مقالات آلتکوین‌‌ها

مدیرعامل صرافی FTX: دوج کوین دارایی برتر سال است

مدیرعامل میلیاردر 29 ساله صرافی رمزنگاری FTX تصور می‌کند امسال سال دوج کوین (DOGE) است.

مدیر عامل صرافی ارزهای دیجیتال می‌گوید امسال سال دوج کوین است، اما دلیل این حرف چیست؟

در مصاحبه جدیدی در برنامه جکس جونز و مارتین وارنر، سام بانکمن فرید توضیح داد که چگونه شرایط اقتصادی در یک سال گذشته سرمایه گذاران خرد را به سرمایه گذاری بر روی دارایی رمزنگاری با تم و زمینه شیبا اینو سوق داده است.

اگر بخواهیم دارایی سال 2020 و 2021 را انتخاب کنیم، آن انتخاب دوج کوین خواهد بود. این دارایی در حال حاضر دقیقاً فضای اقتصادی فعلی ما را منعکس می‌کند. این دارایی سرمایه گذاری است که همه ما آنرا انتخاب کرده‌ایم.

من این کوین را نه تایید می‌کنم و نه انکار می‌کنم. درباره این کوین هیچ موضع گیری خاصی نمی‌کنم. من فقط می‌گویم همه آنچه که ما به عنوان یک جامعه در طول سال گذشته تصمیم گرفته‌ایم، جامعه ما را به استاندارد مالی دوج کوین نزدیک و نزدیکتر کرده است.

بنکمن فراید همچنین لحظه‌ای را که سرمایه گذاران خرد شروع به توجه به دوج کوین کردند را مورد تاکید قرار می‌دهد.

ما به عنوان یک جامعه چه کاری انجام داده‌ایم و  چه زمانی ما به سمت دوج کوین متمایل شدیم؟

فقط یک جواب وجود دارد و آن ایلان ماسک است، او واقعا فرد قدرتمندی است. او در حال حاضر در حوزه دارایی‌های مالی تأثیرگذارترین مرد جهان است. توییت‌های او بازارها را جابجا می‌کند. او دوج کوین را انتخاب کرد و هیچ کس تعجب نکرد.

همه به نوعی می‌دانستند که او دوج کوین را انتخاب کرده است … و ما ایلان را انتخاب کردیم. ما بخاطر او در دوج کوین سرمایه گذاری کردیم، ما برای برخی از طنزهای خودآگاهانه همراه با مقداری شوخ طبعی و برخی از هنجارهای چالش برانگیز در این پروژه سرمایه گذاری کردیم و من می‌پرسم، “خب، دوج کوین چه چیز دیگری ارائه می‌دهد؟ واقعاً جوابی وجود ندارد. بله، فهمیدم که دوج کوین یک کوین الگوی رفتاری است، اما سوال من هنوز پابرجاست.

بانکمن فراید به اعتبار رسانه‌های اجتماعی نیز اعتقاد دارد و می‌گوید کانال‌های اجتماعی مانند Reddit و Twitter به سرمایه گذاران خرده فروشی بستری را ارائه داده‌اند تا گرد هم آیند و موسسات سرمایه گذاری را به چالش بکشند.

به طور ناگهانی برای اولین بار، 10 میلیون نفر در سراسر جهان می‌توانند دور هم جمع شوند و با یکدیگر توییت کنند و می‌دانید که از طریق ارسال شت کوین‌های الگوهای رفتاری در Reddit و Twitter در مورد آنچه که هستند به توافق برسند و می‌توانند با هم هماهنگ شوند. شما این 10 میلیون نفر را کنار هم قرار دهید و اگر هر نفر فقط 1000 دلار داشته باشد، به معنای 10 میلیارد دلار ورودی است و با ورودی‌های بزرگترین موسسات جهان رقابت می‌کند.

به طور ناگهانی، شما این شبکه جهانی غیرمتمرکز از افراد بی حوصله و خسته در خانه را با رایانه های خود دارید که در مجموع سرمایه آنها معادل با سرمایه بزرگترین صندوق بازنشستگی، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری مشترک، بزرگترین ETF (صندوق قابل معامله در بورس) در جهان هستند، و در عین حال همان وظیفه امانتداری را که این صندوق‌ها در برابر سهامداران دارند را ندارند. آنها سابقه موسساتی یکسانی با صندوق‌های بزرگ ندارند. آنها هر چه را که می‌خواهند می‌خرند مثلا اگر بخواهند دوج کوین بخرند، سریعا دوج را خریداری می‌کنند.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا