اخبار بازارهای مالی

ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در چین

بانک مرکزی چین خواستار ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال است. ترس از تعلیق معاملات ارزهای دیجیتال در چین امروز قیمت بیت کوین را پایین آورد. رویترز گزارش داد ، بانک مرکزی چین جلسه ای را با بانک‌های این کشور برای سرکوب شدید ارزهای دیجیتال در روز دوشنبه برگزار کرد. ترس از نهادهای نظارتی چین امروز صبح بازار را فرا گرفته است.

ابتدا، بانک کشاورزی چین اوایل روز دوشنبه نامه‌ای را در وب سایت خود منتشر کرد و دستور منع خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را صادر کرد. کریپتوبریفینگ از دو منبع مستقل تأیید کرد که این پست در عرض چند دقیقه برداشته شد. با این حال، محتوای این پست سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را به وحشت انداخت.
در این نامه، سومین بانک بزرگ چین با صدور “بیانیه در مورد معاملات ارز مجازی” صریحاً اهداف خود را برای منع خدمات به دارندگان حساب و ارائه دهندگان خدمات در ارتباط با معاملات بیت کوین را اعلام کرد.

ساعاتی پس از حذف این پست به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی، بانک مرکزی این کشور احتمال یک اقدام سختگیرانه نظارتی را تأیید کرده است.

بانک خلق چین اظهار داشت: “معاملات سوداگرانه با ارزهای مجازی نظم اقتصادی و مالی را به خطر می‌اندازد، خطرات فعالیت‌های مجرمانه مانند انتقال غیرقانونی دارایی و پولشویی را ایجاد می‌کند و ثروت مردم را به خطر می‌اندازد.”

بانک مردم چین به دنبال قطع خدمات به دارندگان حساب و موسسات درگیر در معاملات ارزهای دیجیتال است. گزارش شده است که بانک مرکزی از موسسات مالی خواسته است تا کانالهای پرداخت برای تجارت ارزهای رمزنگاری و خدمات مرتبط با آن را قطع کنند.

تهدید چین بزرگتر از همیشه

اگرچه تکرار ممنوعیت رمزنگاری در چین برای سرمایه گذاران که مدتی در این کشور وجود دارند امری تازه نیست، اما این بار کارشناسان هشدار جدی داده‌اند.

سرکوب اخیر در ماه مه پس از وعده کمیته مالی شورای دولتی مبنی بر جلوگیری از استخراج بی رویه و اقدامات غیر مسئولانه معاملاتی در کشور آغاز شد.

از آن زمان، دولت‌های محلی ممنوعیت قانونی را در تمام استان‌های بزرگ استخراج بیت کوین اعمال کردند. اقدامات بانکی امروز ترس از ممنوعیت‌های تجاری را تشدید کرده و منجر به کاهش عمده حجم معاملات رمزنگاری شده است.

دووی وان، یک سرمایه گذار رمزنگاری چینی و بنیانگذار شرکت رمزنگاری Primitive، در توئیتر خود نوشت که “اکنون زمان آن است که بدترین وضعیت (حداقل برای سرزمین چین) فرا برسد.” وی خاطرنشان کرد که این سرکوب می‌تواند به صرافی‌های OTC نیز گسترش یابد.

وان افزود که جلسات اخیر “در مورد جمع آوری داده‌ها / اطلاعات و مشاهده بازخورد این بازار و صنعت بود” و دولت به زودی اقدامات بیشتری را انجام خواهد دهد.

دولت چین صرافی‌های رمزنگاری را در سال 2017 ممنوع کرد. با این حال، سرمایه گذاران رمزنگاری در چین با استفاده از صرافی‌های OTC و انجام معاملات در اینگونه صرافی‌ها، این ممنوعیت را کنترل کردند. بسیاری از صرافی‌های چینی مانند Huobi  ،OKEx و Binance نیز نقل مکان کرده و به کاربران چینی خود از خارج از کشور خدمات ارائه می‌دهند.

از زمان انتشار اولین گزارش بانک کشاورزی چین، بیت کوین امروز 7.5 درصد کاهش قیمت داشت. اتریوم با از دست دادن 11.5٪ در مقیاس روزانه به زیر 2000 دلار رسید.

در همین حال، چین همچنان به توسعه برنامه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود ادامه می‌دهد که مدت‌ها تهدیدی برای استفاده رایگان از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز در چین محسوب می‌شد.

رود فلتکمپ، مدیر عامل Cryptohopper در گفتگو با Crypto Briefing گفت: “چین ارز دیجیتال خود را هدایت می‌کند و به دنبال آن است که رقیب کمتری برای ارز دیجیتال خود داشته باشد”. او همچنین افزود: “مردم هنوز هم به شدت در مقابل اقدامات منفی دولت چین واکنش نشان می‌دهند، بنابراین ایناقدامات احتمالا تاثیرات منفی بر بیت کوین خواهد داشت.”

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا