Categories
اخبار صرافی‌‌ها, اخبار مهم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) یک سازمان مستقل دولتی در امریکا است که بازارهای مشتقه ایالات متحده، از جمله معاملات آتی، اختیار معامله و سوآپ را تنظیم می‌کند. CFTC ادعا می‌کند که بایننس و موسس آن چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به «CZ» قوانین ایالات متحده را نقض کرده‌اند.

بایننس، ژائو و یکی دیگر از اعضای ارشد این مجموعه به‌نام ساموئل لیم، همگی در این شکایت نام برده شده‌اند. CFTC شکایتی را ارائه کرده و مدعی شد است که بایننس، ژائو و لیم هشت مفاد اصلی قانون بورس کالا ایالات متحده را نقض کرده‌اند، از جمله قوانینی که نیازمند کنترل‌هایی هستند که «برای جلوگیری و شناسایی پولشویی و تأمین مالی تروریسم طراحی شده‌اند.»

در این شکایت آمده است که ژائو و لیم ظاهراً به طور فعال مشتریان «VIP» پرسود و مهم تجاری، از جمله مشتریان سازمانی مستقر در ایالات متحده را برای اهداف خود از جمله پولشویی پرورش داده‌اند.

روستین بنهام، رئیس CFTC در بیانیه‌ای گفت: «من به صراحت گفته‌ام که CFTC با استفاده از تمام اختیارات خود برای یافتن و توقف رفتارهای نادرست در بازار دارایی‌های دیجیتال پرنوسان و پرخطر ادامه خواهد داد.»

بنهام گفت که بایننس و ژائو اقداماتی را انجام دادند تا به طور عمدی مکان شعبه‌های صرافی را پنهان کنند. شکایت CFTC هچنین می‌گوید: «بایننس از هویت و موقعیت جغرافیایی افراد VIP خود آگاه است و بر خلاف مقررات به آن‌ها سرویس می‌دهد.»

اتهام دیگر این است که بایننس به کاربران چینی برای مقاصد پولشویی کمک کرده است. اما پاسخ عمومی ژائو مدیرعامل بایننس به اتهامات در توییتی این‌گونه آمده است:

«ما قصد داریم به احترام و همکاری با ایالات متحده و سایر تنظیم‌کنندگان در سراسر جهان ادامه دهیم.»

اینکه چقدر این بازی‌ها واقعی است یا ساختگی، کسی نمی‌داند. آیا واقعا بایننس قوانین را نقض کرده یا این اخبار صرفا برای منفی نگه داشتن بازار است سوالی اساسی است که پاسخ به آن اگر غیرممکن نباشد، اما دشوار است. تجربه نشان داده است بزرگ‌ترین رمزارز بازار «بیت‌کوین» نیز از اخبار منفی در امان نبوده و تاثیر زیادی بر قیمت آن داشته است.

بنابراین اگر بخواهیم از جنبه فردی و سرمایه‌گذاری به این دسته از اخبارها نگاه کنیم، خبر منفی چه واقعی باشد و چه شایعه، تاثیر خود را می‌گذارد. برای کاربران فعال، دنبال کردن اخبار و به‌روز بودن می‌تواند جلوی ضررهای ناگهانی و غیر قابل پیش بینی را تا حدود زیادی بگیرد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها