Categories
مقالات تتر

در این مقاله میخواهیم بدانیم که چگونه میتوانیم تتر بخریم. تتر یا USDT یک استیبل کوین است که حدودا ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تتر یا USDT یک ارز دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین است که حدودا ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد. برای خرید و فروش تتر روش‌های متفاوتی وجود دارد که در این مقاله ابتدا با این رمز ارز بیشتر آشنا می‌شویم، سپس به شما خواهیم گفت چگونه تتر بخریم؟

قبل از هر چیز تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر چیست؟ تتر (Tether)  با نام اختصاری USDT، همانطور که در مقدمه گفتیم، یک ارز دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین (Stablecoin) است. استیبل کوین‌ها نسل جدیدی از ارزهای دیجیتال هستند که پشتوانه‌ی مالی آن‌ها معمولا طلا، دلار و گاهی هم دیگر ارزهای دیجیتال هستند.

از این رو، تبدیل ارزهای دیجیتال به استیبل‌ کوین‌ها، سرمایه گذاران را می‌تواند از نوسانات بازار ارز دیجیتال  دور نگه ‌دارد.

تتر یکی از استیبل کوین‌های معروف در بازار ارزهای دیجیتال است که ارزش آن  تقریبا با ارزش 1 دلار آمریکا برابری می‌کند. تتر نخستین بار در سال ۲۰۱۴ با نام RealCoin به بازار عرضه شد، ولی بعد از چند ماه نام آن به تتر تغییر پیدا کرد.

تتر در سال‌های اولیه تنها براساس بلاک‌چین بیت کوین (Blockchain Bitcoin) فعالیت می‌کرد، اما به‌مرورزمان این ارز از پروتکل‌های دیگری مانند Omni بیت کوین، Liquid ،TRON ،EOS ،Algorand ،Ethereum Solana ،OMG Network و SLP نیز پشتیبانی کرد. حال ببینیم که چگونه میتوانیم تتر بخریم :

چگونه تتر بخریم؟ انواع روش‌های خرید تتر

انواع روش‌های خرید تتر

خرید تتر از طریق روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که در ادامه تمامی روش‌های خرید آن را توضیح می‌دهیم:

خرید با کیف پول یا ولت دیجیتال

برخی از کیف پول‌ها یا ولت‌هایی که برای نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند، به کاربران این امکان را می‌دهند تا خرید و فروش را با هم انجام ‌دهند. کیف پول‌های Trust Wallet ، Coinomi و Math Wallet چند نمونه از این کیف پول‌ها هستند.

در این روش ابتدا باید رمز ارز خود مثلا ترون را به کیف پول مورد نظر انتقال دهید و سپس از بخش سواپ | SWAP یا اکسچنج | EXCHANGE اقدام به تبدیل آن به تتر کنید.

در این روش حتما باید رمز‌ارز بومی شبکه مورد نظر را انتقال دهید و سپس تبدیل را انجام دهید. مثلا نمی‌توانید به ولت خود اتریوم انتقال دهید و تتر ترونی دریافت کنید. اگر اتریوم انتقال دادید تتر اتریومی | USDT ERC2O دریافت می‌کنید.

ترید کردن و تبدیل به تتر

از آنجایی که زیرساخت صرافی‌های خارجی از سپرده‌های ارز دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید تتر مورد نیاز خود را نیز از این طریق در بازار به‌دست بیاورید، یعنی با ترید ساعتی یا روزانه. به این صورت که سود معاملات خود در دیگر بازارها مثلا بازار (بیت کوین | اتریوم) را به تتر تبدیل کنید.

خرید از صرافی‌های داخلی و خارجی

یکی از بهترین روش‌ها برای خرید و آشنایی با نحوه خرید تتر، استفاده از صرافی‌‌هایی آنلاین است. صرافی بایننس و صرافی کوین بیس(Coinbase) از نمونه‌های صرافی‌های آنلاین بین‌المللی هستند که سرویس‌های بسیار خوبی برای خرید و فروش ارائه می‌دهند.

با این حال به دلیل تحریم ارزهای دیجیتال، حساب‌های کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی مخصوصا در بایننس و صرافی‌های آمریکایی با خطر مسدود شدن مواجه هستند و علاوه بر این امکان واریز تومان به این صرافی امکان‌پذیر نیست. از این رو بهتر است نیم‌نگاهی به صرافی‌های آنلاین و معتبر ایرانی داشته‌باشید.

خرید از شبکه‌های اجتماعی

با استفاده روزافزون مردم از ارزهای دیجیتال، خرید و فروش تتر و دیگر ارزهای دیجیتال از طریق شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً تلگرام رونق پیدا کرده است. با این حال اگر یک تازه‌وارد به دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوید، از آن جایی که امنیت در این روش خرید بالا نیست، بهتر است روش‌های دیگر را انتخاب کنید.

خرید مستقیم

یکی دیگر از روش‌های خرید تتر، معامله‌ی مستقیم به صورت حضوری یا غیر حضوری است. در این روش خریدار به‌صورت مستقیم با فروشندگان تتر ارتباط می‌گیرد و طبق شرایط دو طرف با هم معامله می‌کنند.

بعد از خرید تتر با آن چه‎‌کارهایی می‌توانیم بکنیم؟

بعد از خرید تتر با آن چه‎‌کارهایی می‌توانیم بکنیم؟

ذخیره و نگهداری تتر به‌عنوان یک سرمایه

به دلیل ثبات نسبی این ارز در بازار جهانی، برای فرار از تورم به‌خصوص در ایران بسیاری از افراد بعد از خرید تتر را در کیف پول خود به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگه‌داری می‌کنند.

کسب درآمد از طریق استیکینگ

یکی دیگر از کارهایی که با رمز ارز تتر می‌توان انجام داد کسب درآمد از طریق استیک کردن (Stake) تترهایتان در Binance Earn است. مبلغ سود در این روش مستقیماً به کیف پول یا حساب معاملاتی شما واریز می‌شود.

ترید کردن و معامله با تتر

با وجود هزاران رمز ارز در بازار ارز دیجیتال، می‌توان با آنها با جفت معاملاتی تتر در بستر صرافی‌ها معامله کرد. بایننس و دیگر صرافی‌های معتبر امکانات زیادی را در اختیار تریدرها قرار داده است که انجام آن نیاز به مهارت و آموزش دارد.

ارسال تتر

در نهایت از طریق صرافی یا ولت امکان انتقال و ارسال تتر وجود دارد و بلافاصله بعد از خرید تتر، می‌توانید آن را برای هر فردی در هر نقطه از دنیا تنها با داشتن آدرس USDT ارسال کنید.

سوالات متداول

  • آیا خرید تتر یک سرمایه گذاری آینده‌دار است؟

سرمایه‌گذاری تتر نسبت به دیگر استیبل‌کوین‌های پرطرفدار مانند DAI، USDC و GUSD معمولاً با سودآوری بیشتری همراه است. وجود تقاضای این ارز در بازار معاملات و وام‌های ارز دیجیتال، آن را به یک سرمایه‌گذاری سودآور و کم ریسک نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال، تبدیل کرده است.

  • آیا تتر امن است؟

در میان استیبل کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال، تتر با ارزش‌ترین ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در هنگام نگارش این مقاله ارزش بازار این رمز ارز حدود ۷۴ میلیارد دلار است که این عدد در بین دیگر استیبل کوین‌ها، بیشترین قابلیت نقدینگی و تبدیل شوندگی به دلار محسوب می‌شود. همین موضوع تتر را به یکی از ایمن‌ترین استیبل کوین‌های بازار تبدیل کرده است.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا مختصر و مفید به سوال چگونه تتر بخریم؟ پاسخ بدهیم. اما گفتن این نکته هم لازم است که این مطالب، بیشتر مربوط به بازار جهانی است و ممکن است در ایران با محدودیت‌هایی مواجه شوید. به همین دلیل برای خرید و فروش تتر در ایران بهترین راه استفاده از یک صرافی امن و معتبر ایرانی همچون بیتشال Bitcial است.

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمز ارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

امیدواریم مطلب “چگونه تتر بخریم؟” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها