Categories
تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت کوین در حال بازگشت است، اما پس از چنین سقوط شدیدی و اصلاح قیمت تا بیش از 50٪، هرگونه تغییر قیمت باید یک تله احتمالی گاوی محسوب شود تا زمانی که قیمت‌های بسیار بالاتر دوباره حاصل شوند.

با افزودن اعتبار بیشتر به تئوری تله بالقوه گاوی، اندیکاتور قدرت روند به وضوح نشان می‌دهد که خرس‌ها منتظر هستند و آماده هستند تا در صورت لزوم دست به کار شوند و قیمت را به پایین بکشانند.

بازار همیشه صعودی به پایان رسیده است. خرس‌ها اکنون روند بیت کوین را کنترل می‌کنند

پس از چنین سال قدرتمندی برای گاوها در سال 2020 و یک شروع قدرتمندتر در سال 2021، تنها انتظار بالا رفتن قیمت در رمزنگاری غیر معمول نیست. دقیقاً به همین دلیل بود که فروش شدید در ماه مه آغاز شد.

تحلیل گران تکنیکال بارها هشدار داده‌اند که سقوط شدیدی در راه است، اما از آنجا که احساسات بازار بسیار صعودی بود، سیگنالهای نزولی نادیده گرفته می‌شدند. اما تحلیل گران تکنیکال به ندرت اشتباه می‌کنند زیرا  مجموعه خاصی از قوانین همیشه تکرار می‌شوند.

به عنوان مثال، شاخص میانگین جهت دار ابزاری برای اندازه گیری قدرت روند است که معمولاً در کنار یک شاخص حرکت جهت دار مورد بررسی قرار می‌گیرد. به بیان ساده، ADX روند را اندازه گیری می‌کند و DMI می‌گوید چه کسی قدرت را در اختیار دارد: گاوها یا خرس‌ها.

روند بیت کوین

در نمودار بالا، علیرغم حرکت‌های کوتاه مدت از جانب گاوها، نمی‌توان انکار کرد که خرس‌ها هنوز کاملاً بیت کوین را کنترل می‌کنند. با برگشت به روزهای اول شروع بازار خرسی، ADX و DMI سیگنال‌های معتبری را در مورد اینکه کدام جهت روند بازار را در اختیار دارند ارائه کرده بودند.

نحوه خواندن ADX و DMI برای اندازه گیری قدرت روند رمزنگاری

نمودار بالا همچنین نشان می‌دهد کهDMI  در زیر ADX قرار دارد، که نشانگر رشد روند است. قرار گرفتن در زیر عدد 20، به معنای تنظیم دوباره روند و پایان آن را نشان می‌دهد.

همه علائم نشان می‌دهد که خرس‌ها برای اولین بار از آوریل 2020 کنترل قیمت بیت کوین را در اختیار دارند و احتمالاً به همین راحتی این کنترل را از دست نخواهند داد.

نمودار بیت کوین

در بازه‌های زمانی کوتاه تر، ADX به عدد 70 رسید که نشان می‌دهد خرس‌ها از چه قدرتی برخوردار بوده‌اند. قدرت روند با مقدار توان اولیه‌ای که بیت کوین را به بالای 14000 دلار رساند مطابقت دارد.

از آن سطح و بالاتر، با شکل گیری هر قله متوالی در نمودار، روند صعودی روزانه ضعیف می‌شود تا اینکه بالاخره خرس‌ها حمله خود را انجام دهند. هر واگرایی در نمودار بالا نشان می‌دهد که روند در حال ضعیف شدن است. همچنین می‌تواند نشان دهد که خرس‌ها ممکن است چندین قله ضعیف با دره‌های پایین‌تر را تشکیل دهند قبل از اینکه هر نوع برگشت واقعی اتفاق افتد.

در حال حاضر، افزایش قیمت اخیر بیت کوین برای رسیدن به بالای 40،000 دلار ممکن است تنها یک تله گاوی باشد که توسط خرس‌ها در حال شکل گیری است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها