Categories
اخبار بیت کوین, تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نهنگ بیت کوین در مورد نوسانات نوامبر 2018 هشدار داد

نهنگ شناخته شده بیت کوین با نام JOE007 روندهای فعلی بازار را با روندهای نوامبر 2018 مقایسه کرد. او این مقایسه را نوسانات بازارهای 2018 خواند. او در پاسخ به توییتی که گفته بود بیت کوین پس از رسیدن به سطح 30000 دلار تا سطح 6000 دلار ریزش خواهد کرد و در اثبات جواب خود به روند بازارهای 2018 اشاره کرد که بیت کوین در آن سال پس از اتمام بازارهای گاوی ریزش شدیدی را تجربه کرد.

جو در پاسخ به این توییت گفت:

“فقط 5 برابر گران‌تر.” در ادامه این توییت نوشته بود، “آیا روند نوامبر 2018 تکرار خواهد شد؟”

این توییت تاییدی بر سقوط بازار بیت کوین در نوامبر 2018 است که بیت کوین سقوط کرد و بیش از 80 درصد ارزش خود را از ابتدای سال 2018 از دست داد.

بیت کوین قصد دارد ریزش بیشتری را تجربه کند؟

ریزش نوامبر 2018 برای بیت کوین به معنای این است که بیت کوین هنوز ریزش بیشتری را تجربه می‌کند. در حالی که بیت کوین از بالاترین سطح خود ریزش زیادی را تجربه کرده است، اما هنوز مسیری طولانی برای ریزش در پیش دارد زیرا این دارایی تاکنون فقط 60٪ ارزش خود را از دست داده است.

با وجود احساسات صعودی در بازار، قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر افزایش چندانی نداشته است. بیشتر اوقات در محدوده قیمت 30000 دلار نوسان داشته است. خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را بیشتر پایین بیاورند تا به جایی برسد که خرید آن سودآوری بیشتری داشته باشد. اما این هدف هنوز محقق نشده است زیرا گاوها موفق شده‌اند قیمت را بالاتر از 30000 دلار نگه دارند.

بر اساس روند بازارهای نوامبر 2018 سقوط بیت کوین قیمت را تا 12 هزار دلار کاهش می‌دهد. این سطح همان نقطه‌ای است که در آن بیت کوین بیش از 80٪ از بالاترین حد خود را از دست خواهد داد. یعنی قرار گرفتن در همان بازار خرسی شبیه سال 2018. با این حال، 12000 دلار همچنان قیمت بالاتری نسبت به پایین‌ترین قیمت 3878.66 دلاری است که بیت کوین در نوامبر 2018 آنرا تجربه کرد.

قیمت بیت کوین در همان ماه نوامبر تا 37 درصد دچار ریزش شد. و به همین ترتیب بازار خرس‌های بعدی شروع شد و تا سال 2020 ادامه داشت. بعد از آن دوباره بازار صعودی شروع شد و ما را به سمت موج فعلی بازار گاوی سوق داد و بازار تا این مرحله سیر صعودی خود را ادامه داده است.

آیا قیمت‌ها به سمت بالا حرکت خواهند کرد؟

جو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بیت کوین در نهایت صعودی خواهد بود یا خیر، توضیح داد که او معتقد است قیمت بیت کوین بالاخره افزایش خواهد داشت. بسیار بالاتر از قیمت‌های فعلی. اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد که دیدگاه این نهنگ بیت کوین نسبت به این دارایی نزولی است.

آیا قیمت‌ها به سمت بالا حرکت خواهند کرد؟

بعد از هر بازار گاوی بازار خرسی خواهد آمد. قسمت سخت پیش بینی زمان پایان بازار گاوی و پیش بینی شروع بازار خرسی است. در حال حاضر هنوز سرمایه گذاران سرمایه خود را از بازار بیرون می‌کشند و به نظر می‌رسد که مردم هنوز باور ندارند، قیمت به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

خرید معمولاً هنگامی اتفاق می‌افتد که سرمایه گذاران ببینند که پایین‌ترین سطح قریب الوقوع است و زمان آن فرا رسیده است که وارد بازار شوند و به خرید ادامه دهند.

اگر نهنگ‌ها شاهد نوسانات نوامبر 2018 در بازار باشند، آیا به این معنی است که احتمال کاهش قیمت‌ها بیشتر از افزایش قیمت است؟ بله می‌توان شاهد چنین اتفاقی بود. اما پیش بینی حرکت قیمت بیت کوین هرگز کار ساده‌ای نبوده است. نوسانات بازار باعث می‌شود که حرکات قیمت معمولاً نامنظم بوده و پیش بینی‌ها بیشتر فقط در حد نظر باشد.

چهره‌های مطرحی مانند جیم کرامر اعلام کرده‌اند که بیت کوین‌های خود را فروخته‌اند زیرا پیش بینی می‌کنند سقوط بیشتری رخ دهد. در حالی که دیگران مانند سرمایه گذار میلیاردر ریکاردو سالیناس گفته‌اند که سرمایه گذاری در بیت کوین بهترین سرمایه برای هر سبد سهامی است.

جان بولینگر تحلیلگر بازارهای مالی ماه گذشته گفته بود كه بیت کوین احتمالا سطح 50 هزار دلار را پس می‌گیرد. میلیاردر معروف تیم دراپر، حتی پیش بینی رسیدن بیت کوین به 250 هزار دلار تا سال 2022 را انجام داده است.

اما بیشتر اینها فقط حدس و گمان است. موسسات سرمایه گذاری هنوز پول خود را وارد بازار می‌کنند. اگرچه به نظر می‌رسد برای بالا بردن قیمت بیت کوین هنوز کافی نیست.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت 33،400 دلار معامله می‌شود که در 24 ساعت گذشته 0.43 درصد رشد داشته است. در حال حاضر ارزش کل بازار بیت کوین تقریباً 627 میلیارد دلار می‌باشد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها