اخبار آلتکوین‌ها

کلاهبرداری کوین‌سید از مشتریان خود از طریق دوج کوین

مشتریان برنامه پس انداز ارزرمزنگاری «کوین‌سید» گزارش دادند که وجوه آنها بدون اجازه و رضایت آنها به دوج کوین تبدیل شده است و به هیچ عنوان این وجوه قابل برداشت و تبدیل نیستند. کمیسیون اوراق و بهادار آمریکا و دادستان کل نیویورک علیه این شرکت شکایاتی را تنظیم کرده‌اند.

بورس اوراق بهادار ایالات متحده و دادستانی کل نیویورک علیه کوین‌سید ادعای جرم کرده‌اند

مشتریان برنامه پس انداز رمزنگاری کوین‌سید می‌گویند که این شرکت سپرده‌های آنها را بدون رضایت آنها به دوج کوین تبدیل کرده و برداشت‌های آنها را پردازش نمی‌کند. کاربران کوین‌سید در نیویورک که قادر به دستیابی به این شرکت و عاملین آن نیستند، نمی‌توانند کاری جز تماشای بازار خراب دوج کوین انجام دهند، که در هفته گذشته 30٪ کاهش داشت و باعث ضرر به پس اندازهای مشتریان شد.

Ace201613 در کوین‌سید‌کم، گفت: کل این اتفاق من را بیمار کرده است.

در یک گروه فیس بوکی به همین نام، دو مشتری خسارت بیش از 100000 دلار و افرادی خسارتی با مبالغ کمتر را گزارش می‌دهند. با عصبانیت، حدود 50 کاربر فیس بوک بیان کرده‌اند که در دادخواست علیه Coinseed شرکت می‌کنند.  از طرفی دسترسی به سخنگوی Coinseed برای اظهارنظر امکانپذیر نیست.

سرمایه‌گذاران عصبانی با هم متحد می‌شوند. در ماه فوریه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و دادستان کل نیویورک اتهاماتی را علیه این شرکت به اتهام کلاهبرداری از سرمایه گذاران برای خرید یک توکن بی ارزش و دروغ گفتن درباره تخصص مدیران آن، مطرح کردند. NYAG ادعا کرد Coinseed با کلاهبرداری یک میلیون دلار از سرمایه گذاران از فروش توکن دریافت کرده است. برنامه رسانه‌های اجتماعی Coinseed بعد از این اتهام با شکست مواجه شده است و برنامه آن دیگر در فروشگاه‌های Apple یا Google وجود ندارد.

دادستانی کل نیویورک از 16 آوریل شروع به دریافت شکایت علیه موریس کوهن مشاور کوین سید در مورد ادعای تبدیل اشتباه به ارزهای رمزپایه دیگر کرده است.

وکلای Coinseed خواهان خارج شدن از پرونده‌ها هستند. در اعلامیه‌ای که هفته گذشته ارائه شد، موریسون کوهن گفت که بنیانگذاران Coinseed به مکاتبات او پاسخ نداده‌اند و “تصمیم گیری‌های مهم” در مورد پرونده‌های آینده را به تأخیر انداخته است. موریسون کوهن قصد خود را برای قطع روابط با Coinseed در 21 آوریل اعلام کرد،جیسون گوتلیب، شریک موریسون کوهن، نوشت:

واضح است که روابط وکیل و مشتری به طور غیرقابل جبرانی از بین رفته است | گوتلیب از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرد.

برنامه Coinseed به مشتریان این امکان را داده بود که سرمایه خود را در ارزهای رمزپایه سرمایه گذاری کنند. مشتریان می‌توانستند پول خود را به هریک از 17 ارز رمزنگاری یا پروتکل وام‌های رمزنگاری اختصاص دهند و قرار بود Coinseed این سرمایه گذاری‌ها را انجام دهد. در گزارش قبلی بورس اوراق بهادار ایالات متحده آمده است که: ما به دنبال ایجاد پلی برای پذیرش ارز رمزنگاری به شکلی یکپارچه توسط مردم هستیم.

به نظر می‌رسید که این یک مدل موفق است. چندین مشتری در سایت CoinseedSCAM افزایش ده برابری سهام خود را گزارش دادند. اما در صورت عدم امکان برداشت سود خود، در نهایت این سودها معنایی ندارد.

طبق گزارش سالانه که توسط بورس اوراق بهادار ایالات متحده در سال 2019 ثبت شده است، Coinseed تا مارس همان سال 92،537 دلار بدهی داشت.

این شرکت در سال 2017 توسط دو مغولی که در نیویورک تحصیل می‌کردند تاسیس شد: مدیر عامل شرکت دلگرادالی داواسامبو، که کدنویسی این برنامه را انجام داد و 80٪ سهام این شرکت را در اختیار دارد و مدیر امور مالی آن سوحبت لخاگوادور، که امور مالی را اداره می‌کرد و 20٪ دیگر را در اختیار دارد. در پرونده‌های بورس اوراق بهادار ایالات متحده در مورد Coinseed بیان شده است كه لخاگوادور در “چندین شركت وال استنت از جمله یك شرکت فروش با درآمد ثابت و یك شركت مشاور اقتصادی با هدف تجزیه و تحلیل اوراق بهادار” كار كرده است.

با این حال، دادستان کل نیویورک اعلام کرد که: لخاگوادور هرگز اوراق بهادار یا کالایی را معامله نکرده است.

درحال حاضر دسترسی به بنیانگذاران آن برای اظهارنظر امکانپذیر نیست. موریسون کوهن، یک شرکت حقوقی است که تلاش می‌کند از پرونده خارج شود و حدس می‌زند که داواسامبو به اولان باتور مغولستان بازگشته است. وكلا اظهار داشتند كه هيچ آدرسی از او در مغولستان وجود ندارد.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا