اخبار اتریوم

اتریوم با موفقیت هارد فورک برلین را راه‎ اندازی کرد

آخرین به روزرسانی اتریوم امروز در بلوک 12،244،000 به صورت مستقیم اجرا شد.

نکته‌های کلیدی

  • بروزرسانی برلین اتریوم به صورت مستقیم آغاز به کار کرده است.
  • این نسخه شامل ارائه چندین پیشنهاد برای بهبود اتریوم است که متمرکز بر تغییر کارمزدها و انواع تراکنش‌ها است.
  • اتریوم در تابستان امسال با هارد فورک لندن مقاصد برلین را دنبال خواهد کرد.

اتریوم به تازگی هارد فورک برلین خود را تکمیل کرد

این بروز رسانی امروز در بلوک 12،244،000 اتریوم به صورت مستقیم اجرا شد. این بروزرسانی در ابتدا در 8 مارس مورد بحث قرار گرفت و تأیید شد، این بروزرسانی شامل چهار پیشنهاد برای بهبود اتریوم بود. بصورت اختصاری “EIPs” ، هر کسی می‌تواند یک پیشنهاد بهبود برای اتریوم ارسال کند، و افرادی که توسط انجمن پذیرفته می‌شوند نظرات آن‌ها با بررسی در بلاکچین اجرا می‌شود.

اولین مورد EIP-2565 بود که کارمزد نمونه قبلی را کاهش می‌دهد و به عنوان عملکرد (ModExp) شناخته می‌شود. این بروزرسانی همچنین شامل EIP-2929 بود که ویتالیک بوترین و مارتین سونده آن را ارائه دادند. EIP-2929 کارمزدها را برای عملیات دسترسی دولتی افزایش می‌دهد و بهبودهای امنیتی را به زنجیره بلوک اضافه می‌کند. این به روزرسانی همچنین EIP-2718 و EIP-2930 را معرفی کرد که شامل تعریف یک نوع تراکنش جدید برای معاملات آتی و افزودن یک نوع معامله جدید است که در لیست های دسترسی شامل شده است.

بروزرسانی برلین شامل چندین تکنیک پیچیده است، اما با این وجود در سراسر جامعه پیش‌بینی شده بود. بسیاری از حامیان اصلی اتریوم به توییتر رفتند و این اتفاق مهم را که امروز صبح اتفاق افتاد جشن گرفتند.

همچنین دو مهمانی به میزبانی ETHStaker و Ethereum Cat Herders، دو تا از قویترین انجمن های اتریوم برگزار شد.

EIP-1559 اتریوم در حال ظهور است

تکمیل برلین اتریوم یک قدم به سمت لندن است، بروزرسانی که شامل مدتها انتظار برای بروزرسانی  EIP-1559 هست، نزدیک می‌شود. تیم بیکو ، هماهنگ کننده مجریان و پژوهشگران مختلفی که روی EIP-1559 کار می‌کنند، به Crypto Briefing توضیح داد که  EIP-2929 و EIP-2718 “پیش نیازهای” اساسی در بروزرسانی هستند.

EIP-1559 شامل معرفی یک هزینه پایه برای معاملات است، که نشان دهنده حداقل کارمزد مورد نیاز یک تراکنش برای افزودن به یک بلوک است. سپس این هزینه سوزانده می‌شود، که به نوبه خود باعث کاهش عرضه ETH می‌شود (بیکو قبلاً از آن به عنوان پیشنهاد “خرید ETH” یاد کرده است). همچنین پیش‌بینی هزینه معاملات را آسان‌تر می‌کند – یک مشکل در مکانیسم فعلی این است که کارمزد بصورت تقریبی وارد می‌شود، این بدان معنی است که بسیاری از کاربران برای معاملات هزینه اضافی پرداخت می‌کنند.

با توجه به پیشرفتی که انتظار می‌رود در سیاست های پولی اتریوم ایجاد شود، EIP-1559 پیش بینی شده‌ترین بروزرسانی شبکه از زمان راه اندازی Beacon Chain است. با این حال، برخی ماینرها با این استدلال که امنیت شبکه را تهدید می‌کند، با بروزرسانی مخالفت کرده‌اند. انتظار می‌رود در جولای یا آگوست عرضه شود.

مرحله ادغام Serenity به دنبال بروزرسانی لندن خواهد بود. Beacon Chain به شبکه اصلی اتریوم متصل خواهد شد و انتظار بلندمدت شبکه برای گذر به اثبات سهام برآورده می‌شود. جاستین دریک، محقق اتریوم، اخیراً یك نظرسنجی را در مورد زمان راه اندازی اثبات سهام انجام داده است، كه به آن ویتالیك بوترین و دیگران به نفع عرضه به روزرسانی در سال جاری پاسخ دادند. دریک به Crypto Briefing گفت که اطمینان دارد این بروزرسانی در سال 2021 راه اندازی می‌شود.

نقشه راه Serenity سرانجام شاهد به کارگیری 64 زنجیره خرد شده جدید است که اتمام اتریوم 2.0 را نشان می‌دهد.

با توسعه راه حل‌های مختلف لایه 2 نیز، امسال یک سال بزرگ برای اتریوم بوده است. این اقدام باعث تغییراتی در قیمت ات شده است: در حال حاضر اتریوم دارای سرمایه بازاری بالاتر از 283 میلیارد دلار  و با قیمت 2446 دلار  در حال معامله است. سرمایه اتریوم حدود 12.4٪ از کل بازار رمزارزها است.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا