اخبار صرافی‌‌ها

بایننس بازار NFT خود را راه اندازی می‌کند

بایننس معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، در حال راه اندازی بازار NFT است. صرافی رمزنگاری بایننس روز سه شنبه برنامه‌هایی را برای ایجاد بازار خود معرفی کرد که در آن کاربران می‌توانند کالاهای دیجیتال کلکسیونی معروف به NFT را ایجاد، خرید و فروش کنند.

توکن‌های غیر قابل تبدیل نوعی دارایی دیجیتال است. آنها به گونه ای طراحی شده‌اند که مالکیت موارد کمیاب مجازی را نشان می‌دهند (می‌تواند از آثار هنری گرفته تا کارت‌های تجاری ورزشی مانند آنهایی که در پلتفرم محبوب کلکسیون بسکتبال آنلاین NBA Top Shot فروخته می‌شود را شامل شود).

طبق آمار وب سایت NonFungible.com، فروش کل توکن‌ها در سه ماهه اول سال 2021 به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است، این سایت داده‌های مربوط به NFTها را ردیابی می‌کند. و این رقم حتی رقم فروش 69 میلیون دلاری NFT را که توسط هنرمند دیجیتال مایک وینکلمن (AKA Beeple) در خانه حراجی کریستی در ماه مارس فروخته شد، را لحاظ نکرده است.

بایننس که بزرگترین صرافی رمزنگاری جهان از نظر حجم معاملات است، بیان کرد که پلتفرم آن دو بازار را اداره می‌کند: یک مکان برتر برای حراج‌ها و نمایشگاه‌های برتر و یک بازار معاملاتی استاندارد که هر کسی می‌تواند برای ضرب توکن‌های جدید استفاده کند.

بایننس گفت، 10٪ از درآمد حراج‌های بزرگ را به عنوان کارمزد دریافت خواهد کرد و 90٪ به هنرمندان تعلق می‌گیرد. طبق معاملات بایننس، در بازار معاملات روزمره 1٪ “هزینه پردازش” را دریافت می‌کند در حالی که سازندگان “به طور مداوم 1٪ حق امتیاز دریافت می‌کنند”

قرار است ویژگی  NFT بایننس از ماه ژوئن آغاز شود. این شرکت یک صفحه را راه اندازی کرده است که به هنرمندان این امکان را می‌دهد که در مورد مشارکت‌های احتمالی با شرکت تماس بگیرند. هلن های، رئیس پروژه  NFT بایننس گفت:

هدف ما این است که با سریعترین و ارزانترین زیرساخت‌ها و اجتماعات زنجیره بلوک بایننس، بزرگترین پلتفرم معاملاتی NFT در جهان را با بهترین کیفیت از نظر بهره برداری، خرید و تبادل فراهم کنیم.

این حرکت نشانه چالشی برای Gemini، صرافی رمزنگاری که توسط تایلر و کامرون وینکلوس تاسیس شده است می‌باشد. Gemini بازار NFT خود را با نام Nifty Gateway اداره می‌کند که میزبان حراج‌های نام‌ بزرگی مانند Eminem و Grimes است. این امر همچنین می‌تواند زمینه جدیدی برای درآمد بایننس ایجاد کند، که به میزان قابل توجهی از افزایش علاقه به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بهره‌مند شده است.

کوین‌بیس بزرگترین صرافی رمزنگاری در ایالات متحده، اوایل این ماه در Nasdaq عرضه عمومی شد. مانند بایننس، کوین‌بیس نیز پس افزایش قیمت ارزهای رمزنگاری، ارزش آن بسیار افزایش داشته است. بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان، به بالاترین سطح خود نزدیک به 65000 دلار رسید. اکنون تقریباً 16 درصد از آن سطح پایین‌تر است.

نگرانی‌هایی درباره علائم کاهش در بازار وجود دارد. برخی رونق NFT را با افزایش عرضه اولیه کوین یا ICO در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 مقایسه کرده‌اند. آشفتگی‌های حاصل از ICO منجر به چندین کلاهبرداری شد و در نهایت بسیاری از پروژه‌ها کنار گذاشته شدند. در همین حال، دوج‌کوین دو هفته پیش به رکورد بالای 45 سنت رسید و ترس از حباب در بازار رمزنگاری را برانگیخت.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا