Categories
تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین از پایین‌ترین سطح هفته قبل بازگشته و دوباره در حال رسیدن به مرز 60،000 دلار است. بیت کوین به بالاترین ارزش تاریخی خود نزدیک می‌شود، در این‌جا تحلیل و بررسی سطح بعدی که 73 هزار دلار است را توضیحات می‌دهیم.

به‌گزارش کوین‌تلگراف، قیمت بیت کوین (BTC) جمعه گذشته، در زمانی‌که تمام گزینه‌های صعودی به اتمام رسید، اصلاح شد. با این حال، هیچ اتفاقی نیفتاد، با وجود این‌که برخی انتظار داشتند یک حرکت گسترده در همان روز انجام شود.

اخبار سرسام آور در مورد Visa و PayPal در حال افزایش بود که این ارز دیجیتال به بیش از 59،000 دلار افزایش می‌یابد چراکه هر دو وارد Bitcoin و پرداخت ارزهای رمزپایه می‌شوند. به بیان دیگر، بازار شدیداً در میانه چرخه گاوی قرار دارد و هرگونه اصلاح برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران یک برکت است.

منطقه حمایتی مهم برای صعود بیشتر وجود دارد

همان‌طور که نمودار بالا نشان می‌دهد، منطقه پشتیبانی مهم بین 49،500 تا 51،000 دلار در هفته گذشته آزمایش شد. از زمان حمایت، پایین‌ترین سطح دیگر ایجاد شد و منجر به افزایش حرکت صعودی شد، که در حال نوسان است.

کل ساختار از ماه سپتامبر به شدت صعود کرد زمانی که بازار سقف 12000 دلاری شکست و شروع به شتاب گرفتن کرد. پایین‌ترین سطح قبلی در 42،000 دلار بود که پس از آن به منطقه حمایت مهم برای هلد کردن تبدیل شد. از آنجا که این بار قیمت بیت کوین حتی به چنین اصلاح سنگینی احتیاج نداشت، پایین ترین نرخ $ 49،500 – 51،000 $ را می‌توان به عنوان پایین‌ترین سطح جدید طبقه بندی کرد.

بنابراین، می‌توان از طریق نمودار فیبوناچی، موارد بعدی را پبش‌بینی کرد، جایی که قیمت 73،000 و 92،000 دلار در صورت شکستن قیمت بیت کوین از بالاترین رقم فعلی در حدود 61،000 دلار، به نقاط بعدی مورد توجه تبدیل می‌شوند.

قیمت کل بازار صعودی به نظر می رسد.

کل سرمایه بازار یک محک پشتیبانی مشابه را نشان می‌دهد زیرا سطح 1.5 تریلیون دلار برای نگهداری آن بسیار مهم بود.

از آن‌جایی که کل بازار رمزنگاری از این اصلاحات جان سالم به در برد، به احتمال زیاد روند صعودی بیشتری وجود خواهد داشت زیرا نقاطی که همیشه در اوج و بالا قرار داشتند مورد محک قرار خواهند گرفت.

اگر حمایت بیشتری نشان داده شود، می‌توان نقاط بعدی مورد توجه کل بازار را در 2.2 تریلیون دلار یافت که این مورد نیز توسط فیبوناچی تأیید می‌شود.

نمودار تسلط بیت کوین به یک منطقه حساس نزدیک می شود

نمودار تسلط بیت کوین یک شکست سطح مهم برای نزول بیشتر را نشان می‌دهد. اگر حمایت به زیر 60٪ برسد، می‌توان فرض کرد که این افت شدید به سمت 50٪ اتفاق خواهد افتاد.

این اتفاق بعید نیست زیرا فصل تابستان برای آلت کوین‌ها بسیار مطلوب است. سال 2020 در این دوره صف‌های خرید بزرگی وجود داشت و سرمایه‌گذاران را به یاد تابستان 2017 انداخت.

تاریخ ممکن است یک بار دیگر تکرار شود زیرا بسیاری از نمودارهای آلت کوین صعودی به نظر می‌رسند تا سطح قیمت بیت کوین‌ را بشکنند. بنابراین، برای وقوع فصل آلت کوین‌ها، قیمت بیت کوین باید نسبتاً با ثبات باشد یا به آرامی صعود کند همانطور که در حال حاضر چنین است.

یک سناریوی احتمالی برای بیت کوین

نمودار 4 ساعته بیت کوین روند صعودی روشنی را نشان می‌دهد از آن‌جایی که پایین‌ترین سطح اخیر 50،000 دلار بود.

با این‌حال، چندین سطح حمایت مهم در طی این بازگشت وجود دارد. در حال حاضر ، منطقه مهم برای نگهداری 56000 دلار است. تا زمانی که آن منطقه پشتیبانی خود را حفظ کند، احتمالاً روند صعودی بیشتری برای بازار وجود دارد. این بالاترین رکوردهای تا به امروز و پتانسیل رسیدن به سطح 73000 دلار را روی میز قرار می‌دهد.

در بالا، زون بحرانی برای شکستن توسط باکس قرمز نشان داده شده است به طور مشخص 59 تا 60 هزار دلار است.

تا آن زمان، آلت کوین‌ها احتمالاً به حرکت خود ادامه می‌دهند و حتی اگر بیت کوین به رکورد‌های جدیدی هم برسد به احتمال زیاد آلت کوین‌ها هم از این الگو پیروی می‌کنند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها