Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از 11 سال خواب زمستانی، یک کیف پول بیت کوین با ذخیره‌ای به ارزش حدود 3 میلیون دلار زنده می‌شود. بیت‌کوین‌ها در زمان خرید کمتر از 1 دلار ارزش داشتند. این ماینر از سال ۲۰۱۰، بیت کوین های انباشته شده را پس از ۱۱ سال خرج کرده است.

این مبلغ 50 بیت کوین بود و پس از افزایش ارزش، ماینر پاداشی معادل 76,249,900 درصد دریافت کرد. ماینرهای مربوط به دوران 2010 با ذخیره بیت کوین در سال‌های اخیر فعال‌تر شده‌اند.

سگ صبور چاق‌ترین استخوان را می‌گیرد

در 17 می 2010، یک ماینر بیت کوین 50 BTC دریافت کرد و برای 11 سال آینده، بیت کوین را دست نخورده باقی گذاشت. در 22 اکتبر، فعالیت‌هایی در این آدرس گزارش شد.

در سال 2010، کل 50 بیت کوین می‌توانست با کمتر از 4 دلار خریداری شود، اما امروز، قیمت بیت کوین به بیش از 60000 دلار می‌رسد که منجر به سود کلان 3 میلیون دلاری برای ماینر می‌شود. اگر ماینر تصمیم به فروش دارایی‌های خود بگیرد، این یک سود خیره‌کننده و بیش از 76،000،000 درصد در 11 سال است.

در آن زمان، پاداش بلاک بیت کوین برای ماینرها 50 BTC با نصف شدن برای هر چهار سال برنامه ریزی شده بود. پس از انجام سه هاوینگ، پاداش هر بلوک اکنون 6.25 BTC است. علیرغم نصف شدن پاداش، استخراج بیت کوین، با توجه به روند صعودی قیمت این دارایی به یک تلاش سودآور تبدیل شده است. در واقع، تصور می‌شود که این رویداد نصف شدن پاداش، عامل افزایش قیمت بیت‌کوین هستند، زیرا قیمت‌ها از آخرین هاوینگ در ماه می ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

نهنگ های دیگری از آن دوران وجود دارند

استخراج کنندگان اولیه بیت کوین قبل از سال 2011 شهرت زیادی در اکوسیستم به دست آورده‌اند. بیت‌کوین‌های آن‌ها اغلب به عنوان بیت‌کوین‌های زامبی شناخته می‌شوند، زیرا از روزی که استخراج شده‌اند، ثابت مانده‌اند. گمانه زنی‌هایی وجود دارد که این بیت کوین ها برای همیشه از دست رفته اند، اما از طرف دیگر، ممکن است منتظر زمان مناسب برای بیدار شدن از خواب زمستانی باشند.

طبق داده‌های btcparser.com، در سال‌های اخیر چندین ماینر در سال 2010 بیت کوین خود را جابجا کرده‌اند. یک نهنگ بزرگ از آن دوران مشخص شد که 6000 بیت کوین را جابجا کرده است و در سال 2021 نیز شاهد حرکت 4250 بیت کوین از این رقم بود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها