Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها

در این مطلب به معرفی بهترین میم کوین ها در سال 2024 پرداختیم و لیستی از آنها را آماده کردیم. در نظر داشته باشید که این مقاله پیشنهاد معامله و یا سرمایه گذاری در هیچ یک از ارزها نیست و فقط جنبه معرفی دارد. حتما در خرید هر ارزی از جمله میم کوین ها بررسی های لازم را انجام دهید.

زمان مطالعه: 12 دقیقه

بهترین میم کوین های 2024 برای سرمایه‌گذاری کدامند؟ هر چند این سوال به نظر خیلی ساده می‌رسد، اما در پس آن هزاران درصد سود پنهان شده و رسیدن به پاسخ آن می‌تواند کلید یک سرمایه‌گذاری جذاب و تکرار نشدنی در بازار باشد. در سالی قرار داریم که بازار ارز دیجیتال تحت تاثیر چرخه هاوینگ بیت کوین مستعد رشدهای انفجاری و صعودی‌های جذاب است و شکار بهترین میم کوین های 2024 در این مسیر می‌تواند یک اتفاق جذاب برای هر سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال باشد.

در بیتشال و در این مقاله در تلاش هستیم تا در این مسیر تریدرهای ایرانی را یاری کنیم. البته معرفی یک میم کوین در لیست حاضر یا عدم معرفی یک میم کوین به هیچ وجه به معنی این نیست که شما بدون هیچ تحقیقی وارد آنها شده و یا قید سرمایه‌گذاری روی برخی گزینه‌ها را بزنید. در شرایطی قرار داریم که حتی یک میم کوین جدید هم می‌تواند با رشدهای زیادی روبرو شده و سود خوبی به کاربران خود بدهد. این مقاله می‌تواند سرنخی برای رسیدن به میم کوین های جذاب برای شما باشد. سرنخی که البته ممکن است برخی از افراد را به صندوقچه طلای نهفته شده در بازار ارز دیجیتال 2024 برساند. مطالعه آن را اصلا از دست ندهید.

تفاوت میم کوین و شت کوین

اولین چالش ذهنی که باید برای شما برطرف سازیم، نحوه انتخاب بهترین میم کوین های 2024 است. در لیست میم کوین های بازار ارز دیجیتال گزینه‌های بسیار زیادی قرار دارند که همه آنها را نمی‌توانیم در این لیست قرار دهیم. ازاین‌رو بر اساس فاکتورهای متعددی مانند:

  • ارزش بازار
  • حجم معاملات
  • تعداد طرفداران و میزان محبوبیت
  • پتانسیل‌های رشد قیمتی
  • سودهای گذشته
  • سابقه و اهداف و کاربردها

سعی کرده‌ایم تا لیستی از بهترین میم کوین‌ ها برای سرمایه گذری را به شما معرفی کنیم. این لیست هر چند سیگنال خریدوفروش در بازار ارز دیجیتال نیست، اما واچ لیستی بسیار عالی و بی‌نقص برای داشتن یک سبد سرمایه‌گذاری فوق‌حرفه‌ای برای شما خواهد بود.

1- دوج کوین (Doge)

بهترین میم کوین های 2024

معرفی بهترین میم کوین های 2024 را با ارزیابی شرایط بهترین و مشهورترین میم کوین بازار یعنی دوج کوین آغاز می‌کنیم. دوج کوین تمام نشدنی و دوست داشتنی که هنوز هم می‌تازد. شاید اگر فقط قرار باشد یک میم کوین از لیست میم‌کوین‌ها خارج و به جمع آلتکوین‌هایی با کاربردها و اهداف قابل توجه اضافه شود، دوج کوین را می‌توانیم بهترین گزینه در نظر بگیریم. میم کوینی که هنوز هم بعد از گذشت سال‌های طولانی در بسیاری از نظرسنجی‌ها به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب خود را نشان می‌دهد. از سال 2013 این میم کوین فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و افراد زیادی را نیز ثروتمند کرده است.

به تازگی ایلان ماسک (Elon Musk) کارآفرین بزرگ آمریکایی نیز در یک ویدئو از دوج کوین حمایت خود را اعلام کرده است که نشان از پتانسیل بالای این ارز دیجیتال برای سودآوری در آینده دارد. در مقالات متعددی درباره دوج کوین و شرایط آن صحبت شده و برای 2024 هم می‌توانیم آن را به عنوان یک میم کوین جذاب برای سرمایه‌گذاری در نظر بگریم. پروژه‌ای که البته هر روز شاهد رونمایی از قابلیت‌های جدید برای آن هم هستیم و فقط به دید سرمایه‌گذاری و سودآوری برگزیده نشده است.

2- شیبا (SHIB)

بهترین میم کوین های 2024

قاتل دوج کوین هنوز هم اینجاست. تا برهه‌ای در بازار ارز دیجیتال اگر قرار بود ارز دیجیتالی برای سودآوری و پتانسیل رشد بالا، مثال زده شود، شیبا اینو در صدر لیست قرار می‌گرفت. هر چند در حال حاضر شیبا رقبای بسیار زیادی دارد و برای تبدیل شدن به بهترین میم کوین بازار از نظر سودآوری باید تلاش بیشتری کند، اما به هر حال هنوز هم یک میم کوین عالی و جذاب محسوب می‌شود.

توسعه صرافی غیرمتمرکز شیبا و پروژه‌های مختلف شبکه شیباریوم باعث شده تا نگاه‌ها به این ارز دیجیتال تغییر نماید. در حال حاضر دیدگاه‌ها به شیبا از یک میم کوین کاملا معمولی عوض شده و آن را می‌توان در لیست ارزهای دیجیتال آینده‌دار هر چند در اواخر لیست قرار داد. شیبا با الهام از دوج کوین و به عنوان قاتل دوج کوین وارد بازار شد و در حال حاضر نیز رقابت خود را برای جاگذاشتن دوج کوین در بازار ادامه می‌دهد. اجرای پروژه‌های مختلف امنیتی و کاربردی نیز باعث شده تا جایگاه شیبا در جامعه به شدت مستحکم شود و سرمایه‌گذاران بزرگی نیز وارد شبکه آن گردند.

3- داگ ویف هت (WIF)

بهترین میم کوین های 2024

این شما و این هم رکورد شکن جدید بازار ارز دیجیتال. یکی از میم‌کوین‌هایی که این روزها با رشدهای بسیار جذابی روبرو شده و محبوبیت بالایی به دست آورده، Dogwifhat است. آنقدر این توکن با رشد قیمتی و افزایش حجم معاملات روبرو بود که نتوانستیم آن را در لیست بهترین میم کوین های 2024 قرار ندهیم. Dogwifhat در نوامبر 2023 در شبکه بلاکچین سولانا (Solana) راه‌اندازی شد. شخصیت و میم در نظر گرفته شده برای آن یک سگ شیبا با یک کلاه بامزه است که همین موضوع اتفاقا دلیلی برای افزایش توجهات به آن نیز شد. تنها دلیل رونمایی از پروژه Dogwifhat مانند اکثر میم‌کوین‌ها سرگرمی بوده و هیچ پیچیدگی یا پیامی پشت این پروژه نبوده است.

رویکرد اصلی پروژه Dogwifhat این است که در بازار شلوغ میم‌کوین‌ها بدون هیچ شلوغ‌بازی و با تکیه بر گسترش ویروسی در اینترنتی طرفداران زیادی را برای خود دست‌وپا کند. رویکردی که باعث شده تا WIF در مدت زمان خیلی کمی به ارزش بازار 1.83 میلیارد دلاری رسیده و در لیست بهترین میم ‌کوین‌‌های بازار نیز قرار بگیرد.

رشد‌های 1000 درصدی در همین ماه‌های ابتدای ورود به بازار ارز دیجیتال به قدر کافی این پروژه را بر سر زبان‌ها انداخته است. ورود آن به صرافی‌های بزرگ نیز باعث شد تا خیلی زود شاهد رونمایی از سرمایه‌گذاران بزرگ در شبکه آن باشیم. البته سرعت بالای اجرای تراکنش‌های شبکه سولانا و کارمزدهای پایین این شبکه را نیز می‌توانیم مزید بر علت محبوبیت زیاد WIF در مدت بسیار کوتاه بعد از توسعه آن بدانیم.

4- پپه (PEPE)

بهترین میم کوین های 2024

قورباغه سبز بازار اصلا قصد عقب‌نشینی از سودهای کلان را ندارد. اصلا نمی‌توان درباره بهترین میم کوین های 2024 صحبت کرد، اما حرفی از پپه نزنیم. پروژه‌ای که در سال 2023 از آن رونمایی و در همان ابتدای ورود خود به بازار با شکستن رکورد‌ها و ایجاد سودهای بسیار جذاب و شگفت‌انگیز برای سرمایه‌گذاران خود، بر سر زبان‌ها افتاد. نام و نماد پپه از یک قورباغه اینترنتی با همین نام الهام گرفته شده و همین موضوع باعث شد تا در ابتدای ورود خود به بازار، جامعه گسترده‌ای آن را دنبال نمایند. جامعه این ارز دیجیتال از همان ابتدا اعلام کرده که هیچ هدف خاصی در توسعه آن نداشته و سرگرمی اصلی‌ترین دلیل به وجود آمدن پپه در بازار ارز دیجیتال بوده است. همان چیزی که برای میم‌کوین‌ها انتظار داریم.

حدود 3 هفته بعد از روی کار آمدن پروژه پپه، ارزش آن در بازار ارز دیجیتال به 420 میلیون دلار رسید و به همین راحتی این توکن وارد لیست 100تایی‌ها شد. کم‌کم با ورود به لیست صرافی‌های مشهور، این افزایش قیمت و ارزش نیز برای پپه ادامه پیدا کرد. حالا در ابتدای سال 2024 ارزش آن از 2.75 میلیارد دلار هم بالاتر رفته و همچنان فضا برای رشد قیمت و ارزش آن در بازار وجود دارد.

5- فلوکی (FLOKI)

بهترین میم کوین های 2024

اگر از سریال‌ها و کارتون‌های وایکینگ‌ها خاطرات خوبی دارید، فلوکی منتظر شما در بازار ارز دیجیتال است. میم‌کوینی که خود را به وایکینگ‌ها متصل کرده و با شرایطی که از نظر ابزارهای مفید و ابتکارات خیریه داشته، نسبت به سایر میم‌کوین‌های بازار متمایز شده است. این ارز دیجیتال پتانسیل بالایی برای رسیدن به بیشترین میزان محبوبیت در میان لیست میم‌کوین‌های بازار دارد. در فروشگاه کالا فلوکی می‌توانید یک متاورس سه بعدی NFT را ملاقات نموده و همچنین ابزارهایی از DeFi، محتوای آموزشی و تعداد قابل توجهی از NFTها را در دسترس داشته باشید.

از جمله نقاط تمایز اصلی پروژه فلوکی با سایر میم کوین های بازار، اقدامات خیریه مانند ساختن مدارس در سرتاسر جهان است. این پروژه در حال حاضر مدارسی را در کشورهایی مانند گواتمالا و نیجریه تحویل جامعه انسانی داده است.

از مجموع 10 تریلیون توکن تعریف شده برای فلوکی، 9.57 تریلیون توکن از آن در گردش هستند. در هر دو زنجیره اتریوم و BNB وجود داشته و با کارمزد 0.3 درصدی می‌توانید آن را در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) تهیه کنید. دائما هم شاهد توکن‌سوزی‌های گسترده فلوکی برای کاهش عرضه و افزایش ارزش و قیمت آن هستیم که سرمایه‌گذاری روی آن را جذاب‌تر می‌نماید.

رویکرد فلوکی در امور خیریه و ارائه برنامه‌های کاربردی در بازار ارز دیجیتال باعث شده تا در طول سال جاری تبدیل به یک میم کوین جذاب برای سرمایه‌گذاری شود. البته سرمایه‌گذاران بزرگی هم فقط به همین دلیل اقدامات خیریه فلوکی روی آن تمرکز دارند.

6- بونک (Bonk)

بهترین میم کوین های 2024

در لیست بهترین میم کوین های 2024 بایستی به معرفی بونک (Bonk) بپردازیم. میم‌کوینی که در سال 2022 و بعد از سقوط صرافی FTX برای ارتقاء اکوسیستم سولانا به وجود آمده و به نظر این مسئولیت را در بهترین شکل ممکن انجام داد. سولانا در آن زمان با چالش‌های بسیار زیادی همراه بود؛ چالش‌هایی که هنوز هم برای آن ادامه داشته و همین چندی پیش دوباره شاهد فروش توکن‌های سولانا توسط مدیران FTX با تخفیف کلان بودیم. پروژه‌هایی مانند بونک در این مسیر می‌توانستند شرایط را برای سولانا تغییر دهند.

ارز دیجیتال بونک با یک رویکرد مبتکرانه در استراتژی ایردراپ، عرضه شد. نیمی از توکن‌های بونک در میان سرمایه‌گذاران سولانا، توسعه دهندگان NFT و چهره‌های کلیدی در جامعه سولانا برای ایجاد تعامل بیشتر و رشد شبکه توزیع شد. در ادامه با ادغام بونک با حوزه دیفای (DeFi)، بازی‌های کریپتویی و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) هم به کاربردهای آن اضافه و همین موضوع تعداد کاربران آن را به تعداد قابل توجهی افزایش داد. این پروژه توسط Dexlab و زیر نظر بنیانگذاران ناشناس توسعه پیدا کرده و به دنبال رسیدن به جامعه‌ای بزرگ است. همچنین تبدیل شدن به توکن اصلی در همه برنامه‌های DApp شبکه سولانا هدف مهم دیگری است که بونک آن را دنبال می‌نماید.

برخلاف بسیاری از پروژه‌های تعریف شده در لیست بهترین میم کوین های 2024 که بیشتر به دنبال سوداگری و سودآوری هستند، بونک اهداف جذابی را برای ارتقاء پروژه سولانا دنبال می‌نماید. اختصاص ‌بخش قابل توجهی از توکن‌ها برای پشتیبانی از سولانا در همین راستا صورت پذیرفته و همین موضوع دلیلی برای گره خوردن روند آن با روند ارز دیجیتال سولانا نیز بوده است.

7- بوم (BOME)

بهترین میم کوین های 2024

کتاب میم‌کوین‌ها هم وارد لیست می‌شود. Book of Meme یا نماد اختصاری BOME نام میم‌کوین دیگری است که با ایجاد راه‌حل‌هایی برای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز و معاملات غیرمتمرکز میم‌کوین‌ها در یک اکوسیستم یکپارچه به وجود آمد. این پروژه به دنبال حفظ ماهیت پویایی فرهنگ میم در فضای دیجیتال است و هر میم کوین وارد شده به بازار ارز دیجیتال را برای همیشه نگهداری می‌کند. پروژه BOME که بر روی پلتفرم سولانا تعریف شده، با استفاده از ابزارهای خاص به دنبال ذخیره‌سازی و ساخت سابقه برای میم‌هاست.

در کنار تمام این مزیت‌ها و ویژگی‌ها که برای BOME به آنها اشاره کردیم، رشدهای قیمتی جذابی را نیز برای آن شاهد بوده‌ایم و ورود کاربران متعدد به شبکه آن باعث شده تا حجم معاملات آن نیز با رشد چشمگیری همراه شود. البته اهداف این پروژه در حال تکمیل بوده و هنوز تا رسیدن به هدف نهایی، راه‌حل‌های مختلفی نیز باید مورد استفاده قرار گیرند.

8- میم کوین (MEME)

بهترین میم کوین های 2024

اگر با پلتفرم محبوب و جذاب 9GAG آشنا هستید، می‌توانید میم کوین آن یعنی MEME را در بازار ارز دیجیتال خریداری و روی آن سرمایه‌گذاری کنید. در مجموع 69 میلیارد توکن برای MEME تعریف شده و در یک برنامه منظم در بازار عرضه می‌شود. این توکن بر روی پلتفرم اتریوم (ETH) توسعه پیدا کرده و با نحوه عرضه نوآورانه و البته داشتن پشتیبانی جامعه 9GAG، طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته MEME هنوز در ابتدای راه قرار گرفته و تا تبدیل شدن به یک پروژه محبوب و قرار گرفتن در لیست بهترین میم کوین های بازار فاصله دارد. در ادامه با لیست شدن آن در صرافی‌های بیشتر و همچنین ادغام در اکوسیستم‌های مختلف، جامعه گسترده‌تری را برای آن متصور هستیم و اتفاقا همین رویداد‌ها در طول سال جاری می‌تواند دلیلی برای رشدهای انفجاری قیمت آن در بازار ارز دیجیتال باشند.

9- مایرو (Myro)

بهترین میم کوین های 2024

رشدهای قیمتی جذاب ارز دیجیتال سولانا باعث شده تا میم‌کوین‌های تعریف شده در پلتفرم آن نیز با جذابیت‌های زیادی روبرو باشند و افزایش قیمت‌های بالایی را برای آنها متصور باشیم. میم‌کوین مایرو نیز در همین راستا تبدیل به یکی از بهترین میم کوین های 2024 شده و صحبت درباره آن زیاد است. ارز دیجیتالی که در اکتبر 2023 رونمایی شده و تنها هدف آن نیز احترام به یک سگ متعلق به یکی از بنیانگذاران سولانا، راج گوکال است. مایرو هم اکنون یکی از بهترین میم‌کوین‌ها در پلتفرم سولانا است و روز‌به‌روز نیز به محبوبیت آن در بازار اضافه می‌شود.

البته ویژگی‌های بسیار خاصی را نیز در پروژه مایرو شاهد هستیم که آن را نسبت به سایر میم‍‌کوین‌ها کمی متمایز کرده است. ارائه برنامه استیکینگ کاربرپسند و اولین ربات خرید عمومی در تلگرام برای تسهیل دسترسی به این توکن، از این دست از ویژگی‌ها هستند. کاربردهایی که برای هر میم‌کوینی شاهد آنها نیستیم. جالب اینجاست که یکی از اهداف مایرو ایجاد محبوبیت دوباره و بیشتر روی پروژه‌های میم بازار ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است.

10- بیبی دوج کوین (BABYDOGE)

بهترین میم کوین های 2024

حالا دیگر می‌توانیم بیبی دوج کوین را به عنوان یکی از میم‌کوین‌های تقریبا قدیمی بازار معرفی کنیم. در میان لیست بهترین میم کوین های 2024 آنقدر پروژه محبوب لیست شده در همین یک سال گذشته داشتیم که بیبی دوج متولد سال 2021 می‌تواند در این لیست تقریبا قدیمی به نظر برسد. بیبی دوج در ابتدای ورود خود به بازار محبوبیت زیادی به دست آورد، اما نتوانست سرعت و مسیر رشد خود را مانند روزهای ابتدایی ادامه دهد. این پروژه از دوج کوین الهام گرفته شده است. قرار گرفتن در زنجیره BNB برای تراکنش‌های سریع و با کارمزدهای کم و همچنین مکانیسم‌های متعدد تورم‌زدایی به کار گرفته شده بر روی آن، باعث شده تا بیبی دوج همچنان در بازار حضور داشته و یکی از توکن‌های جذاب برای پرداخت‌های اینترنتی نیز باشد.

پلتفرم بیبی دوج همچنین با ارائه پاداش‌های ارزنده به هولدرهای خود سعی در افزایش میزان محبوبیت خود در بازار دارد. این قبیل ایردراپ‌ها و جایزه‌ها می‌توانند برای هر میم‌کوینی در بازار یک اتفاق عالی باشند. همین رویکردها باعث شد تا بیبی دوج در طول سال 2023 با رشدهای قیمتی خوبی روبرو شده و سودآوری بالایی داشته باشد. حتی در برهه‌ای شاهد قرار گرفتن آن در رتبه 80 بهترین ارزهای دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار هم بودیم. توکن‌سوزی‌های متعدد هم عامل دیگری است که ما را به آینده این میم‌کوین جذاب بازار امیدوار نگه داشته و آن را نیز در لیست بهترین میم کوین های سال جدید قرار دادیم.

چگونه یک میم کوین آینده دار پیدا کنیم؟

میم کوین های انفجاری

10 مورد از بهترین میم کوین های 2024 را به شما معرفی کردیم که هم محبوبیت خیلی زیادی داشته و هم ارزش بازار قابل توجهی دارند. همچنین حجم معاملات آنها در بازار نیز قابل توجه است. در این بین میم‌کوین‌هایی هم وجود دارند که هنوز به چنین شرایطی نرسیده، اما زمزمه‌ها برای افزایش قیمت‌های آنها وجود دارد. با توجه به اینکه شکار این میم‌کوین‌ها می‌تواند سود کلانی را در یک بازه زمانی کوتاه در اختیار سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال قرار دهد، ازاین‌رو بر آن شدیم تا درباره برخی از میم‌کوین‌هایی با پتانسیل رشد بالا نیز صحبت کنیم.

  • ون (WEN): یکی از میم‌کوین‌های محبوب پلتفرم سولانا است. ون در یک ایردراپ گسترده به بیش از 1 میلیون کیف پول ارسال شد و همین موضوع محبوبیت آن را در جامعه ارز دیجیتال افزایش داده است.
  • مگا (Trump): MAGA برند سیاسی رئیس‌جمهور سابق ایالت متحده آمریکا، تاثیر قابل توجهی در بازار ارز دیجیتال نیز داشته است. این میم‌کوین در طول سال جاری و در جریان انتخابات آمریکا می‌تواند با شرایط بسیار جذبی همراه باشد.
  • کوک اینو (Coq): یک میم‌کوین مشهور در بلاکچین آوالانچ (Avalanche) و اولین میم‌کوین این بلاکچین لقب گرفته است. هر چند اهدافی جز سرگرمی را نمی‌توانیم در پروژه Coq شاهد باشیم، اما سرعت بالای اجرای تراکنش‌ها و هزینه‌های پایین بلاکچین آوالانچ باعث شده تا صحبت درباره آن زیاد شده و شاهد افزایش قابل توجه حجم معاملات آن نیز باشیم.
  • سیلی دراگون (SILLY): Silly Dragon یکی دیگر از میم‌کوین‌های پلتفرم سولانا است که در دسامبر 2023 از آن رونمایی شده و افزایش قیمت‌های زیادی را نیز تجربه کرده است. مدیر عامل سولانا، سال 2024 را سال Silly Dragon معرفی کرده است.

جمع‌بندی

درباره بهترین میم کوین های 2024 با هم صحبت کردیم. این دسته از ارزهای دیجیتال همیشه آماده هستند تا اتفاقات جذابی را برای سرمایه‌گذاران خود رقم بزنند و نگاه‌ها در سال 2024 به آنها نیز به همین ترتیب است. همین ابتدای سال 2024 شاهد انفجارهای قیمتی زیادی در میم‌کوین‌ها بودیم و همین الان هم آنها ماموریت خود را تا حد زیادی انجام داده‌اند. در ادامه سال جاری نیز می‌توانیم انتظار مشابهی را برای آنها داشته باشیم.

البته در بیتشال توصیه می‌کنیم که اگر به فکر ترید میم‌کوین‌ها هستید، حتما نکات مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه را در نظر بگیرید. ریسک بالای سرمایه‌گذاری روی این دسته از ارزها ممکن است شرایط بدی را برای شما ایجاد نماید. کنترل ریسک، داشتن اهداف معاملاتی مشخص، مدیریت سرمایه و البته ورود و خروج به موقع به بازار نکاتی هستند که می‌توانند در سرمایه‌گذاری روی میم‌کوین‌ها شما را یاری سازند.

سوالات متداول

بهترین میم کوین های 2024 کدام‌ها هستند؟

ارزهایی مانند دوج کوین، شیبا، پپه، فلوکی، بونک و WIF را می‌توانی به عنوان بهترین میم کوین‌های 2024 معرفی کرد.

آیا سرمایه‌گذاری روی میم کوین‌ها در سال 2024 ایمن است؟

چالش‌های سرمایه‌گذاری روی هر یک از میم کوین‌های بازار با یکدیگر متفاوت است. برخی‌ها ریسک بالاتری داشته و برخی نیز با ریسک کمتر در بازار قابل ترید هستند.

آیا با میم کوین‌ها می‌توان ثروتمند شد؟

بله میم کوین‌ها پتانسیل لازم برای رسیدن به سودهای خیلی بالا را دارند.

آیا همه دارایی خود را روی میم کوین‌ها قرار دهیم؟

قرار دادن تمام دارایی‌ها بر روی میم کوین‌ها ریسک بسیار زیادی را متوجه سبد سرمایه‌گذاری شما خواهد کرد.

شطرنج که بازی می‌کنی مهم نیست با وزیر ببری یا با پیاده. اصلا فکرشو نکن که چی از دست دادی، رو آینده تمرکز کن. این منم، نویسنده‌ای که همه چیز رو نوشتم، به جز شکست. با کریپتو پیاده‌ها هم می‌تونن برنده باشن. بی‌پرده صحبت می‌کنم و بی‌تعارف همه چیز رو تو مقالات من می‌بینی؛ حتی نکاتی که ممکنه به مزاق خیلی‌ها خوش نیاد.
خوشحال میشم که مطالب من رو در بیتشال بخونید و نظرتون رو بگید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها