Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 5 دقیقه

داده‌ها نشان می‌دهد که معامله گران با کاهش قیمت بیت کوین تا 50 هزار دلار سرمایه گذاران به خرید آلت‌کوین‌ها هجوم آورده‌اند. قیمت بیت کوین ممکن است برای مدتی در یک کانال قیمتی باقی بماند اما این مانع از ورود معامله گران به چین‌ لینک ، بند پروتکل و کیوتام نشده است.

رکود اخیر بیت کوین (BTC) میزان تسلط خود بر بازار ارزهای رمزپایه را به طور موقت به 49.5٪ کاهش داد که پایین‌ترین سطح از اوت 2018 است. این باعث شده است که تعداد زیادی از معامله گران پیش بینی کنند که آلت‌کوین‌ها در کوتاه مدت بهتر از بیت کوین عمل می‌کنند.

در چند ماه گذشته، به نظر می‌رسد پرایس اکشن آلت‌کوین‌ها از بیت‌کوین جدا شود. به عنوان مثال اتر (ETH) را در نظر بگیرید، که امروز به بالاترین سطح خود رسیده است حتی با وجود اینکه قیمت بیت کوین 20 درصد از بالاترین قیمت خود افت داشته است.

اصلی‌ترین عاملی که می‌توانست این مقیاس را به سود آلت‌کوین‌ها متمایل کند، افزایش محبوبیت بیش از حد فضای مالی غیرمتمرکز است. توماس فارلی، رئیس بورس اوراق بهادار نیویورک در مصاحبه‌ای با CNBC اظهار داشت: صرافی‌های DeFi امروزه از نظر حجم به اندازه کوین‌بیس یا حتی بیشتر معاملات در روز دارند.

بیایید به تحلیل تکنیکال و بنیادی فنی سه توکن بپردازیم که در چند ماه گذشته در حال افزایش بوده‌اند.

چین‌ لینک | LINK یکی از محبوب‌ترین راه حل‌های اوراکل غیرمتمرکز است. برای پشتیبانی از این نوآوری در صنعت رمزنگاری، چین‌لینک چشم انداز خود را برای آینده در وایت‌پیپر جدید خود با نام چین‌ لینک 2.0 در تاریخ 15 آوریل ترسیم کرد.

نمودار 4 ساعته چین لینک

این وایت‌پیپر معماری جدیدی را برای ایجاد قراردادهای هوشمند ترکیبی ارائه می‌دهد که لایه دوم شبکه‌ها موسوم به شبکه‌های اوراکل غیرمتمرکز، ذخیره و محاسبه داده های خارج از زنجیره را قبل از ورود به بلاکچین انجام می‌دهند. این مفهوم جدید می تواند توسعه دهندگان را قادر به ساخت سریع قراردادهای هوشمند ترکیبی سازد، مشابه رابط های برنامه نویسی اپلیکیشن‌ها (API) که توسعه دهندگان در دنیای وب می‌سازند.

نکته مثبت دیگر برای سرمایه گذاران چین‌ لینک زمانی اعلام شد که Grayscale در 6 آوریل از افزودن این آلت‌کوین به صندوق سرمایه گذاری بزرگ دیجیتال خود خبر داد. اگرچه این تخصیص تنها 0.87٪ است، اما در نظر گرفتن این موضوع می‌تواند آن را در کانون توجه موسسات سرمایه گذار قرار دهد.

در تاریخ 2 آوریل پولکادات و چین‌لینک اعلام کردند چین‌لینک به پروژه‌های موجود در اکوسیستم پولکادات اجازه می‌دهد اوراکل‌های چین‌لینک را از طریق یک کتابخانه ساده ادغام کند.

چین‌ لینک در حال اصلاح روند صعودی از 23.61 دلار در 24 مارس به بالاترین قیمت خود در 44.33 دلار در 15 آوریل است. اگرچه قیمت در 18 آوریل به زیر میانگین متحرک سقوط کرد، اما خریداران در سطوح پایین تر، همانطور که از دم بلند شمع روزانه دیده می‌شود، خرید خود را آغاز کردند.

از آن زمان به بعد، خرس‌ها و گاوها در سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (35.89 دلار) در حال رقابت هستند. گاوها در تلاشند تا از سطح EMA 20 روزه حمایت کنند و مرحله بعدی حرکت صعودی را شروع کنند در حالی که خرس‌ها سعی می‌کنند با شکستن این سطح حمایتی، اصلاح را افزایش دهند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالای 57 نشان دهنده برتری جزئی برای خریداران است. اگر خریدارها بتوانند قیمت خود را بالاتر از 40 دلار برسانند و آن قیمت را حفظ کنند، چین‌ لینک می‌تواند سطح 44.33 دلار را دوباره آزمایش کند. شکست این مقاومت می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که می‌تواند به 50 دلار و سپس به 55.72 دلار برسد.

اگر فروشندگان موفق شوند و قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بیاورند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می‌تواند قیمت را تا سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه (31.42 دلار) کاهش دهد و شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تأخیر بیندازد.

بند پروتکل | BAND

بند پروتکل | BAND در تاریخ 2 فوریه با قیمت 11.14 دلار در کوین‌تلگراف گزارش شد. از آن زمان تاکنون قیمت آن به بالاترین سطح خود به 23.30 دلار رسیده است، باند در حدود دو ماه و نیم 109٪ افزایش داشته است.

نمودار 4 ساعته بند پروتکل

این پروتکل در تاریخ 15 آوریل اعلام کرد که داده‌های اوراکل آن در Google Cloud Public Data موجود است، که می‌تواند برای ساخت بلاکچین ترکیبی و برنامه‌های ابری مورد استفاده قرار گیرد. باند گفت که ادغام در Google Cloud Public Data اولین موردی است که با شرکا مورد بررسی قرار می گیرد تا “پل ارتباطی بین شرکت‌های سنتی و برنامه‌های بلاکچین” باشد.

باند برای افزایش سهم خود در بازار به ایجاد مشارکت ادامه داده است. در ماه گذشته، این شرکت با Krystal ، Equilibrium و Polygon مشارکت داشته است. علاوه بر این، یکی از بزرگترین موسسات مالی در تایلند، SCB 10X با بند پروتکل به عنوان گره اعتبارسنج همکاری کرد.

بند پروتکل در حال حاضر در محدوده قیمتی 11.50 تا 20.62 دلار معامله می‌شود. خریداران در 15 و 16 آوریل قیمت را به بالای مقاومت در این محدوده رسانده بودند اما در نتیجه شکست نتوانستند افزایش پیدا کنند.

این نشان می‌دهد که فروشنده‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. فروشندگان در 17 آوریل قیمت را به محدوده قیمتی بازگرداندند و خریداران را به عقب راندند. نقد کردن‌های زیاد می‌تواند یکی از دلایل سقوط شدید در تاریخ 18 آوریل باشد که لحظه ای به زیر حمایت 11.50 دلار کاهش یافت.

با این حال، علامت مثبت این بود که خریداران دوباره در 18 آوریل خرید خود را شروع کردند.

پس از گذشت 3 روز از قرار گرفتن قیمت در بین این دو میانگین متحرک، امروز بند پروتکل بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (17.04 دلار) قرار گرفت. این جفت ارز می‌تواند یکبار دیگر تا 20.62 دلار حرکت کند، جایی که فروشندگان احتمالا مقاومت سختی از خود نشان خواهند داد.

میانگین متحرک مسطح و RSI دقیقاً بالای نقطه میانی نشان می‌دهد که این محدوده خنثی ممکن است برای چند روز دیگر ادامه داشته باشد. شکست سریع و نزدیک به 21 دلار می‌تواند نشانه از سرگیری روند صعودی باشد. هدف بعدی در حالت صعودی می‌تواند 29.74 دلار باشد.

کیوتام | QTUM

کیوتام | QTUM در 11 فوریه هنگامی که قیمت آن 7.59 دلار بود در کوین‌تلگراف مورد اشاره قرار گرفت. این توکن در 19 آوریل با قیمتی برابر با 20.72 دلار به بالاترین حد خود رسید و در مدت بیش از دو ماه 173 درصد سوددهی داشت.

نمودار 4 ساعته کیوتام

انتقال از میانگین بلوک 128 ثانیه‌ای به میانگین بلوک 32 ثانیه‌ای یک رشد بسیار جدی برای این پروتکل است که انتظار می‌رود در 30 آوریل از طریق یک هارد فورک انجام شود.

در 31 مارس، بنیانگذار کیوتام، پاتریک دای گفت که این پروتکل در تلاش است تا قراردادهای هوشمند را برای فایل کوین از طریق شبکه کیوتام فعال کند. در همان روز، دای اشاره کرد که توکن‎های غیر قابل تبدیل نیز بزودی بر روی کیوتام قرار می‌گیرند.

الگوی شمعی دوجی کیوتام در 19 آوریل نشان داد که روند صعودی ممکن است بزودی از بین برود. وقتی قیمت در 20 آوریل روند کاهشی نشان داد، این ضعف کوتاه مدت بیشتر تأیید شد.

گاوها در حال حاضر در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (15.08 دلار) دفاع کنند. برگشت شدید از این حمایت نشان دهنده مثبت ماندن احساسات و قدرت گرفتن دوباره خریدارها دارد. احتمالاً خریداران سعی می‌کنند قیمت را به 18.63 دلار و سپس 20.72 دلار برسانند. شکست این مقاومت نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود.

با این حال، واگرایی منفی در RSI نشان می‌دهد که حرکت ممکن است در حال تضعیف باشد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، کیوتام می‌تواند به SMA 50 روزه (10.47 دلار) سقوط کند، که در این سطح خریداران از سقوط بیشتر قیمت جلوگیری خواهند کرد.

برگشت شدید از SMA 50 روزه می‌تواند جفت ارز را برای چند روز در محدوده خنثی نگه دارد در حالی که شکست به زیر این سطح حمایتی، نشان می‌دهد که فروشندگان قدرت را در دست گرفته‌اند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها