Categories
مقالات سرمایه گذاری

برای درک بهترین روش سرمایه گذاری در بازارهای صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال در ابتدا بهتر است با دو مفهوم بازار گاوی و بازار خرسی آشنا شویم.

زمان مطالعه: 12 دقیقه

برای درک بهترین روش سرمایه گذاری در بازارهای صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال در ابتدا بهتر است به‌صورت اساسی با دو مفهوم پرکاربرد این حوزه بنام‌های بازار گاوی به‌ معنی بازار صعودی و بازار خرسی به معنی بازار نزولی آشنا شویم. در ادامه، به دلایل ایجاد این دو بازار، تفاوت این دو روند، ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر کدام و در نهایت بهترین روش سرمایه گذاری در این دو خواهیم پرداخت.

بازار گاوی در مقابل بازار خرسی؛ تفاوت چیست و چگونه می‌توان هر دو را مدیریت کرد؟

«بازار گاوی» و «بازار خرسی» معمولاً برای توصیف عملکرد بازارهای مالی استفاده می‌شوند. در این زمینه، یک بازار در حال افزایش، بازار صعودی یا گاوی، و بازار رو به کاهش، بازار نزولی یا خرسی نامیده می‌شود. با توجه به اینکه بازار کریپتو نسبت به دیگر بازارها از جمله سهام، بی‌ثبات‌تر و به صورت روزانه در نوسان است، این اصطلاحات در بازار کریپتو، برای اشاره به دوره‌های طولانی‌تر حرکت عمدتاً صعودی یا نزولی استفاده می‌شود.

به همین ترتیب، تغییرات در بازارها با نوسانات قابل توجه (حداقل 20٪) در هر جهت نشان داده می‌شود. یعنی وقتی از اصطلاح گاوی یا خرسی استفاده می‌کنیم که روند بازار حداقل 20 درصد صعود یا نزول را تجربه کرده باشد.

در ادامه این مقاله، ما بر چگونگی اعمال این روندها در بازار ارزهای دیجیتال تمرکز خواهیم کرد. به طور خاص، ما بحث خواهیم کرد: بازار گاوی و خرسی چیست؟ ویژگی بازار گاوی در مقابل بازار خرسی چیست؟ چگونه بفهمیم که در بازار گاوی هستیم یا خرسی؟ تفاوت‌های کلیدی بین بازار گاوی و خرسی و نحوه سرمایه گذاری در بازار خرسی در مقابل بازار گاوی چگونه است؟ بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازارهای صعودی و نزولی کدام است؟ قبل از هر چیز بازار گاوی چیست؟

بازار گاوی چیست؟

بازار گاوی به شرایط کلی اقتصادی مطلوب اشاره دارد. این بدان معنی است که ارزش بازار در حال افزایش و معمولاً با احساسات مثبت سرمایه گذاران در مورد روند صعودی فعلی همراه است. افزایش مداوم قیمت دارایی‌ها در بازار گاوی، همراه با اقتصاد قوی و سطوح بالای اشتغال وجود دارد. این امر در مورد بازار ارزهای دیجیتال و همچنین بازارهای سنتی صدق می‌کند. با این حال، در ارزهای رمزپایه، قوی‌تر، منسجم‌تر و رایج‌تر است.

اجرای بازار گاوی در کریپتو معمولاً چگونه است؟ در بازار کریپتو افزایش 40 درصدی قیمت طی یک تا دو روز سناریوی کاملاً معمولی است. این به این دلیل است که بازار رمزارزها نسبتاً کوچکتر از بازارهای سنتی هستند و بنابراین، نوسانات بیشتری نیز دارند. اعتقاد بر این است که اصطلاح “بازار گاوی” از سبک مبارزه گاو نر سرچشمه گرفته است که در آن با شاخ‌های خود در حرکتی رو به بالا به حریفان حمله می‌کند.

بنابراین بازار گاوی به یک سرمایه‌گذاری صعودی و معمولاً به خوش‌بینی نسبت به افزایش مداوم ارزش دارایی اشاره می‌کند.

در بازار کریپتو، بازار گاوی شارژ یک مرحله صعودی را برای ارزهای رمزنگاری شده اعلام می‌کند. در اینجا، شاهد رشد ارزش ارزهای دیجیتال با شرایط اقتصادی مطلوب و سرمایه‌گذاران خوش‌بین خواهید بود که می‌خواهند از سبدهای رو به رشد کریپتو خود نهایت استفاده را ببرند.

به‌طور خلاصه، تا زمانی که عرضه بیش از تقاضا باشد، بازار گاوی ادامه دارد. البته پس از مدتی گاو به اصطلاح خسته می‌شود و بازار با تغییر روند به بازار خرسی تبدیل خواهد شد.

چه چیزی باعث ایجاد بازار گاوی می‌شود؟

سرمایه گذاران کسانی هستند که بازار گاوی را شروع می‌کنند. هنگامی که آن‌ها احساس می‌کنند که قیمت‌ها شروع به افزایش خواهند کرد، شروع به خرید (با قیمت پایین) می‌کنند و نسبت به بازگشت سرمایه خود خوش بین هستند. افزایش خوش‌بینی در میان سرمایه‌گذاران نیز باعث می‌شود قیمت همچنان در حال افزایش باشد.

عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد بازار گاوی می‌شود. در این میان می‌توان به تولید ناخالص داخلی (GDP) قوی و نرخ پایین بیکاری اشاره کرد. به طور کلی، شرایط مطلوب بازار باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران و ایجاد بازار گاوی می‌شود. بازار گاوی ارزهای دیجیتال نیز تحت تأثیر عوامل مشابه بازارهای سنتی قرار دارند.

با این حال، بازارهای کریپتو در مقایسه با اوراق بهادار سنتی که صدها سال است وجود دارند، هنوز در صحنه نسبتاً جدید هستند، و البته با مجموع سرمایه‌گذاران کمتر، این بازار (بازار رمزازرها) ممکن است توسط عوامل منحصر به فرد خود هدایت شود. به عنوان مثال، اجراهای بازار گاوی ارزهای دیجیتال ممکن است توسط چیزهایی مانند:

  1. پشتیبانی از جریان اصلی و فرهنگ پاپ: به برنامه‌های گاوی ۲۰۱۷ فکر کنید که تحت تأثیر افرادی مانند پاریس هیلتون و دی‌جی خالد، و نمایش‌هایی مانند The Big Bang Theory هستند.
  2. معرفی سرمایه نهادی: یک مثال خوب، سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری (بیش از 70000 BTC) شرکت مایکرواستراتژی در بیت کوین است.
  3. افزایش خوش بینی: استراتژیست‌های جی پی مورگان گفتند بیت کوین می‌تواند تا 146000 دلار افزایش یابد.
  4. رویدادهای منحصربه‌فردی که امور مالی سنتی را تهدید می‌کند: برای مثال COVID-19، بسیاری از مردم را در میان استرس ناشی از همه‌گیری در بازارهای مالی سنتی، به سمت ارزهای دیجیتال سوق داد.

ویژگی‌های بازار گاوی

نگرش‌ها و اقدامات معمولی که یک بازار گاوی یا صعودی را مشخص می‌کند عبارتند از:

  • افزایش قیمت در یک دوره زمانی پایدار؛
  • تقاضای قوی علیرغم عرضه ضعیف؛
  • افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بازار؛
  • قیمت گذاری بیش از حد پروژه‌های خاص؛
  • درج صحبت‌هایی در مورد ارز دیجیتال در رسانه‌های اصلی و همچنین رسانه‌های اجتماعی؛
  • علاقه عمومی به ارزهای دیجیتال در میان افراد مشهور، اینفلوئنسرها و سایر بخش‌هایی که ممکن است قبلاً علاقه‌ای به ارزهای دیجیتال نداشته باشند.
  • افزایش شدید قیمت‌ها در صورت اخبار خوب؛
  • کاهش جزئی قیمت در صورت انتشار اخبار بد.

بازار گاوی در کریپتو

روند صعودی یا بازار گاوی در کریپتو به یک دوره طولانی اشاره دارد که طی آن سرمایه‌گذاران زیادی در حال خرید ارزهای دیجیتال هستند. این ویژگی با ویژگی‌های ذکر شده در بالا مانند افزایش قیمت‌ها، تقاضای بیشتر از عرضه و اطمینان بالای بازار مشخص می‌شود.

همچنین اعتماد سرمایه‌گذاران معمولاً یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد و روند صعودی را بیشتر می‌کند (سرمایه‌گذاری بیشتر، افزایش مداوم قیمت‌ها). برای ارزهای دیجیتال، به ویژه، قیمت یک ارز دیجیتال معین تا حد زیادی تحت تأثیر اعتماد عمومی به آن است.

بازار خرسی چیست؟

از سوی دیگر، بازار خرسی بازاری است که در آن ارزش ارزهای رمزنگاری شده حداقل 20 درصد کاهش یافته و همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهد. یک مثال شامل سقوط معروف ارز دیجیتال در دسامبر 2017 است، زمانی که سرمایه گذاران شاهد سقوط بیت کوین از 20/000 دلار به 3/200 دلار در طی چند روز بودند.

مشخصه یک بازار خرسی افت 20 درصدی یا بیشتر ناشی از اوج‌های قبلی است. به این ترتیب، قیمت‌ها پایین است و به طور مداوم کاهش می‌یابد. روند نزولی بر چشم انداز سرمایه گذاران نیز تأثیر می‌گذارد و الگوی نزولی بیشتری را تداوم می‌بخشد. اعتقاد بر این است که اصطلاح “بازار خرسی” از سبک مبارزه خرس گرفته شده است – شروع از ارتفاع، سپس حمله با چنگال‌ها و با تمام وزنش به سمت پایین فشار می‌آورد.

در طول یک بازار خرسی، اقتصاد با نرخ‌های بالای بیکاری همراه است. این شرایط می‌تواند ناشی از سیاست‌های اقتصادی ضعیف، بحران‌های ژئوپلیتیکی، ترکیدن حباب‌های بازار و حتی بلایای طبیعی باشد.

بازار خرسی همچنین فاقد خوش بینی و اطمینان عمومی است که اکثر سرمایه گذاران در طول دوره‌های صعودی یا گاوی دارند.

به طور معمول، معامله‌گران کریپتو قصد دارند دارایی‌ها را در طول یک بازار خرسی خریداری کنند، به خصوص در کف قیمت. با این حال، دانستن اینکه دقیقاً چه زمانی یک بازار خرسی به پایان رسیده است دشوار است، و این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران قمار و خرید ارزهای دیجیتال کم‌ارزش را که ممکن است بهبود یابند یا نه را، سخت کند!

در شرایط خرسی قیمت‌ها معمولاً در لحظه‌ای کاهش می‌یابد که بازار اخبار مربوط به شرایط نامطلوب در مورد یک ارز دیجیتال یا سهام خاص را دریافت می‌کند. مارپیچ نزولی باعث می‌شود افراد بیشتری از سرمایه‌گذاری خودداری کنند، زیرا معتقدند به زودی اخبار بد بیشتری خواهد آمد و نیاز است خود را برای بدترین‌ها آماده کنند.

برخی حتی دارایی‌های خود را به دلیل وحشت می‌فروشند و روند نزولی ایجاد می‌کنند. بازار خرسی در نهایت آرام می‌شود و سرمایه گذاران به آرامی اعتماد به نفس پیدا می‌کنند و دوباره یک چرخه صعودی جدید را آغاز می‌کنند.

چه چیزی باعث ایجاد بازار خرسی می‌شود؟

یک روند نزولی در قیمت‌ها معمولاً می‌تواند باعث شروع بازار خرسی شود. با ادامه کاهش قیمت‌ها، سرمایه گذاران به طور همزمان اعتماد خود را نسبت به بهبودی قیمت‌ها از دست می‌دهند و در نتیجه روند نزولی بیشتری ایجاد می‌شود.

به طور کلی، مواردی مانند جنگ‌ها، بحران‌های سیاسی، همه‌گیری‌ها و اقتصادهای کند ممکن است باعث شروع یک بازار خرسی شود.

مداخله دولت همچنین ممکن است باعث شروع یک بازار خرسی شود. با این حال، در کریپتو، پیش‌بینی زمان شروع یک بازار خرسی بر اساس روندهای قبلی بسیار دشوارتر است. در حالی که بازار سهام در حال حاضر چندین دهه داده برای سرمایه گذاران و تحلیل‌گران دارد که می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند، بازار کریپتو نسبتاً جوان است.

دلایل ایجاد یک بازار خرسی متفاوت است، چند شاخص رایج وجود دارد که نشان می‌دهد یک بازار خرسی شروع می‌شود. برخی از شاخص‌های بازار خرسی در حال ظهور عبارتند از:

  1. حجم معاملات کمتر: این معمولاً به این معنی است که مردم به دلیل عدم اطمینان در بازار شروع به نگه‌داشتن رمزارزهای خود کرده‌اند و همچنین خریدار جدید نیز کاهش یافته است.
  2. ایجاد احساسات منفی: نمونه‌ای از این موارد زمانی بود که جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان، بیت کوین را یک کلاهبرداری در سال 2017 خواند، درست چند ماه قبل از اینکه قیمت آن به 20000 دلار در هر واحد برسد و سپس به سرعت سقوط کرد.
  3. متقاطع مرگ: یک شاخص فنی مربوط به عبور دارایی از میانگین متحرک 50 روزه به میانگین متحرک 200 روزه.
  4. پسرفت: زمانی که قیمت دارایی در بازار آتی کمتر از قیمت فعلی بازار باشد.
  5. تغییرات در نرخ وجوه فدرال: نرخی که بانک‌ها با آن ذخایر اضافی خود را یک شبه وام می‌دهند/قرض می‌گیرند.
  6. مداخله نهادهای نظارتی: نمونه‌ای از آن محدودیت‌های دولت چین در مورد صرافی‌ ارز دیجیتال و استخراج ارز دیجیتال است. چنین مداخلاتی بسیاری از فارم‌های استخراج و صرافی‌ها را مجبور می‌کند تا آفلاین شوند و باعث عدم اطمینان گسترده می‌شود.

ویژگی‌های بازار خرسی

نگرش‌ها و اقدامات معمولی که یک بازار خرسی یا نزولی را مشخص می‌کند عبارتند از:

  • کاهش قیمت‌ها در یک دوره زمانی پایدار؛
  • عرضه بیشتر از تقاضا است؛
  • عدم اعتماد سرمایه گذاران به بازار؛
  • بدون صحبت (یا صحبت منفی) در مورد ارز دیجیتال در رسانه‌های اصلی و همچنین رسانه‌های اجتماعی؛
  • بی اعتمادی عمومی به ارزهای دیجیتال در میان اقتصاددانان، تحلیل‌گران و امور مالی سنتی؛
  • در صورت خبرهای خوب، اوج‌های پایین‌تر (رشد کمتر قیمت نسبت به وقتی که همان خبر در بازار گاوی است)؛
  • در صورت انتشار اخبار بد، سطوح پایین‌تر (ریزش بیشتر قیمت نسبت به وقتی که همان خبر در بازار گاوی است).

بازار گاوی در مقابل بازار خرسی : تفاوت‌های کلیدی

سوالی که بسیاری از کاربران می‌پرسند این است که چگونه می‌توان تشخیص داد که بازار ارز دیجیتال گاوی است یا خرسی؟ اگرچه هر دو بازار عمدتاً با جهت گیری قیمت ارزهای دیجیتال مشخص می‌شوند، تفاوت‌های کلیدی وجود دارد که سرمایه گذاران می‌توانند به آن‌ها توجه کنند. تأثیری که روندهای بازار گاوی و خرسی روی ارزهای دیجیتال می‌گذارند، عموماً مانند سهام است.

با این حال، در مورد ارز دیجیتال، روندها به دلیل حساسیت کریپتو به نوسانات متفاوت است. به این ترتیب، بازارهای کریپتو به محض اینکه روندهای بازار گاوی یا خرسی شکل گرفت، سریع‌تر حرکت می‌کنند. بازارهای گاوی و خرسی البته در بازار سهام‌ راحت‌تر شناسایی می‌شوند. ممکن است در مورد ارزهای دیجیتال اینطور نباشد زیرا سرمایه گذاران کریپتو بازخوردهایی را ارائه می‌دهند که بر کریپتو در مقایسه با سهام تأثیر متفاوتی دارد.

برای مثال، بیایید بگوییم که بازار کریپتو در حال بهبودی از یک بازار خرسی و نزولی است، به این ترتیب، یک سرمایه‌گذار معمولاً وارد حالت سرمایه‌گذاری گاوی در پایین بازار خرسی می‌شود. در نتیجه، این امر باعث افزایش سریع‌تر قیمت کریپتوها می‌گردد. بازار گاوی کریپتو در مقایسه با سهام به سرعت حرکت می‌کنند. آن‌ها همچنین عمر کوتاه‌تری دارند و فقط بین چند روز تا یک ماه دوام می‌آورند.

سپس، همانطور که بازار گاوی به رشد قوی‌تر ادامه می‌دهد، سرمایه‌گذاران به آرامی کاهش می‌یابند زیرا احتمالاً رمزارز خود را می‌فروشند و به پول نقد تبدیل می‌کنند. به همین دلیل، بازارهای گاوی و خرسی به دلیل نوسانات بیشتر و سرعت مبادلات، کریپتو را به روشی متفاوت با سهام تحت تأثیر قرار می‌دهند.در همین راستا و در ادامه برای تشخیص بهتر روش سرمایه گذاری در بازارهای صعودی و نزولی به برخی از تفاوت‌های قابل توجه بین بازار گاوی و خرسی می‌پردازیم.

عرضه و تقاضا

در بازار گاوی، تقاضا برای ارزهای دیجیتال در میان عرضه ضعیف، قوی است. بسیاری از سرمایه گذاران مایل به خرید رمزارز هستند، اما تعداد کمی از آن‌ها مایل به جدایی از آن‌ها هستند. این باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود زیرا سرمایه گذاران برای خرید آنچه در دسترس است رقابت می‌کنند.

با این حال، در بازار خرسی، افراد بیشتری در حال فروش هستند تا خرید (برخلاف اصل سرمایه گذاری). تقاضا کمتر از عرضه است که باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها می‌شود.

سناریوی بازار

افزایش تولید ناخالص داخلی منجر به یک بازار گاوی می‌شود، در حالی که کاهش تولید ناخالص داخلی نشان دهنده ظهور یک بازار خرسی است. این به این دلیل است که تولید ناخالص داخلی معمولاً در کنار افزایش درآمد شرکت‌ها و افزایش حقوق کارکنان افزایش می‌یابد. آن‌ها با هم باعث افزایش هزینه‌های مصرف کننده می‌شوند.

از سوی دیگر، تولید ناخالص داخلی زمانی که درآمد شرکت‌ها ضعیف و دستمزدها کمتر یا راکد است، کاهش می‌یابد. به این ترتیب، بازار خرسی معمولاً با رکود اقتصادی همراه هستند و تولید ناخالص داخلی برای دو فصل متوالی کاهش می‌یابد.

تاثیر بر اقتصاد

بازار خرسی با اقتصاد ضعیف مرتبط است. زمانی که کسب و کارها نتوانند به اهداف درآمدی دست یابند و مصرف کنندگان به اندازه کافی خرج نمی‌کنند، سود کاهش می‌یابد و بر اقتصاد تأثیر منفی می‌گذارد. همین نگرش در کریپتو و سهام منعکس شده است، جایی که مردم به دلیل شرایط موجود در تجارت یا سرمایه گذاری تردید دارند.

از سوی دیگر، یک بازار گاوی به یک اقتصاد قوی مرتبط است، که طی آن هزینه‌های مصرف کننده بیشتر و سود قابل توجه‌تر است. معاملات سهام و کریپتو نیز در طول دوره‌های گاوی افزایش می‌یابد.

چشم انداز سرمایه گذاران

روانشناسی سرمایه گذاری و عملکرد بازار کریپتو ارتباط نزدیکی با هم دارند. در یک بازار گاوی، افزایش قیمت ارزهای دیجیتال باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران می‌شود. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران بیشتری تشویق می‌شوند تا دارایی‌های خود را با امید به دست آوردن سود خوب در بازار قرار دهند.

در یک بازار خرسی، تمایل سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال به طور کلی منفی است. به این ترتیب، برخی، دارایی‌های خود را به دلیل وحشت به فروش می‌رسانند، که باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها می‌شود و سرمایه گذاران بیشتری را به سمت رفتار مشابه سوق می‌دهد.

پس در هنگام سرمایه گذاری در بازارهای صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال همواره باید به رفتار هیجانی سرمایه گذاران توجه کرد.

قیمت

نگاهی به قیمت‌های فعلی ارزهای دیجیتال یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تعیین این است که آیا فرد در بازار گاوی است یا بازار خرسی؟ در همین راستا، افزایش قیمت دارایی‌ها نشان دهنده اعتماد بازار، رشد صعودی و در نتیجه بازار گاوی است. در مقابل، کاهش قیمت دارایی‌ها نشان دهنده اعتماد پایین و بازار خرسی ورودی است.

نقدینگی

یک بازار گاوی نقدینگی بالاتری دارد، که دلیل آن اعتماد بالای سرمایه‌گذاران به بازده سریع، پایدار و هزینه‌های مبادله کمتر است. از سوی دیگر، بازار خرسی به دلیل عدم اطمینان به شرایط عمومی بازار، نقدینگی کمتری دارد، بازده سریع و پایدار نیست و گاهی هزینه‌های مبادله را بالا می‌برد.

سرمایه گذاری‌های بین المللی

بازار گاوی با افزایش قیمت پایدار مشخص می‌شوند. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران بیشتری به روند صعودی پایدار ایمان دارند و تمایل بیشتری به ریسک دارند. در مقابل، کاهش قیمت‌ها در بازار خرسی نیز با اعتماد سرمایه گذاران کمتر همراه است.

بازار کار

نرخ بیکاری نیز ارتباط نزدیکی با تغییرات در روند بازار دارد. در بازار گاوی، نرخ بیکاری به علت اقتصاد قوی‌تر و قدرت خرید بهتر در میان مصرف کنندگان، در حال کاهش است. با این حال، در طول بازار خرسی، شرکت‌ها تمایل دارند تعداد کارکنان را کاهش و نرخ بیکاری را افزایش دهند. این امر همچنین باعث طولانی شدن بازار خرسی می‌شود زیرا مردم درآمد کمتری دارند و در نتیجه شرکت‌ها نیز درآمد کمتری به دست می‌آورند.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد بازار گاوی و خرسی وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

خرید در بازار گاوی بهتر است یا خرسی؟

معامله گران کریپتو معمولاً در بازار خرسی به دلیل کاهش قیمت ارزهای دیجیتال خرید می‌کنند. به این ترتیب، هنگامی که بازار گاوی ظهور می‌کند، شانس بیشتری برای کسب سود قوی دارند.

با این حال، خرید در بازار گاوی نیز یک مزیت دارد، خرید در بازار گاوی می‌تواند به روند صعودی کمک کند و بنابراین می‌تواند با تقویت بازار، سود شما را نیز افزایش دهد.

اما بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازارهای صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال کدام است؟ هر دو استراتژی مانند هر تاکتیک دیگر در تجارت با خطراتی همراه هستند. بنابراین، نکته کلیدی این است که واقعا بتوانید روندهای تاریخی را درک کنید و با اخبار ارزهای دیجیتال به‌ روز باشید. تا زمانی که در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنید، احتمالاً با چند گاو و خرس مواجه خواهید شد، بنابراین بهتر است نسبت به شرایط در هر دو سرمایه گذاری کنید.

چگونه در بازار گاوی سرمایه گذاری کنیم؟

هنگام سرمایه گذاری در یک بازار گاوی، بهتر است که روند را زود تشخیص دهید تا بتوانید خرید خود را سریع‌تر انجام دهید. بعداً، درست زمانی که بازار به اوج خود می‌رسد، می‌توانید با قیمت‌های بالاتر بفروشید. بازار گاوی تمایل زیادی به دوام دارد، بنابراین در این بازار هرگونه ضرری معمولاً حداقل و موقتی است.

اما، چه می‌شود اگر همه چیز تغییر غیرمنتظره‌ای پیدا کند (مانند یک بحران یا مداخله نظارتی) و احساس کنید یک بازار خرسی در حال ظهور است؟ در این مورد، بهترین استراتژی این است که موقعیت‌های خود را کاهش دهید، به خصوص آن‌هایی که در کریپتوهای کمتر اثبات شده هستند. ممکن است بخواهید دارایی‌های خود را به طور موقت به فلزات گران‌بها، پول نقد یا دارایی‌های مشابه منتقل کنید. این به این دلیل است که آن‌ها شانس بیشتری برای مقاومت در برابر بحران دارند.

ارزهای رمزنگاری شده نیز تمایل دارند در پایان بازار گاوی با قیمت‌های پایین‌تری در دسترس باشند، بنابراین مراقب باشید و از امکان افزایش سرمایه گذاری خود استفاده کنید.

چگونه در بازار خرسی سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در بازار خرسی به طور طبیعی ریسک بیشتری را در بر دارد، زیرا قیمت‌ها پایین‌تر است و سرمایه گذاران اعتماد کم تا صفر به ارزهای دیجیتال دارند. با این حال، این ریسک با احتمال بازدهی بالاتر در آینده نیز همراه است. به این ترتیب، می‌توانید ارزهای دیجیتال را زمانی که قیمت‌های پایین‌تری دارند، خریداری کنید و در اوج بازار گاوی بعدی، آن‌ها را بفروشید.

استراتژی دیگری که سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند این است که به محض تشخیص روند نزولی دارایی‌های موجود خود را بفروشند و بعداً با ادامه نزول بازار، این دارایی‌ها را با قیمت بسیار پایین‌تری بازخرید کنند.

هیچ راهی برای گفتن اینکه بازار خرسی چقدر دوام خواهد داشت، وجود ندارد، به خصوص اگر ناشی از رکود یا شرایط مشابه باشد. بنابراین، مسئله این است که نمی‌دانیم این افت دقیقاً تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و قیمت‌ها چقدر می‌تواند کاهش یابد. در نتیجه، ممکن است یک خرید زودرس انجام دهید یا یک سرمایه گذاری خوب را از دست بدهید.

جمع بندی

بازارهای گاوی و خرسی کریپتو تحت تأثیر عوامل زیادی قرار دارند. همانطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران کمتری دارد و نسبت به بازار سهام بی‌ثبات‌تر است، بنابراین هنگام بررسی معاملات در بازارهای گاوی و خرسی تفاوت‌هایی وجود دارد.

سرمایه‌گذاران کریپتو معمولاً زمانی که قیمت‌ها در بازار خرسی پایین است خرید می‌کنند و آن‌ها را حفظ می‌کنند تا بتوانند پس از رسیدن بازار گاوی بعدی، سود خوبی به دست آورند. البته هنوز هزاران استراتژی دیگر وجود دارد که معامله‌گران حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند، مانند نگاه کردن به “الگوی مستطیل” در طول روندهای گاوی.

یکی از ترفندهای مفید این است که الگوهای گذشته بازار از روندهای گاوی و خرسی را مشاهده کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا موارد آینده را پیش بینی کنید، یا حداقل استراتژی‌هایی را برای هدایت تغییرات در بازار به شما ارائه دهد. یکی دیگر از عادت‌های عالی، به‌روز نگه داشتن آخرین اخبار ارزهای دیجیتال و همچنین یادگیری از کارشناسان با خواندن نکات و ترفندهای آن‌ها است.

فرقی نمی‌کند در بازار گاوی سرمایه‌گذاری کنید یا در بازار خرسی، مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه ریسک‌هایی در ارتباط با هر استراتژی وجود دارد. به این ترتیب، ما شما را تشویق می‌کنیم که تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که با توجه به شرایط، بهترین تصمیم ممکن را می‌گیرید.

امیدواریم مطلب بهترین روش سرمایه گذاری در بازارهای صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمزارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها