Categories
مقالات استیبل‌کوین‌‌ها, مقالات تتر

دو استیبل کوین Tether و USD Coin هر کدام به‌نحوی به دلار آمریکا وابسته اند و شباهت هایی دارند اما تفاوت USDT و USDC در چیست؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه

با توجه به‌اینکه سرمایه گذاران رمزارزها به‌طور فزآینده‌ای به‌دنبال به‌حداقل رساندن ریسک و در عین حال مبارزه با تورم هستند، استیبل کوین‌‌ها به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای انجام این کار ظاهر شده‌اند. استیبل کوین‌هایی مانند یو اس دی کوین (USD Coin) و تتر (Tether) راهی برای محافظت در برابر نوسانات کریپتو ارائه می‌دهند و در عین حال از فناوری بلاک چین نیز بهره می‌برند.

دو استیبل کوین USDT و USDC هر کدام به‌نحوی به دلار آمریکا وابسته و متصل‌اند، و در دسته محبوب‌ترین‌ها قرار دارند. اما در عین شباهت در عملکرد ظاهری، در باطن تفاوت‌هایی نیز دارند. اکنون این پرسش مطرح است که تفاوت USDT و USDC چیست؟ و وقتی صحبت از مقایسه USDT با USDC می‌شود، کدام یک بهتر است؟

در بازار رمزارزها نوسانات برای هر توکنی که فکرش را بکنید وجود دارد، از بیت کوین گرفته تا شیبا اینو. همانطور که ارزهای دیجیتال می‌توانند افزایش‌های سرخوشی را تجربه کنند، می‌توانند یک شبه شاهد سقوط قیمت خود نیز باشند.

برای مبارزه با این نوسانات قیمت، استیبل کوین‌ها به عنوان یک روش قابل اعتماد برای سرمایه گذاران، برای ماندن در اکوسیستم کریپتو با ریسک بسیار کمتر به‌وجود آمدند. استیبل کوین‌های متصل به یک دارایی واقعی – معمولاً یک ارز فیات مثل دلار – در برابر نوساناتی که کوین‌های دیگر در معرض آن هستند مقاومت نشان می‌دهند.

همانطور که در بالا اشاره شد، USD Coin (USDC) و Tether (USDT) به دلار آمریکا گره خورده‌اند. این دو به عنوان استیبل کوین‌های پیشرو در راس بازار استیبل‌کوین‌ها هستند. تتر و USDC به طور مداوم بازار را رهبری می‌کنند و تقریباً در هر صرافی، کیف پول و برنامه‌های ارزهای دیجیتال بزرگ حضور دارند.

اگر به این فکر می‌کنید که کدام استیبل کوین برای نیازهای شما مناسب‌تر است، در ادامه به‌صورت کامل در مورد تفاوت USDC و USDT صحبت خواهیم کرد. اما قبل از اینکه به تفاوت USDT و USDC بپردازیم، استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که ارزش آن توسط یک دارایی خارجی مانند دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. برای مدتی طولانی، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال اولیه تنها می‌توانستند با سایر ارزهای دیجیتال مبادله شوند. اگر می‌خواستید رمزارزهای خود را از نوسان دور نگه دارید، هربار باید آن‌ها را از بازار خارج، و تبدیل به دلار می‌کردید. هیچ راهی برای دارندگان رمزارز وجود نداشت که بدون خروج از اکوسیستم کریپتو به یک دارایی با پشتوانه فیات بروند. اینجاست که استیبل کوین‌ها وارد عمل شدند.

بسیاری از معامله‌گران ارز دیجیتال از استیبل کوین‌ها استفاده می‌کنند تا با نگهداری دارایی با قیمت ثابت در اکوسیستم باقی بمانند. استیبل کوین باهدف ارز دیجیتال بدون نوسان طراحی شده است. شما می‌توانید آن‌ها را در ۲۴ ساعت شبانه روز و بدون نیاز به پول نقد و بانک مبادله کنید. این دسته از رمزارزها تا زمانی که نسبت پشتیبان درست باقی بماند، همیشه ارزش فعلی خود را حفظ می‌کنند.

همانطور که گفته شد استیبل کوین‌ها در دسته ارزهای دیجیتالی قرار می‌گیرند که به ارزش یک دارایی خارجی مرتبط هستند. بهترین استیبل کوین‌ها به ارزش ارزهای فیات و عمدتاً دلار، متکی‌اند. امن‌ترین استیبل کوین‌ها توسط شرکت‌هایی صادر می‌شوند که به عنوان مقامات مرکزی عمل می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که هر توکن توسط یک دارایی در دنیای واقعی پشتیبانی می‌شود.

صادرکنندگان برتر استیبل کوین در بازار، شرکت‌های Tether و Circle هستند که به ترتیب USDT و USDC را ایجاد می‌کنند.

USDT و USDC دو استیبل کوین بزرگ هستند. تتر با ارزش بازار بیش از ده‌ها میلیارد دلار در صدر استیبل کوین‌ها قرار می‌گیرد و USD Coin با ارزش بازار کمتری پس از آن و در رده دوم استیبل کوین‌ها قرار دارد. بزرگترین استیبل کوین بعدی، استیبل کوین شبکه بایننس بنام Binance USD (BUSD) با ارزش بازار بسیار کمتر از USDC و تتر است.

USDC و USDT بسیار شبیه به هم هستند زیرا هر دو برابر با دلار آمریکا و بر روی چندین بلاک چین مانند اتریوم، ترون و سولانا منتشر می‌شوند. با این حال، تفاوت آن‌ها غیرقابل تشخیص نیست.

تفاوت USDT و USDC

در تئوری، هیچ تفاوتی بین USDT و USDC وجود ندارد و مواردی که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند روی کاغذ ناچیز است. هر دو توکن‌هایی هستند که به عنوان دارایی‌های ثابت برای دلار آمریکا در یک بلاک چین خاص عمل می‌کنند و حجم معاملات وجه تمایز اصلی آن‌هاست. علاوه بر این، USDT و USDC جایگزین مناسبی برای دلار آمریکا نیستند، زیرا نمی‌توان آن‌ها را به حساب بانکی واریز کرد و تا حد زیادی توسط مشاغل پذیرفته نمی‌شوند.

تفاوت USDT و USDC

با این وجود، استیبل کوین‌ها سودمندی دلار را به عنوان وسیله مبادله‌ای برای اکوسیستم کریپتو بدون محدودیت ارز فیات معرفی می‌کنند. بنابراین، در عمل، تفاوت‌های بین این دو نمی‌تواند ذاتی‌تر باشد. در حالی که USDT بیشتر برای معاملات و پرداخت‌ها استفاده می‌شود، USDC اغلب به عنوان یک استیبل کوین امن‌تر توصیف می‌شود، زیرا شرکت منتشر کننده آن تلاش بیشتری برای پیروی از ممیزی‌ها و مقررات دولتی انجام می‌دهد و دارای ذخایر شفاف‌تر و با پشتوانه کامل است.

پشتوانه تتر و USD Coin

USDC توسط پول نقد، اوراق قرضه، معادل‌های نقدی و تعهدات کوتاه مدت دولت ایالات متحده پشتیبانی می‌شود. اما پشتوانه تتر، بخشی ارز سنتی، اوراق قرضه، معادل‌های نقدی، و مابقی مطالبات وام‌ تتری به اشخاص ثالث، که ممکن است شامل نهادهای وابسته باشد است.

USD Coin چیست؟

USDC یک استیبل کوین است که توسط صرافی امریکایی Coinbase و شرکت Circle در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد. USDC مانند USDT یا هر توکن دیگری با پشتوانه USD امریکا، قیمت آن در ۱ دلار ثابت باقی می‌ماند. این توکن توسط کنسرسیوم “Center” اداره می‌شود که بر استانداردهای فنی و مالی برای استیبل کوین نظارت می‌کند و از شفافیت حول یک پشتوانه واقعی ۱ به ۱ اطمینان می‌دهد.

این بدان معناست که برای هر USDC ایجاد شده، ۱ دلار (USD) به صورت دلار آمریکا و سایر معادل‌های نقدی ذخیره می‌شود. در حال حاضر عرضه در گردش ۳۴.۶ میلیارد USDC، با مقدار دلاری برابر در ذخیره وجود دارد. USDC می‌تواند توسط موسسات نظارت مالی، تنظیم، تایید و صادر شود.

USDC در اکثر صرافی‌های اصلی و ارائه دهندگان ارزهای دیجیتال در دسترس است. مانند تتر، USD Coin را می‌توان توسط هر کیف پول یا صرافی‌ای که با ERC-20 (اتریوم) سازگار است، همراه با بسیاری از بلاک چین‌های دیگر مانند الگورند، استلار، BNBچین، هدرا هش‌گراف، ترون، سولانا و غیره ارسال و دریافت کرد.

شرکت صادر کننده USDC

USDC توسط کنسرسیوم Center صادر و کنترل می‌شود، نهادی که توسط مجموعه‌های Circle و Coinbase تأسیس شده است. Center تنها شرکتی است که می‌تواند توکن‌های با پشتوانه دلار را ایجاد یا نابود کند، مانند نحوه کنترل فدرال رزرو (بانک مرکزی امریکا) بر روی دلار کاغذی، عرضه USDC به طور موثر توسط Center تعیین می‌شود. به غیر از این واقعیت که ارزش USDC از USD یا همان دلار امریکا گرفته شده است، تمایز اصلی این است که Circle کنترل کاملی بر USDC دارد.

USDC بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند در هر دو بازار سنتی و رمزارز فعالیت کنند و از مزیت هر دو بهره ببرند. استیبل کوین‌هایی مانند USDC، نوسانات بازار دارایی‌های دیجیتال را مهار می‌کند و نیاز به مبادلات متمرکز بانکی را از بین می‌برد.

در حالی که USDC به دلارهای شما آزادی بلاک چین می‌دهد، اما ۱۰۰٪ قابل اعتماد یا غیرمتمرکز نیست. Circle کنترل کاملی بر هر USDC اعمال می‌کند، به این معنی که آن‌ها می‌توانند ارزش بازار یا عرضه استیبل کوین را تغییر دهند و این حق را دارند که به هر دلیلی توکن‌ها را مسدود یا باطل کنند. در حالی که USDC شما را از نوسانات در امان نگه می‌دارد، نظارت یک مقام مرکزی، حریم خصوصی شما را نقض و برعکس فلسفه بلاک چین و رمزارزها عمل می‌کند.

حجم بازار USDC

USDC تا فوریه ۲۰۲۳ دارای ارزش بازار ۴۲ میلیاردی و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۳ میلیارد دلاری است. USDC در حالی که از نظر ارزش بازار به USDT نزدیک شده است، اما همچنان از نظر حجم معاملات از آن عقب‌تر است. USDC هم اکنون از نظر ارزش بازار و حجم معاملات روزانه، پس از USDT در بین ۵ ارز دیجیتال برتر قرار دارد.

ثبات USDC

USDC در حدود ۱ دلار ثابت باقی می‌ماند. همانطور که ممکن است نوسانات جزئی در هر استیبل کوین وجود داشته باشد، این نوسانات به سرعت اصلاح می‌شوند و آن را به همان قیمت ۱ دلار برمی‌گرداند. USDC در طول تاریخ ثابت نگه داشته شده، ثابت مانده و نمودار آن نوسانات بسیار کمی را نشان می‌دهد. بالاترین میزان کاهش در سال گذشته ۱٫۰۰۱۵ دلار و کمترین افت آن ۰٫۹۹۸ دلار بوده است.

خرید USDC

شما می‌توانید USDC را در اکثر صرافی‌های اصلی پیدا کنید. برخی از بازارهای برتر برای خرید USDC عبارت است از: بایننس، کراکن، یونی سواپ، کوکوین، کوین بیس، هوبی گلوبال، بای بیت و جمینی.

آیا USDC امن است؟

USDC یکی از بهترین دارایی‌های دیجیتال برای ایمن سازی سرمایه در مواقعی است که بازار کریپتو نامشخص است. اگرچه داشتن یک مرجع مرکزی مانند Circle ایده‌آل نیست، اما آن‌ها یک شرکت تنظیم شده و نسبتاً شفاف هستند. USDC نزدیک‌ترین چیزی است که ما به دلار دیجیتال داریم، اما نکته مهم این است که Circle حق دارد هر USDC را که در فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی دخیل است، باطل کند.

انتخاب USDC به‌عنوان پوشش ریسک نوسانات، به قیمت استقلال مالی تمام می‌شود، زیرا Circle یک نقطه شکست است که اگر دولت از آن‌ها بخواهد، وجوه شما را مسدود می‌کند.

البته USDC یکی از امن‌ترین استیبل کوین‌ها در نظر گرفته می‌شود، زیرا توسط یک نهاد قابل اعتماد صادر و ۱۰۰% توسط برخی از امن‌ترین دارایی‌های ذخیره ممکن پشتیبانی می‌شود، پول نقد و اوراق قرضه دولتی ایالات متحده امریکا. شرکت Circle همچنین هر ماه گزارش‌های گواهی را در مورد موجودی ذخیره خود با پشتوانه USDC منتشر می‌کند و یک فرستنده پول دارای مجوز در ۴۶ ایالت امریکا است.

Tetherچیست؟

USDT اولین بار توسط شرکت Tether Limited مستقر در هنگ کنگ در سال ۲۰۱۴ به منظور پر کردن شکاف بین کریپتو و فیات منتشر شد. برای اولین بار، تتر به کاربران امکان دسترسی به دلار آمریکا مبتنی بر بلاک چین را داد که بسیاری از مزایای فنی بیت کوین، اتریوم و سایر دارایی‌های رمزنگاری را با نقدینگی بالا و بدون نوسان در اختیار داشت. تتر روشی بدون مجوز برای ارسال دلارهای رمزنگاری شده به هر فردی با سرعت، شفافیت و هزینه کم ایجاد کرد و زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال را برای حواله‌ها، پرداخت‌ها و موارد دیگر باز کرد.

تتر یا USDC

USDT به هر فردی امکان انتقال ارزان و سریع ارزش را می‌دهد و کاربران با استفاده از آن می‌توانند در قالب وام دهی و سپرده‌گذاری در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز دیفای کسب سود کند. همچنین تتر راهی را به بازرگانان ارائه داده است تا بدون نیاز به پذیرش ریسک ارزهای دیجیتال بی‌ثبات‌، پرداخت‌های خود را انجام دهند.

پس از انتشار تتر، صدها جفت معاملاتی ارزهای دیجیتال شروع به فهرست‌ و قابلیت معامله با آن شدند که همین موضوع به تتر مزیت حرکت اول و استفاده بیشتر در بازار استیبل کوین را داد. امروزه ۷۴٫۷ میلیارد توکن USDT در اکثر بلاک چین‌های اصلی از جمله اتریوم، ترون، BNBچین، ایاس، الگورند و غیره در گردش هستند. USDT محبوب‌ترین جفت معاملاتی بازار ارز دیجیتال است و می‌توان از آن در صرافی‌ها برای خرید یا مبادله صدها ارز دیجیتال دیگر استفاده کرد.

شرکت صادر کننده تتر (USDT)

برخلاف Circle، تتر در نشان دادن شفافیت و مسئولیت پذیری کافی در کسب و کار صدور استیبل کوین خود با مشکل مواجه بوده است. برای اولین بار، تتر در ارتباط با صرافی بیتفینکس، یکی از بزرگترین نقض‌های امنیتی در تاریخ رمزارزها را تجربه کرد. Bitfinex اخیرا پرداخت یک وام نیم میلیارد دلاری به تتر را به پایان رسانده است که به منظور کمک به بهبودی از هک بوده است!

جدای از رابطه مشکوک تتر با صرافی‌های هک شده مانند بیتفینکس و بیت استمپ، تتر کانون بحث‌ها است. ابتدا، Tether در سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۳۱ میلیون USDT هک شد و این شرکت یک “هارد فورک اضطراری” آغاز کرد تا آن را زیر فرش بکشد (بپوشاند) و چهره را به جای نشان دادن پاسخگویی حفظ کند! این باعث شد که دادستان کل نیویورک آن‌ها را روی صندلی داغ بگذارد، زمانی که مشخص شد تتر در حال قرض دادن ذخایر نقدی خود است. تتر نمی‌توانست دفاع منطقی برای عدم حمایت کافی از توکن‌های خود با دلار ارائه کند.

تتر با جریمه ۱۸٫۵ میلیون دلاری توانست از این مخمصه فرار کند، اما این تنها شروعی برای مشکلات حقوقی تتر بود. یک افشاگری مهم از محاکمه زمانی رخ داد که وکیل حقوقی تتر اعتراف کرد که کمتر از سه چهارم کل USDT توسط فیات پشتیبانی می‌شود. این بدان معناست که تتر در مورد نحوه حمایت از USDT دروغ گفته است، که اکنون به جریمه ۴۱ میلیون دلاری آن‌ها از طرف کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده منجر شده است.

حجم بازار تتر (USDT)

USDT دارای ارزش بازار ۷۰ میلیاردی و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۳۰ میلیارد دلاری تا فوریه ۲۰۲۳ است. این امر USDT را از نظر حجم معاملات بسیار بالاتر از USDC قرار می‌دهد. تتر در حال حاضر بزرگترین استیبل کوین و سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین و اتریوم است. تتر از زمان ارزش بازار ۵۸ میلیارد دلاری خود در سال گذشته، رشد مناسبی داشته است. USDT به طور مداوم در بین ۵ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار و حجم معاملات قرار دارد که اغلب از حجم معاملات روزانه بیت کوین فراتر می‌رود.

ثبات تتر (USDT)

USDT به طور معمول به ارزش ثابت ۱ دلار می‌ماند. در حالی که گاهی اوقات ممکن است نوساناتی جزئی در حد چند سنت وجود داشته باشد، بازار به سرعت خود را اصلاح می‌کند تا به قیمت ثابت ۱ دلاری خود بازگردد. با این حال، USDT تا حد زیادی پیوند خود را حفظ کرده است. در سال گذشته، بالاترین قیمت تتر ۱٫۰۰۲۰ دلار و کمترین قیمت آن ۰٫۹۹۵۹ دلار بوده است. این نوسانات کمی بیشتر از USDC را نشان می‌دهد، اما تتر در مجموع روی قیمت ۱ دلار باقی مانده یا بسیار نزدیک به آن است.

خرید تتر (USDT)

شما می‌توانید USDT را در اکثر صرافی‌های اصلی پیدا کنید. برخی از بهترین صرافی برای خرید تتر: بیتشال، بایننس، کراکن، FTX، کوکوین، هوبی گلوبال و بای بیت است.

آیا تتر امن است؟

بسیاری از کاربران USDC را امن‌تر از USDT می‌دانند، زیرا تتر با مشکلات قانونی بدلیل ماهیت مبهم دارایی‌های پشتوانه مواجه است. در حالی که USDC توسط پول نقد و اوراق قرضه دولتی پشتیبانی می‌شود و برای تأیید این موضوع تحت حسابرسی‌های منظم قرار می‌گیرد، USDT توسط «ارز سنتی، معادل‌های نقدی و مطالبات وام‌های تتر به اشخاص ثالث» پشتیبانی می‌شود که کمی مبهم‌تر است.

این واقعیت که USDT حداقل تا حدی توسط وام‌های تتر به نهادهای وابسته پشتیبانی می‌شود، باعث ایجاد ابهاماتی شده است.

کسب درآمد با USDT و USDC

یکی از گزینه‌های کسب درآمد با USDT و USDC این است که با قرض دادن (وام دادن) توکن‌های خود در پلتفرم‌های مختلف، سود ثابت بدست آورید. با گنجاندن این استیبل کوین‌ها در سبد سرمایه گذاری خود، می‌توانید از درصد سودی بالا و کم خطر بهره‌مند شوید. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا تورم را مهار و درآمد غیرفعالی کسب کنید، بلکه این پلتفرم‌ها همچنین به شما امکان می‌دهد که استیبل کوین‌های خود را به صورت رایگان در هر زمان برداشت کنید.

در حالی که نرخ‌های بهره به طور منظم تغییر می‌کنند، در بیشتر موارد با وام دادن استیبل کوین‌های خود درآمد بیشتری نسبت به نگهداری دلارهای خود در یک حساب پس‌انداز سنتی کسب خواهید کرد. علاوه بر این، با انجام این کار (یعنی سپرده‌گذاری در پلتفرم‌های رمزارزی) در مقایسه با بانک کنترل بهتر و بیشتری خواهید داشت.

Staking Rewards یکی از ابزارهای بسیار است که می‌توانید برای مشاهده نرخ‌های وام USDT استفاده کنید. میانگین سود در اینجا به طور قابل توجهی بالاتر از USDC است، با سود ۱۵۰%. البته، همیشه خطرات مرتبط با چنین بازده بالقوه بالایی وجود دارد، و این مهم است که همیشه تحقیقات خود را برای درک هر پلتفرم و ابزار مالی انجام دهید.

جفت‌های معاملاتی USDT و USDC

USDT و USDC هر دو گزینه‌های محبوبی هستند که به عنوان جفت معاملاتی در صرافی‌ متمرکز و غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرند. تتر برای مدتی طولانی پرمصرف‌ترین استیبل کوین با بیشترین حجم معاملات بود، اما USDC در ادامه تا حدودی این شکاف را کاهش داده است و اکنون در بسیاری از بلاک چین‌های مشابه تتر در دسترس است.

شفافیت USDT و USDC

USDT به دلیل تردید Tether در انتشار به‌روزرسانی‌های کامل و مکرر در مورد نحوه پشتیبان‌گیری، کمی مورد تحقیق قرار گرفته است. از سوی دیگر، کنسرسیوم Center، شرکت مادر USDC، به طور پیوسته از مقررات پیروی کرده و به‌خوبی خود را نسبت به مقررات مطیع نشان می‌دهد و گزارش‌های ممیزی منظمی را در مورد ذخایر خود منتشر می‌کند.

برخلاف USDC، تتر اگرچه در نهایت در مارس ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیل ذخایر خود را منتشر کرد، اما برای جلوگیری از عمومی شدن ترکیب ذخایر پشتوانه خود مبارزه کرد، حتی تا آنجا پیش رفت که از دادگاه عالی نیویورک خواست تا دادستان کل ایالت را از انتشار اسناد منصرف کند. تتر برای عدم انتشار، درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIL) را ارائه کرده بود!

از آن زمان، تتر با انتشار محتویات ذخایر خود و ارائه به‌روزرسانی‌های مداوم، اقداماتی را برای شفاف‌تر شدن انجام داده است. در حالی که این یک شروع خوب است، هنوز هم برخی مانند کمیسیون معاملات آتی کالا، از Tether می‌خواهند تا یک حسابرسی کامل انجام دهد.

از سوی دیگر، USDC با پیروی از چهارچوب مشخص شده، خود را برای مقررات بالقوه دولتی در آینده آماده می‌کند. USDC دایره حسابرسی‌های ماهانه در ذخایر خود را توسط شرکت حسابداری Grant Thornton LLP منتشر می‌کند. آن‌ها همچنین متعهد شده‌اند که به‌جهت پشتیبانی فقط دلار آمریکا و اسناد خزانه کوتاه مدت داشته باشند و حتی ممکن است برای راه اندازی بانک دیجیتال خود برای منشور ملی درخواست دهند.

جرمی آلر، مدیرعامل Circle به موسسه بروکینگز گفت: «دلیلی وجود دارد که چرا USDC توسط تنظیم‌کننده‌های بانکی تحت همان قوانینی که بر موجودی‌های شما در PayPal یا Apple یا Square نظارت می‌کنند، تنظیم و نظارت می‌شود. “این موارد از روز اول در مورد ما اعمال شده است. و این اساسنامه وجود دارد تا مردم به این سیستم‌های پرداخت الکترونیکی اعتماد کنند. و من فکر می‌کنم که این واقعاً مهم است.”

مقررات USDT و USDC

دولت بایدن اخیراً گزارشی را منتشر کرده و در آن خواستار مقررات بیشتر در مورد استیبل کوین‌‎ها شده است. بایدن وزارت خزانه‌داری کنگره را تحت فشار قرار داده است تا قانونی را تصویب کند که ناشران استیبل کوین را ملزم به تبدیل شدن به موسسات سپرده گذاری بیمه شده (مشابه بانک) می‌کند.

با توجه به این مقررات، بسیار مهم است که صادرکنندگان استیبل کوین‌ها اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند تا پس از تصویب چنین قوانینی با مانع برخورد نکنند. انتشار مداوم گزارش‌های ذخایر حسابرسی شده نقطه خوبی برای شروع است.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد تفاوت USDT و USDC وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

از تتر استفاده کنم یا USD Coin؟

اگر علاقه‌مند به شرکت در یک زیرساخت بلاک چین یا پروتکل دیفای هستید، باید مطمئن شوید که استیبل کوینی که انتخاب می‌کنید در آن شبکه پشتیبانی می‌شود. همچنین USDC و USDT هر دو می‌توانند برای انتقال، وام دادن، سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی برای جفت‌های معاملاتی مورد استفاده قرار گیرند، اگرچه بازده و عملکرد هر یک ممکن است متفاوت باشد.

چرا این همه استیبل کوین وجود دارد؟

با ارزش بازار چند میلیارد دلاری، USDT و USDC محبوب‌ترین استیبل کوین‌هایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما آن‌ها تنها نیستند. بایننس استیبل کوین خود را دارد (BUSD) و دای (DAI) یک استیبل کوین مبتنی بر اتریوم است که برای عملکردی خاص در آن شبکه‌ طراحی شده است.

درست مانند USDC و USDT، هر دوی استیبل کوین BUSD و DAI نیز همیشه برابر با ۱ دلار خواهند بود، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها در تمام بسترها قابل استفاده هستند. ارزی که برای خرید انتخاب می‌کنید به بلاک چین و برنامه‌هایی که می‌خواهید با آن تعامل داشته باشید بستگی دارد.

جمع بندی

با وجود برابر بودن با دلار، همه استیبل کوین‌ها برابر نیستند. وقتی صحبت از تفاوت USDT و USDC به میان می‌آید، تتر ممکن است یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها باشد، اما رویه‌های شرکت تتر و رابطه مبهم آن با صرافی‌ها باعث می‌شود که USDT کمتر جذاب باشد.

اما USDC که همان مزایای تتر را ارائه می‌دهد، در هیچ تجارت یا تحقیقات دولتی مشکوک دخیل نیست. در حالی که USDT از نظر حجم معاملات همچنان برتر است، این می‌تواند به‌زودی تغییر کند، زیرا محبوبیت USDC به‌علت شفافیت بیشتر، در حال افزایش است.

همچنین USDC و USDT تنها دو مورد از بسیار استیبل کوین‌هایی هستند که امروزه در اکوسیستم کریپتو ارائه می‌شوند. در حالی که USDT بیشترین حجم معامله را دارد، شرکت مادر آن Tether تمایلی به پیروی از ممیزی‌ها و تحقیقات نداشته و تا حدودی از مقررات اجتناب ناپذیر، دوری کرده است. از سوی دیگر، USDC در برنامه‌ریزی پیش‌ رو برای نظارت احتمالی دولت بر روی استیبل کوین‌ها کوشا بوده است.

با همه این توضیحات، انتخاب شما کدام است؟

امیدواریم مطلب تفاوت USDT و USDC کدام برای خرید مناسب‌تر است؟ مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمزارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها