Categories
تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در دوره‌ای که آلت کوین‌ها دچار نوسان قیمت می‌شدند، قیمت کاردانو (ADA) شاهد رشد چشمگیری بود. اگرچه قیمت این دارایی دیجیتال اصلاحات بازار بیت کوین را منعکس می‌کند، اما به نظر می‌رسد کل بازار هنوز ارزش بالای خود را حفظ کرده است.

در زمان نوشتن این خبر، کاردانو از بالاترین قیمت خود 12٪ ارزش خود را از دست داده بود و در حال حاضر با قیمت 2.14 دلار و با سرمایه بازار 69.31 میلیارد دلار معامله می‌شد.

نمودار ساعتی کاردانو

نمودار ساعتی کاردانو

نمودار فوق کاردانو کاهش‌هایی را که اخیراً در بازارها اتفاق افتاده است را نشان می‌دهد. قیمت از اوج 2.47 دلار کاهش یافت و در حال حاضر به 2.13 دلار رسیده است. اگرچه بازار کلی قوی به نظر می‌رسد، شاخص‌های کوتاه مدت اصلاح قیمت را پیش بینی می‌کنند.

از آنجا که قیمت بالاتر از سطح حمایت 2.10 دلار معامله می‌شود، کاهش از این سطح می‌تواند آن را به زیر سطح حمایتی حاضر و نزدیک به حمایت بعدی در سطح قیمت 2.02 دلار برساند.

استدلال

بازار کاردانو برخلاف بسیاری از بازارهای آلت کوین‌ها، نوسانات کمتری را نشان می‌داد. همگرایی باندهای بولینگر نشانگر این روند بود. خط سیگنال در حال حرکت به سمت پایین بود و حرکت شمع‌ها را ردیابی می‌کرد.

از آنجا که قیمت برای مدت طولانی بالاتر از سطح پشتیبانی فعلی بود، احتمال شکست این سطح حمایت از این قیمت وجود داشت. شاخص مقاومت نسبی نشان نی‌داد که فشار فروش نزدیک به 50 حفظ شده بود، اکنون به سمت منطقه اشباع از فروش در حال حرکت است. افزایش فشار فروش می‌تواند قیمت را پایین بیاورد. با این حال، اندیکاتور جریان پول چیکین نشان داد که پولی که از بازار خارج می‌شد، اکنون دوباره در حال وارد شدن است.

سطوح حیاتی

سطح ورود: 2.09 دلار

سطح سودگیری: 2.01 دلار

سطح توقف: 2.16 دلار

ریسک به ریوارد: 1.04

نتیجه گیری

بازار فعلی کاردانو حاکی از آن بود که قیمت ممکن است به دنبال اصلاح مجدد باشد. این شاخص‌ها حاکی از افزایش فشار فروش است که می‌تواند منجر به کاهش بیشتر شود. با این وجود، با توجه به اندیکاتور CMF که نشان دهنده ورود پول به بازار کاردانو است، فشار خرید می‌تواند منجر به تغییر روند شود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها