک به بلاک چین‌ها اجازه می‌دهد تا به‌طور ایمن با داده‌های خارجی، رویدادها و روش‌های پرداخت تعامل داشته باشند و اطلاعات مهم خارج از زنجیره مورد نیاز قراردادهای هوشمند را فراهم کنند.

به‌عنوان یک شبکه غیرمتمرکز، چین لینک به‌کاربران نیز اجازه می‌دهد تا با اجرای زیرساخت داده‌های حیاتی مورد نیاز برای موفقیت بلاک چین، به اپراتور گره تبدیل شوند و درآمد کسب کنند. چین لینک از مجموعه بزرگی از اپراتورهای گره استفاده می‌کند تا به‌طور جمعی طیف گسترده‌ای از شبکه‌های غیرمتمرکز اوراکل را که در حال تولید هستند، تامین کند، که در حال حاضر میلیاردها دلار ارزش برای برنامه‌های پیشرو در حوزه دیفای مانند سینتتیکس، آوی، کامپوند و غیره تضمین می‌کند.

شبکه چین لینک توسط یک جامعه منبع باز بزرگ از ارائه دهندگان داده، اپراتورهای گره، توسعه دهندگان قرارداد هوشمند، محققان، حسابرسان امنیتی و غیره هدایت می‌شود. تمرکز این شرکت بر تضمین مشارکت غیرمتمرکز برای همه اپراتورهای نودها و کاربرانی است که به‌دنبال مشارکت در شبکه هستند. چین لینک خود را در طیف ارزهای دیجیتال فعال در حوزه وب ۳ نیز معرفی می‌کند. ارز لینک توکن بومی شبکه چین لینک است.

چین لینک یکی از اولین شبکه‌هایی است که اجازه ادغام داده‌های خارج از زنجیره را در قراردادهای هوشمند می‌دهد. چین لینک با بسیاری از شرکای قابل اعتماد، یکی از بازیگران اصلی در زمینه پردازش داده است. به‌دلیل ادغام داده‌های خارج از زنجیره، چین لینک توجه بسیاری از ارائه دهندگان داده مورد اعتماد از جمله Brave New Coin، Alpha Vantage و Huobi را به خود جلب کرده است. ارائه‌دهندگان داده می‌توانند دسترسی به داده‌ها را مستقیماً به چین لینک بفروشند، بنابراین از اطلاعاتی که دارند کسب درآمد می‌کنند.

۶. تتا نتورک | Theta Network

ارز دیجیتال Theta

ششمین در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال تتا نتورک است. تتا نتورک یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. شبکه اصلی تتا نتورک که در مارس ۲۰۱۹ راه اندازی شد، به‌عنوان یک شبکه غیرمتمرکز عمل می‌کند که در آن کاربران پهنای باند و منابع محاسباتی را به صورت همتا به همتا به‌اشتراک می‌گذارند.

این پروژه توسط استیو چن، یکی از بنیان‌گذاران یوتیوب و جاستین کان، یکی از بنیان‌گذاران توییچ مشاوره می‌شود. مفهوم اصلی کسب‌وکار تتا نتورک تمرکززدایی از جریان ویدئو و تحویل داده و محاسباتی است که برای شرکت‌کنندگان در صنعت کارآمدتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و منصفانه‌تر می‌شود.

این شبکه بر روی یک بلاک چین بومی، با دو توکن بومی، معروف به تتا (THETA) و تی‌فیول (TFUEL) اجرا می‌شود که اقتصاد داخلی را تقویت می‌کند. جذابیت شبکه ارز دیجیتال تتا نتورک سه چیز است:

  • بینندگان با خدمات استریم باکیفیت پاداش بهتری دریافت می‌کنند،
  • تولیدکنندگان محتوا درآمد خود را بهبود می‌بخشند،
  • و واسطه‌ها – پلتفرم‌های ویدیویی – در ساخت زیرساخت‌ها صرفه‌جویی می‌کنند و درآمد تبلیغات و اشتراک را افزایش می‌دهند.

در این ساختار کاربران انگیزه دارند هم محتوای شبکه را تماشا کنند و هم منابع شبکه را به‌اشتراک بگذارند، زیرا پاداش‌ها به‌شکل توکن‌های TFUEL هستند.

پلتفرم شبکه ارز دیجیتال تتا نتورک منبع باز است و دارندگان توکن تتا مانند بسیاری از اکوسیستم‌های بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام (استیکینگ) از قدرت حاکمیت برخوردار هستند. علاوه بر ویدئو، داده و محاسبات، شبکه ارز دیجیتال تتا نتورک به‌ توسعه دهندگانی که به‌دنبال راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در پلتفرم قراردادهای هوشمند دارای ویژگی‌های سازگار با EVM هستند، پاسخ می‌دهد.

شبکه تتا نتورک دارای رمز ارز بومی خود به نام تتا توکن است که وظایف حاکمیتی مختلفی را در شبکه انجام می‌دهد و گوگل، بایننس، سونی اروپا و سامسونگ را به‌عنوان اعتبارسنجی‌های سازمانی به‌شمار می‌آورد. تیم شبکه ارز دیجیتال تتا نتورک یک طرح تجاری مشتری محور برای اکوسیستم رو به رشد خدمات خود با تمرکز بر ورزش‌های الکترونیکی، موسیقی، تلویزیون، فیلم و آموزش ایجاد کرده است. لیست شرکای شبکه تتا نتورک شامل پلتفرم‌های ویدیویی مانند Samsung VR، Cinedigm، Shout، Factory، Pandora.tv، Play Labs و THETA.tv است!

7. لوپرینگ | Loopring

ارز دیجیتال Loopring

مورد هفتم در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال لوپرینگ است. لوپرینگ یک پروتکل اپن سورس یا همان متن باز است که برای ایجاد صرافی‌های غیرمتمرکز طراحی شده است. در سال ۲۰۲۰، میانگین حجم معاملات روزانه کل بازار ارزهای دیجیتال در محدوده تقریبی 50 تا 200 میلیون دلار در نوسان بود. بیشتر این معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز انجام می‌شود – پلتفرم‌های آنلاینی که توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند که وجوه کاربران را ذخیره و تطابق سفارش‌های خرید و فروش را تسهیل می‌کنند.

چنین پلتفرم‌هایی دارای چندین جنبه منفی مشترک هستند، بنابراین نوع جدیدی از مبادله – غیر متمرکز – برای کاهش این معایب ظاهر شده است. با این حال، مبادلات کاملاً غیرمتمرکز بدون نقص نیستند. هدف شبکه ارز دیجیتال لوپرینگ تلفیق تطبیق سفارش متمرکز با تسویه سفارش غیرمتمرکز در بلاک چین در یک محصول ترکیبی است که بهترین جنبه‌های صرافی متمرکز و غیرمتمرکز را به‌خود اختصاص می‌دهد. ارز LRC که توکن بومی شبکه لوپرینگ است طی یک عرضه اولیه سکه (ICO) در آگوست ۲۰۱۷ در دسترس عموم قرار گرفت، درحالی‌که پروتکل لوپرینگ برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شبکه اصلی اتریوم مستقر شد.

ایده اصلی پشت شبکه ارز دیجیتال لوپرینگ ترکیب عناصر صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال برای ایجاد پروتکلی است که از مزایای منحصر به‌فرد آن‌ها برخوردار شود و ناکارآمدی‌ها را از بین ببرد. صرافی‌های متمرکز در حال حاضر حالت اصلی و پرکاربرد خدمات معاملات ارز دیجیتال هستند. کارکرد با این مدل از صرافی در‌حالی‌که بسیار محبوب و راحت است، اما استفاده از آن خطرات زیادی را به‌همراه دارد که اصلی‌ترین آن‌ها ماهیت نگهداری وجوه رمز ارزی کاربران است. از آنجایی که این صرافی‌ها وجوه کاربران را بین نقاط واریز و برداشت نگه می‌دارند، این وجوه به‌دلیل حملات احتمالی هکرها، عوامل مخرب در داخل صرافی یا مداخله نظارتی، در معرض خطر از بین رفتن جزئی یا کامل قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از مشکلات اصلی صرافی‌های متمرکز، عدم شفافیت است. این واقعیت که معاملات بر روی بلاک چین تسویه نمی‌شوند، بلکه در سوابق داخلی صرافی ذخیره می‌شوند، امکان دستکاری قیمت توسط صرافی را فراهم می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا از وجوه کاربران برای مقاصد غیرمجاز استفاده کند. به‌همین دلیل و به‌منظور از بین بردن این مشکلات، نوع جدیدی از خدمات معاملاتی در سال‌های اخیر ظهور کرده است: صرافی‌های غیرمتمرکز یا همان DEXها.

این مدل از صرافی به‌جای نگهداری وجوه کاربران در حبس و پردازش معاملات داخلی، به سفارشات کمک می‌کند تا مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و معاملات را در یک بلاک چین عمومی تسویه کنند. درحالی‌که ریسک‌های نگهداری و شفافیت را حذف می‌کنند، DEXها معایب خود را نیز دارند: این موارد عمدتاً، کارایی پایین‌تر (در مقایسه با جایگزین‌های متمرکز) که با قابلیت‌های محدود بلاک‌چین‌های زیربنایی و نقدینگی پراکنده مرتبط است.

پروتکل ارز دیجیتال لوپرینگ به‌دنبال حفظ مزایای صرافی‌های غیرمتمرکز و در عین حال کاهش یا حذف ناکارآمدی آن‌ها از طریق راه‌حل‌های ترکیبی نوآورانه است. لوپرینگ انتظار دارد که از طریق مدیریت سفارشات به‌صورت متمرکز، اما تسویه معاملات در زنجیره بلوکی، و ترکیب حداکثر ۱۶ سفارش در معاملات دایره‌ای به‌جای اجازه دادن به‌جفت‌های معاملاتی یک در مقابل یک، نقدینگی، کارایی اجرای سفارش و عملکرد را افزایش دهد.

8. بیسیک اتنشن توکن | Basic Attention Token

ارز دیجیتال BAT

هشتمین در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال بیسیک اتنشن توکن است. ارز BAT توکن بومی شبکه بیسیک اتنشن توکن، یک پلتفرم تبلیغات دیجیتال مبتنی بر بلاک چین را تقویت می‌کند که به‌کاربران برای توجه آن‌ها پاداش می‌دهد و در عین حال بازدهی بهتری را در هزینه تبلیغاتشان به‌تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌دهد. این تجربه از طریق مرورگر بریو (Brave) ارائه می‌شود، جایی که کاربران می‌توانند آگهی‌های حفظ حریم خصوصی را تماشا کنند و برای انجام این کار ارز BAT پاداش می‌گیرند.

از سوی دیگر، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغات هدفمند را برای به‌حداکثر رساندن تعامل و کاهش ضررهای ناشی از تقلب و سوء استفاده تبلیغاتی ارائه دهند. توکن بت واحد پاداش در این اکوسیستم تبلیغاتی است و بین تبلیغ‌کنندگان، ناشران و کاربران رد و بدل می‌شود. تبلیغ کنندگان هزینه کمپین‌های تبلیغاتی خود را با ارز BAT می‌پردازند. از این بودجه، بخش کوچکی بین تبلیغ‌کنندگان و ۷۰ درصد بین کاربران توزیع می‌شود. در این بین واسطه‌هایی که معمولاً هزینه‌های تبلیغات را افزایش می‌دهند، برای بهبود کارایی هزینه از معادله حذف می‌شوند.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های متمایزکننده بیسیک اتنشن توکن و اکوسیستم Brave Browser، ظرفیت پاداش دادن (انعام) به‌کاربرانی است که هنوز بخشی از شبکه نیستند. این شامل وب‌سایت‌ها و کاربران فردی توییتر می‌شود. هم بیسیک اتنشن توکن و هم Brave Browser از زمان راه اندازی به‌جذب کاربر قابل توجهی دست یافته‌اند. از اکتبر ۲۰۲۰، مرورگر بریو در مجموع ۲۰٫۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. ارز بت نیز هم اکنون در مجموع بیش از ۳۶۸۰۰۰ کیف پول منحصر به‌فرد در اختیار دارد.

بیسیک اتنشن توکن در سال ۲۰۱۷ و به‌دنبال یکی از سریع‌ترین عرضه‌های اولیه سکه (ICO) در تمام دوران‌ها راه‌اندازی شد که این پلتفرم در کمتر از یک دقیقه در مجموع ۳۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. از آن زمان، تجربه تبلیغات مبتنی بر توجه خود را از طریق برنامه Brave Rewards به‌کاربران در اکثر کشورها ارائه کرده است. شبکه بیسیک اتنشن توکن با ارز BAT جزو شبکه‌های برتر در حوزه وب ۳ است.

تا اینجا ۱۰ تا از بهترین پروژه‌های وب ۳ را معرفی کردیم، در ادامه به‌صورت اختصار ۱۰ پروژه فعال دیگر در حوزه وب ۳ را بررسی می‌کنیم.

9. استکس | Stacks

ارز دیجیتال Stacks

مورد نهم در لیست بهترین پروژه های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال استکس است. استکس یک راه حل بلاک چین لایه ۱ است که برای آوردن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) به شبکه بیت کوین طراحی شده است. این قراردادهای هوشمند بدون تغییر هیچ یک از ویژگی‌هایی که آن را بسیار قدرتمند می‌کند، از جمله امنیت و ثبات، به بیت‌کوین منتقل می‌شوند. این DApp‌ها باز و ماژولار هستند، به این معنی که توسعه دهندگان می‌توانند بر روی برنامه‌های یکدیگر ایجاد کنند تا ویژگی‌هایی را تولید کنند که به‌سادگی در یک برنامه معمولی امکان پذیر نیست.

از آنجایی که استکس از بیت کوین به‌عنوان یک لایه پایه استفاده می‌کند، هر آنچه در شبکه اتفاق می‌افتد بر روی پر‌استفاده‌ترین بلاک چین (بیت کوین) که مسلما امن‌ترین بلاک چین در حال کار است، حل می‌شود. این پلتفرم از توکن بومی شبکه ارز دیجیتال استکس بنام ارز STX پشتیبانی می‌کند که برای تقویت اجرای قراردادهای هوشمند، پردازش تراکنش‌ها و ثبت دارایی‌های دیجیتال جدید در بلاک چین استکس ۲ استفاده می‌شود. شبکه ارز دیجیتال استکس در حوزه وب ۳ فعالیت ویژه‌ای دارد.

10. هلیوم | Helium

ارز دیجیتال Helium

دهمین در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال هلیوم است. هلیوم یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) است. شبکه اصلی هلیوم که در جولای ۲۰۱۹ راه اندازی شد، به‌دستگاه‌های بی‌سیم کم مصرف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را در سراسر شبکه گره‌های خود ارسال کنند. گره‌ها به شکل Hotspot هستند که ترکیبی از یک دروازه بی‌سیم و یک دستگاه استخراج بلاک چین است.

کاربرانی که در گره‌ها فعالیت می‌کنند، به این ترتیب ماینینگ می‌کنند و رمز ارز دیجیتال بومی شبکه هلیوم، بنام ارز HNT پاداش می‌گیرند. هدف هلیوم آماده‌سازی ارتباطات اینترنت اشیا برای آینده و شناسایی نارسایی‌ها در زیرساخت‌های فعلی از بدو تولد در سال ۲۰۱۳ است. در آن سال زیرساخت‌های اطراف اینترنت اشیا هنوز در مراحل اولیه بود، اما توسعه‌دهندگان می‌خواستند تمرکززدایی را به‌پیشنهاد خود اضافه کنند، از این رو در ادبیات رسمی از آن به عنوان «شبکه مردمی» یاد می‌کنند.

11. اتریوم نیم سرویس | Ethereum Name Service

ارز دیجیتال ENS

یازدهمین در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس است. اتریوم نیم سرویس یک سیستم نام‌گذاری توزیع شده، باز و قابل توسعه است که بر اساس بلاک چین اتریوم کار می‌کند. اتریوم نیم سرویس آدرس‌های اتریوم قابل خواندن توسط انسان مانند john.eth را به‌کدهای الفبایی قابل خواندن توسط ماشین تبدیل می‌کند. تبدیل معکوس یعنی مرتبط کردن ابرداده‌ها و آدرس‌های قابل خواندن توسط ماشین با آدرس‌های اتریوم قابل خواندن توسط انسان نیز امکان پذیر است.

هدف شبکه ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس این است که دسترسی و درک وب مبتنی بر اتریوم را برای انسان آسان‌تر کند، مشابه اینکه چگونه اتریوم نیم سرویس نام دامنه اینترنت را در دسترس‌تر می‌کند. مانند DNS، اتریوم نیم سرویس نیز از سیستمی از نام‌های سلسله مراتبی جدا شده با نقطه به‌نام دامنه استفاده می‌کند که صاحبان دامنه به‌طور کامل زیر دامنه‌های خود را کنترل می‌کنند. توکن بومی شبکه ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس ارز ENS است که جزو پروژه‌های وب ۳ دسته بندی می‌شود.

12. اوشن پروتکل | Ocean Protocol

ارز دیجیتال Ocean

دوازدهمین در لیست بهترین پروژه‌های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال اوشن پروتکل است. اوشن پروتکل یک اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین است که به‌افراد و مشاغل اجازه می‌دهد تا به‌راحتی ارزش داده‌های خود را باز کنند و از طریق استفاده از توکن‌های مبتنی بر ERC-20 از آن درآمد کسب کنند. از طریق شبکه ارز دیجیتال اوشن پروتکل، ناشران می‌توانند از داده‌های خود با حفظ حریم خصوصی و کنترل درآمد کسب کنند، در حالی که مصرف کنندگان اکنون می‌توانند به‌مجموعه داده‌هایی دسترسی داشته باشند که قبلاً در دسترس نبودند یا یافتن آنها دشوار بود.

این مجموعه داده‌ها را می‌توان در بازار اوشن پروتکل کشف کرد، جایی که می‌توان آن‌ها را خریداری و بعداً مصرف کرد یا فروخت. در پروتکل Ocean، هر سرویس داده توسط یک data token منحصر به‌فرد نشان داده می‌شود که برای بسته بندی یک مجموعه داده یا سرویس محاسبه به‌داده استفاده می‌شود. این اساساً به‌اشخاص ثالث اجازه می‌دهد تا عملیات را روی داده‌ها انجام دهند بدون اینکه هرگز از محاصره امن داده خارج شوند. توکن بومی شبکه اوشن پروتکل ارز OCEAN است و در دسته ارز دیجیتال وب ۳ قرار دارد.

13. لایو پیر | Livepeer

ارز دیجیتال Livepeer

سیزدهمین در لیست بهترین پروژه‌ های وب ۳ شبکه ارز دیجیتال لایو پیر است. لایو پیر که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، اولین پروتکل پخش زنده ویدیویی است که کاملاً غیرمتمرکز است. هدف این پلتفرم تبدیل شدن به‌یک جایگزین کارآمد مبتنی بر بلاک چین و از نظر اقتصادی کارآمد برای راه حل‌های پخش متمرکز برای همه شرکت‌های پخش کننده جدید و موجود است.

همانطور که در وایت پیپر رسمی شبکه ارز دیجیتال لایو پیر بیان شده است، صنعت پخش زنده و پخش ویدئو با سرعتی سریع در حال رشد است و این شرکت به‌دنبال این است که بر این موج سوار شده و تمرکززدایی را به‌‌ این محیط معرفی کند. هدف Livepeer ساده‌سازی فرآیند پخش با اجازه دادن به‌ تولیدکنندگان برای ارسال آثار خود بر روی پلتفرم، مراقبت از قالب‌بندی مجدد و توزیع محتوا برای کاربران و پلتفرم‌های استریم است. توکن بومی شبکه لایو پیر ارز LPT است که در حوزه وب ۳ تمرکز دارد.

14. کوساما | Kusama

ارز دیجیتال Kusama

چهاردهمین مورد، ارز دیجیتال کوساما است. Kusama یک پروژه متن‌باز بر پایه فناوری بلاک چین و قابل توسعه است که از چارچوب Substrate استفاده می‌کند و به عنوان یک بستر برای هنر و پیاده‌سازی سریع نوآوری‌ها عمل می‌کند.

این شبکه با هدف به چالش کشیدن استانداردهای موجود و بازگرداندن کنترل به دست کاربران، طراحی شده است. Kusama توسط گاوین وود، که به خاطر کارهایش بر روی Polkadot و همچنین همکاری در اتریوم نیز شناخته شده، ایجاد شده است. این ارز دیجیتال، محلی برای آزمایش و تحقیق در مقیاس وسیع فراهم می‌آورد، که امکان دستیابی به نوآوری‌های جسورانه‌تر و سریع‌تر را در حوزه وب 3.0، ارائه می‌دهد.

15. کرومیا | Chromia

ارز دیجیتال Chromia

ارز دیجیتال Chromia، که پیشتر با نام Chromapolis شناخته می‌شد، یک پلتفرم بلاکچین برای برنامه‌های غیرمتمرکز است که با هدف رفع مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری و کارایی در dApps و حوزه وب 3.0 طراحی شده است.

این پلتفرم به عنوان یک شبکه از بلاکچین‌های رابطه‌ای عمل می‌کند که امکان برنامه‌نویسی و توسعه dApps را به شیوه‌ای آسان‌تر و قابل دسترس‌تر برای توسعه‌دهندگان در سراسر جهان فراهم می‌آورد. Chromia با قابلیت‌های خود، به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا در محیط‌های متنوعی از جمله شرکت‌های بزرگ، بازی‌ها و پروژه‌های کوچکتر به خلق و توسعه پروژه‌های خود بپردازند. این پلتفرم بر اساس فناوری بلاکچین، به دنبال بهبود عملکرد و افزایش قابلیت‌های برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز است.

بهترین پرایوسی کوین‌ها کدامند؟

آیا ارز دیجیتال وب ۳ سرمایه گذاری خوبی است؟

در اینجا نگاهی به مهمترین دلایلی که چرا ارزهای دیجیتال وب ۳ ممکن است یک فرصت سرمایه گذاری خوب باشد، آورده شده است:

عدم تمرکز در ارزهای دیجیتال وب ۳

مزیت ارزهای دیجیتال وب ۳ ارائه تمرکززدایی است، به این معنی که نیازی به اشخاص ثالث برای تکمیل فعالیت‌ها نیست. به‌عنوان مثال، بانک‌ها و مؤسسات مالی سومین طرف درگیر در تأمین مالی متمرکز هستند. از سوی دیگر، امور مالی غیرمتمرکز به‌هر فردی اجازه می‌دهد تا کنترل کاملی بر دارایی‌های خود داشته باشد.

به عنوان نمونه، بازارساز خودکار مانند یونی سواپ به افراد اجازه می‌دهند تا با تبدیل کردن آن‌ها به ارائه دهندگان نقدینگی، مستقیماً به نقدینگی دسترسی داشته باشند. بنابراین، وجوه را می‌توان سریع‌تر در دسترس قرار داد و می‌توان آن‌ها را با سرعتی سریع منتقل و مبادله کرد.

فرصت‌های کسب درآمد در ارزهای دیجیتال وب ۳

با رشد پروژه‌های ارزهای دیجیتال وب ۳، سرمایه‌گذاران می‌توانند پاداش‌های مبتنی بر کریپتو را به روش‌های مختلف کسب کنند. پلتفرم‌هایی مانند یرن فایننس فرصت‌های کسب درآمد غیرفعال را از طریق تجمیع‌کننده‌های وام، ییلید فارمینگ و طرح‌های سهام ارائه می‌دهند.

جمع بندی

ارزهای دیجیتال وب ۳ غیرمتمرکز‌سازی اینترنت را از طریق فناوری بلاک چین اجرا می‌کنند، به پروژه‌ها اجازه می‌دهد پروتکل‌های مختلف دیفای، برنامه‌های غیرمتمرکز را ارائه دهند و در عین حال استقلال بیشتری را به‌کاربران می‌دهند. رشد استارت‌آپ‌های وب ۳ یک نقطه امیدوارکننده برای گسترش وب غیرمتمرکز است. با این حال، بازیکنان تثبیت شده اولین نامزدهای توجه در چشم انداز وب ۳ هستند.

پروژه‌های نوظهور نیز ایده‌های جدیدی ارائه می‌دهند که پایه‌های پروژه‌های برتر وب ۳ را برای آینده ایجاد می‌کنند. در حالی که بیشتر پروژه‌های جدید در وب ۳ بر بازی‌های متاورس و بازی برای کسب درآمد تمرکز دارند، قابلیت همکاری زنجیره‌ای متقابل نیز یکی از موضوعات قابل توجه برای پروژه‌های آینده در وب ۳ است.

امیدواریم مطلب “بهترین ارزهای وب web3” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد پروژه‌های وب ۳ وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

1- چه چیزی باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال وب ۳ می‌شود؟

قبل از سرمایه گذاری بر روی بهترین ارزهای دیجیتال وب ۳ مهم است که در مورد حرکات قیمت و عوامل محرک اصلی این فضا اطلاعاتی کسب کنید. مانند سایر دارایی‌های دیجیتال، رمز ارزهای وب ۳ سطوح بالایی از نوسانات را تجربه می‌کنند. البته که در چند سال گذشته، عملکرد بیت کوین عملکرد قیمت سایر دارایی‌های دیجیتال را تا حدود بسیار زیادی تعیین کرده است.

به‌عنوان مثال، همزمان با روند صعودی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ برخی از بهترین کوین‌های وب ۳ نیز حرکت صعودی بالایی را تا پایان همان سال تجربه کردند، و در سال ۲۰۲۲، اصلاح قیمت بیت کوین منجر به یک بازار نزولی در بین ارزهای دیجیتال وب ۳ شد.

یکی دیگر از عوامل محرک مهم در قیمت ارز دیجیتال وب ۳ محبوبیت روزافزون موارد استفاده است. با محبوبیت متاورس، کریپتو‌های وب ۳ در حال پیاده سازی آواتارهای NFT قابل پخش و فرصت‌های کسب درآمد درون بازی هستند. به‌عنوان مثال، رمز‌ارزهایی مانند اکسی اینفینیتی به‌دلیل موارد استفاده منحصر به‌فرد خود، مانند آواتارهای NFT قابل پخش، برنامه‌های کاربردی مبتنی بر واقعیت افزوده آینده و شراکت‌های جدید متاورس، افزایش بسیاری یافته‌اند.

در نهایت، افزایش ارزش و قیمت در بلند مدت یکی از محرک‌های اصلی در بهترین پروژه‌های وب ۳ است. به‌عنوان مثال چرا اتریوم رشد زیادی را تجربه کرده و به بزرگترین آلت کوین در دنیای کریپتو تبدیل شده است؟ یکی از دلایل اصلی این امر اجرای قراردادهای هوشمند و پروتکل‌های دیفای است. در همین راستا بسیاری از سرمایه گذاران وب ۳ را به‌عنوان آینده اینترنت می‌دانند و می‌خواهند جزئی از آن باشند. بنابراین، مهم است که یک پروژه فعال در وب ۳، مانند اتریوم بتواند در بلند مدت خود را اثبات کند تا افزایش ارزش و قیمت را تجربه و توجه سرمایه گذاران بیشتری را جلب کند. این موضوع فقط با معرفی ویژگی‌های جدید و توسعه اصولی و مداوم بدست می‌آید.

2- وب ۳ چه کریپتوهایی هستند؟

کریپتوهای وب ۳ رمز‌ارزهایی هستند که پروژه‌های بلاک چین را که بر اساس قراردادهای هوشمند از طریق اینترنت اجرا می‌شوند، ایمن می‌کنند. وب ۳ و رمز‌ارزهای فعال در این حوزه به کاربران اینترنت کنترل بیشتری بر روی داده‌های خود می‌دهد.

3- چگونه در وب ۳ سرمایه گذاری کنیم؟

انتقال از وب ۲ به وب ۳ با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال حرکت است، سرمایه‌گذاران نیز از هر دو فضای دارایی سنتی و دیجیتال در حال ساخت مجموعه‌ای از توکن‌های مناسب هستند. سرمایه گذاری در وب ۳ نیز بسیار آسان است. کافی است بهترین ارزهای دیجیتال وب ۳ را شناسایی و از صرافی‌‌های معتبر رمز‌ارز خریداری کرد.

4- خرید ارز دیجیتال وب ۳ چگونه است؟

خرید ارز دیجیتال وب ۳ با سرمایه‌گذاری در آن تفاوت چندانی ندارد. هر دو به یک روش انجام می‌شود که در پرسش قبل گفته شد. اما اگر قصد خرید و فروش دارید موضوع متفاوت است. شما در برخی از صرافی‌ها فقط امکان خرید ارز دیجیتال وب ۳ و فروش آن‌را دارید، اما امکان معاملات سریع با ویژگی‌های ترید آنی و … وجود ندارد. بنابراین قبل از عضویت، در مورد صرافی اطلاعات لازم را بدست آورید. از جمله اینکه ارز دیجیتال وب ۳ مورد نظر شما را پشتیبانی می‌کند، یا چه امکاناتی ارائه می‌دهند و غیره.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمز‌ارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها