Categories
مقالات بیت‌کوین

پیش بینی‌های مختلفی در مورد آینده بیت کوین و قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ وجود دارد که برخی صعودی و برخی نزولی هستند.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

سال ۲۰۲۲ برای تمامی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و البته سرمایه‌گذاران آن سالی بسیار سخت بود. در واقع، بیت‌کوین، بزرگترین رمزارز جهان، در این سال بیش از نیمی از ارزش بازار خود را از دست داد.

علاقه‌مندان به کریپتو همچنین در یک سری رویدادهای ناگوار مانند سقوط شبکه ترا و در ادامه آن ورشکستگی یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال بنام FTX غافلگیر شدند و بسیاری سرمایه خود را از دست داده‌اند.

اما با این حال، بازار نیز به‌مانند زندگی، با تمام چالش‌های خود ادامه دارد و اکنون سوالات اساسی که ذهن سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال از جمله بیت کوین را درگیر خود کرده این است که آینده بیت کوین چگونه خواهد بود؟ آیا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ افزایش می‌یابد یا سقوط بیشتری خواهد کرد؟

در ادامه این نوشته به‌ پرسش‌های اصلی مطرح شده در بالا می‌پردازیم و آینده و قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و فاکتورهایی که تاثیر مستقیم بر آن دارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پیش از هر چیز، آیا قیمت بیت کوین در آینده افزایش می‌یابد؟

آیا قیمت بیت کوین در آینده افزایش می‌یابد؟

دلایل متفاوتی برای افزایش ارزش و قیمت بیت کوین در آینده وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین آن‌ها که کارشناسان را درباره آینده بیت کوین خوشبین می‌سازد این است که سال بعد، ۲۰۲۴، سالی برای رویداد هاوینگ بیت کوین است. این رویداد که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد برای آینده بیت کوین مثبت تلقی می‌شود.

اما هاوینگ بیت کوین چیست و چرا باعث افزایش ارزش و قیمت آن می‌شود؟

هاوینگ بیت کوین

اصطلاح هاوینگ به‌معنی نصف شدن پاداش استخراج در شبکه رمزارز است. این اتفاق در شبکه بیت کوین پس از هر ۲۱۰ هزار بلاک رخ می‌دهد و از آنجایی که ثبت هر بلاک در شبکه بیت کوین حدود ده دقیقه زمان می‌برد، اگر این زمان را در عدد ۲۱۰.۰۰۰ ضرب کنیم تقریبا عدد ۴ سال بدست می‌آید.

هاوینگ اولین بار در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد. تا قبل از آن پاداش شبکه برای ثبت هر بلاک ۵۰ بیت کوین بود، این عدد در سال ۲۰۱۲ به ۲۵ بیت کوین، در سال ۲۰۱۶ به ۱۲.۵ بیت کوین و الان هم که در دوره چهارم و در سال ۲۰۲۳ هستیم پاداش این شبکه به ۶.۲۵ بیت کوین به ازای ثبت هر بلاک رسیده است.

سال ۲۰۲۴ دوباره این عدد نصف خواهد شد. یعنی پاداش و در نتیجه درآمد ماینرهای بیت کوین به ۳٫۱۲۵ بیت کوین به ازای ثبت هر بلاک می‌رسد.

هاوینگ یکی از مهم‌ترین رخدادها در شبکه بیت کوین محسوب می‌شود و تجربه چندین دوره گذشته نشان داده است، همیشه کمتر از یکسال پس از هر هاوینگ، پیش بینی برای آینده بیت کوین مثبت است.

طی دوره‌های هاوینگ در گذشته بیت کوین همیشه جهش قیمتی بالایی را تجربه کرده است. چراکه این اتفاق عرضه واحدهای بیت کوین را محدود و محدودتر می‌کند و طبق اصل عرضه و تقاضا هر چه یک کلاس دارایی با ارزش، محدودیت بیشتری داشته باشد ارزش و قیمت بالاتری پیدا خواهد کرد.

بنابراین، اگر داده‌ها را از نزدیک مشاهده کنیم، هاوینگ بیت کوین در گذشته توانسته است محرک‌های صعودی بلندمدتی را برای قیمت بیت کوین ایجاد کند.

رویداد هاوینگ بیت کوین مستقیماً به‌تمایل کاهش تورم آن مربوط می‌شود و عرضه آن را کاهش می‌دهد که به افزایش بیشتر قیمت بیت کوین در آینده کمک می‌کند.

از آنجایی که بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز با سقف تولید محدود‌شده است، نمی‌تواند توسط دولت‌ها یا هیچ بانک مرکزی چاپ شود و این یکی از برگ‌های برنده برای آینده بیت کوین است.

افزایش کمتر نرخ بهره

دلیل دیگر مثبت بودن پیش بینی‌ها برای آینده بیت کوین، افزایش نرخ کمتر تهاجمی بهره از سمت بانک مرکزی آمریکا است که به بیت کوین کمک کرد تا مسیر صعودی خود را حفظ کند و در مقایسه با سایر طبقات دارایی عملکرد بهتری داشته باشد.

لازم به‌توضیح است وقتی نرخ بهره از سمت بانک مرکزی آمریکا افزایش می‌یابد، تمایل سرمایه گذاران به‌جای خرید دیگر دارایی‌ها، ذخیره پول خود در بانک‌ است. این موضوع باعث می‌شود تقاضا برای خرید کلاس‌های اصلی دارایی از جمله بیت ‌کوین یابد که نتیجه آن کاهش ارزش و قیمت بیت کوین در آینده خواهد بود.

همانطور که در ابتدای این بخش صحبت شد، نرخ بهره ۰٫۲۵٪ به‌حدی نبود که سرمایه گذاران را به خود جذب کند و این یکی از دلایلی است که به استناد از آن می‌توان آینده‌ای مثبت برای بازارهای مالی از جمله آینده بیت کوین متصور شد.

علاقه نهنگ‌ها به بیت کوین

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، سرمایه‌گذاران بزرگ که به «نهنگ‌» معروف هستند، بار دیگر شروع به انباشت بیت کوین کرده‌اند. براساس داده‌های جمع‌آوری کننده زنجیره‌ای Santiment، نهنگ‌های بزرگ بیت‌کوین بین ۱۰۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ بیت کوین در کیف پول خود نگهداری می‌کنند که ممکن است علامت بازیابی قیمت بیت کوین در آینده را نشان دهد.

آیا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ سقوط می‌کند؟

برخی سرمایه گذاران، شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ دیدگاهی نزولی در مورد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ دارند و قاطعانه معتقدند که بیت کوین در آینده نزدیک سقوط می‌کند. آن‌ها این رالی مثبت اخیر بیت کوین که در ابتدای سال ۲۰۲۳ اتفاق افتاد را به‌عنوان یک “تله گاوی” بزرگ در نظر گرفته‌اند (مقاله بازار گاوی و بازار خرسی چیست اصطلاح تله گاوی را برایتان شفاف می‌سازد).

آینده قیمت بیت کوین از نگاه مارک موبیوس

سرمایه گذار جهانی کهنه کار، مارک موبیوس، موسس میلیاردر Mobius Capital Partners، که پیش از این سقوط بزرگی را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده بود و درست هم پیش بینی کرده بود، گفته است که قیمت بیت کوین در آینده نزدیک حتی می‌تواند تا محدوده ۱۰٫۰۰۰ دلار سقوط کند.

آینده قیمت بیت کوین از نگاه متیو سیگل

به‌طور مشابه، سرمایه‌گذار دیگر، متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در VanEck، مدیر سرمایه‌گذاری جهانی، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در آینده نزدیک به ۱۲٫۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد و دلیل آن را قیمت‌های انرژی بالاتر معرفی می‌کند. ربط انرژی به بیت کوین به استخراج آن برمی‌گردد که نیازمند منابع انرژی است.

آینده قیمت بیت کوین از نگاه چارترد

علاوه بر این، پیش‌بینی بانک جهانی استاندارد چارترد در مورد آینده قیمت بیت‌کوین بسیار شگفت‌انگیز است. آن‌ها پیش بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ می‌تواند به سطح ۵۰۰۰ دلار سقوط کند.

آینده قیمت بیت کوین از نگاه کارشناسان

کارشناسان بر این باورند که افزایش نرخ بهره و سیاست‌های پولی سخت‌تر اجازه نخواهند داد که قیمت بیت کوین در آینده نزدیک، افزایش یابد. همچنین در بازار نامطمئن کنونی، سرمایه گذاران ترجیح نمی‌دهند دارایی‌های پرخطری مانند بیت کوین را خریداری کنند.

سرمایه‌گذارانی که از قبل بیت کوین را خریداری کرده و نگه داشته‌اند نیز ممکن است موقعیت‌های خود را بفروشند و دوباره فشار بی‌مورد بر بازار ایجاد کنند. این چرخه باعث کاهش قیمت بیت کوین در آینده نزدیک و احتمالا سایر رمزارزها خواهد شد.

آیا خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ منطقی است؟

با چنین پیش‌بینی‌های متنوعی در مورد آینده بیت‌کوین، رویکرد سرمایه‌گذاران کریپتو چگونه باید باشد؟

با وجود چنین عدم قطعیتی، شاید اکنون بهترین زمان برای مشاهده دقیق حرکت‌های قیمت بیت کوین به‌جای انجام هر اقدامی باشد که ممکن است منجر به ضررهای شدید احتمالی شود.

تحلیلگران صنعت کریپتو معتقدند که این حالت برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال از جمله بیت کوین یک حالت انتظار و تماشا است و هرگونه اقدام بعدی باید با دقت انجام شود.

پیش بینی آینده بیت کوین از نگاه سینبرگ

در همین‌ باره دیلیپ سینبرگ، بنیانگذار و مدیر عامل مافین پی، معتقد است: «حرکت قیمت و پیش بینی آینده بیت کوین به‌عوامل کلان اقتصادی از جمله نگرانی‌های تورمی و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و سایر بانک‌های مرکزی بستگی دارد. به‌غیر از این، کاهش ترس از کندی یا رکود اقتصادی نیز ممکن است بر آینده قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.»

پیش بینی آینده بیت کوین از نگاه آگاروال

پونیت آگاروال، بنیانگذار KoinX، معتقد است که تورم و رکود اصلی‌ترین موضوعاتی هستند که سرمایه گذاران کریپتو حتی در سال ۲۰۲۳ باید به آن توجه داشته باشند. او معتقد است که سرمایه گذاران باید برنامه‌های منظم برای سرمایه گذاری در بیت کوین را انتخاب کنند تا سودهای بلندمدت به‌دست آورند.

او بر این باور است که خرید بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ بهتر است با احتیاط انجام شود.

پیش بینی آینده بیت کوین از نگاه کارکارا

برعکس، برخی از کارشناسان بازار، به بیت کوین ایمان کامل دارند و انتظار دارند قیمت بیت کوین در آینده نزدیک دوباره افزایش یابد. دیدگاه راج کارکارا، مدیر عملیات ZebPay، نسبت به قیمت بیت کوین در آینده کاملا صعودی به نظر می‌رسد. او گفته است:

«بنیاد و اساس بیت کوین بدون توجه به‌شرایط بازار، ثابت باقی می‌مانند»

او همچنین نمونه‌ای از یکی از تحقیقات شرکت Glassnodes را بیان کرد که نشان می‌دهد نزدیک به ۶۰ درصد از بیت‌کوین در گردش هنوز در سال ۲۰۲۲ حرکت نکرده است و سرمایه‌گذاران بلندمدت همچنان نسبت به آینده بیت‌ کوین خوش‌بین هستند.

راج کارکارا اضافه کرد:

«قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ می‌تواند دوباره افزایش یابد، به‌شرطی که هیچ گونه باد مخالف اقتصاد کلان وجود نداشته باشد»

او همچنین بر این عقیده است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کریپتو باید قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش، درباره اصول و نکات فنی یک دارایی و همچنین زمان ورود و خروج سرمایه به آن که به تحلیل فاندامنتال و  تحلیل تکنیکال معروف است به‌طور گسترده اشراف داشته باشند.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد آینده و قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

پایین‌ترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چقدر خواهد بود؟

برخی کارشناسان بر این باورند که بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ نزولی خواهد بود و تا پایان این سال، قیمت بیت کوین به کف خواهد رسید و به ۱۰٫۰۰۰ دلار یا پایین‌تر سقوط خواهد کرد.

بالاترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چقدر خواهد بود؟

برخی کارشناسان دیگر نیز عقیده دارند که بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ بهبود خواهد یافت و تا پایان سال ۲۰۲۳ قیمت بیت کوین می‌تواند ۳۰٫۰۰۰ دلار یا بیشتر کمی بیشتر را ببیند.

جمع بندی

دیدگاه‌ها و پیش بینی‌های مختلفی در مورد آینده بیت کوین و قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ وجود دارد که برخی صعودی و برخی نزولی هستند. تنها زمان مشخص خواهد کرد که قیمت بیت کوین در آینده به‌کجا خواهد رسید. بیت کوین که به‌‌دلیل ماهیت انعطاف پذیر خود شناخته شده است، ظرفیت عظیمی برای بازگشت قیمت در آینده دارد، اما این‌که چه زمانی این اتفاق می‌افتد دقیقا مشخص نیست.

چنانچه در دهه گذشته، چندین متخصص کهنه کار پیش بینی کرده‌ بودند که حباب بیت کوین به‌زودی خواهد ترکید و قیمت بیت کوین در آینده به صفر خواهد رسید، با این حال، پادشاه ارزهای دیجیتال هنوز مورد علاقه بسیاری است و تاریخچه قیمت آن نشان می‌دهد در طی حضور خود به سرمایه گذاران زیادی کمک کرده است تا ثروت قابل توجهی بدست آورند.

امیدواریم مطلب “پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ ؛ آیا قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد؟” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمز ارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها